Egy jól megírt szövegnek meggyőző ereje van – ez pedig különösen fontos akkor, ha szeretnéd, hogy az érdeklődőidből ügyfél, megrendelő, vásárló váljon.
Ha a weboldaladon megjelenő szövegek nem elég hatásosak, nem győzik meg az olvasót arról, hogy Téged válasszon a versenytársaid helyett, máris sokkal rosszabb esélyekkel indulsz.
Na de milyen is valójában egy valóban meggyőző szöveg?
- Felkelti az olvasó figyelmét.
- Megadja azt az információt, amit az olvasó keres.
- Sőt, az érdeklődő akár még többet is megtudhat annál, mint amire eredetileg kíváncsi volt.
- Hiteles, eredeti, meggyőzi az olvasót arról, hogy jó helyen jár.
- Felkínálja a megoldást az érdeklődő problémájára.
- Cselekvésre ösztönöz, elindítja a folyamatot, melynek a végén látogatóból az ügyfeleddé, vásárlóddá válik.
Ám az a helyzet, hogy ilyen szöveget nem könnyű írni, különösen akkor, ha nincs tapasztalatod ezen a területen, nem foglalkozol ilyesmivel.
Ezért összefoglaltuk mindazt a tudást, amit mi is alkalmazunk, mikor nekilátunk megalkotni azt a szöveget, ami majd a Te üzletedet is fellendíti!
5 tipp a hatásos főcímhez
Mi az, amivel a látogatód, olvasód elsőként találkozni fog, ha megnyitja egy tartalmadat?
Bizony, az adott szöveg címe, amely, ha nem elég hatásos, nem fogja megragadni kellőképpen a figyelmet a továbbolvasáshoz.
Akár egy multinacionális cég hírleveleit írod, akár egy saját blogot vezetsz, vagy talán éppen a saját vállalkozásod weboldalát igyekszel tartalmakkal érdekesebbé tenni, a célod mindig az, hogy az adott cikket minél többen el is olvassák, és a végén meggyőződjenek róla, hogy arra van szükségük, amit Te kínálsz nekik.
Ha esetleg még nem vagy gyakorlott író, akkor a következő tippek segíthetnek Neked abban, hogy ütős főcímeket írhass!
1. Az első benyomás mindig nagyon fontos
Azok, akik rendszeresen olvasgatnak az interneten, már nagyjából mindent láttak, és Neked mindössze egy szempillantásnyi időd van arra, hogy felkeltsd az érdeklődésüket.
Ha már a főcím is érdektelen számukra, akkor miért olvasnák el a cikkedet?
Ugye nem akarod megfosztani őket attól a rengeteg hasznos információtól, amivel a cikked/aloldalad/blog bejegyzésed szolgálhat nekik?
Akkor igyekezz olyan főcímet kitalálni, amiről egy pillanat alatt el tudják dönteni, hogy nekik ezt a cikket el kell olvasniuk!
Csigázd fel őket azzal, hogy elkezdesz egy történetet mesélni! De ügyelj arra, hogy ne lődd le egyből a poént! – „Elkövettem egy elkerülhető bakit, ami végül 100.000 forintomba került…”
Esetleg dobd be a „hogyan” varázsszót, hiszen ebből az olvasó már le tudja szűrni, hogy újat tanulhat a cikkedből. – „Hogyan legyél produktívabb, ha home office-ban dolgozol?”
Tégy ígéretet! – „Ha követed ezeket a lépéseket, nem kell félned többé az alacsony látogatottságtól!”
2. Gondolj a robotokra is!
Amit még a szövegírás előtt mindenképpen fel kell mérned, az a célközönség, a szöveg formátuma, és a fórum, amelyen az majd megosztásra kerül.
A főcímben felvetett ígéretnek, kérdésnek relevánsnak kell lennie a megcélzott közönség számára.
Ha a főcímedből nem lehet igazán megmondani, hogy kiknek is szól a cikk, azzal rengeteg olvasót veszíthetsz el.
Ráadásul nem csak az olvasók igényeit kell kielégítened, hanem, ha jobb helyezéseket remélsz a Google keresőben, akkor bizony a keresőrobotoknak is a kedvében kell járnod.
Ehhez pedig célszerű a kulcsszót, amire maga a tartalom is épül, már a főcímben elhelyezni.
