Mi a hatékony marketing szövegírás titka? Megmutatjuk!

Mi a hatékony marketing szövegírás titka?

Tudjuk, hogy a marketing szöveg fogalma sokaknak kicsit zavaros lehet, és belátjuk, hogy néha elég nehéz elkülöníteni, hogy mi is az valójában.

A legtöbbször talán úgy találkozni vele, mint az a szöveg, ami elad.

De valóban csupán ennyi lenne a marketingszöveg feladata – hogy minél több vevőt cserkésszen be?

Mi más dolga lehetne még?

Mik egy marketing szövegíró feladatai?

A következőekben részletesen megválaszoljuk ezeket a kérdéseket!

Mitől lesz működőképes egy marketing szöveg?

Az tény, hogy az emberek már csak azért sem fognak megvenni egy terméket, ha azt érzik, hogy valaki rájuk próbálja tukmálni.

Csak azért, mert valaki azt mondja Neked, hogy „ez a termék nagyon szép és nagyon jó”, Te még nagy valószínűséggel nem akarod majd megvenni.

A termék forgalmazója ugyanis elfelejtett egy nagyon fontos dolgot megosztani Veled: mitől olyan szép és jó ez a termék?

Túlságosan az eladás aspektusára fókuszált ahelyett, hogy szépen felépítette volna a bizalmat, és megindokolta volna, hogy Neked miért van szükséged pont erre a termékre.

Az igazán jó marketing szöveg tehát elsősorban nem elad, hanem megadja az utolsó lökést a látogatónak ahhoz, hogy vásárló váljék belőle.

Írhatsz frappáns szövegeket, amivel felkeltheted a vágyat a vásárlásra, de ehhez az is kell, hogy a látogató valamilyen szinten már el legyen köteleződve a brand vagy termék iránt – és pont ezt az elköteleződést tudja kiváltani a jó marketing szöveg.

A siker érdekében a szövegnek 5 dolognak kell megfelelnie:

A siker érdekében a szövegnek 5 dolognak kell megfelelnie

Felkelti a látogató figyelmét: ezt valószínűleg nem kell nagyon részleteznünk. Egy jó ajánlattal vagy egy megdöbbentő kijelentéssel azonnal fel lehet kelteni az olvasó érdeklődését. Arra viszont ügyelj, hogy ne használj gyanúsan nagy szavakat, mint hogy „visszautasíthatatlan”, vagy „soha vissza nem térő alkalom” – majd a vevő eldönti, hogy számára valóban visszautasíthatatlan-e az ajánlatod.

Nevén nevezi a vásárló problémáját: a célcsoport „fájó” pontját kell itt megnevezni. A problémát, amit a Te terméked tud számukra a legegyszerűbben és leggyorsabban megoldani. Minél jobban tudsz ebben a részben a vásárló érzelmeire is hatni, annál sikeresebb lesz a szöveged. Ha az olvasó magára ismer a szövegben, akkor máris érdeklődőbb lesz a mondandód iránt.

Megoldást kínál a problémára: itt érthető módon, logikus érveket felsorakoztatva bemutatod, hogy miként tudja a terméked vagy szolgáltatásod megoldani a fentebb már megnevezett problémát. Próbáld meg minél konkrétabban leírni a megoldás módját, menetét!

Bemutatja, hogy mitől értékes a termék: ebben a részben leírod, hogy milyen extra haszonnal járhat, ha a Te termékedet választja a vásárló. Bemutatod a termék legfontosabb jellemzőit, előnyeit, esetleg párat kiemelhetsz a korábbi vásárlóktól származó pozitív visszajelzések közül (ezt nevezzük testimonialnak). Összegezd újra az ajánlatodat, és itt is kerüld az önfényezést és a szuperlatívuszokat!

Cselekvésre ösztönzi a látogatót: az remek, hogy a vásárló eljutott odáig, hogy végigolvasta a szöveget, de azt is be kell neki mutatnod, hogy mit kell tennie, ha vásárolni szeretne. Adjon le online rendelést? Kérjen árajánlatot a weboldalon szereplő űrlapon? Mi a megrendelés menete? Hol találja az ajánlatkérő űrlapot? A cselekvésre ösztönzést vizuálisan is kiemelheted a szövegből, vagy akár gomb formában is elhelyezheted.

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

Mi a marketing szövegíró felelőssége?

Mi a marketing szövegíró felelőssége?

Egy marketing szövegírónak egyedi, meggyőző és választékos szövegeket kell írnia.

Ehhez nem csak az aktuális hirdetési trendekkel és szövegírási stratégiákkal kell tisztában lennie, hanem az ügyfél egyedi igényeinek is meg kell felelnie, és átfogó ismerettel kell rendelkeznie a termékről is.

Az olvasók érzelmeire kell hatnia, vásárlása ösztönöznie őket, eloszlatnia a kételyeket és közérthető módon, a legletisztultabb formában közölnie a termék előnyeit.

Mindezt úgy, hogy az olvasó egy pillanatra se érezze azt, hogy valamit rá próbálnak tukmálni.

Ehhez folyamatos önképzés szükséges, valamint az ügyféllel való állandó kapcsolattartás.

Legyen szó akár egy landing oldal készítéséről, sales oldal szövegezéséről, vagy Facebook és Google Display hirdetések írásáról, mi minden esetben részletes interjút készítünk Veled, hogy töviről hegyire megismerhessük az általad nyújtott szolgáltatást, és ezáltal a legtisztább képet tudjuk róla felvázolni.

Szeretnéd Te is hatásos marketing szövegekkel növelni az eladásaidat?

Most, hogy bemutattuk Neked, hogyan épülnek fel az igényes marketing szövegek, lehet, hogy Te is elgondolkodtál azon, hogy több figyelmet szentelj nekik.

Azonban nincs időd rá, hogy Te magad írd meg őket?

Akkor bízd ránk a feladatot!

Töltsd ki alábbi árajánlatkérő űrlapunkat, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot, és mi segítünk megnövelni az eladásaidat!

Töltsd ki űrlapunkat, és árajánlatod mellé 10 témát kapsz, valamint 3 Facebook poszt szöveget, amit bármikor felhasználhatsz!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.