Minden egyes weboldalnál mások a problémák, és mások a célok is, mégis óriási igény van arra, hogy mindenkire vonatkozó tanácsokat, útmutatókat fogalmazzunk meg.
A válasz azonban erre sajnos az, hogy ezt nem lehet!
Nap, mint nap tapasztalom, hogy nincs két egyforma ügyfél, és így mégis hogy lehetne egyetemes alapigazságokat lefektetni?
Abban viszont már lehet valami, hogy ha a különböző eseteket egyenként vizsgáljuk meg, majd az eredményeket egymás mellé állítjuk, akkor talán valóban fölfedezhetünk és megfogalmazhatunk egy szemléletmódot, ami a sikeres online marketing stratégia alapját képezheti.
Erre teszek most kísérletet, mikor szigorúan kizárólag a weboldalkészítés témakörére koncentrálva elemzem, pontosan mi történt nálunk az elmúlt hónapokban, milyen ügyfeleknek milyen honlapokat hoztunk létre.
Ahol csak lehet, kielemzem, mik voltak a kezdeti problémák, az ügyfelek személyes kérései, és azt is megmutatom, milyen eredményeket ért el a honlap onnantól kezdve, hogy a kezünkbe vettük optimalizálást.
Ne is húzzuk az időt, kezdjünk bele!
1. Gázpalackfutár
Időrendben visszafelé haladva a gazpalackfutar.com az első megállónk.
Ügyfelünknek eredetileg már volt egy weboldala, ami azonban alapvető hibákat rejtett magában, és így nem is tudott rendeltetésszerűen működni.
Egy példa: az oldal elsődleges célja az volt, hogy telefonhívásokat gyűjtsön, és éppen ezért a telefonszámot el is helyezték az oldalon – ezzel nem volt gond.
A baj az volt, hogy ezt nem egy gomb formájában, de még csak nem is szövegesen, hanem egy képben tüntették fel, ami mögött még egy link sem volt, hogy a telefonról böngészőknek csak egy kattintásába kerüljön a hívás.
Ez volt az egyik legfontosabb, amit az új oldalon megoldottunk, ugyanis a legjobb megoldás ebben az esetben mindig a gomb!
És nem is akármilyen: olyan gomb kell, amin egyértelműen látszik, hogy meg kell nyomni, rá kell kattintani, hiszen ez az alapja annak, hogy az oldal a célját betölthesse…
Aminek mindent meg kell előznie
Ezzel azonban most előre szaladtunk, ugyanis a munka igazából úgy kezdődött, ahogy minden esetben kezdődnie kell: rendkívül alapos kulcsszó kutatással.
Miután megtaláltuk a legfontosabb keresőszavakat, már tudtuk, hogy mikre kell elsősorban koncentrálnunk a keresőoptimalizálás során.
Ezeket építettük be a weboldal szövegébe, a title, description részekbe, a címsorokba, és mindez rendkívül gyorsan meg is hozta az eredményét: a legfontosabb kulcsszavakra az oldal pár hét alatt a találati lista első 20 helyezettje közé került (ebben szerepe volt a nagyon minimális linképítésnek is, de a fő hangsúly mégis az optimalizáláson volt).
Egy példa: az „argon palack” kulcsszóra az oldal márciusban még a 72. helyen állt, mikor mi elkezdtük a munkát.
Másfél hónappal később a gazpalackfutar.com a 15. lett, pusztán az on-page SEO hatékony alkalmazásának, és egy kis linképítésnek köszönhetően.
Legyen szem előtt a cél
A weboldal felépítésekor mindig az előre meghatározott célokat kell figyelembe venni, ebben az esetben pedig kettőt lehetett megfogalmazni: az ügyfél vagy telefonáljon, vagy kérjen visszahívást.