Ha már itt tartunk, arra is figyelj, hogy a főcím ne legyen túl hosszú, hogy a közösségi média oldalakon is könnyen megosztható legyen!
3. Több szem többet lát
Bár a főcím lesz az első, amit bárki is elolvas a szövegedből, az írás folyamata alatt azonban mégis ennek kell lennie az utolsó lépésnek!
Igazán konkrét, erős főcímet ugyanis csak akkor tudsz kitalálni, ha már 100%-ig ismered a szöveg minden egyes részletét.
Ha már ezzel is megvagy, és felkerült a hab a tortára, akkor kérj meg egy-két kívülállót is, hogy mondja el a véleményét a főcímedről.
Hiszen, ami Neked elsőre teljesen frappánsnak, egyértelműnek és hibátlannak tűnhet, az nem biztos, hogy más számára is az.
Ne vesd el tehát az objektív, építő jellegű kritikát, ugyanis ezekből a jövőre nézve is sokat tanulhatsz.
4. Támaszd alá számokkal is az állításodat!
A számok elképesztő bizonyító erővel tudnak bírni, ráadásul a főcím gyors áttekintésében is sokat segítenek.
Ha egy esettanulmányt vagy motiváló szöveget szeretnél megosztani, a legfontosabb számokat a címben is emeld ki!
Azért, hogy igazán hiteles legyen az adat, adj meg törtszámokat és páratlan számokat!
5. Ne írj spam-gyanús címet!
Azaz kerüld a szuperlatívuszokat és amennyiben nem indokolt, a felkiáltójel használatát is, ugyanis az emberek már túlságosan hozzászoktak a spam e-mailekben olvasható „click-bait” főcímekhez.
Mint mindenben, úgy a szövegírásban is folyamatosan változnak a trendek, ez pedig arra is hatással van, hogy éppen mi az a főcím formátum, ami a legjobban működik.
Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!
Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!
Az ütős szöveg megírása – 9 tipp, ami nekünk is bevált
A szövegalkotás alapjait mindannyian megtanuljuk az általános iskolában: bevezetés, tárgyalás, befejezés.
Voltaképpen ebből is lehet táplálkozni, mikor olyan szöveget szeretnél írni, ami eléri a kívánt hatást, azonban ezek csak az alapok, ennél jóval többre lesz szükséged a cél érdekében!
Vannak technikák, tanácsok, szerkezetek, melyek izgalmassá, érdekessé, és nem utolsó sorban meggyőzővé tudnak tenni egy szöveget, olyannyira, hogy a végén a látogatód sokkal könnyebben hoz döntést – remélhetőleg a Te javadra.
Természetesen csodát tenni vagy leírt szavakkal hipnotizálni senki sem tud, ne is ez legyen a célod, ahogyan nekünk sem az.
Viszont vannak olyan fogások, tanácsok, melyeket az évek során összegyűjtöttünk és sikeresen alkalmaztunk, és amelyek adott esetben Neked is hasznodra válhatnak!
Ezeket szeretnénk most Veled is megosztani, 9 hasznos tippbe foglalva!
1. tipp: a jó szövegíró szeret tanulni
Ha valaki jól akar szöveget írni a mi szakmánkban, akkor fontos, hogy legyen benne egyfajta természetes kíváncsiság MINDEN iránt a világon.
Attól, hogy egy szövegírót nem érdekelnek az autók, még találhatja érdekesnek az autóipar sajátosságait – pusztán az új ismeretek megszerzését elég, ha élvezi, és máris képes hatásos szöveget írni.
Sőt: még a sztereotipikus női/férfi témák közötti határok is teljesen elmosódnak ezekben az esetekben, hiszen úgyis az ügyfelünk gondolatait adjuk vissza a cikkeinkben – éppen ezért előzi meg nálunk a szövegírást még a legegyszerűbb landing oldal esetén is egy félórás-órás interjú az ügyfelünkkel.
2. tipp: töröld az első bekezdésed!
Ez az a „szabály”, amit minden szövegírónak meg kéne tanítani már a kezdetek kezdetén – bármennyire is furcsának hangzik.
Mi a baj az első bekezdésekkel?
