SEO szövegírás: ezeket vedd figyelembe, ha keresőoptimalizált tartalmat szeretnél alkotni az üzleti weboldaladra!

SEO szövegírással a találati lista csúcsára jutnál? Ezekre figyelj oda!

A keresőmotorokra történő optimalizálás, vagyis a SEO minden olyan vállalkozás egyik alappillére, mely az interneten erős jelenlétre törekszik.

De mégis, mi az az eszköz, ami a leginkább elősegíti, hogy egy weboldal ott legyen a legelső találatok között egy adott kulcsszóra?

Egy weboldal értékelése során a Google számos tényezőt figyelembe vesz, és a tapasztalatok azt mutatják, hogy a minőségi szövegek igen előkelő helyet foglalnak el közöttük.

Egy vállalat számára ma már egyszerűen megkerülhetetlen, hogy nívós és igényes tartalmakat helyezzen el az internetes platformján.

Ahogy egyre növekszik az internetes kereskedéseknek a száma, úgy válik egyre kiélezettebbé a verseny a Google találati lista helyezéseiért, ezért fontos tudnunk, hogy egy szöveggel hogyan üssük meg a kellő szintet.

Egy sikeres szöveg nem csak a keresőrobotoknak készül!

Feltétlenül tisztázni kell ezt már az elején, mielőtt jobban belefolynánk ebbe a témába.

Egy írásra mindig úgy kell tekinteni, hogy azt emberek számára készíted, így annak olvashatónak, áttekinthetőnek és relevánsnak kell lennie!

A keresőrobotok folyamatos fejlesztés alatt állnak, így azok már könnyen kiszűrik, hogyha valaki csak azért dob össze egy cikket, hogy azzal minél kevesebb munkával, minél jobb helyezést érjen el a találati listákon.

Ha valaki azt szeretné hallani, hogy egy sikeres cikkhez elég csak kulcsszavakat halmozni, és értéktelen linkeket építeni rá, annak csalódást kell okoznom, ugyanis a Google keresője nem díjazza ezeket az erőltetett próbálkozásokat.

Ezek a szövegek az olvasóidat sem fogják meggyőzni, hiszen az így elkészült anyagok nem képesek arra, hogy profi benyomást keltsenek.

A minőség teljességgel megkerülhetetlen, ha valamilyen komoly eredményt szeretnénk elérni. A szöveg legyen átlátható, értelmezhető és összefüggő, de ami a legfontosabb: csak releváns és hasznos információkat hordozzon magában!

Komoly szívességet teszel magadnak egy kulcsszókutatással!

Komoly szívességet teszel magadnak egy kulcsszókutatással!

Ha a cikkírást megelőzi egy kulcsszavakra történő elemzés, akkor arra kiválóan alapozhatsz majd a munkád során. 

Egy ilyen kutatás során megismerheted azokat a szavakat vagy kifejezéseket, melyek alapján a legtöbben keresnek rá valamire a Google keresőjén keresztül.

Ha a kezedben vannak azok a szavak és szókapcsolatok, melyek a weboldaladhoz kötődnek, akkor már tudni fogod, hogy milyen témákhoz is érdemes nyúlnod, ha tartalmat szeretnél gyártani.

Az egy másik kérdés, hogy mennyire képes valaki okosan felhasználni a kutatás során megismert kulcsszavakat.

Például kifejezetten rossz ötlet egy cikken belül egyszerre több kulcsszóval is foglalkozni!

Ez nemcsak a keresőoptimalizálás szempontjából hátrányos, de a cikk áttekinthetőségére is kártékonyan fog hatni!

Mikor két hasonló kulcsszót dolgozunk fel két különböző cikkben, sose engedjük meg magunknak azt a hibát, hogy duplikáljuk a tartalmat, mert ezt a keresőmotorok szigorúan büntetik, még akkor is, ha a saját munkádat másolod!

A SEO szövegírás minden eleme megköveteli a figyelmet

Title:

ez egy olyan, nagyjából 70 karaktert tartalmazó szöveg, amit első alkalommal lát meg az érdeklődő a kereső találati listáján. Fontos, hogy ezt körültekintően írjuk, hiszen ez alapján fog véleményt alkotni a potenciális organikus látogató, hogy érdemes-e ráklikkelnie a találatra. Kifizetődő, ha a kulcsszavunk itt is szerepel, hiszen ez erősíti annak az esélyét, hogy az oldalunkra látogassanak.

