Jobb átkattintási arányt akarsz az oldaladnak? Most megtudhatod, mire szeretnek kattintani az emberek!

Jobb átkattintási arányt akarsz az oldaladnak? Most megtudhatod, mire szeretnek kattintani az emberek!

Volt egy kutatás, aminek során 874.929 weboldalt és 5.079.491 Google keresést elemeztek – ha ez ismerős, akkor valószínűleg már olvastad korábbi cikkünket ezzel kapcsolatban.

Akkor a kutatás eredményeinek azt a felét elemeztük, amik megmutatták, hogy a Google első oldalán elfoglalt hely mennyiben befolyásolja az átkattintási arányt.

Ez önmagában is elég fontos volt, viszont az adatgyűjtés során egyéb hasznos információk is napvilágot láttak.

A Backlinko ugyanis, ami az elemzést végezte, nem csak a Google pozíció függvényében nézte a CTR-t, hanem olyan tényezőket is figyelembe vett, mint a title, meta description, URL, stb.

És mi derült ki?

Hogy ezek igenis számítanak az átkattintási aránynál!

Összesen 6 fontos tanulságot gyűjtöttünk össze az adatok alapján, amiket most megmutatunk Neked!

De még előtte egy fontos kérdés: hat a CTR a Google rangsorra?

Állandó vita tárgya a világ SEO szakértői között, hogy vajon a Google robotjai nézik-e az átkattintási arányt.

Logikus lenne feltételezni a Google-ről, hogy előnyben részesíti azokat az oldalakat, amikre többen kattintanak, azonban ezt maga a Google nemhogy megerősíteni nem hajlandó, de még határozottan tagadja is.

Egyesek viszont feltételezik, hogy a Click Trough Rate-nek mégiscsak van valami hatása a Google pozícióra.

A Moz.com adatai szerint egy 3%-os növekedés akár 1 helyezéssel följebb juttathat a találati listán, és gyakran röppennek fel hírek azzal kapcsolatban is, hogy a Google „elszólja magát” ebben a kérdésben.

Biztosat viszont nem lehet erről mondani – de igazából nincs is rá szükségünk.

Végső soron magasabb átkattintási arány úgyis előrébb juttat

Végső soron magasabb átkattintási arány úgyis előrébb juttat

Ha a Google nem is nézi magát az arányszámot, azt nem lehet tagadni, hogy egy adott oldal látogatottsága igenis közrejátszik abban, hogy mennyire ítéli hitelesnek.

Minél többen járnak az oldaladon, annál megbízhatóbbnak értékeli a Google robotja az oldalad, és ezt leginkább az organikus találati listán adott jobb pozícióval szokta jutalmazni.

És minél följebb vagy a listán, annál többen kattintanak rád, ami miatt még megbízhatóbbá válsz, és így tovább, és így tovább…

Magyarán szólva ez egy öngerjesztő folyamattá válik, aminek központja mégiscsak az átkattintási arány növelése – ennél több érvre talán nincs is szükség amellett, hogy miért érdemes ezzel foglalkozni.

Mivel lehet tehát növelni az átkattintási arányt?

Nézzük meg a 6 legfontosabb tippet!

1. tipp: használj kérdést a title-ben!

A Backlinko kutatása során kiderült, hogy azok az oldalak, amik title részében kérdés található, 14,1%-kal több kattintást kapnak az organikus találati listán, mint minden más típusú cím.

Hogyan”, „Miért”, „Mit”, „Ki” kezdetű főcímek, vagy olyanok, amiknek a végén legalább kérdőjel van: ezek azok, amik ma megragadják az érdeklődők figyelmét, akik a Google-ben keresnek megoldást valamilyen problémájukra.

Ha felismerem a saját kérdésemet egy oldal címében, akkor biztos vagyok benne, hogy a választ is meg fogom találni rá – ez az ékegyszerű logika itt a kulcs, és úgy tűnik, működik is.

2. tipp: tartsd a title-t 15 és 40 karakter között

Egy title vagy túl rövid, és akkor senkit nem ragad meg, vagy túl hosszú, és akkor a Google nem jeleníti meg rendesen – az arany középutat megtalálni pedig csak keveseknek sikerül.

A kutatás kimutatta, hogy azok a címek, amik 15 és 40 karakter között tudnak maradni, 8,6%-kal nagyobb átkattintási aránnyal rendelkeznek, mint azok, amik ezeket a határokat átlépik.

Ezen nincs mit ragozni: még ennek a bekezdésnek az alcíme is túl hosszú ez alapján title-nek.

3. tipp: legyen kulcsszó az URL-ben

legyen kulcsszó az URL-ben

Na, itt már nagyobb számokról beszélünk!

