Tartalommarketing cégeknek, akik többet akarnak elérni a konkurenciánál

Tartalommarketing cégeknek, akik többet akarnak elérni a konkurenciánál

Miért bízzon benned valaki?

  • Évtizedek óta vagy a szakmában?
  • 10 év garanciát vállalsz a terméked/szolgáltatásod minőségére?
  • Világhírű cégek voltak korábban az ügyfeleid?
  • Kutatások igazolják a terméked hatékonyságát?

Ez mind szuper, csak két baj van velük:

  • egyrészt ezeket akár a versenytársad is elmondhatja magáról,
  • másrészt ezeket nem a látogató tapasztalta meg – ő csak hall, olvas ezekről, és tény, hogy növelik a bizalmát, de ettől még csak szavak maradnak.

Mit tudsz Neki adni már most, ami megkülönböztet a konkurenciától, és amin keresztül a saját bőrén tapasztalhatja meg, miben vagy több másoknál?

Adj tartalmat a látogatóidnak, és az ügyfeleiddé válnak

Ott áll az érdeklődő közted és a versenytársad között, és azon gondolkodik, hogy melyikőtök irányába induljon el.

Mindketten ott voltatok a Google találati lista első oldalán, és mindkettőtöknek könnyen kezelhető, esztétikus, profizmust sugárzó weboldala van.

Melyikőtökben bízzon?

Elárulom: ezen a ponton a szakértelmeteket fogja összehasonlítani: meg fogja nézni, hogy kettőtök közül ki látja el több infóval a közönségét, ki kommunikál többet a közösségi médiában, ki az, akinek „él” az oldala, és nem áll évek óta érintetlenül.

És amelyik oldal hasznosabb, azon fog végül konverziót végrehajtani – ennyire egyszerű.

Legyen még több csatornád, amin keresztül elérhet Téged a potenciális ügyfeled

Legyen még több csatornád, amin keresztül elérhet Téged a potenciális ügyfeled

Ha csak a főoldaladtól várod el, hogy látogatókat hozzon Neked, akkor rengeteg embert nem fogsz elérni.

Minden cikk egy újabb ajtót jelent az érdeklődők számára, amin beléphetnek az oldaladra, és megismerhetnek.

Az emberek az interneten az esetek 90%-ában nem cégeket keresnek, hanem megoldásokat: kérdéseket tesznek fel, amikre választ várnak, és ezeket a legtöbb esetben nem a főoldalon, hanem a különböző cikkekben lehet megtalálni.

Minél több fontos, a potenciális ügyfeleidet valóban érdeklő témát dolgozol ki az oldaladon, annál többen érkeznek majd Hozzád, találják meg a választ Nálad, és kérnek árajánlatot Tőled.

Miről szól (még) a tartalommarketing?

Ha a bizalomépítés és a könnyebb elérhetőség nem lenne elég, akkor is van még bőven érv amellett, hogy miért kell ma egy sikeres üzletnek tartalomfejlesztéssel foglalkoznia.

  • A jó tartalom jelentheti a marketing stratégiád alapját: mit akarsz megosztani Facebookon a célközönségeddel? Mit akarsz hirdetni, és kiküldeni hírlevélben a feliratkozóidnak? Ha nincs mit mondanod, akkor miért figyeljen Rád bárki is?
  • Kevés költséghatékonyabb mód van a jó tartalomnál a látogatószerzésre: egy kiváló cikk önmagában is képes konverziókat generálni, anélkül, hogy egy forintot fordítanál a hirdetésére (és ezt tudja még tovább fokozni az, ha promózni kezded).
  • Tudod, ki szereti még a jó tartalmat? A Google! A világ legnagyobb keresője azt figyeli, hogy ki a leghasznosabb a felhasználók számára: és értelemszerűen az van előnyben, aki a legtöbbet posztol.
  • Tartalommal tudod a legjobban építeni a branded: hogyan fognak megjegyezni Téged az emberek? Úgy, ha látják, hogy Te vagy az iparágad nagy szakértője, aki azelőtt tud minden kérdésükre válaszolni, hogy feltennék őket.
  • Az emberek már elvárják a tartalmat: az interneten a Te céged is tartalomszolgáltató – ezt pedig ki kell használnod.

