Elveszíted a lehetséges ügyfeleket a weboldaladon? A hirdetésedre való kattintás után még nagyon sok dolgod lesz, ha van weboldalad!

Elveszíted az érdeklődőket, miután a hirdetésedre kattintanak?

Van már weboldalad?

Létezik valamilyen webes felület, amin belül a szolgáltatásodat, termékedet bemutatni, majd értékesíteni szeretnéd?

Fontos, hogy ezt a felületet mindig úgy építsük fel, ha konverzió a cél, hogy az érkező látogatót meg is tartsuk, és ne hagyja el az oldalunkat valamiért!

Úgy is fogalmazhatnánk: az első másodpercekben eldőlhet minden!

Ehhez első körben meg kell fogalmaznod nagyon pontosan – először is a magad számára –, hogy végső soron mit szeretnél elérni!

Mi a konverzió?

A konverzió alatt általában azt értjük, hogy a látogatónk végül végre is hajtja azt, amiért odacsábítottuk az oldalunkra.

Ajánlottunk neki valamit és ő nyitottságot mutat – mondjuk felveszi velünk a kapcsolatot, kitölti az űrlapunkat, telefonál, vásárol, stb.

Ezt csak akkor érhetjük el, ha megtartjuk az ilyen hirdetéseinken vagy Google helyezéseinken keresztül hozzánk vetődő látogatót, érdeklődőt.

A konverzió mindig jó mérőszáma annak, hogy jó weboldalt építettél-e – ha igen, akkor a konverziód olcsóbb lesz, nem csak részsikert fogsz elérni a weboldalad magas látogatottságával, hanem a végső céljaidat is megvalósíthatod.

Ha több kattintás kell, hogy a kitűzött célt elérd, akkor valamin mindenképp változtatnod kell.

Mik a leggyakoribb hibák, amiket elkövethetsz?

Mik a leggyakoribb hibák, amiket elkövethetsz?

Potenciális ügyfélmegtartás, ügyfélszerzés reklámkampányok után – mi történik, miután egy lehetséges ügyfél kattintott a hirdetésünkre?

Minden bizonnyal szét fog nézni a weboldalon, és nagyon fontos, hogy ekkor ne kövessük el azokat a tipikus hibákat, amik eltántoríthatják a cselekvéstől, vásárlástól.

Ezek a „klasszikusnak” mondott hibák többnyire:

  • Technikai nehézségek: pl. lassan töltődik be a weboldalad.
  • Nem egyértelmű megfogalmazások: túl sokat kalandozol el és nem a termékedről/szolgáltatásodról beszélsz a weboldalon.
  • Túlzottan szakmai megfogalmazásmód – mindig magyarázz közérthetően, élj azzal a feltevéssel, hogy olyan is az oldaladra vetődik, aki még nem is tudja, mi ez a szolgáltatás, és hogy akár neki is szüksége lehet rá.
  • Hiteltelen környezet és megjelenésmódok (oda kell figyelni még arra is, milyen stock fotókat használsz – passzol-e az általad felépített atmoszféra ahhoz, amilyen, nagyjából reálisnak tűnő elképzelései lehetnek a látogatódnak a szolgáltatásról. Ne próbálj túl „fantasztikusnak”, túlidealizáltnak mutatni semmit).

Ha egy hirdetés után valaki a weboldaladra vetődik, akkor a hirdetésed jó volt, az már működött, de a komoly feladat, egy új fázisba lépve csak most következik.

Vezesd az ügyfelet!

Vezesd az ügyfelet!

Ajánld a lehetséges ügyfeleidnek, hogy adjanak egy esélyt a projektednek, vegyék fel veled a kapcsolatot!

  • CTA (call to action): helyezz el gombokat, valamint árajánlatkérésre, visszahívásra ösztönző űrlapokat.
  • Tedd utóbbit minél többször, minden aloldaladon.
  • Használj pop-up ablakokat is akár erre!
  • Állj elő egyedi, érdekes ötletekkel, mint például egy véleménykérő szavazás, vagy egy ingyen ajándék igénylése a weboldalról – ha ezt összekötöd azzal, hogy a felhasználó megadja az adatait, máris növeled az esélyét a majdani szolgáltatás-értékesítésnek.

Légy gyors, és céltudatos!

Légy gyors, és céltudatos!

Tudd pontosan, hogy mit akarsz a látogatónak mutatni, gyorsaság alatt pedig több dolgot is érthetünk.

