Online marketing szövegírás: profi, hatásos és keresőoptimalizált
Kreatív szövegírás weboldalakra, hirdetésekbe, hírlevelekbe
Kéne egy jó marketing szöveg? Nem probléma, hiszen szöveget írni mindenki tud, igaz? Persze, a kérdés csak az, hogy milyet! Egy jó kreatív szövegnek több nagyon fontos szabálynak kell megfelelnie.
Tartalommarketing cégeknek, akik többet akarnak elérni a konkurenciánál
Mit tudsz adni a látogatódnak, ami megkülönböztet a konkurenciától, és amin keresztül a saját bőrén tapasztalhatja meg, miben vagy több másoknál? Adj tartalmat a látogatóidnak, és az ügyfeleiddé válnak!
A kettő nem ugyanaz?
Van, aki a tartalommarketinget, tehát a cikkírást, a blog posztok készítését a kreatív szövegírás kategóriába sorolja – teljes joggal egyébként.
Mi viszont két külön szolgáltatásként kezeljük őket.
Miért?
Mert más-más a céljuk, és eltérnek az eszközeik is.
- A kreatív szövegírás az, amit angol nyelvterületen copywritingként emlegetnek: ez az a szöveg, ami azért készül, hogy vásárlásra ösztönözzön.
- A tartalommarketing pedig az, amire a content marketingként utalnak külföldön – ennek az a célja, hogy informáljon, és szakmai hitelességet biztosítson.
A szövegírás az szövegírás, de azért látható, hogy a két kategória két eltérő hozzáállást követel meg a szövegírótól.
A kreatív szövegnél ütős, hatásos, meggyőző szövegnek kell születnie, ezért a szövegíró minden fontos érvet, tulajdonságot és előnyt ki fog emelni a szövegében.
A tartalommarketingnél viszont mélyen elmerül az adott témában, interjúkat készít és szakcikkeket olvas, hogy valóban egy szakértői szempontból is helytálló cikket alkosson – ami mindeközben az emberek nyelvén íródik.
Olyan ez, mint a jin és a jang – mind a kettőben van egy kevés a másikból is, de azért alapvetően eltérnek.
Több ügyfél szerzése: ez a feladat köti össze őket
Akár az oldalad szakmai blogját akarod rendszeresen frissíteni, akár egy erősebb főoldalra, aloldalra, landing page-re van szükséged, a mi szövegíróink állnak rendelkezésedre, hogy segíthessenek Neked.
A jó szöveggel az oldaladon két dolgot nyersz:
Több látogatót, hiszen egyrészt a jó tartalmat hirdetni is tudod Facebookon, vagy a Google-ben, másrészt pedig a Google is értékeli a hasznos szövegeket, és hamarabb juttatja előrébb a találati listán azt az oldalt, ami ilyennel rendelkezik.
Nagyobb bevételt, hiszen mindazokat, akik a keresőből vagy a hirdetésekből érkeznek az oldaladra, ott is tartja, és meggyőzi arról, hogy vásároljanak, árajánlatot kérjenek, vagy felvegyék veled a kapcsolatot.
Hiába indítasz óriási kampányokat, hiába építed fel a tökéletes weboldalt design szempontból, ha nincs semmi, amit az emberek elolvashatnának rajta.
Neked jó minőségű, erős szövegek kellenek, amik meggyőzően, ösztönzően hatnak az olvasókra – ezt kínáljuk mi Neked.
Ez SEO szövegírás?
Igen, mind a tartalomfejlesztés, mint a kreatív szövegírás alapvetően a SEO szövegírás kategóriájába tartozik.
Keresőoptimalizált szövegek készülnek nálunk, legyen szó akár a főoldalad szövegéről, akár a szakmai blogod legújabb cikkéről.
Viszont fontos, hogy mi nem vagyunk hajlandóak ennek kapcsán megfeledkezni arról, hogy a valóságban nem robotoknak, hanem embereknek írjuk a szövegeinket.
Csak azért, hogy minél több helyen szerepeljen a kulcsszó, még nem fogjuk minden második mondatba beletenni – mi könnyen olvasható, hatásos tartalmat akarunk készíteni Neked.
Keresőre és felhasználóra optimalizált szövegeket gyártunk Neked
A Google folyamatos fejlődése a tartalomírás szempontjából kifejezetten hasznos.
Ma már nem kell olyan dilemmával szembenéznie a szövegírónak, hogy inkább a felhasználók számára meggyőző szöveget írjon, vagy a keresőrobotokra fókuszáljon.
A keresőoptimalizált szöveg ma már felhasználóbarát szöveg is – megmutatom, miért gondoljuk így!