Tartalomgyártás ≠ marketing szövegírás

Tisztázzuk már most, hogy mi a nagy különbség a kettő között.

A marketing szövegírás (ha angol nyelvű cikket olvasol róla: copywriting) feladata az, hogy a szöveg erejével eladjon valamit az érdeklődőknek.

Ő az eladó, aki meggyőzi az üzletedbe lépő látogatót, hogy a legjobb helyre érkezett, és megmutatja, hogy mit érdemes vásárolnia – csak mindez az online térben zajlik, ahol az üzleted szerepét a weboldalad játssza el.

A tartalom viszont a szaki, aki ott áll a pult, vagy a telefon mögött, és válaszol az ügyfél kérdéseire: elmondja, hogy egy termék miben jobb, mint a másik, melyiket érdemes választani, és hogyan kell egyáltalán használni… magyarul hasznos információkat ad.

Mi mindkettővel foglalkozunk:

amikor főloldali/aloldali szövegeket, landing oldalakat, Facebook és Google hirdetéseket készítünk, akkor marketing szövegírással foglalkozunk,

amikor pedig cikkeket írunk az ügyfeleink szakmai blogjára, akkor tartalommarketinges eszközöket alkalmazunk.

Az előbbi a Hirdetéskezelés és a Weboldal készítés során végzett munkáinkban érhető tetten, míg ezen az oldalon, amit most olvasol, inkább a tartalomgyártást akarom Neked jobban bemutatni.

5 gyakori hiba, amit a tartalomgyártás során elkövetnek

5 gyakori hiba, amit a tartalomgyártás során elkövetnek

A munkánkhoz tartozik, hogy folyamatosan figyeljük a különböző szakmai blogokat az interneten, magyar és angol nyelven is: így tudunk ötleteket szerezni, jól bevált stratégiákat ellesni, és bizony, ennek során olykor megtaláljuk azokat a hibákat is, amiket messzire el kéne kerülni.

Tisztázzuk: nem az a fő probléma a tartalommarketingnél, hogy gyenge a cím, sok a vesszőhiba, vagy hogy a képek nagyon bénák: ezek is hibák, de még a könnyen javítható kategóriába tartoznak, és a jó, hasznos tartalom tudja kompenzálni őket.

A valódi gondot magában a tartalomban kell keresni:

  • Olyan cikkek készülnek, amik nem kapcsolódnak a fő témához: teljesen irreleváns, vagy az iparágat csak épp hogy érintő posztok születnek, amik lehet, hogy önmagukban hasznosak, de semmi közük nincs az adott céghez. Ha egy szobafestő oldalán olvasok arról, hogyan kell locsolni a különböző szobanövényeket, az nekem talán segít, de az biztos, hogy emiatt nem fogok árajánlatot kérni festésre, és a bizalmam sem nő semmivel az adott cég iránt.
  • Személyes blog készül szakmai blog helyett: sokak fejében nehezen áll össze, hogy a céges csapatépítő tréning még talán, de a karácsonyi családi élmények már nem tartoznak az ügyfelekre. A látogatók nem azért mennek egy cég weboldalára, hogy személyes bulvárt olvassanak.
  • Like vadászat ügyfél vadászat helyett: az előző ponttal szorosan összefügg az, amikor valaki irreleváns, viszont vicces(nek hitt), vagy cuki képeket, történeteket oszt meg. Lehet, hogy sok megosztást kap, de hány ügyfelet szerez a valóságban? Arról nem is beszélve, hogy ha az ember viccoldalt csinál a cégéből, akkor utána nehéz rá szakértőként gondolni.
  • Valaki megpróbálja kiélni a művészi identitását: szívbe markolóan megható történetek, mélyreható párbeszédek… csak épp semmi hasznos, amit az érdeklődő magával vihetne, miután végigolvassa. Már ha egyáltalán végigolvassa, mert az első bekezdésből kiderül számára, hogy ebből a cikkből nem tudja meg, mibe éri meg fektetni a pénzét.
  • Száraz, rövid cikkek: a „mindegy mi kerül ki az oldalra, csak valami legyen” – típusú hozzáállás gyümölcse, amikor rábízzuk valamelyik kollégára a cikkírást (aki soha korábban nem foglalkozott tartalommarketinggel), ő pedig ír egy max. 500 szavas cikket a blogra minden hónapban, aztán jól van.