Éppen ezért a következőket tettük a honlapon:
- a főoldal tetején egyből egy hívás gomb van, hogy ezzel találkozzanak elsőként a látogatók;
- a legalján egy visszahívást kérő űrlap található;
- az oldal tökéletesen mobilra optimalizált (bár ez minden általunk készített weboldalnál cél).
Az ügyfél személyes kérése, és a mi filozófiánk tökéletesen találkozott az oldal felépítését illetően: legyen egyszerű, jól áttekinthető, és hagyjuk a szöveget érvényesülni.
Mi pontosan ezt követtük, és ennek eredménye a gazpalackfutar.com mai formája.
2. Prime Dental Budapest – primedentalbudapest.com
Az előbbi esetben sok alapelvet felismertünk és kifejtettünk már, ezért a következő példákban igyekszek majd tömörebb lenni.
Az elsődleges célunk ezzel a fogászati honlappal kapcsolatban az volt, hogy felújítsuk.
Előttünk egy közel 13 éves weboldal volt ennek a helyén, amit értelemszerűen fejleszteni és korszerűsíteni kellett, hiszen ennyi idő alatt sokat változott az online világ.
Alapvetően tehát itt a külsővel foglalkoztunk, így kulcsszó kutatásra nem volt szükség.
Arra ügyeltünk, hogy a látogató által látott oldal letisztult legyen, és minden eszközön tökéletesen jelenjen meg.
3. Fogorvos Budapest
A fogorvosbudapest.info esetében azonban már mindenre kiterjedt a munkánk.
A kulcsszó kutatás során nem kevesebb, mint 2235 keresőszót találtunk a különböző kategóriákban, tehát volt mire építenünk.
A cél ismét egyértelműen megfogalmazható volt: a honlappal telefonálásra, időpontfoglalásra kellett buzdítani a látogatókat.
Pontosan ezért itt is az oldal felső és alsó részeiben egyaránt megjelenítettük a megfelelő gombokat és űrlapokat, de ezek feltűnnek még oldalt, illetve a különböző szövegeket között is.
És ha már a szövegekről beszélünk: a cikkeket maguk a fogorvosok írják, így a szakmai tartalomra nem lehet panasz, mi pedig ezekbe ágyaztuk be a call to action gombokat.
Egy kis kulisszatitokként megjegyezném, hogy aki ezen az oldalon a „Munkatársaink” aloldalra kattint, szándékosan nem profi fotós által készített, előre beállított képeket fog találni.
Az ügyfél, és a mi elképzelésünk is az volt, hogy őszinte, emberi képet akarunk lefesteni a rendelőről, ezért egyszerű, telefonnal készített fotókat helyeztünk el az oldalon, melyek minősége még így is kiváló.
4. Konyhabútor
A konyhabutorom.hu egy érdekesebb eset, ugyanis itt jelenleg csak a honlap létezik – de ügyfél még nincs hozzá.
A célunk az, hogy ezt az oldalt eljuttassuk a találati lista elejére, a legjobb 10-be, a konyhabútor keresőszóra.
Ez egy igen egyedi, saját projekt, ahol csak a szöveg és a kép az, ami „dolgozik”, tehát ezek adják el az oldalt a látogatók felé, ezzel gyűjt közönséget a honlap és kúszik egyre előrébb a találati listán.
A tervek szerint egy hasonló témával foglalkozó céget keresünk, amelyik szívesen mondana magáénak egy jól felépített, aktívan működő, jó pozícióban szereplő weboldalt, ami ráadásul már igényes tartalommal is rendelkezik.
5. Cserépkályha
A herczku.hu-nál a problémát az eredeti oldal hiányosságai jelentették – elég, ha csak annyit említek, hogy a mobilra optimalizálást hírből sem ismerte a honlap, és szöveget is alig lehetett találni rajta.
Pedig jó tartalom nélkül nehéz jó pozíciót szerezni.
Mi azonban kijavítottuk a hibákat, és ennek köszönhetően egy év során 130 kapcsolatfelvételt sikerült elérnünk: vagyis átlagosan legalább 2db-ot minden héten!
