Mi a célunk az internetes jelenlétünkkel – feltettük már a kérdést?
Lehet, hogy azért nem, mert evidenciának vesszük a választ, de emiatt mégsem gondolkodtunk még eleget a lehetséges megoldásokon a bevételnövelésre.
Ha nem érkezik elég ügyfél, nem elég magas a konverziós arány, számos választásunk lehet ennek a problémának a megoldására…
Call to action!
Vessük fel tehát: mit akarunk elérni egy céges, terméket vagy szolgáltatást bemutató weboldallal?
A sokféle válasz közül a leggyakoribb az, hogy a nézelődő látogatók potenciális (vagy tényleges) ügyféllé váljanak a számunkra.
Ehhez nincs mese, meg kell szólítanunk őket, el kell érni, hogy kapcsolatba léphessünk velük és mutassanak valamilyen interaktivitást.
Hogy ezt miként tegyük, és mire fektessük a hangsúlyt?
Ezt kell kitalálnunk első körben.
Az ügyfélnek is az az érdeke, hogy kapcsolatba tudjon lépni veled
Egy előfeltevés: fontos, hogy higgyünk abban, amit csinálunk, és önmagunk etikusságát mindig vizsgáljuk újra és újra, és őrizzük azt meg!
Ezt az egy szempontot betartva eleve könnyebb dolgunk lesz a következő tanácsok véghezvitelében.
- Először is: legyünk leleményesek, próbáljuk minden módon rávenni az ügyfelet, hogy lépjen kapcsolatba velünk.
- Ugyanakkor legyünk valóban együttműködők és mutassunk valódi szándékot az ügyfél problémájának elhárítására.
Az ügyfél szolgáltatás-igénybevételének mindig alapja egy fennálló probléma: valamiből hiányt szenved, valamit elvégeztetne valaki mással, kompenzálna valamit, stb.
Az említett etikusság fenntartása könnyen működhet azáltal, hogy mi tényleg hiszünk abban, hogy jó dolgokat tudunk adni az ügyfélnek, magyarán a termékünket mi is sokra tartjuk.
Nem dolgunk morálisan ítélkezni, de semmiben nem jó becsapni az ügyfelet – olyasmit kínáljunk, amiről tudjuk, hogy működik!
A leleményre mindettől függetlenül szükség lesz
Bármennyire is hangsúlyozzuk persze az etikusságot, legyünk azért talpraesettek!
Használjunk mindenféle praktikát az ügyfélbevonzásra.
Mindenképpen vegyük rá az ügyfelet, hogy mielőbb lépjen kapcsolatba velünk!
Mik lehetnek ennek a módjai?
- Irányítsuk az ügyfelet az elérhetőségeinkhez.
- Vegyük rá, hogy űrlapokat töltsön ki a weboldalon.
- Figyeljünk az űrlap fölött közvetlenül található szövegre, a címsorára, és az alján található esetleges felszólításra.
- De minimum iratkoztassuk fel a hírlevelünkre, vagy valamilyen ingyenes szolgáltatásunkra (utóbbiak inkább egyfajta megágyazásnak tekinthetők a lehetséges kapcsolatfelvételhez).
Tegyük magunkévá a szemléletet, miszerint nem félünk mondani, többször leírni, hogy keressen minket a látogató.
Kezeljük kezdettől fogva partnerként azt, aki a weboldalunkra jött, mintegy feltételezve, hogy biztosan nem akar „üres kézzel” távozni.
Mik ezeknek a gyakorlati eszközei?
- Használjunk pop-upokat (felugró ablakokat, szövegbuborékokat, stb.)
- Adjunk minél több esélyt a kérdezésre, érdeklődésre, és tegyük ezt változatos formákban. Mutassunk nyitottságot az üzenetküldési mezőn keresztül arra, hogy foglalkozunk az egyéni problémájával, meglátásával az ügyfélnek.
- Természetesen hirdessük meg aloldalainkat, ahányszor csak tudjuk.
- A weboldalon jól látható helyeken helyezzünk el kitölthető űrlapokat, időnként pedig vizsgáljuk felül, hogy jó helyen van-e egy adott űrlap. Az űrlapok számának megduplázása 5-10 százalékos konverziónövekedést hozhat, nagyon hamar.
- A kitöltendő űrlapokon ne kérjünk túl sok adatot, ne vegyük el az ügyfél kedvét azzal, hogy túl sokat kellene gépelnie. Elég a név, elérhetőség (e-mail és/vagy telefon), üzenetküldési mező.
- Próbáljuk igényes, marketing-szempontból letesztelt beszédmóddal és megfogalmazásokkal növelni az ügyfél bizalmát.
- Színek, megjelenés: higgyünk a vizualitás erejében. Ennek közel akkora szerep juthat – ha eltaláljuk a dolgot – mint a már sokat emlegetett beszédmódunknak és stílusunknak az írott szövegben.
- Használjunk figyelemfelkeltő szövegrészeket (a legtipikusabb: „Akció!”, vagy „Ingyenes kipróbálási lehetőség…”).
- Fontos, hogy például tartalommarketing útján a weboldalunkon elidőzzenek az emberek. Ez akkor is fontos valamennyire, ha nem a nálunk töltött idejükre apellálunk. De akármilyen tartalomról is van szó, a végén sosem hagyhatjuk ki a ziccert, hogy a velünk történő kapcsolatba lépésre kérjük az ügyfelet!
- A lényeg viszont, hogy legyen egyértelmű célunk az egésszel. Ha a bevételnövelés a fontos, akkor erre fókuszáljunk, ha az, hogy minél több időt töltsenek a látogatók a weboldalon, akkor pedig arra.
Ne higgyünk a dogmáknak: a felugró ablakoknak igenis komoly ereje van!
A pop-up megoldásokat mindenki ekézi, a számok mégis magukért beszélnek: egy felugró ablakos hirdetés fél év alatt könnyen megkétszerezheti a konverziók számát.
Ehhez viszont értelemszerűen megfelelő minőségű felugró ablakokra van szükség:
- Válasszunk jól képeket, illusztrálandó a szövegeinket. Egyetlen pop-upos ablakon belül egyetlen látványos képpel értünk már el 9x-es növekedést is, ami rekordközeli, de nem lehetetlen.
- Használjunk valamilyen mérési módszert az oldalunkon, mert a pontos számok mindig többet elárulnak, mint ami a folyamat végén önmagában látszik. Tehát egy végösszeg csupán, arra vonatkozóan, hogy hány ügyfél írt nekünk, még becsapós is lehet – tudjunk róla, hogy mi okozta a növekedést, vagy a csökkenést.
- Használjunk figyelemfelhívó ajánlatokat! Ismerjük jól a formulát: „Ha most keresel minket, 20,000 forinttal olcsóbban…” Éljünk vele, mert működik!
Kísérletezzünk!
A konverzió növelésének módjaira is igaz: próbálkozni kell mindenhogy ahhoz, hogy kiderüljön, mi az, ami nálad beválik.
Hirdess meg minél több mindent és kísérletezz!
Különböző célközönségek különböző felszólításokra és sugallásokra reagálnak jól.
Ha kérdésed van, fordulj hozzánk például, hogy hogyan lehetne olyan weboldalad, amin akad elég ösztönző az említett dolgokhoz!
Ha nem tudod eldönteni, mit szeretnél hirdetni, mert fogalmad sincs, mit lenne érdemes, ebben is segítünk.