3x3 lépés, amiről soha ne feledkezz meg, ha weboldalt készítesz!

3x3 lépés, amiről soha ne feledkezz meg, ha weboldalt készítesz!

 

A lehetséges ügyfeleink esetében a munka mindig az aktuális helyzet felmérésével kezdődik: megvizsgáljuk a honlapot, elemezzük a konkurencia weboldalait, kulcsszó kutatást végzünk, stb.

Ennek során sokféle hibával szoktam találkozni, amiket négy fő kategóriába lehetne sorolni:

  • Rosszul felépített honlap, sok múltban elkövetett keresőoptimalizálási hibával – ilyenkor általában egy teljesen új oldal felépítését szoktuk javasolni.
  • Jól felépített oldal, bizonyos keresőoptimalizálási hibákkal – ebben az esetben az oldalt megtartjuk, de elkezdjük fejleszteni, és javítani.
  • Jól felépített, működő honlap, rengeteg kihagyott lehetősséggel, amivel pedig díjnyertes lehetne – értelemszerűen ilyenkor ezekre koncentrálunk.
  • Tökéletesen felépített honlap, jó helyezésekkel – ebben az esetben megkérdezzük, pontosan miért jöttek hozzánk, és arra koncentrálva kezdünk segíteni.

A négy közül ebben a cikkben most a harmadikra szeretnék koncentrálni, ugyanis több esetben tapasztaltam már meg azt, hogy egy weboldal hanyagság, vagy pusztán a hozzá nem értés miatt nem él bizonyos lehetőségekkel, amik nem csak keresőoptimalizálási, de üzleti előnyökkel is járhatnának.

Nézzük meg azt a 3 fontos lépést, amit sokan felejtenek el, pedig egy weboldal készítése során kihagyhatatlannak kéne lennie.

Az első lépés: mindig végezz kutatást!

Az első lépés: mindig végezz kutatást!

 

Ez gyakorlatilag a nulladik lépés kéne, hogy legyen, hiszen senki nem kezdhet úgy munkába, hogy nem méri fel előtte a terepet.

Mit jelent ez a Te esetedben, ha weboldalt készítesz?

1. Nézz utána a kulcsszavaidnak!

Először is kulcsszó kutatást végzel a saját témaköröddel kapcsolatban.

Bármilyen területtel is foglalkozik majd az oldalad, abban biztos lehetsz, hogy nem csak 1 keresőszó létezik hozzá, és neked meg kell tudnod, hogy melyek a legmegfelelőbbek.

Ellenőrizd, hogy milyen kulcsszavakra, vagy kulcsszó kombinációkra érkezik a legtöbb keresés átlagosan egy hónapban.

Lehet, hogy egy szót 10.000-szer írnak be a Google-be, míg egy másikat csak 170-szer.

És emellett a kutatás során látni fogod azt is, hogy ha a jövőben AdWords hirdetéseket készítenél az adott kulcsszóra, akkor milyen magas kattintási költségekkel kell majd számolnod.

Rengeteg adathoz juthatsz így hozzá, ami a honlapod felépítésének alapjait képezi, hiszen, ha az itt szerzett információkra támaszkodsz, tudni fogod, milyen szavakra kell koncentrálnod.

2. Ismerd meg a konkurenciát

A másik fontos pont a konkurencia elemzés.

Bármibe is kezdesz, biztos lehetsz benne, hogy már valaki más is hozott létre honlapot ezzel, vagy legalábbis egy hasonló témával kapcsolatban.

A verseny viszont nem ott kezdődik, hogy Te önerőből szembeszállsz vele – előbb megtudod, hogy ő hogyan dolgozik, és ez alapján kezded el te is a munkát.

Ez a kulcsszó kutatáshoz szorosan kapcsolódó lépés, ugyanis azt figyeled meg, hogy versenytársaid hányadik helyen jelennek meg a Google természetes találati listáján a Te kulcsszavaidra, és megnézed, hogy ehhez pontosan hány oldalukra mutató linkre volt szükségük.

Ha részletesebben érdeklődsz a konkurenciaelemzés stratégiái iránt, részletesen kifejtettük neked ebben a cikkben: Hogyan csináljuk a konkurenciaelemzést linképítéshez?

3. Szerezz ötleteket!

A harmadik fontos előny, ami miatt az első lépés a kutatás, hogy így szerezhetsz valódi ötleteket a weboldal készítéshez!

Lehet, hogy a Te fejedben már egy kész, mindenre kiterjedő terv van, de érdemes nyitott szemmel járni, és tanulni mások sikereiből és kudarcaiból.

Figyeld meg ne csak a személyes konkurenciáidat, de adott esetben a külföldi oldalakat is.

  • Milyen tartalmakat gyártanak?
  • Milyen stratégiával dolgoznak?
  • Hogyan építik fel az oldalukat?
  • Milyen designt használnak?

Ezek adhatnak ihletet neked a munkához, és hidd el, nagyobb eséllyel érsz el majd sikereket, ha figyelembe veszed őket.

És még csak most értünk a végére az ELSŐ nagy lépésnek, ami után már a kész honlapod tartalommal való megtöltése következik.

A második lépés: használd ki a tartalomírás erejét!

A második lépés: használd ki a tartalomírás erejét!

 

Sokszor tapasztalom azt is, hogy egyes weboldal tulajdonosok nem tudják, hogyan kell használni a tartalmat egy céges honlapon, holott három igen komoly célra is fordíthatjuk a jól megírt szövegeinket:

1. Gyűjts látogatót!

Az a honlap hasznos, ami informál – ezt vallja nem csak a felhasználók döntő többsége, de maga a Google is.

