Eszedbe jutott már, milyen potenciált rejtene magában, ha vállalkozásod egyszerre több weboldallal is képviseltetné magát az online térben?
Annyit már most az elején szeretnénk leszögezni: ez egy kiváló gondolat, és teljesen érthető, ha valaki efelé gravitál.
De mielőtt belevágnál egy ilyen projektbe, fontos tisztázni, milyen esetben is éri meg több weboldalt fenntartani, és milyen előfeltételeknek szükséges megfelelni ahhoz, hogy egyáltalán szóba jöhessen a második (vagy sokadik) internetes platformod.
Persze tudjuk, hogy ezt a kérdést egyszerűbben is meg lehetne közelíteni valahogy így: több weboldal, több látogató, több bevétel.
Először is: a fentebb megfogalmazott cél elérhető ezzel a módszerrel.
De ennek csak akkor van realitása, ha valóban átlátod ennek a folyamatnak a mibenlétét, ahogy az valószínűsíthetően az eddigi sikeres döntéseidnél is történt.
Ez a cikk lehet a kiindulópontja annak, hogy meghozd a következő remek elhatározást vállalkozásod számára!
Mielőtt a következő weboldaladon gondolkodnál…
Vannak kérdések, melyek egyszerűen megkerülhetetlenek, ha ilyen irányba szeretnél indulni, de a jó hír, hogy ezeket egyszerűen megválaszolhatod magadnak!
- A jelenlegi weblapod olyan szinten teljesít, ahogyan az elvárható?
- Kellően működnek az oldalra irányuló hirdetések?
- Sok a látogató és elégedett vagy az eladásokkal is?
Ezeknek a megválaszolása alapvető fontosságú, és ha nem tudsz őszintén és teljes bizonyosággal igennel felelni rájuk, akkor Te is érzed ennek a lépésnek az elhamarkodottságát, és nem is kell igazán mondanunk, hogy kicsit még korai a következő oldalon gondolkodni.
Alapvető, hogy a jelenlegi oldalad minden kritériumodnak megfeleljen, és ha ez nem így van, érdemesebb az erőforrásaidat annak fejlesztésére áldoznod, hiszen ezáltal egy sokkal stabilabb kiindulópontról indulhatsz majd, mikor eljön a következő weblapod fejlesztésének az ideje.
Miért szükséges, hogy a fennálló weboldalad minden szempontból stimmeljen?
A válasz egészen egyszerű: sokkal átláthatóbb, tervezhetőbb és eredményesebb, ha előbb az első oldalad teszed azzá, amivé szeretnéd: egy eredményesen működő online felületté, mely vonzza a látogatókat és folyamatosan generálja a konverziót.
Elhisszük, ha valakiből már a második weboldal gondolata is lelkesedést vált ki, és mi nem is kívánunk ennek gátat szabni.
Mi egyszerűen azt szeretnénk, hogy a terveid és a kiváló elképzeléseid úgy legyenek a valóságba ültetve, ahogyan azt Te is pontosan elgondoltad.
Ez azonban nehezebben lesz megvalósítható, ha egyszerre több platformot kell olyan szintre juttatnod, ami a Te elvárásaidnak is megfelel.
Hiszen több weblapnak a szinten tartása megoldható egyszerre, de amikor arról van szó, hogy ezeket egyidőben kell fejleszteni, akkor a helyzet már egészen más.
Ilyenkor tanácsosabb csak az egyikkel foglalkozni, mert ellenkező esetben a feladataink elaprózódnak, aminek a vége az lesz, hogy kapunk két alulteljesítő weboldalt, ami egyértelműen rosszabb helyzet, mintha lenne egyetlen kifogástalan platformod.
Amiről kötelező beszélni: a rendelkezésre álló büdzsé
Egy weboldal fejlesztéséhez nemcsak időre lesz szükség, de természetesen pénzre is.
Felelős vállalkozóként nyilvánvalóan tisztában vagy vele, hogy tudsz-e elegendő anyagi forrást áthelyezni egy ilyen projekthez.
Azt sem szabad elfelejteni, hogy az elkészült weblapoddal a későbbiekben is foglalkozni kell, és nem hanyagolhatod el azt, ami további kiadásokat fog jelenteni.
Ha nem tudod folyamatosan frissülő tartalommal ellátni, hirdetni és alapvetően foglalkozni vele, akkor nincs sok értelme belekezdeni, és akkor még a linképítésről nem is beszéltünk.
