Van már weboldalad?
Létezik valamilyen webes felület, amin belül a szolgáltatásodat, termékedet bemutatni, majd értékesíteni szeretnéd?
Fontos, hogy ezt a felületet mindig úgy építsük fel, ha konverzió a cél, hogy az érkező látogatót meg is tartsuk, és ne hagyja el az oldalunkat valamiért!
Úgy is fogalmazhatnánk: az első másodpercekben eldőlhet minden!
Ehhez első körben meg kell fogalmaznod nagyon pontosan – először is a magad számára –, hogy végső soron mit szeretnél elérni!
Mi a konverzió?
A konverzió alatt általában azt értjük, hogy a látogatónk végül végre is hajtja azt, amiért odacsábítottuk az oldalunkra.
Ajánlottunk neki valamit és ő nyitottságot mutat – mondjuk felveszi velünk a kapcsolatot, kitölti az űrlapunkat, telefonál, vásárol, stb.
Ezt csak akkor érhetjük el, ha megtartjuk az ilyen hirdetéseinken vagy Google helyezéseinken keresztül hozzánk vetődő látogatót, érdeklődőt.
A konverzió mindig jó mérőszáma annak, hogy jó weboldalt építettél-e – ha igen, akkor a konverziód olcsóbb lesz, nem csak részsikert fogsz elérni a weboldalad magas látogatottságával, hanem a végső céljaidat is megvalósíthatod.
Ha több kattintás kell, hogy a kitűzött célt elérd, akkor valamin mindenképp változtatnod kell.
Mik a leggyakoribb hibák, amiket elkövethetsz?
Potenciális ügyfélmegtartás, ügyfélszerzés reklámkampányok után – mi történik, miután egy lehetséges ügyfél kattintott a hirdetésünkre?
Minden bizonnyal szét fog nézni a weboldalon, és nagyon fontos, hogy ekkor ne kövessük el azokat a tipikus hibákat, amik eltántoríthatják a cselekvéstől, vásárlástól.
Ezek a „klasszikusnak” mondott hibák többnyire:
- Technikai nehézségek: pl. lassan töltődik be a weboldalad.
- Nem egyértelmű megfogalmazások: túl sokat kalandozol el és nem a termékedről/szolgáltatásodról beszélsz a weboldalon.
- Túlzottan szakmai megfogalmazásmód – mindig magyarázz közérthetően, élj azzal a feltevéssel, hogy olyan is az oldaladra vetődik, aki még nem is tudja, mi ez a szolgáltatás, és hogy akár neki is szüksége lehet rá.
- Hiteltelen környezet és megjelenésmódok (oda kell figyelni még arra is, milyen stock fotókat használsz – passzol-e az általad felépített atmoszféra ahhoz, amilyen, nagyjából reálisnak tűnő elképzelései lehetnek a látogatódnak a szolgáltatásról. Ne próbálj túl „fantasztikusnak”, túlidealizáltnak mutatni semmit).
Ha egy hirdetés után valaki a weboldaladra vetődik, akkor a hirdetésed jó volt, az már működött, de a komoly feladat, egy új fázisba lépve csak most következik.
Vezesd az ügyfelet!
Ajánld a lehetséges ügyfeleidnek, hogy adjanak egy esélyt a projektednek, vegyék fel veled a kapcsolatot!
- CTA (call to action): helyezz el gombokat, valamint árajánlatkérésre, visszahívásra ösztönző űrlapokat.
- Tedd utóbbit minél többször, minden aloldaladon.
- Használj pop-up ablakokat is akár erre!
- Állj elő egyedi, érdekes ötletekkel, mint például egy véleménykérő szavazás, vagy egy ingyen ajándék igénylése a weboldalról – ha ezt összekötöd azzal, hogy a felhasználó megadja az adatait, máris növeled az esélyét a majdani szolgáltatás-értékesítésnek.
Légy gyors, és céltudatos!
Tudd pontosan, hogy mit akarsz a látogatónak mutatni, gyorsaság alatt pedig több dolgot is érthetünk.