Csak vegyük alapul a legegyszerűbb, szinte már közhellyé vált SEO szövegírási tippeket:
Tipp | Fontosság SEO szempontból | Fontosság a felhasználó szempontjából |
---|---|---|
Legyen a főcímben a kulcsszó! | A keresőrobotok ez alapján tudják, hogy a szöveged releváns. | A felhasználó már az első pillanatban el tudja dönteni, hogy miről fog szólni a szöveg. |
Használj minél több alcímet, kulcsszavakkal! | A keresőrobotok értékelik, ha a weboldal fontos, h2, h3 címsoraiban is ott vannak a kulcsszavak. | Könnyen olvashatóvá válik a szöveg, ráadásul az is megkapja a legfontosabb üzenetet, aki csak „szkenneli” az oldalt. |
Írj hosszú, 1000+ szavas tartalmakat! | Minél hosszabb a szöveg, annál többet ér a tartalom. | Minél többet írsz egy témáról, annál inkább hihető, hogy Te valóban szakértő vagy benne. |
Ne legyen telezsúfolva a szöveg a kulcsszóval! | Egyértelműen gyanúsnak tűnne tőle a szöveg – látszódna, hogy a keresőrobotoknak írtad. | Nem lenne a felhasználó számára könnyen olvasható a szöveg. |
Készíts leírást! | A kulcsszóval ellátott meta descriptionnek még mindig szerepe van a keresőoptimalizálásban. | Ez a szöveg, ami a Google találati listáján megjelenik az oldal címsora alatt – magyarul ez tudja meggyőzni a felhasználót arról, hogy a Te oldaladra kattintson. |
És ez még tényleg csak 5 olyan alapvető terület volt, ami mindenkinek eszébe jut a SEO szövegírás kapcsán.
Ami általánosan megállapítható, hogy ha a szövegednél igazán odafigyelsz a keresőoptimalizáltságra, akkor egyben felhasználóbarát szöveget is gyártasz – és ugyanez igaz fordítva is.
Persze ez csak annak fog könnyen menni, aki már gyakorlott ezen a területen.
Ez csak webszövegírás?
Munkánk során nem csak az online térbe gyártunk különféle tartalmakat: nyomtatott kiadványok elkészítésében (link: kiadványkészítés) is van már tapasztalatunk.
És ez nem csak a szövegírást foglalja magába: kollégáinkkal a tördelést, grafikai tervezést is el tudjuk végezni, sőt, nyomdaipari partnerünknek köszönhetően az anyagok nyomtatásában is tudunk segíteni.
Az igényes szövegírás az online és az offline térben egyaránt hatásos: ha kézzel fogható formában szeretnéd tovább erősíteni a branded, akkor kiadványok, prospektusok, akár könyvek elkészítésében is tudunk segíteni.
Szövegírás árak – Mennyit ér a profi marketing szöveg?
Egy szöveg sem fog néhány óra alatt elkészülni Neked.
Van, aki ezt ígéri, de nálunk komoly elvárások vannak a szövegíróinkkal szemben a hitelesség és eredetiség szempontjából.
Akár kreatív szövegírásra, akár tartalommarketingre kérsz tőlünk árajánlatot, ha azt elfogadod, és elkezdjük a közös munkát, akkor számíthatsz egy fél, legfeljebb egy órás telefonos interjúra a szövegíró kollégánkkal.
Nem azért van erre szükségünk, mert ne tudnánk utánajárni az adott témának: azért dolgozunk így, mert a Te gondolataidat, a Te hozzáállásodat visszatükröző szövegeket akarunk készíteni – ehhez pedig mindenképp hallanunk kell, hogy hogyan beszélsz a saját iparágadról, és a cégedről, tevékenységedről.
Ezután, ha szükséges, még kiegészítjük ezt saját kutatással is, és mindezek mellé megbeszéléstől függően Facebook posztok, Google hirdetések és hírlevél is készül majd a szövegedhez.
Hogy ez mennyi idő?
Tapasztalataink alapján átlag 5-6 óra alatt készülünk el egy hosszú (800-1000 szó körüli) hasznos tartalommal, hirdetésszövegekkel együtt.
Ha az árak aloldalunkra látogatsz, megtalálod a pontos összegeket, de annyit itt is elárulhatok, hogy a szövegírás ára nálunk 11.000 Ft/óra.
Online marketing szövegírást kínálunk Neked – úgy, hogy az eredményeket hozzon
A szövegírás célját és értelmét már tisztán látod magad előtt: most itt a lehetőség, hogy kiválaszd, pontosan mire van szükséged.
Látogass el kreatív szövegírás aloldalunkra, ha erős, meggyőző szövegre van szükséged
- weboldalhoz,
- hírlevélhez,
- hirdetéshez,
- kiadványhoz.
Vagy kérj tőlünk árajánlatot tartalommarketingre, ha
- rendszeresen frissülő,
- hasznos és érdekes
- szakmai blogot szeretnél indítani a weboldaladon.
Megmutatunk mindent a szövegírási módszereinkről aloldalainkon, Neked pedig már csak azt kell eldöntened, hogy akarod-e használni őket!
Kérj tőlünk árajánlatot szövegírásra, és beszéljünk arról, hogyan tudjuk hasznos tartalmakkal eredményesebbé tenni a vállalkozásodat!