Spóroljunk némi időt és karaktert, és vegyük sorra azokat a tipikus indokokat, melyekkel mi már nemegyszer találkoztunk, és talán a Te fejedben is ott munkálkodik közülük néhány.
- „Az én szaktudásom elengedhetetlen ahhoz, hogy egy cikk profi hatást keltsen, így azt nem merem másokra bízni.”
- „Megkérhetem valamelyik munkatársamat a cikkek megírására, hiszen az ő munkaidejét egyébként is fizetnem kell.”
- „Akár én magam is belefoghatok a tartalomgyártásba, ha valahogy szakítok rá időt.”
- „Elég néhány rövidebb cikk, hogy a weboldalam profi benyomást keltsen, így minek külsősöket alkalmazni?”
- „Elég egyszer megírni a tartalmat, így mi értelme a cikkeket folyamatosan megrendelni?”
- „Az oldalra látogatók úgysem olvassák el a szöveget, így az semmilyen pluszt nem jelent.”
- „Majd valahonnan átmásolom, átfogalmazom a szöveget.”
A működésünk során a fenti kifogásokkal már többször is találkoztunk, és ha ezek közül néhányat helytállónak gondolsz, akkor garantáljuk, hogy a cikk végére gyökeresen megváltozik majd a véleményed.
A te szaktudásodra valóban szükség van egy helytálló cikk megírásához
Először is: igazad van, a vállalatod célzott piacának Te vagy a szakavatott ismerője, és nem véletlen, hogy Te egy sikeres üzletet vezetsz.
A Te tudásodra, véleményedre és a tapasztalatodra is szükség van ahhoz, hogy kiváló cikkek születhessenek, de a kérdés az, ezt Te át tudod-e ültetni egy olyan profi szövegkörnyezetbe, ami megfelel az online marketing követelményeinek?
Nem véletlen, hogy folyamatosan konzultálunk partnereinkkel, mert csak így születhet meg egy olyan cikk, ami a Te céljaidnak is megfelel!
Az ismereteidre támaszkodva olyan szövegeket alkotunk, mely a weboldaladat nívóssá és hitelessé varázsolja, és ami a legfontosabb: bizalmat ébreszt a látogatóidban.
Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!
Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!
Miért ne bízd rá valamelyik munkatársadra a szövegírást?
Talán elsőre jó ötletnek hangzik megkérni a pénzügyest vagy az értékesítőt erre a feladatra, de ha jobban belegondolunk, ez az elképzelés szörnyen ingatag lábakon áll, és finoman szólva sem ez jelenti a jó irányt a vállalatod számára.
Teljesen jogos a kérdés: miért kéne értenie bármelyik kollégádnak is a tartalommarketinghez?
Talán azt gondolod, a házilag barkácsolt szövegekkel pénzt spórolhatsz, de valójában az alkalmazottak munkaideje, amiért Te fizetsz, a semmire megy el, hiszen a végeredmény egy minimális szintet sem lesz képes megütni.
És a kollégáid, alkalmazottaid moráljáról még nem is beszéltünk, akik még ha el is vállalják (kényszerűségből) a feladatot, biztos lehetsz benne, szívesebben maradnának azoknál az elintéznivalóknál, melyekben valóban jeleskednek, és amikre leszerződtek.
Egy bukásra ítélt ötlet: mikor a cégvezető saját maga tervezi a cikkek megalkotását
Biztosak vagyunk benne, Te, mint egy vállalkozás irányítója, nem riadsz meg a kihívásoktól, és nem érzed magad kellemetlenül, ha ismeretlen vizekre tévedsz, hiszen emiatt is tartasz ott, ahol, így az önbizalmad sem alaptalan.
De azt is tudjuk, hogy egy cég működtetése rengeteg várt és nem várt feladatot állít eléd nap mint nap, és a legritkább esetben mennek csak simán a vállalati ügyek, hiszen mindent és mindenkit Te sem tudsz befolyásolni.
Arra kérünk, legyél őszinte magadhoz: eltervezheted, hogy rászánsz heti 1-2 órát szövegírásra (ami egyébként édeskevés), de az élet közbe fog szólni, és fele annyi időt sem leszel képes szentelni erre a feladatra, mint amit előzetesen elterveztél.
Az esetek többségében mindig lesz valami fontosabb elintéznivalód, és a szövegírás annyira hátra fog csúszni a prioritási listán, hogy némi idő elteltével talán már emlékezni sem fogsz erre a feladatra.
Pontosan ez az, amit biztosan Te sem szeretnél.