Persze, a rossz tartalommarketing is jobb, mint a semmi, de nem sokkal.

Ezeket a hibákat a legtöbb esetben azok a bizonyos tévhitek szülik, amik túl sok emberben élnek a szövegírással kapcsolatban.

A legnagyobb tévhit, amit felejts el a szövegírás kapcsán: „Az emberek nem szeretnek olvasni”

A legnagyobb tévhit, amit felejts el a szövegírás kapcsán: „Az emberek nem szeretnek olvasni”

Közhelyszerű kijelentés, hogy az emberek már nem olvasnak semmit, csak a videókat nézik, és egy Facebook posztnál hosszabb írás már nem tudja lekötni a figyelmüket.

Pontosan ennek köszönhetően (a kutatások szerint) néhány évvel ezelőtt még 16-szor több 1000 szó alatti cikk született, mint 1000 szó fölötti.

Rövid, 500 szavas, semmitmondó posztok íródtak, amik épp, hogy csak érintették az adott téma felszínét, de az olvasó nem érezte azt az elolvasásuk után, hogy bármivel is előrébb lenne.

Ezt pedig a felhasználók végül megunták, és elkezdték megbecsülni azt a kevés szolgáltatót, aki hajlandó volt akár 5 percre is lekötni a figyelmüket (ennyi ideig tart ugyanis átlagosan elolvasni egy 1000 szavas cikket).

És ez látszik a számokból is: a BuzzSumo (ha tudni akarod, hogy egy témában melyik cikk volt a legnépszerűbb a világon, akkor az ő oldalukra mész) készített egy kutatást, aminek során 100 millió cikket vizsgáltak.

Mi volt az eredmény?

Hogy toronymagasan a legtöbb megosztást a 2000-3000 szó fölötti cikkek kapták!

Értelemszerűen ezek nem a napi-heti blog posztok voltak, hanem a különlegesebb, valóban egyedi tartalmak, viszont egy dolgot a kutatás elárul: az emberek szomjaznak a jó tartalomra, és Neked lehetőséged van arra, hogy kiszolgáld őket!

Milyen hosszú legyen egy cikk?

Mi egy nagyon egyszerű szabályt állítottunk fel a tartalomgyártó szövegíróinknak: minden cikknek az 1000 szót kell megcéloznia, de semmiképp sem állhat meg 800 szó alatt – felső határ pedig nincs.

Van olyan téma, amit nehéz 1000 szón keresztül érdekesen tálalni, az viszont biztos, hogy ha 800 szót nem tudsz írni valamiről (ami egyébként 5 perc élőbeszéd), akkor nem néztél eléggé utána a témának – és így nem hasznos a tartalmad.

Vagy másik oldalról megközelítve: ha valamiről nem tudsz min. 800 szót leírni (tehát legalább 5 percet beszélni), az meg sem érdemel egy saját cikket – jobban jársz, ha inkább egy másik anyag részeként használod fel, mert önmagában nem ér annyit, hogy valaki elolvassa.

És ez még csak a tartalmi keret: ezen kívül bőven vannak még előírások az alcímeket, képeket, szóhasználatot, szövegezést illetően, ugyanis nem az a cél, hogy „valamit” írjunk, hanem hogy egy hasznos, meggyőző, bizalomépítő, és végső soron cselekvésre ösztönző tartalmat állítsunk elő.

Írni mindenki tud – miért bíznád ezt a feladatot másra?

Írni mindenki tud – miért bíznád ezt a feladatot másra?

Egy fürdőszobát lecsempézni nem olyan bonyolult – miért hívsz hozzá akkor hidegburkolót?

Egy konyhaasztalt elkészíteni csak fafaragás és csavarozgatás – miért nem csinálod akkor inkább magadnak?

Egy Facebook kampány beállítása csak néhány kattintás – miért hagyod ezt mégis szakértőkre?

Nagyon egyszerű:

  • mert mindegyik időbe kerül (amiből Neked sincs végtelen mennyiségű);
  • mert mindegyiknél azt szeretnéd, hogy a végeredmény tökéletes legyen (ehhez pedig olyanra kell bízni, aki kifejezetten ezzel foglalkozik);
  • mert senki sem lehet mindenben szakértő, így Te sem értesz mindenhez.