Csak annyi, hogy ez a szöveg egyik legfontosabb része, és mégis ezek vannak általában a leggyengébben megírva.
Emiatt nem lehet igazán hibáztatni senkit, hiszen teljesen egyszerű oka van: néha nagyon nehéz elindulni.
Hiába áll össze egy cikk az ember fejében, valahogy a nyitás mégsem megy olyan könnyen: és ez egy nagyon egyszerű hasonlaton keresztül megérthető:
Szöveget írni olyan, mint maratont futni
Mit csinálsz közvetlenül futás előtt?
Bemelegítesz, mert tudod, milyen hatása lesz az izmaidra annak, ha nélküle indulsz el.
Ugyanígy van a szövegíró is: egy kicsit bemelegít az írás előtt, és ír 2-3 (rosszabb esetben 5-6) mondatot, amiben néhány általános igazságot fogalmaz meg.
Mi ezzel a baj?
Az, hogy a címeddel (ha jól írtad meg) felkelted az olvasó érdeklődését – majd utána az első soraidban mellébeszélsz.
Ha nekem meg akarod mutatni a 10 legjobb ingatlanbefektetési tippet, akkor ne azzal kezdd, hogy „Az otthon az a hely, ahol biztonságban érzed magad”, sem pedig azzal, hogy „Már az ősember is gondosan megválasztotta, melyik barlangba költözött be”.
Ezek nem érdekelnek, és jobb esetben átugrom ezeket a sorokat, rosszabb esetben türelmetlenül felsóhajtok, és kilépek az oldalról.
3. tipp: soha ne felejtsd el a CTA-t!
Ha az a célja egy szövegnek, hogy cselekvésre (pl. árajánlatkérésre) ösztönözz vele egy olvasót, akkor hogyan is hagyhatnád ki pont ezt a részét?
Viszont tény: a nagy írás közepette az ember könnyen elfeledkezik erről az apróságról.
Néha nem jelent többet egy jól megfogalmazott lezáró mondatnál a cikk végén – mégis volt olyan, hogy nekünk is csak átolvasásnál jutott eszünkbe, hogy „ja, igen, még ez is kéne ide”.
Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!
Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!
A CTA az olvasónak is hasznos
Hogy a Call to Action Neked miért fontos, azt értjük – de ha jól van megírva, akkor az olvasó is értékelni fogja.
Egy tipikus példa: képzeld el azt a szituációt, amikor egy férfi megpróbál randira hívni valakit, aki tetszik neki.
Beszélgetnek, mesél magáról, mindeközben megmutatja, hogy milyen figyelmes, akár flörtöl is a kiszemelttel… majd, amikor kiderül, hogy minden tökéletesen passzol, egyszer csak beüt a síri csönd, majd néhány kínos perc után elköszön, és lelép.
Minden sínen volt ebben az esetben addig, amíg már csak annyit kellet volna kérdeznie: „Van kedved holnap velem ebédelni?” – de ez nem történt meg.
És mivel ez nem hangzott el, az egész korábbi beszélgetés értelmét vesztette, és ennek nem csak ő, de a kiszemeltje is a kárát látta.
Mondd el nyíltan, mit akartál elérni a szövegeddel!
A nő tudta, hogy a férfi érdeklődik, de nem történt semmi, és tanácstalanul állt a végén „Ha ennyire érdeklem, akkor miért nem hív randira?”.
Ugyanez igaz az ügyfélszerzésnél is: ha a cikked minden eleme tökéletes, akkor az olvasó rengeteg hasznos információt kapott, érzi, hogy egy valódi szakemberrel van dolga a személyedben, akiben megbízhat – de mi a következő lépés?
Mondd meg neki, mit kell tennie azért, hogy igénybe vehesse szolgáltatásodat: mutasd meg, hogy nem csak eladni akarsz valamit, hanem tényleg szeretnéd, hogy éppen ő legyen az új ügyfeled.
Aki végigolvasta a cikkedet, az nyilvánvalóan cselekedni akar – add meg neki a lehetőséget erre!
4. tipp: határozd meg a USP-t!
Mint ahogy mondtam, ha jól van megírva a cikked és a CTA is rendben van, akkor kapott az ügyfél egy halom információt és tudja is, hogy mi a következő lépés.