Ha néha mi sem érünk rá a saját cikkeinkre, akkor Te mire számíthatsz?
Mi magunk vagyunk a legjobb példa rá, miért fogsz bizonyosan akadályokba ütközni, ha saját cikkek megírását tervezed.
A szövegírás a fő profiljaink közé tartozik, így úgy gondoljuk, a szakmai hitelességünkhöz elengedhetetlen a weboldalunk tartalmának folyamatos frissítése, és e törekvésünknek egyik példája ez a cikk is.
De még a mi életünkben is vannak olyan időszakok, mikor annyi megbízásnak és megrendelésnek kell megfelelnünk, hogy kénytelenek vagyunk a saját tartalmak gyártását szüneteltetni, vagy legalábbis visszább venni.
Természetesen az ügyfeleinknek szánt cikkek minden esetben elsőbbséget élveznek, és ha ennek az az ára, hogy a saját weboldalunk fejlesztését háttérbe kell szorítani egy időre, azt sem bánjuk.
De fontos feltenned a kérdést magadnak: ha olykor-olykor nekünk is nehézkes a saját tartalmak folyamatos frissítése, akkor a Te esetedben nem lesz ez hatványozottan igaz?
Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!
Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!
A következő tévedés: a látogatókat nem érdekli a hosszú, tartalmas szöveg
Ez szintén egy olyan félreértés, amivel sokszor találkozunk, és ami meglehetősen káros egy üzletre nézve.
Engedd meg, hogy helyesbítsük a fenti kijelentést: egy zavaros, tagolatlan, nehezen értelmezhető és releváns információt nélkülöző írás valóban ellenérzést vált ki az emberekből, márpedig a fentebb tárgyalt „megoldásokkal” a Te cikkeid is ezt a tábort fogják erősíteni.
De egy olyan szöveg, ami képes elérni, hogy felfigyeljenek rá, és fenn is tudja tartani az érdeklődést, igenis értéket jelenthet a látogatóidnak, és minél több ilyen cikkel találkoznak, annál jobb eséllyel válnak belőlük vásárlók.
Aki úgy gondolja, elég néhány rövidebb, összetákolt szöveg a weboldalára, csak azért, hogy kitöltse az „üres teret”, az bizony rossz úton jár, hiszen az égvilágon semmilyen értéket nem fog nyújtani a látogatók felé.
Ellenben, egy tartalmas és elegánsan megalkotott szöveg képes a látogatóidból vásárlókat gyúrni, méghozzá a bizalmuk kiépítésével.
Ne engedj át ekkora előnyt a versenytársaidnak!
Hiába kínálsz minőségi árukat vagy szolgáltatásokat kiváló áron, ez ma már sajnos nem elég, hisz valószínűleg ezt több konkurensed is megteszi.
Adott a kérdés: mivel tudsz kiemelkedni a többiek közül?
Egy olyan üzleti weblappal, amire folyamatosan új és igényes tartalom kerül.
Csak képzeld magad a látogatóid helyébe: ha egy olyan weboldalon találják magukat, amelyre szökőévente kerül fel valamilyen friss tartalom, és még az is hagy kívánnivalót maga után, az rossz pontot fog jelenteni számukra.
Ellenben, ha valamelyik konkurensed kellő energiát fordít weboldalának tartalmára, több lépésnyi előnnyel fog indulni veled szemben, de ebben az égvilágon semmi meglepő sincs, hiszen biztosan Te is szívesebben vásárolsz egy olyan oldalról, amin látszik, hogy foglalkoznak vele.
Kicsit olyan ez, mintha személyesen ellátogatnál két üzletbe, melyek közül az egyik egy szépen kialakított vásárlótérrel rendelkezik, míg a másik esetben az áru rendezetlenül és igénytelenül van felhalmozódva.
Te hol hagynád szívesebben a pénzed?
Természetesen a Te cikkeid is megüthetik a szintet, de valamire még mindig nem gondoltál
Tegyük fel, hogy a cikkírás szabályait betartva sikerül egy olyan tartalmat készítened, mely minden felállított követelménynek képes megfelelni.
Ez közel sem elképzelhetetlen, hiszen ha rászánsz legalább 4-8 órát egy cikkre, és rendelkezel a szükséges tudással, abból akár egy jó írás is születhet.
A kérdés az, képes vagy-e hétről hétre megfelelni ennek az elvárásnak?
Sajnos nem kerülsz sokkal előrébb, ha félévente kiizzadsz magadból nagy nehezen egy cikket, mert a többi teendőd mellett többre már nem jut időd.