Főcím:

itt kiélhetjük a kreativitásunkat, hiszen a title-lel ellentétben nem szükséges a címadást 70 karakterbe sűrítenünk. A cél itt is az, mint a title esetében: a figyelem megragadása. Semmi esetre se gondoljunk a címadásra úgy, amit gyorsan le kell tudni, mert ha a főcím nem elég figyelemfelkeltő, akkor a világ legjobban sikerült cikkét is kíméletlenül félre fogják dobni az emberek. A fő kulcsszónak természetesen a főcímben is helye kell, hogy legyen!

Description:

ez a maximum 160 karaktert tartalmazó szöveg a Google találati listában a Title alatt szerepel, aminek a feladata, hogy képet kapjon az érdeklődő arról, hogy mi vár rá, ha rákattint a találatra. Egy igényes description szerepe elvitathatatlan abban, hogy az emberek megtiszteljenek minket a bizalmukkal. Mivel itt sok karakter nem áll a rendelkezésünkre, így fontos, hogy a lényegre koncentráljunk!

Alcímek:

jellemző, hogy az olvasók kezdetben csak átfutják a cikket, és csak utána szánják rá magukat a teljes írás áttanulmányozására. Ezért is annyira hangsúlyosak az alcímek, hiszen jellemzően csak azokat tekintik át elsőre, és csak ezt követően döntenek róla, hogy érdemes-e a cikk mélyére ásni.

A title jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni

A title jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni

A kiváló Google helyezés önmagában még mindig kevés, hiszen nemcsak láttatni szükséges magunkat a kereső felületén, de figyelemfelhívónak is muszáj lennünk, ami egy kiváló title nélkül elképzelhetetlen.

Itt úgy kell tudnunk kreatívnak lenni, hogy közben törekszünk a tömörségre is, hiszen mindössze 70 darab karakter áll a rendelkezésünkre, hogy megfogalmazzuk a közlendőnket.

Akárhogy nézzük, ennyi karakter bizony kevés, de egy szakavatott szövegíró még az ilyen korlátozott lehetőségek között is képes teljesíteni ezt a feladatot.

Persze átléphetjük ezt a számot, de ez nem javasolt, mert így a keresőben 3 kis pont fogja jelezni, hogy még lenne ott valami, de nem fért ki.

A title szövegében ráadásul a kulcsszónak is helyet kell szorítani, hogy tudassuk az érdeklődőkkel, itt ténylegesen arról lesz szó, amire rákeresett.

Minél előrébb helyezkedik el a kulcsszó a title-ben, annál hamarabb tudatjuk a potenciális látogatókkal, hogy a cikkünk témája az elvárásaiknak megfelelő lesz.

A title és a főcím kapcsolata

Ne feledkezzünk meg róla, hogy mindig a szöveghez igazítjuk a főcímet, amihez pedig a title-t, tehát mindig az ennek megfelelő sorrendben érdemes végezni a munkát.

Fordítsunk kellő figyelmet rá, hogy ez a kettő soha ne különbözön túlságosan egymástól, mert így az érdeklődő némileg átverve érezheti magát az átkattintást követően, ami könnyen azt eredményezheti, hogy inkább valaki másnak fog bizalmat szavazni.

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

A képek használatával teheted látványossá a munkádat

A képek használatával teheted látványossá a munkádat

Még a legszárazabb témákat is fel lehet pezsdíteni a megfelelő fotókkal és ábrákkal, így ezeket semmiképp se felejtsük ki az eszköztárunkból!

Te is szívesebben olvasol olyan cikket, ami a vizualitást is használja, igaz? A jól megválogatott képekkel nemcsak a cikkedet tudod jobban tagolni, de annak az egész megjelenését is kellemesebbé teheted.

A különböző alcímekhez olyan fotókat, ábrákat érdemes helyezni, melyek párhuzamba állíthatóak az adott szövegrésznek a témájával.

A képfájlok elnevezésére is ügyelni kell!

Tartalmazniuk kell a fő kulcsszót, vagy azt az alcímet, ahova kikerülnek, és kerüljük el az ékezetek használatát is!