És jusson eszünkbe, hogy vállalkozása válogatja, kinek mennyi elég – az biztos, hogy a cserépkályhákkal és kandallókkal foglalkozó ügyfelünk nem panaszkodott erre a kifejezetten nagy érdeklődésre! Hogy ezt elérjük, itt is kulcsszó kutatással kezdtünk, majd a meglévő kevés szöveg alapján új, ezúttal minőségibb tartalmat hoztunk létre, és ezt helyeztük el a felújított külsejű honlapon.
6. Sixgear
A sixgear.eu esetében egy klasszikus márka weboldalt hoztunk létre, ügyelve arra, hogy a design tökéletesen illeszkedjen a márkához, és annak üzenetéhez.
Sok újat itt nem lehet elmondani: ekkor is az alapos kulcsszó kutatással indult minden, és a reszponzív designnal ért véget.
Ami itt lényeges tapasztalat, hogy mennyire fontos szempont, hogy az oldal minden felületen, minden eszközön tökéletesen jelenjen meg: akinek ki van erre élezve a szeme, annak talán fel fog tűnni egy-két dolog az oldalon, és azt fogja kérdezni, „Ez miért van itt? Az miért van ott?”.
A válasz egyszerű: pontosan azért, hogy minden tökéletesen olvasható legyen, akár okostelefonon, akár tableten, akár asztali gépen nézi meg valaki a honlapot.
7. Flottakezelés
És végül nézzük meg a mai nap utolsó példáját.
A flottakezeles.hu esetében a fő feladat az új, mobil eszközökön is megfelelően megjelenő design létrehozása volt, és ennek megfelelően állítottuk össze ezt a tetszetős, átlátható oldalt.
Ami itt még hozzánk tartozott, és érdemes külön megemlíteni, az a Blog.
Még ha valaki profi szövegírói vénával is rendelkezik, akkor sem lehet azt elvárni, hogy a mindennapi munka mellett még arra is jusson ideje, hogy cikkeket írjon saját oldalára.
A tartalommarketing viszont rendkívül hatékony eszköz, és éppen ezért ezt mi sem hagyhattuk elveszni, ezért gondoskodtunk a rendszeres publikálásról.
A szövegíróink folyamatosan tartják a kapcsolatot a vállalkozással: onnan jön a téma, onnan jön az, hogy minek kell szerepelni a cikkben – gyakorlatilag csak arra van szükség, hogy valaki mindezt formába öntse egy jó minőségű cikk képében.
A tanulság?
A zárás előtt egy igen fontos tapasztalatról kell még beszélni, ami szerencsére nagyon röviden megfogalmazható:
Mindez időbe telik!
Vegyük példának a gazpalackfutar.com esetét: csak az, hogy az oldalt megfelelően összekössük a Google Analytics, Adwords, Facebook rendszerével (ami egyébként egy valóban kötelező lépés), beállítsuk a remarketinget és a konverziókat – ez önmagában már egy több órás munka, és erre jöhetnek még rá olyan napokat is igénybe vevő feladatok, mint például a logó készítés, amik máris tovább növelik a befektetett idő és energia mértékét.
És ha mondjuk egy hónap alatt el is készül a weboldal, a valódi eredményekre ismét türelmesen kell várni, hiszen ez egy ilyen folyamat – és ez az az üzenet, amit szeretném, ha mindenképp az eszedbe vésnél.
Én megmutattam Neked, hogyan dolgoztunk 7 különböző honlappal az elmúlt hónapokban, és ha figyelmesen olvastál, láthattad, pontosan mi a lényeg.
Sokszor mondtam már, hogy nagy válaszokat nem szabad keresni: de itt most láthattad milyen szemléletmódra van szükséged.
Ha szeretnéd ennek megfelelően felépíteni Te is saját weboldaladat, keress meg minket bátran!