De ha a vállalkozásod képes helytállni a megemelkedett marketing költségekkel szemben, akkor a lehetőségek egész palettája válik elérhetővé számodra, és szinte borítékolható, hogy hasznot hoz neked egy ilyen döntés.
De itt megint vissza kell kanyarodnunk az előbb tárgyalt témához: ha a meglévő weboldalad már meghálálta az erőfeszítéseidet és pénzt termel a számodra, valószínűsíthetően kevésbé jelent majd akadályt, hogy megfelelő pénzügyi hátteret biztosíts majd e projekted részére.
Ha már van egy sikeres weboldalad, a következő lépés egyszerűvé válik
Neked, mint vállalkozónak biztosan nem mondok újdonságot azzal, hogy a kockázatot nem kerülni, hanem ismerni és kezelni kell.
Hiszen üzletemberként gyakorlatilag minden döntésed rejt magában némi rizikót, és egy új weboldal is ide tartozik, kár lenne ennek az ellenkezőjét állítani.
A helyzet azonban teljesen más, ha már eleve rendelkezel egy olyan weblappal, mely meghálálta a befektetett munkát és pénzt.
Egy olyan weboldallal a hátad mögött, mely már eleve profitot termel számodra, nagyobb önbizalommal és biztonságérzettel álmodhatod meg vállalkozásod következő jól menő internetes felületét!
Ne feledd: egy weboldalnak idő kell ahhoz, hogy befusson, és ezt sokkal könnyebben fogod kivárni, ha már eleve rendelkezel egy színvonalas webhellyel, mely nagyban hozzájárul vállalatod erős piaci pozíciójához.
Heterogén a célközönséged a vásárlási szokásokat tekintve?
Változatos célközönség esetén már többször is tűnődtél rajta, hogy vajon képes-e weboldalad egyszerre mindannyiuknak olyan ajánlatokat biztosítani, melyekre szívesen mondanak igent?
Ez a gyakorlatban igen nehéz, ha egy online platformra korlátozódik vállalkozásod jelenléte a világhálón, hiszen ha a vásárlóid egyik csoportjának igyekszel a kedvében járni, könnyen azt eredményezheti, hogy egy másik inkább valamelyik versenytársadat választja emiatt.
Vegyük például azt a gyakori esetet, mikor egy vállalkozás nemcsak a végfelhasználókat, de a viszonteladókat is szeretné megszólítani.
Ilyenkor a termékek árképzése teljesen másképpen történik, hiszen a B2B egy teljesen eltérő célközönséget jelent, mint mikor a B2C értékesítésről beszélünk.
Gondoljunk akár csak arra, hogy a vállalatok közötti kereskedelem esetében jellemzően nagyobb darabszámokról beszélhetünk a rendelések esetében, mely az árat is befolyásolhatja.
Ha úgy döntesz, hogy inkább különböző weboldalra irányítod eltérő célcsoportjaid, akkor a két különálló értékesítési módszered és stílusod egymástól függetlenül is teljes erőbedobással alkalmazhatod, anélkül, hogy azok ütköznének egymással.
Ha az érdeklőidnél nem ugyanaz a stílus a nyerő
Potenciális vevőid megfelelő megszólítása és megközelítése kulcskérdés, ez vitán felül áll.
De szintén az igazságok közé tartozik, hogy nem minden írás- és előadásmód felelhet meg mindenkinek.
Te már gondolkodtál az olyan kérdések megválaszolásán, minthogy tegezni vagy magázni érdemes-e oldalad látogatóit?
Vagy például azon, hogy laza, könnyed hangnemben kommunikálj velük, vagy inkább egy komolyabb kifejezésmódot válassz?
Ezeknek az eldöntése bizony meglehetősen fontos, ha például egyszerre szeretnél szolgáltatásokat és termékeket értékesíteni magánszemélyek és más vállalatok, szervezetek számára, de akkor is felmerülhet ez a probléma, ha érdeklőid korosztálya széles skálán mozog.
Az ehhez hasonló kérdésekben rettentő nehéz éles határt húzni, és gyakorlatilag lehetetlen, hogy egy weboldal nyelvezete mindenki számára tökéletesen megfeleljen, de ha nem csak egy, hanem több webes felületben gondolkodsz, akkor könnyen áthidalhatod ezt a problémát.
