Íme, a nagy magyar átlag: 140 IP címről és 330 domainről származó link kell a Google TOP10-hez

Íme, a nagy magyar átlag: 140 IP címről és 330 domainről származó link kell a Google TOP10-hez

Mindenki, aki hallott már a linképítésről, egyből arra kíváncsi: hány link kell ahhoz, hogy első legyek?

Ha a linképítés témában olvastál 1-2 cikket nálunk korábban, akkor tudhatod, hogy soha nem kezeltük hétpecsétes titokként a kutatásaink eredményét.

Ezúttal sem fogjuk megtartani magunknak az eddigi talán legnagyobb felfedezésünket, amelynek során több ezer oldal linkhátterét ellenőriztük, hogy megtaláljuk a nagy kérdésre a választ:

Mennyi link kell, hogy a Google helyezésed javuljon?

És a válasz, amit megtudtunk: a magyarországi átlagokat nézve

  • 140 db különböző IP címről
  • és 330 db különböző domainről

származó linkkel rendelkeznek azok az oldalak, amik a Google élén helyezkednek el.

Ezek a számok magukért beszélnek, úgyhogy teljesen megértenélek, ha nem is olvasnál tovább, hanem egyből elkezdenél azon gondolkozni, honnan szerezhetnél ennyi linket a honlapodnak (ajánlom figyelmedbe a linképítésről szóló aloldalunkat).

Ha viszont önmagában néhány szám még nem tud meggyőzni Téged, akkor megmutatom, miért vagyunk ennyire magabiztosak a kutatás eredményeinek hitelességét illetően.

8160 weboldalt néztünk át – szerintünk ennyi elég

Nem lenne őszinte, ha azt mondanám, hogy csak a kutatásunk miatt öltünk ennyi órát az elemzésbe: valójában most csak összeszedtük azokat az adatokat, amiket az eddigi munkánk során gyűjtöttünk.

Minden árajánlatkérés esetén konkurenciaelemzést végzünk: ennek lényege, hogy megnézzük, az ügyfelünk legalább 10 (de olykor akár 100) legfontosabb kulcsszavára melyik az a 40 weboldal, ami a Google találati listáján az első helyeken szerepel.

Ha ez megvan, akkor jön a linkháttér elemzés: ellenőrizzük, hogy hány hivatkozás mutat a legjobbakra, és ennek köszönhetően egy képet kapunk arról, hogy nekünk mennyi munkát kell befektetni majd a linképítésbe.

Most elővettük a 2017 januárja óta elkészített összes ilyen konkurenciaelemzésünket, és megnéztük, hogy mik a nagy Magyarországi átlagok – 204 árajánlatkérés alapján úgy éreztük, elég adatunk van már ehhez.

Megtalálod ezekben a listákban a saját témádat?

3 kategóriára osztva megmutatom, hány linkre van szükség ahhoz, hogy 10-10 témakörre a Google élére kerülj.

Értelemszerűen nem minden árajánlatkérésünkből született szerződés, úgyhogy ha megtalálod a Te vállalkozásod, weboldalad témáját a listában, attól még nyugodtan kérhetsz tőlünk linképítésre árajánlatot: nagy az esély rá, hogy szabad lesz még a hely.

Miért említem ezt meg?

Mert ha korábban jártál már az oldalunkon, akkor tudod, hogy kizárólagossággal dolgozunk, tehát 1 területről csak 1 ügyfelet vállalunk.

Szóval ne ijedj meg, ha megtalálod a témádat: egyáltalán nem biztos, hogy elvállaltuk azt az ügyfelet, akinek a konkurenciaelemzéséből az adatok származnak.

De akkor nézzük is a listáinkat!

10 téma, aminél a különböző IP címekről származó linkek száma átlag 0 és 100 db között van

10 téma, aminél a különböző IP címekről származó linkek száma átlag 0 és 100 db között van:

  • Hátizsák, női táska: 99 db IP címről származó link, és 167 db domainről származó link
  • Kanapé, ülőgarnitúra: 99 db IP címről származó link, és 204 db domainről származó link
  • Ingatlan hirdetés: 99 db IP címről származó link, és 319 db domainről származó link
  • Gumiszerviz: 98 db IP címről származó link, és 165 db domainről származó link
  • Mennyezeti ventilátor: 98 db IP címről származó link, és 154 db domainről származó link
  • Kuponok: 96 db IP címről származó link, és 250 db domainről származó link
  • Rafting, vadvízi evezés: 93 db IP címről származó link, és 149 db domainről származó link
  • Bútor: 92 db IP címről származó link, és 182 db domainről származó link
  • Kertépítés: 92 db IP címről származó link, és 124 db domainről származó link

Webáruház készítés: 91 db IP címről származó link, és 265 db domainről származó link

10 téma, aminél a különböző IP címekről származó linkek száma átlag 100 és 200 db között van:

  • Elektromos szerszámok: 194 db IP címről származó link, és 411 db domainről származó link
  • Életmód, diéta: 188 db IP címről származó link, és 410 db domainről származó link
  • Wellness hotel: 176 db IP címről származó link, és 515 db domainről származó link
  • Telefon tok: 175 db IP címről származó link, és 407 db domainről származó link
  • Szappan: 166 db IP címről származó link, és 361 db domainről származó link
  • Esküvő: 166 db IP címről származó link, és 336 db domainről származó link
  • Dominikai Köztársaság: 164 db IP címről származó link, és 417 db domainről származó link
  • Mátra szállás: 163 db IP címről származó link, és 468 db domainről származó link
  • Natúrkozmetikumok: 161 db IP címről származó link, és 423 db domainről származó link

