Először tedd fel a kérdést: hogyan találhatnak rád a legegyszerűbben a potenciális ügyfeleid?
Egyszerű a válasz: a weboldaladon vagy a Facebook oldaladon keresztül.
Az internet korában már leggyakrabban tényleg így indulunk el vásárolni.
Te hol kerestél rá elsőként a vásárlási opciókra, amikor legutóbb vásároltál?
Ugye, hogy az interneten…
Azonban, a világhálón nézelődő vevő sokáig láthatatlan marad számodra, ha értékesítő vagy.
Ha szeretnéd megtudni mihamarabb, kik pontosan az ügyfeleid, megkapni az adataikat, elérhetőségüket ahhoz, hogy kommunikálj velük, akkor mi most segítünk ebben!
Van már weboldalad, mégsem lépnek veled kapcsolatba a látogatók?
A céges/eladói weboldal megléte nem luxus, inkább már követelmény – persze, a weboldalad nézhet ki luxusweboldalnak ettől.
Ha van Facebook oldalad, az a magad népszerűsítésére kiváló, de ott nem fognak vásárolni, át kell mindenkit irányítanod a weboldaladra.
Főleg itt érheted el tehát, hogy felvehessék veled a kapcsolatot a majdani vevőid, és te is könnyebben vehesd fel velük azt a jövőben!
Nem csak lehetséges, de ez most a legjobb opciód!
Ha neked nem megy, mielőbb nézz utána, miért nem.
Az, hogy rávedd ügyfeleidet az adataik megadására, nem számít ördöngösségnek.
Mi több, ez az ő érdekük is, hogy ha szükségük van a szolgáltatásodra, azt gyorsan megkaphassák.
Ezért helyezz el nyugodtan gombokat az oldaladra, űrlapokat bárhová, hogy azt bármikor kitölthessék, üzenetet hagyhassanak.
Az emberek ma már nem szeretnek várni…
Milyen legyen a honlapod?
Először is letisztultnak, átláthatónak kell lennie, hogy ne azt érezze a vevő: csak rabolod az idejét.
Ne kelljen túl sok dolgot átnéznie, de azért informatívnak is tartsa a tartalmaidat az érdeklődő.
Pontosan miért adhatja meg a vevő, ügyfél neked a saját elérhetőségeit?
Ez nagyban függ a szolgáltatásod, termékeid jellegétől, de vannak általánosan ismert lehetőségek is.
Nézzük akkor a leggyakoribbakat (amik a legtöbb weboldalon előfordulhatnak):
- Időpontfoglalás.
- Árajánlatkérés.
- Hírlevélre történő feliratkozás.
- Visszahívási lehetőség kérése.
- Közösségi médiaoldaladra (pl. Facebook) való feliratkozás.
- Felmérésekben való részvétel.
- A weboldaladon történő regisztráció.
- Letölthető anyagok, ajándékok kérése.
- Vevői írásos kérdésfeltevés megadásának lehetősége.
Hogyan érheted el a gyakorlatban, hogy ezeket tényleg megtegyék?
Azon túl, hogy természetesen próbálsz érdeklődést kiváltó, a vevő számára hasznos dolgokat árusítani, itt most vegyük sorra a weboldal lehetőségeiből adódó praktikákat:
- Rögtön kitölthető űrlapok elhelyezésével a weboldalad legelején, tehát legfölül.
- Gombok elhelyezésével, amik kapcsolatfelvételre, űrlapkitöltésre ösztönöznek.
- Bannerek használatával.
- A saját elérhetőségeidet is feltüntetheted, közvetlenül, akár kattinthatóan – ha ők azon keresnek, a saját eszközükről teszik majd, így a legfontosabb adatuknak máris a birtokába jutsz (a telefonszámuknak, vagy az email, címüknek).
Láthatod, sok a lehetőséged, ha szeretnéd, hogy hagyjanak nálad legalább egy e-mail címet.
De ismétlem, a te tevékenységed jellege újabb opciókat szülhet.
Gondold át te is, mitől válhatsz érdekessé a látogatóid szemében, de mi, a Keresőben Elsőnél mindenképp segítünk!
