Mit csináljak a weboldaladon? – Itt az ideje, hogy megmutasd!

Mit csináljak a weboldaladon?

Ha feltesszük a kérdést, mi a lényege egy üzleti céllal készült weboldalnak, a válasz tulajdonképpen nagyon egyszerű, amit felesleges túlbonyolítani: valamiféle cselekvésre ösztönözni a látogatókat.

Természetes, ha cselekvés alatt rögtön a vásárlás vagy valamiféle előfizetés jut eszedbe, de ide tartozhat a hírlevélre történő feliratkozás, ajánlatkérés, visszahívás kérése vagy akár egy termékvélemény megírása is.

Ezt a felsorolást sokáig lehetne még folytatni, de ez a cikk most nem erről szól, és valószínűleg határozottan tudod, mit is szeretnél elérni a weblapoddal.

Az igazán fontos kérdés az, mivel lehet elérni, hogy a látogatók ne csak nézelődjenek és tájékozódjanak az oldaladon, de valamilyen módon hozzájáruljanak a vállalkozásod sikerességéhez is.

A látogatóid nem feltétlen értik, mit szeretnél tőlük

A piacod szakértőjeként biztosan jól ismered a vevőidet, és tisztában vagy vele, mi a megfelelő tartalom és kommunikációs forma, aminek weboldaladat jellemeznie kell, ha az eredményességre törekszel.

Egy ilyen weboldalnak a megalkotása nem kis feladat, ami hozzáértést és rengeteg időt képes felemészteni.

Éppen ezért bosszantó, mikor egy olyan weblapra tévedünk, mely bár megfelel a fenti követelményeknek, de mégis megfeledkezik valamiről: rámutatni az olvasók számára, mi is a következő lépés.

Tegyük fel, egy potenciális vásárlód percekig az oldaladon tartózkodik, és akár egy cikket is elolvas az elejétől a végéig, ami már önmagában is a weblapod minőségére utal, de ez még nem elég.

A bizalom fokozatosan épül ki benne, és a tartalmadnak köszönhetően olyan állapotba került, mikor a vásárlásra történő motiválása a legegyszerűbb lehetne, de mégis azzal zárul a folyamat, hogy elhagyja az oldalt. Ennek oka, hogy nem volt egyértelműen tudatosítva benne, mit kell tennie, ha a Te termékedet vagy szolgáltatásodat választaná.

Néhány jól elhelyezett gombbal csodákat tehetsz

Néhány jól elhelyezett gombbal csodákat tehetsz

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem jelzik eléggé a látogatóknak, mi a következő lépés, ha elég bizalmat éreznek valamiféle cselekvéshez.

Ennek az angol nyelvű megnevezése a Call to action (CTA).

A vásárlás – vagy bármilyen más jellegű konverzió – lehetősége folyamatosan a látogató szeme előtt kell legyen, miközben a jól megírt tartalom az oldalon tartja, hiszen soha nem lehetsz biztos benne, egy cikknek melyik pontján fogja végleg azt érezni, hogy eljött a tettek ideje.

Itt nem arról van szó, hogy az oldal tartalmát és szerkezetét indokolatlan módon meg kéne bontani csak azért, hogy minden mondat után egy „árajánlatot kérek” gomb szerepeljen, hiszen az már tenyérbemászó és irritáló lenne, amit senki nem fog díjazni az oldalad látogatói közül.

De egy profi weboldalkészítő tudja, miként lehet diszkréten, stílusosan, de mégis kellően feltűnően elhelyezni azokat az elemeket egy oldalon, melyek segítenek eljuttatni a látogatókat oda, ahova Te is szeretnéd: a rendeléshez és a fizetéshez.

Ha már valamiben ennyi munkád és pénzed van, ne engedd kárba veszni!

Ha már valamiben ennyi munkád és pénzed van, ne engedd kárba veszni!

Ha már adott egy jól működő, minden követelménynek megfelelő weboldal, aminek még a folyamatosan frissülő tartalmára is energiát áldozol, az azt jelenti, hogy sok munkád és pénzed van már benne.

Ez már elég ahhoz, hogy az oldalad egy olyan vonzó környezetet teremtsen a potenciális ügyfelek számára, ahol szívesen töltenek időt, de ezzel maximum csak félig éred el a célodat.

A kényelmetlen igazság, hogy mások itt még nem állnak meg, és az olyan további fejlesztési lehetőségeket is keresik, mint a fentiek – így pedig bizony Neked is lépned kell.