Az Alt textnek a kitöltését soha ne mulasszuk el, hiszen ez a szöveg fog látszódni, ha valakinél valamilyen oknál fogva nem tölt be a kép, továbbá ezt a keresőmotorok is pozitívan értékelik.

Honnan tudjuk, hogy megfelelő hosszúságú-e a szöveg?

Ezt a kérdést sok esetben SEO aspektusból vizsgálják, hiszen minden weboldal tulajdonos arra áhítozik, hogy az oldala egy előkelő helyen szerepeljen a keresőben.

Bár ez teljesen érthető, de a hozzáállás ettől függetlenül kissé helytelen, hiszen a jó cikkíró mindig az olvasók igényeit tartja szem előtt, és nem csak a keresőrobotoknak szeretne kedvezni.

Egy olvasót önmagában nem fog meghatni, hogy bődületes mennyiségben kínálod neki a tartalmat, ha az nem üt meg egy szintet, és nem nyújt értéket számára.

Hatalmas közhely, de itt is igaz: a minőséggel többre jutunk, mint a mennyiséggel.

A Google is méltányolja, ha az embereknek írsz

A Google is méltányolja, ha az embereknek írsz

A keresőoptimalizálás szempontjából is az a járható út, ha olyan írást alkotunk, ami az emberi olvasók számára értékkel bír.

Megfigyelhető, hogy a találati listák első oldalán található írott anyagok meglehetősen vegyesek a szavak mennyiségét tekintve, tehát a helyezéseket nem ez alapján osztja ki a Google.

Az viszont közös bennük, hogy mindegyik színvonalasan megfogalmazott, átlátható és releváns információkat tartalmaz, így nekünk is ezekben kell keresnünk a megoldást.

Az már egy másik kérdés, hogy bizonyos témák megkövetelik, hogy több karaktert áldozzunk rájuk, más esetekben meg bőven elég lehet egy kisebb tartalmú szöveg is.

A fentiek tekintetében kijelenthető, hogy tartalmi szempontból ugyanazt kell nyújtani az olvasóknak és a keresőrobotoknak is, így a legjobb, ha egy minden szempontból nívós szövegnek a megalkotására törekszünk.

Mit vár el egy érdeklődő a tartalomtól?

Most, hogy tisztáztuk a fentieket, már „csak” annyit kell tudni, hogy miképpen válthatjuk ki az olvasói elégedettséget a szövegeink segítségével.

A következő szempontok meghatározóak egy olvasó számára:

  • relevancia
  • áttekinthetőség
  • érthetőség
  • a lényegre való törekvés

Ha a fentiek közül bármelyik is ingatag lábakon áll, akkor az írásba fektetett munkánkat valószínűleg dobhatjuk is a kukába, mert arra senki sem lesz hajlandó időt áldozni.

Tisztában vagyok vele, hogy ez egy erős és túlzónak tűnő megfogalmazás, de mindenkinek jobb, ha az őszinteség mellett maradunk, hiszen itt a weboldalunk látogatottsága a tét!

A potenciális olvasó abban a pillanatban elkezdi bírálni a cikkedet, ahogy arra rákattint, és villámgyorsan döntésre jut, hogy érdemes-e a drága idejéből éppen a Te írásodra áldozni!

Ha úgy érzi, hogy a cikkedből ki kell hámozni a hasznos információt, akkor pillanatok alatt feladja a további olvasást, és végeredményben a cikkeddel nem érsz el semmit!

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket, és válaszolj őszintén

Tedd fel magadnak ezeket a kérdéseket, és válaszolj őszintén

A weboldaladon található, már meglévő szövegeknek az ellenőrzését Te is könnyedén megteheted, ha hajlandó vagy egy kis időt erre áldozni.

Egyszerűen olvasd el, és próbálj úgy gondolkodni, mint egy olvasó, aki bízik abban, hogy a cikk, amibe belekezd, képes értéket szolgáltatni, miközben könnyen és gyorsan értelmezhető is.

Ennek az eldöntéséhez csak menj végig a következő kérdéseken, és legyél magadhoz őszinte!

  • Sikerült átadni azt, amit szerettem volna?
  • A lehetséges kifogásokat is megfelelően kezeltem?
  • Sikerült az ügyféllel együtt gondolkodnom?
  • Rámutattam arra, hogy mi legyen a következő lépése az ügyfélnek (konverzió)?
  • Sikerült átadni a termékem/szolgáltatásom lényegét?
  • A kulcsszavakat sikerült jól használnom?

