Így növeltük meg 243,19%-kal az ügyfelünk havi bevételét! (Sikertörténet egy webshopról)

Így növeltük meg 243,19%-kal az ügyfelünk havi bevételét! (Sikertörténet egy webshopról)

Egy webshop keresőoptimalizálása nem könnyű folyamat, viszont van egy nagy előnye: sokkal könnyebben mérhetőek, látványosabbak az eredményei.

Az eddigi sikertörténeteinkben a látogatók, valamint a konverziók számának növekedését tudtuk bemutatni: ezek önmagukban is beszédes adatok, ezúttal viszont a bevételről is beszélni fogunk!

Mert végső soron mindig a pénz beszél: Te sem azért akarsz 1. lenni a Google találati listáján, mert elsőnek lenni önmagában jó érzés.

Azért akarsz a Google élén lenni, mert az első helyezett tudja a legtöbb látogatót szerezni az oldalának, abból pedig több vásárlót lehet szerezni, ami pedig végül több pénzt jelent.

Most mutatok egy történetet, ahol pontosan ez a folyamat játszódott le.

Az ilyen sikertörténeteknél, ha az ügyfelünk nevét nem is, a témáját legalább el szoktam árulni Neked – hát erre most nem kerülhet sor.

Itt elég komoly számokat fogsz látni, így értelemszerűen a titoktartás kötelez minket arra, hogy utalást se tegyünk rá, kinek sikerült például 42 milliós bevételt elérni 2018-ban.

Legyen elég annyi, hogy egy webshopról van szó – a lényeg úgyis a számokban rejlik.

Nézzük akkor, mennyit hozott a konyhára a linképítés az ügyfelünknek!

Időszak Új felhasználó TOP10 kulcsszó CPC átlag CPC értéke Épített linkek száma Linképítés ára Webshop bevétel
2019.01.01-2019.05.31 99237 198 Ft 19.648.926 Ft 10 800.000 Ft 24.736.809 Ft
2018.01.01-2018.12.31 179269 198 Ft 35.495.262 Ft 120 2.100.000 Ft 42.242.616 Ft
2017.01.01-2017.12.31 65287 198 Ft 12.926.826 Ft 200 1.000.000 Ft 24.411.944 Ft
2016.01.01-2016.12.31 18490 198 Ft 3.661.020 Ft 0 0 Ft 5.048.614 Ft
Összesen 343793 198 Ft 68.071.014 Ft 330 3.900.000 Ft 91.391.369 Ft
Spórolás 64.171.014 Ft

A sárgával jelölt sor a weboldal indulásának évét mutatja: mivel itt még nem álltunk kapcsolatban az ügyfelünkkel, ezért az itt szereplő adatokat nem használjuk fel a későbbi számolásokhoz, viszont összehasonlításhoz kiválóak.

Ez alapján nézd az adatokat:

  • az első oszlop értelemszerűen a vizsgált időszakot határozza meg;
  • a második megmutatja, hány új látogató érkezett az oldalra a Google organikus találati listájáról;
  • a harmadik oszlop a Google hirdetések átlag kattintási díjait mutatja meg a legfontosabb kulcsszavakra;
  • eggyel mellette pedig azt látod, hogy a megszerzett új felhasználók a CPC alapján mennyibe kerültek volna, ha hirdetésekkel érjük el őket;
  • ezután következik a mi munkánk, tehát, hogy mennyi linket építettünk az adott időszakban;
  • mellette az összeg, amit az ügyfelünk ezért fizetett nekünk;
  • és végül az utolsó oszlopban ott a legfontosabb: hogy mekkora bevételt könyvelhetett el az ügyfelünk.

Nem rossz számok, igaz?

Megmutatom, hogyan értük el!

Innen indultunk

Innen indultunk

Az ügyfél weboldala 2016-ban indult, mi pedig 2017-ben kezdtünk el vele dolgozni.

A táblázatban láthatod, hogy mi volt a helyzet ekkor: 2016-ban 18.490 új látogató érkezett összesen Google-ből, akik 5.048.614 Ft bevételt hoztak – ennél azért többet akart az ügyfelünk elérni.

Webshopok kapcsán a legfontosabb, hogy az oldal felépítése megfelelő legyen – ezt kellett megoldani elsőként ebben az esetben is.

Egy személyes találkozó alkalmával közösen átnéztük a legfontosabb kulcsszavakat, és ezek alapján vizsgáltuk át és módosítottuk a különböző kategóriákat az oldalon.

Miután az oldal készen állt, el is kezdhettük a munkát.

2017 eredménye: majdnem 12.000.000 forint megtakarítás

Összesen 200 link készült ügyfelünknek az első évben, ami 65.287 új látogatót, és 24.411.944 Ft bevételt jelentett neki.

Ez máris óriási ugrás az előző évi 5.000.000-hoz képest, de nézzük meg egy másik oldalról is ezt az összeget!

Ha ugyanennyi embert a Google hirdetéseken keresztül szedett volna össze, akkor az több, mint a felét jelentette volna a bevételének: 12.926.826 Ft-ot.

Ehhez képest a linképítés csak 1.000.000, azaz 1 millió forintjába került 2017-ben – magyarul tehát majdnem 13-szor kevesebbe.

