Egyszerű lépések, amiket megtehetsz a tökéletes sales oldal érdekében

Egyszerű lépések, amiket megtehetsz a tökéletes sales oldal érdekében

A sales oldalnak gyakorlatilag egyetlen feladata van – a vevő meggyőzése arról, hogy nálad kérjen árajánlatot, vagy vásároljon.

Mit tehetünk akkor, ha nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, és nem sikerül elérni a várt konverziót – legyen itt szó akár egy termék megvásárlásáról, előfizetésről, vagy egy tanfolyamra való feliratkozásról?

Máris megtudhatod, de előtte még egy jótanács, amit érdemes észben tartanod:

Mielőtt még belevágnánk a közepébe…

Tudjuk, hogy valószínűleg a konkrét tippjeinkre vagy inkább kíváncsi, és máris rátérünk a lényegre, de előtte meg kell Veled osztanunk egy fontos észrevételt.

Gyakran tapasztalt hiba, hogy valaki egyetlen teljes egységként kezeli a sales oldalt, ahelyett, hogy kisebb egységekre bontva kezdené el vizsgálni.

Nem működik a sales oldalam” – mondhatná ezt akkor, ha nem sikerül elérni a várt eredményeket.

Ahelyett viszont, hogy az egész oldalt minősítenéd, és úgy, ahogy van, kidobnád a kukába, bontsd le kisebb egységekre!

Merj tesztelni!

Lehet, hogy csupán egy apró részlet megváltoztatásával hatalmas sikereket tudnál elérni.

Amikor elkezdesz a sales oldaladon dolgozni, mindig egyesével haladj végig az egységeken, és minden változtatás után tesztelj, tesztelj és tesztelj!

Így rögtön ki fog derülni, hogy mi volt az a tényező, ami visszavetette az oldalad teljesítményét.

A tesztelés előtt viszont ügyelj arra, hogy pontosan tisztában legyél a korábbi konverziós rátáddal.

Térjünk is rá a lényegre!

#1 Írj olvasható, könnyen értelmezhető főcímet!

Írj olvasható, könnyen értelmezhető főcímet!

Ez elsőre roppantul egyszerűnek hangzik, de valójában rengeteg részletet figyelembe kell venni a tökéletes sales oldal főcímének a megalkotásához.

Ahhoz, hogy olyan főcímet írhass, ami igazán megszólítja a vásárlókat, először is töviről-hegyire ismerned kell a célközönségedet.

Tudd meg, mi az, amit el szeretnének érni a vásárlással, és ezt akár hangsúlyozd is ki a főcímben, hogy magukénak érezhessék az ajánlatot!

Ahhoz, hogy minél figyelemfelkeltőbb legyen, akár használhatsz kiemeléseket, dőlt, vagy félkövér betűtípusokat is.

#2 Fejtsd ki a problémát, amit a terméked/szolgáltatásod megold!

A probléma részletes szemléltetésével megmutathatod a potenciális vásárlóidnak, hogy megérted, mire és miért van szükségük.

Ez a fajta „tudom, hogy min mész keresztül” hozzáállás a vásárlók érzelmeire is hat, és sokkal nyitottabbak lesznek a vásárlásra valaki olyantól, aki megérti őket. 

Próbáld meg tehát egy kicsit a vevő szemszögéből vizsgálni a termékedet, és úgy bemutatni a sales oldalon!

#3 Kezeld a kifogásokat!

Kezeld a kifogásokat!

Nem csak a közönséged igényeivel, hanem a bennük felmerülő kétségekkel és kifogásokkal is tisztában kell lenned.

Ugyanis ha nem kezeled ezeket a kifogásokat, azzal már meg is pecsételted a sales oldalad sorsát: az alacsony konverziós rátát.

A veszteségtől való félelem (legyen az idő-, vagy pénzbeli) nagyon erős az emberekben egy vásárlás során.

Kinek a fejében ne motoszkálna ott, hogy „mi van, ha ez a termék teljes pénzkidobás”?

Ezt a félelmet enyhíteni lehet korábbi elégedett vásárlók értékeléseinek feltüntetésével, ajánlásokkal, jól kigondolt garanciákkal, és a Gyakran Ismételt Kérdések szekcióval.