Többször is szerepelhetsz a Google keresőjében
Az a vállalkozó, aki tudatában van az online jelenlét fontosságának, nyomon követi weboldala helyezéseit a találati listákon a különböző releváns kulcsszavakra.
A legjobb pozíciók elérése egy hosszadalmas és nehéz munka, de mindenképpen megéri, hiszen hatalmas versenyelőnnyel jár, ha egy vállalkozás webes platformja ott büszkélkedik a lista tetején.
Nem nehéz elképzelnünk, hogy időről időre Te is ellenőrzöd weboldalad teljesítményét a helyezésekben, de legalábbis valakit megbízol ezzel a feladattal.
A tény, hogy egy olyan cikket olvasol most, ami a következő sikeres weboldalad legelső lépéseit tárgyalja, azt mondatja velünk, Te nem éppen az a típus vagy, aki kényelmesen hátradőlne „csak” azért, mert a meglévő oldala jól teljesít a keresőben.
Egy új weboldallal végképpen betonbiztossá teheted vállalkozásod Google pozícióját, hiszen akár az sem elképzelhetetlen, hogy ugyanarra a kulcsszóra mindkét weboldalad szerepeljen az első oldalon.
Támaszkodj a saját tapasztalatodra!
Növekedett a bevételed a már fennálló weblapod helyezéseinek köszönhetően?
És mit érhetnél el két ilyen felülettel?
Nem egy tündérmesébe szeretnénk belerángatni!
A fenti példa a lehető legjobb forgatókönyv, és le sem írtuk volna, ha ennek nem lenne realitása.
De a legjobb Google helyezéseket megszerezni egy kihívásokkal teli út, egyszerűen ez az igazság.
Bár megvannak a módszereink ennek eléréséhez, de a várható eredmények pontosítása már-már lehetetlen, főleg ha már a Google első oldalán zajlik a versengés.
Ebben a tekintetben is előnyödre szolgálhat, ha egyszerre több weboldalt üzemeltet vállalkozásod, ugyanis sosem lehet tudni, éppen mit fog díjazni a kereső algoritmusa.
Elképzelhető, hogy az egyik oldal szöveges tartalmát valamilyen okból relevánsabbnak ítéli meg, amit rövidesen a helyezések rohamos emelkedésével fog jutalmazni.
Ha az oldalaid közül csak az egyiknek sikerül bejutni a TOP helyezések közé, azzal már valami olyat érsz el, amiről a legtöbben csak álmodnak.
Bizonyos piaci körülmények is indokolhatják, hogy egy új weboldal felé nyiss
Minden piacnak megvan a sajátossága, és vannak olyan esetek, mikor valami rendkívüli esemény történik, ami lehet kedvező és kedvezőtlen is.
Saját példáink is vannak arra, hogy vannak olyan rendkívül erőteljes történések, melyek indokolttá tehetik egy teljesen új weblapnak az elkészítését.
Itt akár azt is megteheted, hogy olyan domain nevet választasz, ami kellően tükrözi azt a hatást, ami megjelent vállalatod piacán.
Az, hogy ezek milyen hatások lehetnek, teljesen a vállalkozásod szektorától függ.
Beszélhetünk itt akár egy új termék vagy szolgáltatás megjelenéséről, törvény- és szabályváltoztatásokról, de akár egy új pályázat megjelenéséről is.
A piacod szakértője Te vagy, így nálunk biztosan jobban tudod, hogy a szektorodban felléphetnek-e olyan változások, melyek miatt érdemes lehet további weboldalakban gondolkodni.
Több weblap esetén fontos beszélni a hirdetéskezelésről is
A Google igazi első helyezései valójában hirdetések, melyekért kattintásonként fizetnie kell a cégeknek, és ahova keresőoptimalizációval nem lehet bejutni.
Amit tudni kell, hogy a Google oldalán egyszerre ugyanattól a vállalkozástól nem jelenhet meg több promóció, tehát hiába rendelkezel több weboldallal, azok közül egy időben csak az egyik szerepelhet ott.
A dolog természetesen így is kiválóan működhet, de talán már meg is fordult a fejedben a cikket olvasva, hogy mi lenne, ha még a hirdetések között is többször szerepelhetnél?
Az ötlet valóban helytálló, és ne is gondold, hogy a Google korlátozása miatt ez ne lenne megvalósítható!