Van olyan szolgáltatás, aminél ez nem lehetséges?
Szinte bizonyosan nincs ilyen!
Bármit is árulsz az interneten, ma már nem olyan vevőkkel fogsz találkozni, akik csak a kényszer miatt vásárolnak.
Ma is alapvetően az a vevő indíttatása, hogy a hiányát pótolja.
De ma már van választék mindenből: az emberek szét szeretnek nézni a piacon a döntés előtt, így a te weboldaladon is!
Biztos, hogy minden területen tudsz nekik érdekes dolgot mutatni.
A lényeg, hogy a nálad töltött idő alatt minél több alkalommal találkozzanak a látogatók az említett gombokkal, kitölthető űrlapokkal, amiken lehetséges az adatmegadás.
Saját könnyebbségük érdekében is – ha valami olvasás közben eszükbe jut, rögvest kérdezhessenek, vagy kérhessék a visszahívást.
Legjobb, ha már a fejlécbe, felső címsorba, az oldalad legtetejére teszel olyan gombot, ami egy űrlapra vezet át.
Aztán ott vannak még az oldalsávok is.
De a cikkeidbe is integrálhatsz ilyeneket, és ne hagyd ki a ziccert, hogy minden oldal alján, minden blogcikk, vagy szolgáltatásleírás végén hagyj meg egy módot arra, hogy kapcsolatba léphessetek veled.
Mi növeli a hatékonyságodat ebben?
- Ne kérj túl sok adatot, de azért minden fontos legyen ezek között (név, e-mail cím, telefonszám).
- Ne hagyd az összes lehetőséget az első hajtás (legörgetés) utáni részére a weblapnak.
- Azt a kapcsolatfelvételi formát részesítsd előnyben az oldaladon, amit te kedvelsz (ha nem szeretnél sok telefont egy nap, akkor inkább e-mail megadására ösztönözz).
- De először mindenképp állapítsa meg egy szakember, hogy ha nem keresnek a vevők, akkor miért nem teszik.
Az oldal alján minden ott szokott lenni. Nem így tapasztaltad?
Ha tetszett a látogatónak egy cikk, vagy egy termékbemutató leírása, az alján tudjon árajánlatot/visszahívást kérni, vagy eljusson könnyen, egy kattintással az email küldésre (ami persze gombként szerepeljen).
De hogyan legyek érdekes a weboldalamon? Mi az a tartalommarketing?
Ezzel kapcsolatban számos cikket találsz a Keresőben Elsőn, ahogy kérheted ilyen irányú szolgáltatásunkat is.
A tartalommarketinggel oldalad általánosan érdekessé válik bizonyos témákban.
Ezáltal nagyobb eséllyel hagyja ott neked az adatait az ügyfél – ha már egyszer felkeltetted az érdeklődését.
Mi az adatbekérés, adatmegadás végső célja?
- Ha rendelkezel vevői adatokkal, a továbbiakban eljuttathatod közvetlenül is az ajánlataidat nekik (pl. e-mailben).
- Fel is mérheted a felhasználói igényeket így, ami segít a szolgáltatásaid javításában.
- Üzleti stratégiák finomítása, ügyfélkörbővítés (olyanokat is megkereshetsz újra, akik végül nem vásároltak tőled) és ezáltal nagyobb bevételszerzés.
Nem tudod, hogy működik a tárgyalt weboldal elkészítése?
Állunk rendelkezésre, mert mi pedig kenjük-vágjuk.
Ha szeretnél tehát egy olyan honlapot, ami arra ösztönzi a nézelődőt, hogy megadja a különböző adatait is, fordulj hozzánk!
Nemcsak a weboldali forgalmad növelhető, de a kontaktfelvételeid száma is jócskán, hidd el.
És bizonyára tudod, hogy megszólítani a vevőt érték.
Ha esélyt kapsz rá, hogy beszélhess vele, onnantól minden lehetőséged adott!
Mi eljuttatunk eddig a pontig, ha szeretnéd.
Kérj mielőbb árajánlatot!