Ha ezekkel egyetértesz, akkor már csak egy fontos kérdés marad: miért ne vennéd igénybe szakértő szövegírók, tartalomgyártók segítségét, amikor nem kisebb a feladat, mint egy weboldal szövegezése, és blogjának rendszeres frissítése?

Ahogy már megbeszéltük, a feladat több annál, minthogy megírsz 1000 szót, mert mind az ezernek tökéletesen a helyén kell lennie.

Írni könnyű – tartalmat gyártani nehéz

Biztos Te is láttál olyan oldalt, ahol a legfrissebb poszt is már 1-2 éves, pedig előtte havi, sőt heti szinten jelentek meg a cikkek.

Egy nagyon egyszerű történetet mesél el az ilyen látvány: elfogyott a lendület, a lelkesedés.

Lehet, hogy azért, mert az elkészült cikkek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, vagy nem maradt több idő rájuk, esetleg egyszerűen belefáradt a témakeresésbe az, akinek eddig ez a feladata volt.

Ez teljesen normális: tapasztalatból tudjuk, hogy még a profi szövegíró-jelölteknél is fennáll a kiégés veszélye.

Van egy bizonyos holtpont, amikor az ember már 40-50 cikken is túl van, és azt érzi, többet már nem tud erről vagy arról a témáról írni – ha ezen a ponton túljut, akkor remek szövegíró válik majd belőle, mert megtanulja, hogyan lehet akár a legszárazabb témából is kipréselni egy 51. cikket, ami hasznos és érdekes lesz az olvasók számára.

Bízd a tartalomgyártást tartalommarketingesekre!

Évek óta dolgozunk azon, hogy ügyfeleink weboldalaira rendszeresen kerüljön ki olyan hasznos tartalom, ami nem csak felhívja az adott cég tevékenységére a figyelmet, de szakértői státuszt is biztosít neki.

Bevált technikáink vannak már arra, hogyan készítsünk hétről hétre, hónapról hónapra újabb és újabb cikkeket úgy, hogy azok értékesek legyenek a felhasználók, a honlap tulajdonosa és a Google szempontjából is.

Folyamatosan fejlesztjük magunkat, figyeljük a legfrissebb kutatásokat és követjük azokat a trendeket, amik a tartalommarketinget jellemzik, mert ez a terület is állandóan változik, de aki szemmel tudja tartani, az együtt tud fejlődni vele.

Hogyan készül el egy cikk nálunk?

Hogyan készül el egy cikk nálunk?

  1. lépés: kutatás. Feltérképezzük az adott témát, és megfogalmazzuk azokat a kérdéseket, amik a mi tapasztalataink alapján fontosak lehetnek a potenciális ügyfeleid számára.

  2. lépés: interjú. Telefonon vagy személyesen beszélgetünk Veled 20-30, ha a téma megköveteli, akkor akár 60 percben. Ezalatt minden kérdést felteszünk, Te pedig elmondasz mindent, ami a szakmai tapasztalataid alapján fontos lehet.

  3. lépés: anyagok elrendezése, plusz kutatás. Minél mélyrehatóbb volt az interjú, és minél egyszerűbb a téma, értelemszerűen annál rövidebb ez a szakasz, de szükség van arra, hogy rendezzük a hallottakat, mielőtt nekiállunk a szövegírásnak.

  4. lépés: a szövegírás. Még csak ezen a ponton jutunk el oda, hogy egyáltalán egyetlen karaktert leüssünk a billentyűzeten abba a Word dokumentumba, ami végül a cikkedet fogja tartalmazni. Minden tudást, amit átadtál nekünk, illetve amit magunk gyűjtöttünk össze, átadunk egy könnyen olvasható, érdekes, a laikus olvasó számára is érthető formában.

  5. lépés: képkeresés. Egy 1000 szavas cikkbe minimum 5 db képnek kell kerülnie nálunk. Ha nincsenek saját fotóid, akkor ezeket online, jogtiszta forrásokból pótoljuk, szigorúan ügyelve a minőségre és a relevanciára.

  6. lépés: hírlevél és Facebook poszt írás. 1 db, kb. 100 szavas hírlevél A/B tárgymezővel, valamint 5 db Facebook bejegyzés is tartozik egy cikkhez, amiknek célja, hogy az elkészült tartalmat minél több alkalommal, minél több emberhez tudd eljuttatni.