2018: 42 milliós bevétel

2018: 42 milliós bevétel

179.269 új látogató 1 év alatt, 42.242.616 Ft bevétel, és mindez csak 2.100.000 forintba került (35.495.262 Ft helyett).

Ezekhez a számokhoz tényleg nem nagyon lehet mit hozzáfűzni: egyértelműen látszik, hogy a jobb Google helyezések hatására egyre többen érkeznek az oldalra, és vásárolnak.

Ebben az évben viszont már nem csak a linképítésen volt a hangsúly: belekezdtünk emellett a tartalomfejlesztésbe is.

Havi rendszerességgel készültek a cikkek az ügyfelünk oldalára hasznos, szakmailag is tökéletesen helytálló tartalommal.

120 link kétszer annyiért, mint amennyibe az előző évben 200 db került?

Ha a fenti táblázatban a 2018-as évnél megnézed a linképítés árát, feltűnhet egy furcsaság.

Hogy van az, hogy 200 link az előző évben feleannyiba került?

És ha már itt tartunk: 2019-ben ugyan mi került 10 db linken 800.000 Ft-ba?

Nem kell félni, nincs itt semmiféle átverés: egészen egyszerűen arról van szó, hogy az ügyfelünknél egy adott ponton áttértünk a legkomolyabb, legerősebb linképítésre.

Ha jártál a linképítéssel foglalkozó oldalunkon, akkor olvashattad, hogy a linképítésnek nálunk 3 szintje van:

  1. Linképítés a 350+ weboldalunkra (átlag 500 szavas cikkekben).
  2. Linkszerzés azokról az oldalakról, amik a legfontosabb versenytársakat is linkelik.
  3. Linképítés minimum 2000 szavas weboldalak készítésével.

Ez a 3. szint vált aktuálissá ügyfelünknél: számára 2018-ban már elkezdtünk egész weboldalakat készíteni ahhoz, hogy onnan adhassunk számára hivatkozásokat.

Egy több ezer szavas, releváns témában íródott szöveg messze nagyobb értéket képvisel a Google szemében, mint egy rövidebb blogbejegyzés, viszont messze több munka is van vele, így ennek értelemszerűen az ára is magasabb: ez az oka annak, hogy ezen a ponton az arányok megváltoznak a táblázatban is.

És itt tartunk 2019-ben

És itt tartunk 2019-ben

2019 első 5 hónapjában már sikerült 99.237 új látogatót szereznünk, és a 24.736.809 Ft-os bevétellel máris túlszárnyaltuk 2017 egész éves eredményeit.

A tartalomfejlesztés továbbra is megmaradt, és most már a helyezésmegtartáson dolgozunk a linképítéssel.

Így áll ügyfelünk jelenleg a legfontosabb kulcsszavakra:

  • TOP 10-ben (tehát a Google első oldalán) van 439 kulcsszóra (áltag havi keresések száma: 148.350)
  • TOP 100-ban van 808 kulcsszóra (átlag havi keresések száma: 260.770).

És mit jelent ez anyagi szempontból?

Ami miatt ez a sikertörténet különleges, hogy tudunk beszélni a bevételről is.

Elsőként azt lehet megállapítani, hogy a linképítés minden évben messze alacsonyabb költségeket jelentett, mint amennyibe a Google hirdetések kerültek volna: ennek köszönhetően a 3 év alatt összesen 64.171.014 Ft-ot spórolt meg az ügyfelünk.

És mi a helyzet a bevétellel?

2019-re elértük, hogy minden hónapban átlag 4.947.362 forintot szerezzen az ügyfél a webshopon keresztül.

Közel 5.000.000 forint havonta: ez annyi, amennyit 2016-ban egész évben sikerült összehoznia.

2017-hez képest, amikor még csak átlag havi 2.034.329 Ft-ról beszélhettünk, ez egy 243,19%-os növekedést jelent – mindez a linképítésnek köszönhetően.

Mi lesz még itt a jövőben?

Mi lesz még itt a jövőben?

Az első félév eredményeit látva szinte biztosak vagyunk benne, hogy idén elérjük a 240.000 új látogatót, és ezzel megduplázzuk a tavalyi forgalmat.

Emellett ettől az évtől kezdve jóval nagyobb hangsúlyt kapott tartalomfejlesztés az oldalon (amit a Google is értékel), viszont a linképítést sem hagyjuk abba: sőt, már a 2020-as tervek is megvannak!

A webshopok kapcsán fontos megjegyezni, hogy itt nagyon nagy szerepe van az oldal megfelelő felépítésének: nem véletlenül kezdtük ezzel a munkát annak idején, és ha webshop tulajdonosként érkezel hozzánk, akkor Neked is fel kell készülnöd a változtatásokra.

Ahhoz, hogy az oldalt eredményesen juttassuk a Google élére, és azután a felhasználók is vásároljanak rajta, a háttérben is mindennek rendben kell lennie.

Készen állsz arra, hogy elindulj ezen az úton?

Már látod, hogy 2 és fél év alatt mennyi mindent lehet elérni: ne várj tovább, kérj tőlünk árajánlatot most!

Kérj árajánlatot itt!