Tény, hogy az olyan weboldal, mely egyértelműen mutatja, mi a következő lépés egy lehetséges ügyfél számára, jóval sikeresebben generál vevőket, mint egy olyan, ahol csak elvétve találni egy vásárlás vagy ajánlatkérő gombot. Egy vállalkozónak, aki nem teljesítette a fenti követelményeket, biztosan szörnyű belegondolnia, mennyivel kevesebb vásárlást sikerült generálni, mint amire lehetőség adódott volna.

A képlet egyszerű: több és jobb CTA = nagyobb bevétel

A képlet egyszerű: több és jobb CTA = nagyobb bevétel

Lényegében egy célt szolgál minden, amit vállalkozóként teszel: a bevételeid, és így a profitod, növelése.

Ez így van rendjén, hiszen a fáradalmaidért és az idődért cserébe igenis megérdemled, hogy vállalatod sikeresen működjön, és a sikert az üzleti világban pénzben mérik, amit nem lehet, és nem is kell szépíteni.

A bevételeid mértékéről pedig, tetszik, nem tetszik, a látogatóid döntenek.

Azonban az, hogy milyen eszközökkel igyekszel vársárlásra ösztönözni őket, már teljesen rajtad áll.

A CTA bizonyítottan alkalmas arra, hogy növelje a konverziót és a bevételt, így az nem hiányozhat egy profi, üzleti célú weboldal eszköztárából.

Kézzelfogható adatokra van szükséged? Beszéljenek a Te számaid!

Ha további tényszerűségre van szükséged egy felelős döntéshez, akkor a legjobb, ha számolsz egy kicsit: ha 20%-ot javítasz a konverziódon, ami teljesen reális a CTA tudatos használatával, az mennyire növeli a bevételed?

A számok nem hazudnak, főleg nem a sajátjaid!

Eddig hány vásárló jutott 100 látogatódra, és ez átlagosan mennyi bevételt jelentett a vállalatod számára?

És ugyanez mennyi lenne, ha a vásárlók számát 20%-kal sikerülne növelned?

Valószínű, hogy a két érték között van akkora különbség, amire bármelyik vállalkozó felkapná a fejét, de ha szeretnéd, hogy ez ne csupán elmélet, de gyakorlat is legyen, ahhoz profi CTA-ra lesz szükség!

Ebben a kérdésben minden benne van, amiről eddig szó volt

Ebben a kérdésben minden benne van, amiről eddig szó volt

Rávezessem a látogatóimat a konverzióra, vagy inkább bízzam rájuk, hogy maguktól találják ki, mit és hol szeretnének cselekedni a weboldalamon?

Egy ehhez hasonló kérdés talán már benned is megfogalmazódott a cikk olvasása közben, és ha ez így van, akkor tisztán látod, miért is olyan jelentős az, amiről most beszélünk.

Úgy érezzük, szükségtelen rámutatni a helyes válaszra, hiszen egészen biztosak vagyunk benne, Te is inkább helyesen afelé hajlasz, hogy jobb a látogatódnak egyértelműen jelezni, hol és mit kell tennie, miután sikerült kiharcolnod a bizalmát. Ez egy jóval biztosabb megoldás, mint abban reménykedni, hogy a látogatóid veszik a fáradtságot, és az idejüket nem sajnálva átverekszik magukat a weboldaladon, hogy rátaláljanak arra a bűvös vásárlás gombra, igaz?

Úgy érzed, a Te weboldaladat még jobbá lehetne tenni?

A fentiek alapján talán úgy érezheted, vannak fejlődési lehetőségei a weboldaladnak, hiszen nem véletlen, hogy eljutottál a cikkünk végére.

Valószínűleg nem jutnának eszedbe ilyen gondolatok, ha ebben nem lenne némi igazság, és ha úgy érzed, segítségre lenne szükséged meglévő weboldalad fejlesztésében, vagy akár egy olyan új weblap kivitelezésében, mely minden lényeges szempontból megfelel a mai elvárásoknak, mi a rendelkezésedre állunk! Bármiről is legyen szó, csak annyi a teendőd, hogy kitöltöd űrlapunkat, melyet követően hamarosan felvesszük Veled a kapcsolatot, hogy a további részleteket megbeszéljük!

Imádunk profi weboldalakat készíteni – örülünk, hogy Te is árajánlatot kérsz tőlünk!

Ha kitöltöd űrlapunkat, igyekszünk minél részletesebben felmérni az igényeidet, hogy olyan oldalt építhessünk Neked, amilyenre valóban szükséged van a sikerhez.

Várjuk, hogy átbeszélhessük a részleteket!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.