Szakmailag hiteles tartalom a Te oldaladra egy „idegen” szövegírótól?

Szakmailag hiteles tartalom egy „idegen” szövegírótól?

Legyünk őszinték: Te még nem bízol bennünk.

Nagyon helyes!

Miért is tennéd?

Nem láttad még, milyen szövegeket írunk ügyfeleinknek, hiszen ezeket nem szoktuk referenciaként bemutatni (elvégre ezeket ügyfeleink nevében írjuk, és nem akarjuk „leleplezni” őket.)

De ha még olvasnál is néhány cikket tőlünk, az sem biztos, hogy meggyőzne, hiszen még akkor sem tudnád, hogy a Te témádban képesek lennénk-e írni.

A szakmai hitelességed a legfontosabb számodra, igaz?

Nem bírnád elviselni, ha pontatlanul, felszínesen, „pongyolán” megfogalmazott információk jelennének meg az oldaladon, ugye?

Elsüllyednél a szégyentől, ha hiteltelen, szakmaiatlan cikkekkel kötnének össze téged és a vállalkozásodat!

Éppen ezért vagy most válaszúton, és nem tudod, hogy melyik ujjadba harapj:

  • ha nem kerülnek föl minőségi, profi szövegek az oldaladra, akkor nem fognak emelkedni az eladások, megrendelések, és persze a bevétel sem;
  • neked viszont nincs időd és energiád szövegeket írni, tehát mindenképp külsős szövegíróra kéne bíznod a feladatot – aki viszont nem szakértő a témádban.

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

A kétségeid jogosak – sőt, talán már van is rossz tapasztalatod

A kétségeid jogosak – sőt, talán már van is rossz tapasztalatod

Csak néhány példa arra, milyen korábbi élményekről meséltek azok, akik megkerestek minket:

  • a marketing cég csak megkérdezte, hogy miről szóljon a cikk, aztán a szövegíró összeollózta az egészet a legkülönfélébb weboldalakról – és hozta ezekkel együtt a szakmai pontatlanságot is;
  • a cikk 80%-a nem a konkrét témáról szólt. A szövegíró annyira igyekezett kerülni a „szakmázást”, hogy végül csak általánosságokat írt, amitől a cikk értelmetlenné, unalmassá vált;
  • a marketinges cég még csak meg se kérdezte, miről írjanak, hanem ők maguk álltak elő a témával, ami aztán nem is illett az oldalhoz;
  • többször cserélődtek a szövegírók és ezzel együtt a stílus is a megírt cikkekben;
  • a szövegíró igyekezett megragadni a „fiatalos, trendi, szókimondó” stílust – a baj csak az, hogy ez egyáltalán nem illeszkedett a cég arculatához.

Akinek ilyen, vagy ezekhez hasonló tapasztalatai vannak, nyilvánvalóan nem szeretné megégetni magát még egyszer.

És akkor most térjünk a lényegre: miért bízz meg mégis bennünk?

És akkor most térjünk a lényegre: miért bízz meg mégis bennünk?

Mit szólnál, ha azt mondanám, hogy rá tudlak bízni arra a szövegíró kollégámra, aki egyszerre képes szakmailag hiteles, de mindeközben érdekes, hatásos, olvasmányos cikket írni a Te témádban?

Nem azért mondom ezt, mert 100+ szövegírónk van, akik 10 éves tapasztalattal rendelkeznek a világ szinte minden szakterületén – mi lennénk a legboldogabbak, ha így lenne, de erre kevés az esély.

Ennek ellenére írtunk már cikkeket olyan témákban is (csak hogy néhány példát említsek) mint:

  • plasztikai sebészet;
  • gyógyszerészet;
  • épületenergetika;
  • biztosítás;
  • cégalapítás;
  • autóipar;
  • kozmetológia.

Ezekben az esetekben a tulajdonos szintén azt hitte, hogy csak egy szakmabeli képes hiteles szövegeket alkotni.

Az ok, ami miatt azt állítom, mi meg tudjuk írni azt a cikket, amire neked szükséged van, az a munkamódszerünk.

Nálunk ugyanis a szövegíró soha nem egyedül dolgozik – bizony, neked is lesz feladatod a cikk kapcsán, ha azt akarjuk, hogy minden igénynek megfeleljen.

Így készítünk neked szakmailag hiteles cikket

Így készítünk neked szakmailag hiteles cikket

Tegyük fel, hogy szerződést kötsz velünk, és havonta 2 db 800 szavas cikket írunk majd neked.

Így néz ki a folyamat:

1. Először készítünk veled egy alapinterjút: ez egy kb. fél, néha 1 órás, (általában) telefonos beszélgetés, aminek során megismerünk téged, a céged, a terméked/szolgáltatásod, és közösen meghatározzuk, milyen jellegű kommunikációt szeretnétek, milyen üzeneteket akartok átadni.

2. Minden hónap elején (de inkább még az előző hónap végén) egyeztetünk az aktuális témákkal Sok esetben már az alapinterjún meghatározunk néhány cikkötletet, de menet közben is előkerülhet néhány. Először mindig téged kérdezünk, hogy szerinted van-e olyan téma, ami most aktuális és különösen érdekelheti a közönségedet, vagy amiről feltétlenül tudnia kéne. Ha nincs, akkor a saját kutatásunk alapján állunk elő több ötlettel, amiből aztán kiválasztjuk a megfelelőeket.

3. Interjút készítünk veled a megbeszélt témákkal kapcsolatban. Ennek ideje változó: van, akivel húsz perc alatt 4-5 témát is átbeszélünk, másokkal 1 cikk kapcsán akár egy órát is beszélgetünk. Ezalatt minden információt „kiszedünk” belőled, amit csak tudni kell, hiszen te vagy a témád szakértője.