#4 Figyelj oda arra, hogy hol helyezed el az ajánlásokat!

Ha már szóba jöttek az értékelések és ajánlások, hozzájuk kapcsolódóan is lenne egy-két tanácsunk.

Az ügyfeleid értékeléseit, melyeket ki szeretnél emelni, mindenképpen az oldal tetején, a hajtás felett helyezd el.

Azaz úgy, hogy az olvasónak ne kelljen legörgetnie az oldalon ahhoz, hogy meglássa őket.

Ezzel már rögtön egyfajta biztonságérzetet kelthetsz benne, hiszen ha ránéz az oldalra, egyből egy pozitív visszajelzést olvashat.

Emeld ki akár az ajánlás kulcsszavait – azokat a mondatrészeket, amelyeket te a legerősebbnek érzel!

#5 Ne szólítsd az olvasót idejekorán vásárlásra!

Ne szólítsd az olvasót idejekorán vásárlásra!

Ne az legyen az első a sales oldalad tartalmában, hogy az olvasót vásárlásra szólítod fel!

Igen, egy ilyen oldal feladata valóban az eladás, de finoman is el lehet érni ezt a célt, anélkül, hogy a vásárlónak olyan érzése lenne, hogy mindenképpen le akarod nyomni a torkán a terméket.

Először ismertesd azt, amit el szeretnél adni, tüntesd fel a problémát, amit megold, a plusz termékelőnyöket, garanciákat, és csak ezek után szerepeljen a vásárlásra felszólító gomb.

Így elkerülheted, hogy elijeszted a vásárlásra még nem feltétlenül megérett vásárlókat.

#6 Gondolj azokra is, akik általában csak átfutják a szövegeket!

Meglehet, hogy amint ezt a cikkünket olvasod, elsőre Te is csak végiggörgettél rajta és az alcímeket olvastad el, hogy felmérd, érdemes-e több időt eltöltened a cikk végigolvasásával.

Ezzel rengetegen vagyunk még így: csak átfutjuk a szöveget, elolvassuk a számunkra fontosnak tűnő kiemelt részeket, a szövegben azonban nem mélyedünk el, és a részletek felett csak átsiklik a tekintetünk.

Készülj fel rá, hogy a sales oldaladon lévő tartalmak is így járnak az esetek jó részében, ezért használj kiemeléseket, pontokba sorolást, alcímeket!

#7 Cseréld meg a sorrendet!

Cseréld meg a sorrendet!

Mivel ennyire sokan hajlamosak vagyunk átgörgetni a szövegen, nem mindegy az sem, hogy hol kezded az átalakítást.

Először mindenképpen az oldal tetejére koncentrálj, hiszen ez az első, amit az érdeklődő meglát.

Utána kezdd el az oldal aljának a módosítását, hiszen a legtöbben a lap tetejét elolvasva egyből legörgetnek az oldal aljára megtekinteni az árat, a lehetséges fizetési módokat, stb.

Az lap középső részét hagyd tehát a végére, ha a sales oldalad tartalmának átszerkesztéséről van szó!

#8 Gondoskodj a figyelemfelkeltő CTA gombról!

Nem is hinnéd, de előfordulhat, hogy egyetlen kis gombon múlik, hogy az érdeklődőből végül vásárló lesz-e.

Egy sales oldal esetében a CTA (Call to action) gyakorlatilag a vásárlásra, előfizetésre felszólító gomb.

Legyen a gomb figyelemfelkeltő mind színében, mind szövegezésében, és ügyelj arra, hogy passzoljon az oldal tartalmához!

Sugalljon pozitív megerősítést, amire a vásárló bólogatni fog, és vizuálisan is legyen elég erős ahhoz, hogy rákattintsanak!

Mi azért vagyunk, hogy Te sikereket érj el!

A sales oldal csupán egy, - bár kiemelten fontos - eleme a weboldaladnak, aminek a kialakításához idő kell.

Reméljük, hogy ezek a tanácsok hasznosak voltak számodra, és tudod őket alkalmazni a saját értékesítői oldaladon.

Egy jó weboldal elkészítése azonban hatalmas munka, és sokszor nem megy egyedül.

Ha úgy érzed, profi segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot, vagy töltsd ki árajánlatkérő űrlapunkat!

Kérj árajánlatot itt!