Ha pedig első helyre akarsz kerülni, akkor valóban hasznosnak kell lenned, így ne feledd a legfontosabb szabályt: tartalomírásnál a felhasználót kell segítened!

A Google algoritmusai számára ugyanis kiemelt fontosságú a jó minőségű tartalom, ami nem arról szól, hogy minél többször említed meg a számodra fontos kulcsszót, és közben folyamatosan vásárlásra ösztönzöl.

A jó szöveggel tájékoztatod a látogatóidat, és már azelőtt válaszolsz a felmerülő kérdéseikre, hogy egyáltalán feltennék őket – és ezt a hozzáállás fog kifizetődni a rangsorolásnál is.

De a keresőoptimalizáláson túl más, kézzel foghatóbb haszna is van a tartalommarketingnek.

2. Építs bizalmat!

Mit érzel, mikor egy olyan oldalt olvasol, ami mindent elmond az adott tevékenységi körrel kapcsolatban, minden apró részletre kitérve, hogy utána már Te is úgy érezd, otthonosan mozogsz a témában?

Hát azt, hogy egy valódi szakértővel beszélgetsz.

És ki mástól rendelnél terméket, vagy szolgáltatást, mint aki az imént bizonyította neked hozzáértését?

Erről szól a content marketing: gyakorlatilag tanítod az olvasóidat, bevezeted őket a szakmád rejtelmeibe, és ezzel folyamatosan építed az irántad érzett bizalmukat.

A vásárláshoz, vagy bármilyen más cselekvéshez pedig éppen a bizalomra van a leginkább szükség.

3. Irányítsd a látogatóidat!

Irányítsd a látogatóidat!

 

A harmadik fontos cél, aminek eléréséhez a tartalmat, mint eszközt használhatod, az a felhasználók irányítása!

Egy oldalon elhelyezett szöveg akkor sikeres igazán, ha további böngészésre, olvasásra, vagy akár valamilyen cselekvésre ösztönzi az közönségét.

Így lehetséges az is, hogy jól megfogalmazott és elhelyezett mondataiddal úgymond terelgetheted a látogatóidat a neked megfelelő irányba.

Szeretnéd, ha minél több konverziót hajtanának végre a honlapodon?

Biztasd őket hírlevél feliratkozásra, visszahívás kérésre, bármiféle kapcsolatfelvételre, vagy akár vásárlásra folyamatosan, és ezzel nagyobb hasznot érhetsz el, mint akár egy hatalmas kampánnyal.

A harmadik lépés: Használd ki az elfekvő domaineket!

Az előző kettő nagy lépést minden honlap tulajdonos számára kötelezőként írtam le, de ez az utolsó már egy fokkal speciálisabb esetet feltételez.

Találkoztam ugyanis olyan ügyféllel, akinek nem csak egy, de több domain is volt a tulajdonában a számára releváns kulcsszavakkal – mégsem kezdett velük igazán semmit, ugyanis nem tudta, milyen remek lehetőségek rejlenének ezek felhasználásában.

Kapásból én most hármat sorolnék fel:

1. Egy újabb felület

A fentebbi pontokban már kifejtettem, mennyi lehetőség rejlik egy jól felépített oldalban akár üzleti szempontból is.

Mit gondolsz, nem segítene, ha egyszerre több ilyen honlap is a rendelkezésedre állna?

Persze nem kell ebbe is azt az elképesztő energiát befektetni, mint a fő honlapodba – de az itt elhelyezett tartalmak éppen úgy a hasznodra válnak, mint a fő cikkeidnél.

Írj le minden fontos információt itt is, egyetlen oldalra, amire csak szüksége lehet annak, akik a Te tevékenységi köröd után érdeklődik, és máris lehet, hogy sokkal több emberhez jutottál el, mintha csak egy fő weboldalra összepontosítottál volna.

2. Egy újabb konverzió optimalizáló lehetőség

És mi legyen a célja ennek az oldalnak?

A leghasznosabb, ha a számodra fontos konverziókat tudják itt is végrehajtani a látogatók.

Szentelheted ezt a külön oldalt például a kapcsolatfelvételnek is – miközben írod a szöveget, és elmondasz mindent az olvasódnak, a nagyobb szakaszok között lehetőséget adsz, hogy felvehessék veled a kapcsolatot, vagy árajánlatot kérhessenek tőled.

A végső célod ugyanis még mindig az, hogy ügyfeleket gyűjts céges honlapodnak, és erre ez is egy kiváló lehetőség.

3. Egy újabb eszköz a keresőoptimalizálási sikerért

A több weboldal több esélyt jelent a legjobb helyek megszerzéséhez a Google természetes találati listáján.

Gondolj úgy erre, mint a Forma1-re: egy istállóból két versenyző indul, és ha csak egyikük is ér célba, a csapatnak az már siker.

Így van ez a két weboldaladdal is, még akkor is, ha igazán csak az egyik „győzelmére” hajtasz.

Emellett pedig, ha mást nem, linket mindenképp szerzel fő honlapodnak erről a másodlagos domainről, és minél jobban fejleszted ezt, annál többet fog érni a hivatkozás is, ami megint csak előnyt jelent a keresőoptimalizálásban.

Hozd ki a legtöbbet abból, ami a tiéd

Ez volt az az összesen 9 lehetőség, amit sok weboldal elmulaszt megragadni, holott valójában csak 3 területre kéne alaposabban koncentrálnia hozzá.

Ha a fent említett tippek felkeltették az érdeklődésedet, keress meg minket, kérj visszahívást, és minden előbb bemutatott lépésben segítünk Neked!

Kérj árajánlatot itt!