4. Az interjú alapján elkészítjük a cikket. A korábbi beszélgetésnek köszönhetően képesek vagyunk arra, hogy a te szakmai látásmódodat, véleményedet (sőt, akár szóhasználatodat, stílusodat) tükröző szöveget készítsünk. Mindeközben pedig figyelünk arra, hogy a cikk könnyen olvasható, befogadható és hatásos is maradjon – ez már a mi területünk.

5. A kész cikket elküldjük számodra ellenőrzésre. Mi sem vagyunk tökéletesek: előfordulhat, hogy egy fontos információ kimarad, esetleg valamit félreértünk, viszont ezeket ezen a ponton még könnyű javítani. Általában egy válasz e-mailben el lehet mondani, mit módosítsunk a cikken, és a következő verzió már megfelelő lesz.

6. A kész cikket Te, a csapatod egy tagja, vagy mi kitesszük az oldaladra, és ezzel készen is vagyunk.

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

„Ez rengeteg meló! Ennyi erővel én is megírhatnám a cikket, nem?”

Jól látod: attól, hogy ránk bízod a szövegírást, még lesz vele feladatod neked is, hiszen interjúkat kell adnod és ellenőrizned is kell a cikkeket (ügyfeleink általában 3-6 hónap után már nagyon minimálisan ellenőriznek minket).

Viszont jó oka van annak, hogy mostanában nem sok új szöveg került ki a kezeid közül (ha volt ilyen egyáltalán): nincs meg hozzá a kellő tapasztalatod, hogy gyorsan és hatékonyan tudj írni.

És itt nem a gépelés sebességére gondolok, hanem egy cikk felépítésére, a főcím és az alcímek kidolgozására, a hozzá tartozó Facebook posztok szövegeire, és még sorolhatnám.

Egy 800 szavas cikk átlagosan 6 óra alatt készül el nálunk, posztokkal, hírlevéllel, képkereséssel együtt – ha ez soknak tűnik, akkor olvasd át újra a teljes folyamatot, amit fentebb leírtunk.

Vannak olyan cégek, akik ugyanennyi szöveget harmadennyi idő alatt írnak meg – de azokkal nem is szoktak végül elégedettek lenni a megrendelők.

Itt jön a képbe, amihez mi értünk: a szövegírás

Itt jön a képbe, amihez mi értünk: a szövegírás

A jó szövegíró semmihez sem ért – nagyon –, csak a szövegíráshoz.

Ez elsőre nem hangzik túl jól, de hidd el, ez a legeslegnagyobb előny, amivel egy szövegíró rendelkezhet: ő ugyanis minden témához laikusként tud hozzáállni – épp úgy, mint a legtöbb esetben az olvasó, a potenciális ügyfél is.

  • Ha valamit a szövegíró nem ért, azt jó eséllyel az olvasó sem fogja – ezért azt jobban el kell magyarázni.
  • Ha a szövegíróban vannak tévhitek a szakmával kapcsolatban, akkor azokról a lehetséges ügyfelek is hallottak már – ezeket mindenképp tisztázni kell.
  • Ha a szövegíróban vannak kétségek, azok az olvasókban is ott vannak – ezeket el kell oszlatni.

Az tehát, hogy egy író laikus, még nem probléma, az íráshoz viszont értenie kell, hiszen ez nem csak annyiról szól, hogy legépelem, amit el akarok mondani: ezt valahogy tálalni kell, formába önteni, és úgy megfogalmazni, hogy az meggyőző legyen és könnyen befogadható.

Ha most ezt a mondatot olvasod, akkor ez a cikk ezt már elérte, hiszen máskülönben nem lennél itt.

Attól, hogy egy cikk „csak” hiteles, még nem lesz „jó”

Teljesen megértem, ha kicsit húzod a szád a fenti mondatot olvasva, de hidd el, elég cikket láttunk és írtunk már ahhoz, hogy tudjuk, ez így van.

Nagyon sokan esnek abba a hibába, hogy elárasztják az olvasóikat a legkülönfélébb szakmai információkkal, aztán csodálkoznak, hogy miért nincs hatásuk.

Kegyetlenül hangzik, de ezt sajnos tisztázni kell: az oldaladra kerülő cikk

  • nem egy szakmai folyóiratban jelenik meg, hanem a blogodban;
  • nem egy szakdolgozat, vagy tudományos értekezés;
  • nem a szakmabelieknek készül, hanem a laikusoknak, akik nem otthon, karosszékben ülve olvassák el, hanem a buszon állva, vagy a munkahelyükön ebédszünetben, esetleg az ágyban fekve, mikor végre sikerült elaltatni a gyereket egy hosszú munkanap után, stb.

Természetesen vannak kivételek (amikhez értelemszerűen mi is alkalmazkodni szoktunk), de az esetek 90%-ában ez a helyzet.

Még ha B2B kommunikációt is folytatsz, akkor sem szabad elfelejtened, hogy nem egy cég, hanem egy élő, lélegző személy olvassa majd el a cikkedet, akinél meg kell találni a logikai és érzelmi alapú érvek egyensúlyát ahhoz, hogy meg tudd győzni.

A hitelesség a te feladatod, a meggyőzés pedig a miénk

Értünk hozzá, hogyan kell jó szöveget írni – már csak azt kell megmondani nekünk, hogy miről! Töltsd ki űrlapunkat és kérj tőlünk árajánlatot szövegírásra, mi pedig felvesszük veled a kapcsolatot és megbeszéljük a részleteket, ami alapján el tudunk majd indulni!

Töltsd ki űrlapunkat, és árajánlatod mellé 10 témát kapsz, valamint 3 Facebook poszt szöveget, amit bármikor felhasználhatsz!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.