  • Egyrészt (ahogy arról már volt szó) hogy a weboldal gyorsan betöltődjön, tehát technikai elvárásoknak is kiválóan megfeleljen.
  • De az is ide tartozik. hogy a látogató hamar felfogja, hogy mit lát, hogy hová került, és gyorsan érje el weboldalad további funkcióit.

Technikai paraméterek tekintetében ne csak az ügyfelek irányában légy naprakész – a Google számára is fontos, hogy megfelelően működő, átlátható weboldalad legyen.

Hibák, amiket már mi is láttunk, tehát a létezésük és elkövetésük nem csak legenda…

  • Futottunk már bele olyan weboldalba, ahol a főoldalon még nem volt szó magáról a nyújtandó szolgáltatásról.
  • Gyakran láttuk, hogy valaki túl általánosan beszél a saját szakterületéről, és maximum egy aloldalra vezetve „árulta” a saját szolgáltatását – az ilyen oldalak teljesen célt és küldetést vesztenek.
  • Valami mást reklámozott a hirdető, mint ami a weboldala lényege volt, ahová a hirdetéssel invitálta a látogatókat – nem jó ötlet népszerűbb témát választani egy hirdetéshez, mint amit később felkínálni szeretnénk.
  • Az emlegetett „atmoszféra” is sokakat becsapott már, rossz képválasztással és hasonlókkal is láttunk már akaratlan ügyfél-félrevezetést.
  • Többször is szembesültünk már azzal, hogy a terméket vagy szolgáltatást értékesíteni kívánó cég kissé félvállról vette a dolgot, ezért nem hívta vissza időben az érdeklődőit, árajánlatkérőit.

Milyen legyen felépítésében a weboldalad?

Milyen legyen felépítésében a weboldalad?

Aloldalakra maximum a kapcsolódó szolgáltatásokat csoportosítsd, esetleg egy, a főoldalon már bemutatott szolgáltatás leírását és kifejtését helyezd el ilyen módon.

Alapvetőnek tűnik, mégis meg kell újra és újra erősíteni magunkban, hogy mi az elsődleges cél: már az oldal tetején használt szövegekben is – vagy akár egy mottóban – tedd egyértelművé, hogy mi várható a weboldaladtól.

Egyetlen aloldalon se hagyd ki a lehetőséget, hogy kontanktokat hagyhasson meg az érdeklődő.

Használd utóbbira az oldalsávokat is akár, és ha jól írtál meg egy szöveget, amit vélhetően végigolvasnak majd, ezzel is zárd a mondandódat: sarkalld a veled való kapcsolatba lépésre az olvasót.

Pop-up ablakok: mindenki mondja, hogy ki nem állhatja őket, még sincs nélkülük élet

Azért térünk ki külön erre a látogatók megtartására irányuló praktikáink sorolásán belül, mert sokadszorra futunk neki mi is azon jelenség megértésének, hogy bár a pop-upos hirdetéstípust általános negatív visszhang övezi, mégis nehéz meglenni nélküle.

Az ellentmondás lényege, hogy bár elviekben, a felhasználók részéről nagy az elutasítottsága (ezt mondják továbbra is), a konverziónövelésben mi mégis mindig pozitívnak látjuk a szerepét.

Nem megérzések, hanem a számok alapján, szinte kivétel nélkül.

Olyat is láttunk, hogy egyetlen pop-up ablakos hirdetés fél év alatt megkétszerezte a konverziót egy oldalon.

De, hogy a számokban negatív hatást tapasztaljunk a pop-upos megoldások miatt, arra még nem volt kiugró példa.

Légy naprakész, minden értelemben!

Tégy meg mindent azért, hogy a weboldaladra érkezők aktvitást mutassanak, és mindig állj készen a válaszra, ha hozzád fordulnak valamiért!

De mindenekelőtt tedd alkalmassá a weboldalad arra, hogy a látogatók nézelődőkből szinte automatikusan ügyféllé váljanak!

Fordulj hozzánk bizalommal akár weboldal készítése, akár hasznos tippek ügyében!

Lehet, hogy van valami, amire nem gondoltál, de mi észrevesszük. A konverziónövelés összetett feladat, de mi tudunk jócskán tippeket adni!

Imádunk profi weboldalakat készíteni – örülünk, hogy Te is árajánlatot kérsz tőlünk!

Ha kitöltöd űrlapunkat, igyekszünk minél részletesebben felmérni az igényeidet, hogy olyan oldalt építhessünk Neked, amilyenre valóban szükséged van a sikerhez.

Várjuk, hogy átbeszélhessük a részleteket!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.