Ha most ezt olvasod, bizonyára Te is szkeptikus vagy azt illetően, hogy megéri-e cikkeket írni a weboldaladra.
Hiszen már szinte a csapból is az folyik, milyen jó tud lenni a tartalommarketing, de érthető, ha vannak vele kapcsolatban kételyeid.
Mert hát ki olvas manapság 800 szavas cikkeket?
Miről lehet egyáltalán ennyit írni?
Hogy érdemes megírni egy cikket, és végsősoron, mire jó ez az egész?
Ezeket a kérdéseket igyekszünk megválaszolni a következőekben.
Miért jó, ha vannak cikkek a weboldaladon?
- Először is azért, mert így van mit hirdetned. Ha sokszínű hirdetéseket adsz az embereknek, amik nem csak azt hangoztatják: „Gyere, és vásárolj!”, akkor sokkal célravezetőbb lehet a marketinged. Tartalommarketinggel hallják a hangod is, megismerik, mit kínálsz pontosan, miért, és hogyan.
- Ezen felül neked is sokkal könnyebb dolgod lesz leendő ügyfeleiddel, mert mire megkeresnek téged, már tudják, mire számíthatnak tőled, mert feltehetően előre megválaszoltad már feltenni kívánt kérdéseiket. Így gördülékenyebb lehet a megbeszélésetek és a munka folyamata is.
- Ha nem országosan, hanem lokálisan szeretnéd bevonzani az embereket, akkor tapasztalatok alapján, ez a legjobb eszköz. A helyiek össze tudják hasonlítani a közelben elérhető szolgáltatókat, és amellett fognak dönteni, akit a legmegbízhatóbbnak gondolnak, aki ezúton Te leszel! A jó hír pedig messzire terjed, így idővel terjeszkedni is segíthet.
Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!
Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!
„De el fogja olvasni egyáltalán bárki a cikkeket? Manapság már nem olvasnak az emberek…”
Ez a rémhír nagyjából a televízió megjelenése óta terjed, valahogy mégsem ment csődbe az összes kiadó, a mai napig van kereslet a könyvekre, az online magazinokról nem is beszélve!
Az emberek tehát olvasnak még, ráadásul nem is keveset, csak már jobban megválogatják, hogy mit.
„De egy 800 szavas cikket akkor se fognak elolvasni! Az már nagyon hosszú!”
Nos, bár soknak hangzik a 800 szó, valójában ez csak 5 perc olvasást igényel, és ennyit az, akit ténylegesen érdekel a téma, rá fog szánni az olvasásra.
Jobban jársz a hosszabb szövegekkel
Fontos hangsúlyozni azt is, hogy szerencsésebb, ha tartalmas, 800 szavas cikkeket írsz a legtöbb témát illetően, mert nagyjából ennyi kell ahhoz, hogy érdemben ki tudj fejteni egy témát, klisék nélkül.
Sokszor előfordul ugyanis az, hogy valaki 400 szóban próbál közölni egy bonyolult, tág témát, minél jobban leegyszerűsítve azt, amiből sajnos a végén nem lesz más, csak hablaty.
Az ellentétes hatás elkerülése végett tehát tanácsos többet, de lényegre törően írni.
Így lehet, hogy valakit csak egy rész fog érinteni, de ki tudja belőle bogarászni azt és választ talál a kérdésére.
Az első lépés a célravezető cikkhez: határozd meg a célközönséged és ragadd meg a figyelmét!
Ezt már a cikkek címében érdemes megtenni.
Például: „Azok számára, akik szeretnének egészséges életmódot folytatni, ez alap kell, hogy legyen…” vagy „Ha Te is négyévszakos gumi vásárlásán töröd a fejed, elmondom, miért éri/nem éri meg emellett döntened!”
Ugyanis, ha valaki már a cikk címében megtalálja magát, az biztos, hogy bele is fog olvasni. (Ha például te most ezt a mondatot olvasod, akkor valószínűleg téged is megfogott ennek a cikknek a főcíme.)
Innentől pedig már csak attól függ, fog-e vásárolni az olvasó, hogy mennyire érdekes, vagy éppen hasznos számára a tartalom, és mennyire érzi azt, hogy szüksége van rá.
Ahhoz, hogy meggyőzővé válj, meg kell mutatnod szakmai tudásod a témát illetően és olyan cikket kell írni, ami a cím kapcsán feléledt új információ igényt kielégíti.
Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!
Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!
„Jól van, akkor írni fogok. De mégis miről?”
Evidensnek tűnik, hogy arról, amit eladásra kínálsz, ám ezt érdemes kifejteni egy kicsit.
Azon felül, hogy bemutatod a terméked/szolgáltatásod sajátos jellemzőit, előnyeit, esetleg hátrányait, hasznos lehet, ha:
- ötleteket adsz, hogyan használják a terméked: mivel kombinálják, mire alkalmas felhasználni és mit lehet elérni a használatával. Ez utóbbival adsz nekik egy célt is, amiért érdemes tenni.
- olyanról írsz, ami hozzád kapcsolódik: ha például burkolatokkal foglalkozol, ne kezdj el arról írni, miért jó a műfenyő (sajnos ez egy való életből hozott példa), mert bár ez ugyanúgy „otthon” kategória, nincs összefüggés közöttük.
- kiegészítő, „rokon” témákat érintesz: ezek alatt olyanokat értünk, amik valahogyan összeköttetésben állnak azzal, amit eladásra kínálsz. Személyi edzés esetén például tippek az izomláz enyhítésére, míg fotózás esetén az előnyös pózok bemutatása.
- aktualitásokról, szezonális témákról írsz: ha van olyan ünnep, ami kapcsán nő a szolgáltatás aktualitása, mert például ajándékként is funkcionálhat, akkor kár kihagynod ezt a lehetőséget!
És mi van, ha nem jön az ihlet, vagy nem erősséged a fogalmazás?
Egy percig se aggódj, hiszen ezért vagyunk mi, hogy abban segítsünk, amiben kell!
Ha nem tudod, miről írj, akkor 26 db témaötletet tartalmazó csomagunk lehet a legmegfelelőbb számodra.
Ha viszont idő, vagy egyéb tényezők hiányában nem tudnád Te magad megírni a cikkeket, ne félj segítséget kérni. Jól megírt tartalmak hirdetésével magas bevételre lehet szert tenni, ne várj hát tovább azzal, hogy árajánlatot kérj, és közösen elkezdhessük fellendíteni weboldalad forgalmát!