  7. lépés: átolvasás. Egy teljes könyvet lehetne írni az ellenőrzés művészetéről, így ezt a lépést soha nem hagyhatjuk ki, még akkor sem, ha egyébként tökéletesen tisztában vagyunk a magyar helyesírás szabályaival. Minél hosszabb a szöveg, annál nagyobb a hiba lehetősége, és annál nehezebb is kiszúrni az elgépelést – ezért kell nagyon alaposnak lenni ennél a szakasznál is.

  8. lépés: átküldés ellenőrzésre. Ha ránk bízod a cikkek posztolását az oldaladra, akkor sem mehet ki semmi, amíg Te nem bólintottál rá. Te vagy a szakértő, Te foglalkozol a területeddel évek óta, így Neked kell elfogadnod, hogy az, amit leírtunk, az valóban hiteles szakmai szempontból is.

  9. lépés: publikálás. Ha szakmailag helytállónak ítéled a cikket, akkor vagy Te, vagy mi publikáljuk az oldaladra. Ezzel a cikk gyakorlatilag elkészült. Ami ezután jön, az a soron következő cikktéma megbeszélése, ezzel pedig kezdődik a folyamat elölről.

Ennyi munka egyetlen cikkért?

Láthatod, hogy egy hasznos tartalom elkészítése komoly feladat, de csak így tudjuk biztosítani, hogy az elkészült cikk ne csak hatásos, érdekes, de szakmailag hiteles és eredményes is legyen – hiszen végső soron nem az a cél, hogy „valami” megjelenjen az oldaladon, hanem hogy azzal egy érdeklődőből ügyfelet tudj varázsolni.

Ennélfogva átlagosan egy cikk 6 óra alatt készül el nálunk, és ebben minden benne van az interjútól kezdve az ellenőrzésig, és adott esetben az utólagos javításokig.

Ennyi idő kell ahhoz, hogy egy min. 800-1000 szavas cikk a hozzá tartozó Facebook posztokkal, hírlevéllel, minden egyébbel elkészüljön: és mi ebből adunk az ügyfeleinknek akár havi 1, 2, vagy 4 db-ot is!

3 oldal, ahol már olvashattad írásainkat

3 oldal, ahol már olvashattad írásainkat

Referenciákat mutatni egy olyan szolgáltatásnál, aminél valaki más „helyett” végzünk el egy feladatot, eléggé necces.

Ha elkészítünk egy cikket, akkor az a Tiéd: a tőled kapott infók alapján íródott, a Te gondolataidat tükrözi – annyi, hogy valaki más ütötte le helyetted a billentyűket, és öntötte ezt az egészet olyan formába, ami érdekes és hasznos az oldalad látogatói számára.

Ettől függetlenül, ha most kijelenteném, hogy „neki” és „neki” végzünk tartalomfejlesztést, akkor bizonyos szempontból lelepleznénk őket – de szerencsére van néhány olyan projektünk, aminek eredményeit meg tudjuk mutatni.

Egy egészen friss projekt, havi 1 db cikkel – motorjogositvany.com/blog

Egy teljesen a 0-ról felépített oldal, aminél a fő- és aloldalak tartalmának elkészítése után rátértünk a rendszeres, havi szintű tartalomkészítésre.

Minden hónapban megjelenik egy új cikk olyan témában, ami a kezdő motorosok számára hasznos és érdekes lehet – de azért több a célja a puszta tájékoztatásnál.

Ha szétnézel a blogon, láthatod, hogy minden cikk esetén van lehetőség a konverzióra, vagyis a kupon letöltésre, amire külön felhívjuk a figyelmet a szövegben is.

A témákat mindig egyeztetjük az ügyféllel, aki (vérbeli motorosként) saját hasznos tanácsokkal is ellát minket minden alkalommal, hogy a cikkek valóban hitelesek legyenek.

Havi 2 db cikk, már szabad témaválasztással – elektromospadlofutes.info/blog

Korábbi ügyfelünknél szintén mi magunk készítettük el az oldalt egy alapos kulcsszókutatást követően, és az akkor összeállított kulcsszólista alapján készültek a blog cikkek is.

