Megnyerő tartalmakat szeretnél? Akkor ezeket a kérdéseket tedd fel magadnak szövegíráskor!

Megnyerő tartalmakat szeretnél? Akkor ezeket a kérdéseket tedd fel magadnak szövegíráskor!

Még a legjobb szövegíróval is megesik, hogy tanácstalanul ül a billentyűzet előtt az ezredik cikk megírása után, és azon tűnődik: „most ez így vajon elég jó?

Igen, beismerjük, néha még velünk is előfordul.

Viszont éppen ezért kidolgoztunk magunknak egy checklistát, amivel ellenőrizni tudjuk a cikkünk minőségét, olvashatóságát.

Ezt pedig most Veled is megosztjuk, hogy Neked ne kelljen a sötétben tapogatóznod cikkíráskor!

De mielőtt még közölnénk a listát, térjünk ki arra is, hogy melyik eleme miért fontos, csak hogy az ok-okozati összefüggéseket is könnyebben megértsd.

Az első lépés: a témagyűjtés

Ahhoz, hogy sikeres legyen a tartalmad, először is egy olyan téma kell, amely érdekli a látogatóidat, és esetleg új információt, tudást nyújt számukra.

Ehhez szükséges kulcsszókutatást végezned, ugyanis ez megmutatja, milyen témakörben hány keresést számlál meg a Google.

Az eredményéből leszűrheted, hogy mi az, ami érdekelheti a vásárlókat, milyen tartalommal növelheted a szakmai hitelességedet.

Arra mindig ügyelj, hogy csakis releváns kulcsszavakat válassz ki!

Csak egy példa: tegyük fel, ha számítógép szervizeléssel foglalkozol, ne a mostanában legkedveltebb számítógépes játékokról írj cikket, hiába kapcsolódik ez is tágabb értelemben a tevékenységedhez.

Az, aki felmegy a szerviz oldalára ugyanis nem játékokról akar olvasni (főleg, mert az elromlott gépén nem is tudna velük mit kezdeni), hanem csupán meg szeretné tudni, hogy milyen feltételekkel dolgoztok, vagy hogy mi okozhatta a hibát a készülékében.

Ami alapján az olvasó eldönti, hogy elolvassa-e a cikket: a főcím

A főcím gyakorlatilag talán a legfontosabb eleme bármilyen tartalomnak, hiszen ez az első, amit meglátunk belőle, és ez alapján hozzuk meg a döntést, hogy elolvassuk-e a cikket, vagy sem.

Arról már írtunk korábban is, hogy miként lehet hatékonyabbá tenni a főcímeket, de most ismét szeretnénk adni Neked pár tanácsot. A főcímet érdemes a cikkírás utolsó fázisaként meghagyni, mert ekkor már sokkal jobban meg tudod határozni, hogy mi az a mondat, ami a legjobban összefoglalja a tartalmat.

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

Ne ess kétségbe, ha nem sikerül egyből frappáns címet kitalálnod

Ne ess kétségbe, ha nem sikerül egyből frappáns címet kitalálnod

Ez egy hosszabb folyamat, és akár többszöri nekifutást igényelhet.

Ha viszont sikerült előrukkolnod egy találó főcímmel, gondold át, hogy ha veled jönne szembe a közösségi médiában ez a cím, vajon Te rákattintanál-e?

Eléggé megragadja a figyelmet?

Ennek a cikknek a főcímében mi például felvetettünk egy célt, amiről tudjuk, hogy a látogatóink számára fontos, és a cím második részében megoldást kínálunk ennek a célnak az eléréséhez.

Ami pedig a legfontosabb, amikor csak lehet, a kulcsszó szerepeljen már a főcímben is, és ne írj click-bait gyanús, szuperlatívuszoktól hemzsegő címeket!

A főcím mellett az alcímek is figyelmet érdemelnek

Az alcímek azért is nagyon fontosak, mert a cikk első átfutásakor az olvasó ezek alapján méri fel, hogy miről is szól a szöveg.

A legtöbben csak gyorsan szemezgetünk a cikkek tartalmából, és a főcím után egyből az alcímekre ugrik a szemünk.

Ezért próbáld meg az alcímekben minél jobban összefoglalni, hogy miről is szól az adott bekezdés, és lehetőség szerint legyenek minél figyelemfelkeltőbbek.