A Backlinko kutatása során külön figyelték azokat az URL-eket, amik 100, 50 vagy 0%-ban egyeznek az adott kulcsszóval.

Így például a piros kalapács kulcsszónál

  • a szerszamkeszlet.hu/piros-kalapacs 100%-os értékkel bír,
  • a szerszamkeszlet.hu/voros-kalapacs 50%-os egyezést hoz,
  • a szerszamkeszlet.hu/voros-poroly pedig 0%-ot jelent.

És az eredmény: a 100%-os URL-ekkel rendelkező oldalak 45%-kal nagyobb átkattintási aránnyal rendelkeznek, mint a 0%-osak.

Úgy tűnik, hogy az URL-t a felhasználók is nézik, nem csak a Google robotok – ezt érdemes észben tartanunk, amikor az oldal URL felépítésén dolgozunk.

4. tipp: a Power Word csak árthat Neked

a Power Word csak árthat Neked

Magyar neve nagyon nincs, de az angolban Power Words-ként ismeri a szakma azokat a szavakat, amik célja leginkább a hatásvadászat.

Elképesztő”, „Halálos”, „Megdöbbentő”, „Hihetetlen”… mind ismerjük ezeket, hiszen számtalanszor találkoztunk már velük.

Ami az érdekes most ebben az esetben, hogy az elemzések szerint ezek RONTJÁK az oldalad átkattintási arányát.

Egészen pontosan 13,9%-kal teljesítenek rosszabbul azok az oldalak, amik ilyen szavakat használnak a címeikben.

Ennek mi lehet az oka?

Valószínűleg az, hogy ezek a kifejezések akkor működnek igazán, amikor a nagy zajból kell kitűnniük egyediségükkel: például Facebookon, ahol egy egész hírfolyammal versenyzünk, hasznos lehet, ha olyan szavakat használunk, amiken megakad az ember szeme.

Viszont ugyanezek a kifejezések manipulatívnak, „átverősnek” tűnnek a Google találati listáján – az érdeklődők úgy érzik, le akarnak valamit nyomni a torkukon, ezért inkább meg sem nyitják azt adott oldalt, akkor sem, ha az az első a találati listán.

5. tipp: az érzelmes címsorok még mindig működnek

A Power Word bukása még nem jelenti, hogy csak a száraz tényekkel lehet megfogni valaki a Google találati listáján.

A pozitív, vagy negatív érzelmeket kiváltó címek egyaránt működnek, alig néhány tized százalék a különbség a hatékonyságukban.

Akár 7,3%-os növekedést is elérhetsz az átkattintási arányban azzal, hogy valamilyen érzelmet viszel a title-be – ez pedig rengeteget számít!

6. tipp: (még mindig) használj meta descriptiont!

Persze, meta leírásról is az a hír kering, hogy a Google már egyáltalán nem veszi figyelembe rangsoroláskor – ettől függetlenül elég komoly versenyelőnyhöz jut az, aki veszi a fáradtságot, hogy néhány mondatot írjon a weboldala tartalmáról.

Egészen pontosan 5,8%-kal jobb az átkattintási aránya azoknak az oldalaknak, amik meta descriptionnal rendelkeznek – szóval, ha a Google robotok nem is nézik (ami korántsem biztos), akkor is mindenképp érdemes ezzel foglalkoznod.

Rengeteg ügyfelet bukhatsz, ha nem figyelsz a részletekre

Rengeteg ügyfelet bukhatsz, ha nem figyelsz a részletekre

Minden kattintás egy lehetséges ügyfelet jelent: valaki beírta a Google-be a Te kulcsszavadat, mert megoldást keres a problémájára, úgyhogy valószínű, hogy vásárolni is akar.

Pillanatokkal azután, hogy leütötte az ENTER-t, 10 weboldallal találja szembe magát (ha a hirdetéseket nem számoljuk) – ha ott vagy az első oldalon, akkor is bőven van tehát kivel versenyezned.

Ha nem rád kattintanak, akkor nem tőled vásárolnak: ezért kell elérned, hogy minél nagyobb átkattintási arányod legyen.

Ha valaki az összes itt felsorolt tippet megfogadja, az összesen 94,7%-kal jobb átkattintási aránnyal fog bírni ahhoz képest, aki ezek közül mindet elhibázza.

Magyarul, ha nem vagy a találati lista legtetején, még akkor is lehet esélyed több kattintást elérni az első helyezettnél – feltéve, hogy ő még nem ismeri ezeket a számokat, és nem optimalizálta ezeknek megfelelően a weboldalát.

Ne hagyd, hogy mások több kattintáshoz jussanak Nálad!

Kérj tőlünk árajánlatot most, és legyél első a keresőben!

Kérj árajánlatot itt!