Igyekeztünk minden témát lefedni, ami ezzel kapcsolatos, és ami eléggé érdekli az embereket ahhoz, hogy rákeressenek a Google-ben.

Minden cikkünk az ügyfelünkhöz is eljutott e-mailben, hogy ellenőrizni tudja, de a témák kiválasztásánál és kidolgozásánál egyébként már szabad kezünk volt – persze ha szükségünk volt a szakértő véleményére, a rövid interjúkra itt is sort kerítettünk.

Havi 4, azaz heti 1 db cikk, amit már 100%-ban ránk bíznak – napelemrendszer.info

A legnagyobb elismerés az, amikor az ügyfeled teljes bizalmát sikerül elnyerned – és nekünk ezt sikerült elérni ennél a napelemekkel foglalkozó oldalnál.

A kezdetekben, amikor az oldalt felépítettük, még szoros kapcsolat volt a szövegírók (mert nem egy dolgozott rajta) és a szakértők között, így biztos alapokon nyugszik mindaz, amit azóta felépítettünk.

Stabilan minden héten készülnek a cikkek erre az oldalra, és meg is osztjuk őket Facebookon, valamint hírlevél formájában a feliratkozóknak is elküldjük.

Mára már mindenről írunk, ami napelemekkel kapcsolatos, mert ez a téma tényleg kimeríthetetlen: folyamatosan jönnek az új hírek, amiket fel tudunk dolgozni, és amik szemmel láthatóan képesek megmozgatni az embereket – olyannyira, hogy nem egy esetben a Facebook posztok alatt születő kommentek szülik az újabb témákat.

Most már látod, mit jelent a tartalommarketing – de mennyi ennek az ára?

Szövegírás árak aloldalunkon részletesebben tudsz tájékozódni az ajánlatainkról, de annyit már itt is elmondhatunk, hogy egy cikk nettó 10.000 forintos órabérrel készül el.

Természetesen éves szerződés esetén kedvezmények járnak azoknak az ügyfeleinknek, akik több cikket szeretnének havi 1 db-nál.

Csak egy példa: ha éves szerződéssel rendelsz havi 4 db cikket, akkor annak árából 20% kedvezményt kapsz, valamit 4 db cikket teljesen ingyen, ajándékba készítünk el Neked.

A tartalommarketing drága – de mi nem adunk el olyat Neked, ami nem működik

Biztos vagyok benne, hogy láttál már ennél olcsóbb tartalommarketinges ajánlatot is, ami nem kér el Tőled 10-20.000 forintnál többet egyetlen cikkért.

De ha idáig eljutottál ezen az oldalon, akkor érdemes újra megnézned ezeket az ajánlatokat, annak fényében, amit eddig olvastál:

  • Milyen hosszú tartalmakat készítenek ezért a pénzért? (800 szó alatt nem sokat ér egy cikk)
  • Mennyi órát ölnek előtte a kutatásba?
  • Keresnek hozzá képeket is, vagy azt magadnak kell majd megoldanod?
  • Mi a helyzet a Facebook posztokkal? A cikk népszerűsítése már a Te gondod?

Nem cikkírást kínálunk Neked, hanem profi minőségű, és mindenre kiterjedő tartalomfejlesztést: és ez az, ami tényleg megéri az árát.

Itt a lehetőség, hogy a céged tartalomfejlesztését profikra bízd

Van, akit kicsit sem érdekel, hogy kerül-e valami ki az oldalára – de az nem Te vagy.

Van, aki megelégszik azzal, ha a pénzügyes kolléga ír néhány posztot a céges blogra 2-3 havonta – de az nem Te vagy.

Van, aki szeretné minél olcsóbban megúszni ezt az egészet, mert annyi a lényeg, hogy valami legalább legyen a blogon, a többi meg nem számít – de az nem Te vagy.

Honnan tudom?

Onnan, hogy idáig elolvastad ezt a nem rövid (közel 3000 szavas) anyagot a tartalomírás előnyeiről: magyarul Te már felismerted az ebben rejlő lehetőségeket, és komolyan veszed mindazt, amit nyújtani tud.

A következő lépés, hogy elkezdjük a közös munkát: ehhez pedig először árajánlatot kell kérned tőlünk.

Töltsd ki űrlapunkat, és beszéljük át céged tartalommarketing stratégiáját!

Kérj árajánlatot itt!