Csarnok építés: 158 db IP címről származó link, és 332 db domainről származó link

10 téma, aminél a különböző IP címekről származó linkek száma átlag 300 db fölött van:

  • Párna, díszpárna: 1650 db IP címről származó link, és 5000 db domainről származó link
  • Edzésterv: 1261 db IP címről származó link, és 3243 db domainről származó link
  • Autópálya matrica: 983 db IP címről származó link, és 2601 db domainről származó link
  • Könyv, mesekönyv: 629 db IP címről származó link, és 1979 db domainről származó link
  • Baba-mama: 537 db IP címről származó link, és 1315 db domainről származó link
  • Drón: 487 db IP címről származó link, és 1126 db domainről származó link
  • Horgász webáruház: 428 db IP címről származó link, és 1295 db domainről származó link
  • Fogyasztóvédelmi tanácsadás: 373 db IP címről származó link, és 995 db domainről származó link
  • Szerver bérlés: 334 db IP címről származó link, és 2270 db domainről származó link

Nyomda, nyomtatás: 324 db IP címről származó link, és 710 db domainről származó link

Miért számolunk külön az IP címekről és a domainekről származó linkekkel?

Jogos a kérdés, hogy miért nem írok annyit, hogy 140, vagy 330 link kell a Google első helyhez – miért szórakozok itt külön az IP címekkel és a domainekkel?

A helyzet az, hogy ezt a kérdést nem lehet ennyire leegyszerűsíteni.

Minden link valamilyen domainről, tehát valamilyen weboldalról származik, a domainek pedig különböző IP címmel rendelkező szervereken találhatóak.

Egy IP címhez több domain is kapcsolódhat, ezért is jött ki az, hogy a 330 domain link csupán 140 IP címről származik – magyarul átlagosan kb. 2-3 domain jut minden egyes IP címre.

Ez eddig rendben van – hol itt a probléma?

Ott, hogy a Google nem feltétlenül tekinti egyforma értékűnek azt a linket, ami egyedi IP-ről származik, és azt, amelyik 3 másikkal együtt osztozik egy címen.

Miért számolunk külön az IP címekről és a domainekről származó linkekkel?

Mert miről szól a linképítés?

Arról, hogy a Google-t meggyőzzük arról, hogy a Te weboldalad a legjobb, leghasznosabb az érdeklődőknek az adott témában.

Egy ideális világban csak akkor születnének oldaladra mutató linkek, amikor valaki valami elismerőt ír rólad a blogján:

Megtaláltam ezt a boltot az interneten, és minden, amit tőlük rendeltem, kiváló minőségű volt. Nézzétek meg ti is: *link*

Ha arra várnál, hogy ez megtörténjen, ráadásul nagy mennyiségben, valószínűleg csődbe mennél: ezért találták ki a linképítést, aminek során szövegírók által írt cikkek kerülnek ki a szolgáltató által üzemeltetett weboldalakra, blogokra, amikből a linkek az ügyfélre mutatnak.

3 dologban tudnak az ilyen szolgáltatók versenyezni (az áron és a gyorsaságon kívül)

3 dologban tudnak az ilyen szolgáltatók versenyezni (az áron és a gyorsaságon kívül):

  • a mennyiségben,
  • a cikkek minőségében,
  • a domainek minőségében.

Lehet, hogy valakitől kapsz 300 linket, de mindegyik oldal, amiről ezek származnak, ugyanazon a 10 IP címen van.

Mit fog látni a Google?

Hogy sokan ajánlanak egy bizonyos oldalt, de valahogy mindegyiknek köze van egymáshoz – egy kicsit, gyanús, nem igaz?

Pontosan ezért nálunk az összes domain, amiről linképítést végzünk, külön C-klasszos IP címmel rendelkezik, magyarul a Google robotjai semmiféle kapcsolatot nem látnak közöttük – és arra is figyelünk, hogy egy domainről 2 link egyik ügyfelünkre se mutasson.

Mit lát így a Google?

Hogy egymástól teljesen független 300 weboldal ajánl valakit – na, egy ilyen oldal biztosan megbízható!

Jól sejted: ezt nem mindenki tudja felajánlani Neked

Évek munkája és komoly befektetései kellettek ahhoz, hogy a mára közel 500 weboldalból álló rendszerünk felálljon.

És a munka során nem csak a szerverekre figyeltünk.

Csak olyan, korábban is magyar nyelvű tartalommal rendelkező domaint vásárolunk, ami maga is bír értékkel, tehát legalább 30 db link mutat rá különböző IP címekről.

A szövegíróink által készített cikkek, amikbe a linkek kerülnek, átlag 500 szavasak, de változatosak: van köztük 200 és 1000 szavas is.

Miért figyelünk minderre?

Miért figyelünk minderre?

Nagyon egyszerű: mert a Google is ezt teszi.

A Google robotok is figyelik, hogy a link hol található, és milyen szövegben van elhelyezve, hiszen ők a korábban említett ideális világot akarják valóra váltani: ezért részesítenek előnyben minden olyan linket, ami természetesnek tűnik.

Minél több munkát fektetünk a linképítésbe, annál jobb eredményeket tudunk elérni.

Most már tudod, hogy ma Magyarországon hány link kell átlagosan ahhoz, hogy a Google találati listájának élére kerül.

Szerinted a Te oldalad is megfelel a nagy magyar átlagnak?

Akkor itt az ideje, hogy árajánlatot kérj linképítésre!

Kérj árajánlatot itt!