Ha bármelyik ponton bizonytalanak érzed magad, akkor a szöveg valószínűleg nem felel meg a profi cikkírók által lefektetett követelményeknek, és ideje változtatni valamin.

Tisztázzuk egy szöveg szószámának és nívójának a kapcsolatát!

Annak reményében sokszorosítani a karakterek számát, hogy attól majd egy hozzáértő cikkírónak a benyomását keltsük, hatalmas hiba.

Igazság szerint, minél terjedelmesebb tartalmat szeretnénk prezentálni egy olvasónak, annál nehezebben érhető el, hogy azt végig is olvassa.

Egy bővebben kifejtett tartalomnak azonban kétségkívül vannak előnyei, de ezzel csak akkor tudunk élni, ha a cikk végig minőségi tud maradni, és persze a téma is teret ad a több karakternek.

Itt nem azt akartam sugallani, hogy nem érdemes bővebb tartalmakat elhelyezni egy weboldalon!

Csupán arra szeretnék rávilágítani, hogy egy terjedelmesebb cikk komolyabb követelményeket állít fel, aminek már csak egy profi cikkíró képes megfelelni!

Miben segíthet nekünk egy terjengősebb tartalom?

Miben segíthet nekünk egy terjengősebb tartalom?

A kutatások kimutatták, hogy minél hosszabb egy szöveg, az jellemzően annál több backlinket és megosztást kaphat, köszönhetően annak, hogy több kulcsszót is elhelyezhetünk benne.

A backlinkek igen sarkalatos pontjai egy jó Google helyezésnek, így ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül!

A Backlinko elvégzett egy felmérést, ami a több találati lista első helyezettjét összehasonlította a rákövetkező 9 helyezettel.

Itt kiderült, hogy a Google találati listák „aranyérmesei” általában 3,8-szor több linket tudnak felmutatni, mint a többiek.

Egy hasonló kutatás pedig arra a megállapításra jutott, hogy az első oldalon található tartalmak szószámának az átlaga 1447, és ha maximalizálni szeretnénk a cikkünk megosztását, akkor 1000 és 2000 közé kell esnie a szószámnak.

Végeredményben kijelenthetjük, hogy egy szövegnek a hosszúsága egy súlyponti kérdés, de erre csak úgy lehet törekedni, ha képesek vagyunk tartani egy színvonalat!

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

Mennyi időt kell belefektetni a tartalomgyártásba, hogy az első helyre kerülj?

Általánosan elmondható, hogy minél több az olyan piaci szereplő, aki tudatosan épít a keresőoptimalizálásra és a szövegírásra, Neked annál nehezebb dolgod lesz.

Ha mindent figyelembe veszünk, heti szintre lebontva érdemes olyan 8-10 órát rászánni arra, hogy színvonalas tartalmakat helyezz el a céged internetes platformján.

Ennyi befektetett munkával már látszódni fognak az eredmények, hamarabb is, mint gondolnád!

Cégvezetőként érthető, ha nem tudsz a szövegírással foglalkozni hetente 8-10 órát

Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy egy sikeres vállalkozás működtetéséhez számos feladatot kell egyszerre teljesítened, és a te szemedben talán luxusnak számít, hogy ennyi gondot fordíts a weboldalad szövegezésére.

Nem is akarunk vitába szállni ezzel, hiszen mi is úgy gondoljuk, hogy a szövegek megírása egy teljes embert kíván, aki érti a dolgát.

De egy vállalat elhivatott vezetőjeként Neked is be kell látnod, hogy a szövegírás egy olyan kihívás, amit valakinek teljesítenie kell.

Itt jövünk mi a képbe!

Bízd ránk ezt a feladatot, és az internetes platformodat hamarosan minőségi tartalmak fogják elárasztani, ami a helyezéseken és a konverzión is meg fog mutatkozni!

Szeretnél egy próbacikket igényelni tőlünk, amiért még fizetned sem szükséges?

Semmit nem kockáztatsz, így kérj tőlünk egy ajánlatot, hogy a weboldalad mielőbb ott szerepeljen a Google találati listák élén!

Töltsd ki űrlapunkat, és árajánlatod mellé 10 témát kapsz, valamint 3 Facebook poszt szöveget, amit bármikor felhasználhatsz!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.