Ebben az esetben az új weblapon kívül szükséged lesz egy külön bejegyzett vállalkozásra, ami saját bankszámlával, bankkártyával és Google fiókkal rendelkezik.
Ennek megvalósítása persze nagyobb elhivatottságot követel meg, de ilyen esetben valóban lehetséges, hogy egy Google oldalon az összes hirdetés a Tied legyen, és akármelyikre is kattintson a felhasználó, így is, úgy is hozzád jusson el.
A weboldalaknak különbözniük kell, hiszen csak így van értelme!
A weboldalaidnak kellően különböznie kell egymástól a tartalmat, a dizájnt és a célközönség megválasztását is illetően.
Mi már találkoztunk olyan ügyféllel, aki eleve több weboldallal rendelkezett, de valójában ezek nem voltak jól elkülöníthetőek az online marketing egyik szempontjából sem, és tulajdonképpen egymás elől szívták el a levegőt.
Ez egy olyan elhibázott stratégia volt a részükről, amit egy előrelátó, megfontolt és tájékozott cégvezető biztosan nem követne el, és a tény, hogy még mindig ezt a cikket olvasod, azt mondatja velünk, Te is közéjük tartozol.
Egy borzasztó hiba: a tartalommásolás
Sajnos már találkoztunk olyan „megoldással”, mikor valaki meglátta a lehetőséget a több weboldal üzemeltetésében, de inkább a könnyebb utat választotta és a tartalmakat nemes egyszerűséggel átmásolta egyikről a másikra.
Megkockáztatom, talán fel is tetted a kérdést magadnak, hogy ugyan miért tenne valaki ilyen ballépést?
Hiszen nem kell online marketing szakértőnek lenni ahhoz, hogy tudjuk: a tartalommásolás az egyik legrosszabb, amit elkövethetsz a Google szemében, és ez akkor is pontosan igaz, ha a saját szövegeddel teszed ezt.
Ilyen esetben nem a helyezéseid javulására számíthatsz, és sokkal inkább az lesz a kérdés, hogy a Google vajon melyik weboldaladat fogja jobban büntetni, főleg, ha jelezve sincs, melyik az eredeti szöveg.
Hisszük, ez egy olyan helyzet, amiben tényleg senki nem szeretné magát találni, és éppen ezért is szomorú, hogy valaki még mindig képes ebbe a csapdába lépni.
Több weboldallal működni egy következő szint
El tudjuk képzelni, hogy a sorainkat olvasva valamelyest úgy érzed, ennek a projektnek a megvalósítása nehezebb, ahogyan azt előzetesen gondoltad.
Nekünk pontosan ez is volt a célunk, hiszen egyszerűen ez egy olyan tény, mely a tapasztalatunkra alapszik.
Több teendőd, több költséged és kevesebb időd is marad, ha többesszámban szeretnél beszélni a rentábilisan működő weboldalaidról.
Ennek ellenére mi azt mondjuk, nagyon is megéri, hogy vállalkozásod a következő lépcsőfokra lépjen ezzel a döntéseddel.
Írásunknak nem az volt a célja, hogy bárkit is lebeszéljen erről az elhatározásról, és gyanítom, Te sem így gondolkodsz, ha eljutottál ennek a cikknek a végére.
Ha minden adott a számodra, hogy céged internetes jelenlétét a következő szintre hozd, akkor tedd meg az első lépést!
Szeretnéd profikra bízni weboldalaid teljesítményét?
Vállalkozóként valószínűleg kevés az időd, és talán már a meglévő online felületeddel sem tudsz annyit foglalkozni, amennyit szeretnél.
Itt jövünk mi a képbe, hiszen szívesen a segítségedre sietünk!
Vannak olyan ügyfeleink, akik egyszerre több sikeresen működő weboldalt is fenntartanak, és mindegyiket mi kezeljük.
Így már bőven van tapasztalatunk abban, miként kell párhuzamosan fenntartani az online platformokat úgy, hogy azok mindegyike megelégedést váltson ki partnereinkből.
Ha tényleg úgy érzed, eljött az ideje a következő sikeres fejezetnek vállalkozásod történetében, mi a rendelkezésedre állunk!
Töltsd ki űrlapunkat, és felvesszük veled a kapcsolatot annak érdekében, hogy minél hamarabb megkezdődhessen a közös munka!
Igenis lehetséges egyszerre több sikeres weblapot fenntartani, és ehhez az első lépést most rögtön megteheted!