Ebből a jól összerakott cikkből az ügyfeled érezni fogja, hogy őt akarod (és nem csak a pénzét), de vajon biztos meg van győződve arról, hogy a te terméked/szolgáltatásod kell neki?
Mi van akkor, ha az utolsó pillanatban mégis meggondolja magát, és inkább mást választ?
Ez nem fog előfordulni, ha a USP (Unique Selling Proposition) szerint írsz.
Magyarán a mondanivalódban egy előnyre koncentrálj!
Ez az előny az, amivel a te terméked/szolgáltatásod rendelkezik, és amit a konkurencia nem kínál.
Ez egy olyan különleges előny, ami megoldás az ügyfeled problémájára, és pontosan ez az, ami miatt neki rád van szüksége, a te termékedre/szolgáltatásodra.
5. tipp: Power of One: legyen egy nagy ötleted!
Pontosan a USP fontosságából következik, hogy szükséged van egy nagy ötletre, amit felhasználhatsz a cikkedben és megmutathatod az ügyfélnek, hogy a problémájára a Te terméked/szolgáltatásod a megoldás.
Ennek egy igazán erős ötletnek kell lennie, ami megragadja a figyelmét, érzelmet vált ki belőle, és mint akárcsak a CTA a cikked végén, ez az ötlet is megerősíti őt abban, hogy cselekedjen.
Ezt az erős ötletet akár egy történettel is alátámaszthatod, így ő is jobban bele tudja képzelni magát.
Lényeg tehát, hogy ne sűrítsd tele a cikkedet előnyökkel, koncentrálj egy nagy ötletre és mutasd meg neki, hogy rád van szüksége!
Ebben a cikkben például csakis és kizárólag szövegírási tippekkel foglalkozunk – kicsit beszéltünk ugyan a linképítésről, de a fókusz mindvégig itt marad, hiszen ez az, amiért Te erre az oldalra érkeztél.
Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!
Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!
6. tipp: Előnyöket adj el, ne pedig tulajdonságokat!
Mi az, amit el akarsz adni?
Ez az a kérdés, ami foglalkoztatja az oldaladra érkező látogatókat.
Persze azt már tudja, hogy valószínűleg olyasmivel foglalkozhatsz, ami az ő problémájára megoldást nyújthat, azonban őt, a látogatót az érdekli, hogy pontosan mi is az, amiért neki Téged kellene választania.
Magyarán a látogatónak nem a terméked/szolgáltatásod tulajdonságait kell bemutatnod, hanem az előnyeit, hiszen pontosan ezekkel tudsz hatni az érzelmekre.
Nézzük a mi esetünket: a linképítés szolgáltatásunk a kizárólagosságra épül – ez egy tulajdonság.
Az ebből származó előny, ami valójában Téged érdekel, az az, hogy a kizárólagosságnak megfelelően nem adunk még csak árajánlatot sem másnak, aki a Te iparágadban dolgozik, ha veled már szerződésben állunk.
Egyszóval a versenytársaid nem számíthatnak a segítségünkre, ha te már az ügyfelünk vagy, és ennek köszönhetően könnyedén megelőzheted őket.
7. tipp: Találd meg a „mélyebb” előnyöket!
A módszer: a „Na, és akkor mi van?” játék.
Ezzel a szuper kérdezz-felelek játékkal könnyedén meg lehet állapítani, mit is tud pontosan a terméked/szolgáltatásod.
A Keresőben Első linképítős szolgáltatását így vezethetnénk le ezzel a játékkal:
– A mi linképítős cikkeink átlag 500 szavasak.
– És akkor mi van?
– A Google megbízhatóbb, hasznosabb tartalomban találja így a linkeket.
– És akkor mi van?
– A jobb minőségű hivatkozások miatt hasznosabbnak találja a weboldalad, és előrébb juttat a találati listában.
– És akkor mi van?
– Ha első vagy a találati listán, akkor a felhasználók 90%-a a Te oldaladra fog kattintani.
– És akkor mi van?
– Ha a Te oldaladra kattintanak, akkor valószínűleg tőled fognak rendelni is, és nem a versenytársadtól.
– És akkor mi van?
– Akkor PROFIT van.
A linképítés tehát egy eszköz, amivel egy vállalkozás több bevételhez tud jutni – nem a Google helyezés a cél, az is csupán egy állomása a folyamatnak.