- Egyrészt (ahogy arról már volt szó) hogy a weboldal gyorsan betöltődjön, tehát technikai elvárásoknak is kiválóan megfeleljen.
- De az is ide tartozik. hogy a látogató hamar felfogja, hogy mit lát, hogy hová került, és gyorsan érje el weboldalad további funkcióit.
Technikai paraméterek tekintetében ne csak az ügyfelek irányában légy naprakész – a Google számára is fontos, hogy megfelelően működő, átlátható weboldalad legyen.
Hibák, amiket már mi is láttunk, tehát a létezésük és elkövetésük nem csak legenda…
- Futottunk már bele olyan weboldalba, ahol a főoldalon még nem volt szó magáról a nyújtandó szolgáltatásról.
- Gyakran láttuk, hogy valaki túl általánosan beszél a saját szakterületéről, és maximum egy aloldalra vezetve „árulta” a saját szolgáltatását – az ilyen oldalak teljesen célt és küldetést vesztenek.
- Valami mást reklámozott a hirdető, mint ami a weboldala lényege volt, ahová a hirdetéssel invitálta a látogatókat – nem jó ötlet népszerűbb témát választani egy hirdetéshez, mint amit később felkínálni szeretnénk.
- Az emlegetett „atmoszféra” is sokakat becsapott már, rossz képválasztással és hasonlókkal is láttunk már akaratlan ügyfél-félrevezetést.
- Többször is szembesültünk már azzal, hogy a terméket vagy szolgáltatást értékesíteni kívánó cég kissé félvállról vette a dolgot, ezért nem hívta vissza időben az érdeklődőit, árajánlatkérőit.
Milyen legyen felépítésében a weboldalad?
Aloldalakra maximum a kapcsolódó szolgáltatásokat csoportosítsd, esetleg egy, a főoldalon már bemutatott szolgáltatás leírását és kifejtését helyezd el ilyen módon.
Alapvetőnek tűnik, mégis meg kell újra és újra erősíteni magunkban, hogy mi az elsődleges cél: már az oldal tetején használt szövegekben is – vagy akár egy mottóban – tedd egyértelművé, hogy mi várható a weboldaladtól.
Egyetlen aloldalon se hagyd ki a lehetőséget, hogy kontanktokat hagyhasson meg az érdeklődő.
Használd utóbbira az oldalsávokat is akár, és ha jól írtál meg egy szöveget, amit vélhetően végigolvasnak majd, ezzel is zárd a mondandódat: sarkalld a veled való kapcsolatba lépésre az olvasót.
Pop-up ablakok: mindenki mondja, hogy ki nem állhatja őket, még sincs nélkülük élet
Azért térünk ki külön erre a látogatók megtartására irányuló praktikáink sorolásán belül, mert sokadszorra futunk neki mi is azon jelenség megértésének, hogy bár a pop-upos hirdetéstípust általános negatív visszhang övezi, mégis nehéz meglenni nélküle.
Az ellentmondás lényege, hogy bár elviekben, a felhasználók részéről nagy az elutasítottsága (ezt mondják továbbra is), a konverziónövelésben mi mégis mindig pozitívnak látjuk a szerepét.
Nem megérzések, hanem a számok alapján, szinte kivétel nélkül.
Olyat is láttunk, hogy egyetlen pop-up ablakos hirdetés fél év alatt megkétszerezte a konverziót egy oldalon.
De, hogy a számokban negatív hatást tapasztaljunk a pop-upos megoldások miatt, arra még nem volt kiugró példa.
Légy naprakész, minden értelemben!
Tégy meg mindent azért, hogy a weboldaladra érkezők aktvitást mutassanak, és mindig állj készen a válaszra, ha hozzád fordulnak valamiért!
De mindenekelőtt tedd alkalmassá a weboldalad arra, hogy a látogatók nézelődőkből szinte automatikusan ügyféllé váljanak!
Fordulj hozzánk bizalommal akár weboldal készítése, akár hasznos tippek ügyében!
Lehet, hogy van valami, amire nem gondoltál, de mi észrevesszük. A konverziónövelés összetett feladat, de mi tudunk jócskán tippeket adni!