A valóban működőképes tartalomgyártás teljes embert kíván, és nem tekinthetsz úgy rá, mint valamiféle mellékes feladatra, amit néha-néha teljesíteni kell.
Folyamatosan új tartalomra van szükség a hitelességhez, mert ha valaki azt látja, hogy évek óta nem történt frissítés, és csak néhány ősrégi, porosodó cikket talál, teljesen indokolttá válik a bizalmatlansága.
A cikkeidet időben elosztva kell feltölteni, mert csak így leszel képes a folyamatos kommunikáció fenntartására az ügyfeleiddel!
A Google is értékeli a szövegírásba fektetett munkát
A Google folyamatosan fejlődő keresőmotorjai egyre pontosabban képesek felmérni, hogy egy adott weboldalt mennyire gondoznak.
Ha azt érzékelik, hogy a tartalomgyártásba alig-alig fektetsz energiát, az hamarosan a helyezéseid romlásához fog vezetni, aminek egyenes következménye lesz a látogatóid számának csökkenése.
Ennél kevés rosszabb dolog történhetne a vállalkozásoddal, ebben azért valószínűleg egyetértünk.
Természetesen léteznek más megoldások is a Google helyezések javítására, mint például a linképítés, de az nem feltétlen ajánlható mindenki számára, illetve sok esetben a két módszer együttesen még hatékonyabb, mint külön-külön.
Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!
Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!
Szövegmásolás, átfogalmazás: jobb, ha erre nem is gondolsz!
Bízzunk abban, hogy túl sok magyarázatra ez sem szorul, de a teljesség kedvéért még is fontosnak tartjuk ezt megemlíteni.
Talán csábítónak tűnhet valaki másnak a tartalmát átmásolni, vagy legalábbis kicsit átfogalmazni, hiszen sok időt spórolhatsz így, de ez olyan, mintha a weboldalad sorban állna a Google-nél a halálos ítéletért.
Hidd el, a keresőmotorok felismerik, ha valami turpisság van a szövegedben, és onnantól kezdve esélyed sem lesz a jobb helyezések elérésére, aminek egyenes következménye a weboldalad látogatottságának visszaesése, ami végül a bevételeid zuhanásához vezet.
Egy profi weboldal üzemeltetése során a szövegmásolásnak fel sem szabad merülnie!
A hirdetéseid is jobban működnek, ha azok kifogástalan tartalmakra mutatnak!
A hirdetések egy idő után egyszerűen kifulladnak, ha azok a sablonos „vásárolj nálunk” vagy „gyere hozzánk” irányvonalat követik.
Ha ezen kívül nem tudsz egyéb témát felmutatni a hirdetéseidben, az egyszerűen unalmassá, megszokottá, vagy akár idegesítővé is válhat, főleg akkor, ha a konkurenciád is hasonló üzenetekkel bombázza a piaci szereplőidet.
De tegyük fel, rendelkezel kellő mennyiségben olyan érdekes témával foglalkozó cikkel, melyek egymást váltva jelennek meg a különböző hirdetési felületeiden.
Így akár hónapok is eltelhetnek anélkül, hogy a célközönséged ugyanazzal a reklámmal találná szembe magát, ami sokkal elegánsabb, kevésbé tolakodó és működésképesebb megoldás, mintha folyamatosan ugyanazzal a hirdetéssel és szöveggel keresnéd meg őket.
A hirdetések drágák, így Neked is arra kell törekedned, hogy azok igenis a lehető legjobban működjenek, de ehhez elengedhetetlen a folyamatos és egyenletes szövegalkotás.
Maradtak még érveid amellett, miért Te lásd el tartalommal a weboldalad?
Az, hogy elérkeztél a cikk végére és még mindig olvasod, arra enged következtetni, némileg már más megvilágításba helyezted annak lehetőségét, hogy külső, profi szövegírókra bízd ezt a fontos feladatot.
Már ennek a cikknek az elolvasásával sokat tettél weboldalad tartalmának javításáért, hiszen számos félreértés került tisztázásra, és már most tájékozottabb vagy a témában, mint a versenytársaidnak egy jelentős része.
Az igazi előny megszerzéséhez azonban ténylegesen fejlesztened kell a weboldalad tartalmán.
Tedd meg az első lépést afelé, hogy professzionális tartalommal töltsd fel az üzleti weboldalad, melynek gyakorlatilag csak előnyei vannak.
Ehhez csupán ki kell töltened az ajánlatkérő űrlapunkat, és a folyamat máris kezdetét veszi!
Keress minket bizalommal, hogy megkezdhessük az együttműködést, és a weboldalad rálépjen a fejlődés útjára!