8. tipp: A 4P modell használata
Tisztázzuk már az elején, mi is pontosan ez a 4P modell: promise, picture, proof, push.
És most pedig egyenként nézzük meg, hogy mit jelentenek és miért érdemes használni ezt a modellt a szövegírásnál.
Promise:
Már az írásod legelején meg kell nevezni a célt vagy a problémát, a félelmet vagy a vágyat, így ha ezek közül valamelyiknél az olvasó magára ismer, akkor már egyből az elején sikerült megszerezned a figyelmét.
Picture:
Ha sikerült megcélozni a célcsoportot és megszerezni a figyelmet, akkor már csak az a cél, hogy ezt a figyelmet továbbra is megtartsd.
A következő lépésben el kell mondani az olvasóknak, hogy mi az, amivel a Te terméked/szolgáltatásod segíteni fog nekik a problémájuk megoldásában.
Ezt úgy kell eléjük tárni, hogy közben ők a boldog jövőt is lássák maguk előtt, azt a jövőt, ahol a problémájuk már megoldásra talált.
Itt használhatod bátran a „Látod magad előtt, ahogy…?” / „Képzeld el, hogy…” mondatokat.
Proof:
A szép szavak nem elegendőek, bizonyítani is kell, hogy a Te terméked/szolgáltatásod a megfelelő a számára, és Téged kell választania.
Mutass neki pontos adatokat, tanulmányokat, véleményeket, előtte-utána bemutatókat!
Push:
Felhívtad a figyelmét magadra, megmutattad, hogy miért is lesz neki jó, ha Téged választ.
Be is bizonyítottad neki példákkal és pontos adatokkal, hogy mit tudsz.
Megmutattad neki azt a jövőt, ahol már nem kell a problémájával küzdenie, hiszen általad megtalálta rá a megoldást.
Már csak egy feladat maradt hátra, mégpedig az, hogy ösztönözd arra, hogy cselekedjen.
Legyen a cikked végén egy CTA, amivel árajánlatot kérhet, esetleg egy visszahívást, bármit.
A lényeg, hogy ösztönözd őt arra, hogy cselekedjen!
9. tipp: ne riaszd el a vásárlódat!
Mivel kergethetsz el rövid úton egy potenciális érdeklődőt?
- Hiteltelenség – ha azt látja az olvasód, hogy még talán Te magad sem vagy biztos a dolgodban, az nem kelt túl jó benyomást. Légy határozott, lényegre törő és szakszerű, de mindemellett érthető is, a szakzsargont pedig hagyd meg a kollégáknak.
- Stílus, nyelvezet – Te szívesen vásárolnál vagy rendelnél valakitől, aki három mondatot sem képes helyesen leírni? Hiába is tagadná bárki, a nyelvi eszközöknek ugyanúgy szerepe van egy professzionális kép kialakításában!
- Ne haverkodj – az olvasódat az ügyfeleddé, nem a barátoddá akarod tenni! Nem baj, ha közvetlen stílusban kommunikálsz, de tartózkodj a túlzott érzelmektől, elfogultságtól, cukiskodástól, és minden olyasmitől, amit csak a hozzád legközelebb állókkal szemben engedsz meg magadnak.
- Túl nagy nyomás az olvasón – nem is gondolnád, mennyi minden múlik egy CTA-n vagy akár a cselekvő gombon! Aki csak érdeklődik, informálódik, az sokkal óvatosabb, így is kell kezelni. Ha valaki már az első randin letérdel gyűrűvel a kezében, az elég ijesztő, nem igaz? Te is kerüld az olyan erős kifejezéseket az elején, mint „szerződést kötök” vagy „megrendelem a szolgáltatást/terméket”. Haladj fokozatosan, és el fogod érni a célodat.
Soha nem állhatunk le a tanulással a szövegírás kapcsán
Folyamatosan képben kell lennünk a legfrissebb trendekkel, egy egyszerű okból: az olvasók, és az olvasási szokások folyamatosan változnak.
Ha szeretnéd minden eddig szerzett tudásunkat a saját javadra fordítani, bátran keress meg minket: töltsd ki űrlapunkat most, és beszéljük meg, milyen szövegekkel tudnánk segíteni Neked!