Érdemes az alcímekben is elhelyezni a kulcsszavakat, mert ezzel nem csak az olvasóknak, hanem a keresőrobotoknak is visszajelzést adhatsz arról, hogy releváns a tartalmad.

Figyelj arra is, hogy a tartalom könnyebb olvashatósága érdekében elég alcímet helyezz el.

Mi egy megközelítőleg 800 szavas cikk esetében min. 4-5 alcím elhelyezését ajánljuk.

Amiért az egészet csinálod: az értékes tartalom

Ha jól végezted el a témagyűjtést és kutatást, akkor nem lesz olyan emberfelettien nehéz feladat egy informatív szöveg megírása, viszont itt még nincs vége a történetnek.

Először is tedd fel magadnak a kérdést, hogy elég hosszú-e a szöveg, sikerült eléggé kifejtened, átadnod a mondanivalódat?

És ha már a téma kifejtésénél tartunk: a bevezetésben sikerül már felvázolnod, hogy miért érdemes tovább olvasni, vagy túlságosan messziről indítottad a történet, és a bevezetésből még nem derül ki semmi?

Ügyelned kell arra is, hogy jól olvasható és áttekinthető legyen, ezt pedig úgy érheted el, ha használsz alcímeket, figyelsz arra, hogy az ezek alatti bekezdések ne legyenek sokkal hosszabbak 150 szónál, és esetleg ahol adja magát, ott pontokba szeded a mondandódat!

Tudd, hogy kinek íródik a szöveg!

Tudd, hogy kinek íródik a szöveg!

Mindig az olvasó közösségnek megfelelő megszólítást és cselekvésre ösztönzést válaszd, hiszen a látogató így érezheti igazán, hogy a cikket pont neki írtad!

Nem véletlenül tegeződünk mi is a szövegeinkben, és szólítunk meg Téged E/2-ben.

Miközben írsz, azt is tartsd szem előtt, hogy hova készül a cikk: ha egy blog bejegyzést írsz, akkor nyilvánvalóan lehet hosszabb a szöveg, több alcímmel tagolva, de ha egy webshop termék kategóriáihoz írsz szöveget, akkor nem kell terjedelmes kisregényt írni, mert ott az ember elsősorban vásárolni szeretne, nem olvasgatni.

Nyilván az ésszerűsség határai között ez esetben is ki kell fejteni a lényeget, és elegendő információt nyújtani az adott kategóriáról, de erre nem kell 1000+ szót szánni.

Ha egy konkrét termék előnyeiről beszélsz, akkor akár a lista formát is alkalmazhatod.

A lényeg, hogy a forma szolgálja a szöveg funkcióját!

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

Hogyan lehet a cikk vizuálisan is vonzó?

Hogyan lehet a cikk vizuálisan is vonzó?

A megfelelő képek nem csak színesítik a cikkeket, hanem könnyebben áttekinthetővé és igényesebb megjelenésűvé is teszik őket.

Pontosan ezért javasoljuk mi is, hogy használj jó minőségű, lehetőleg saját készítésű fotókat, grafikákat a cikkeidben.

Ha azonban nincs lehetőséged arra, hogy saját képeket használj, csakis jogtiszta forrásból szerezz képeket, és soha ne rakj a cikkekbe vízjeles, valamint rossz minőségű pixeles fotókat!

Az ilyen fotóktól ugyanis komolytalannak és amatőrnek tűnik majd a cikked, és ezáltal az olvasó a szakmai autoritásodat is megkérdőjelezheti.

Az sem elhanyagolható szempont a képek kiválasztásakor, hogy mindig az adott bekezdés témájához, passzoljanak, ami alá kerülni fognak, és kapcsolódjanak a cikk témájához.

Azaz, ha Te például a különböző típusú kutyaeledelekről írsz, ne kiscicák legyenek a fotókon.

Az utolsó simítások

Az utolsó simítások

Kész a cikk, beillesztetted a tökéletes fotókat, most már nincs más hátra, mint alaposan átellenőrizni az egészet.

Ha van olyan éles szemű kollégád, akinek megbízol a véleményében, mindenképpen olvastasd el vele a kész szöveget, ugyanis lehet, hogy maradtak benne olyan hibák (pl. helytelenül használt írásjelek), amik elsőre Neked nem tűnnének fel, de másnak egyből szemet szúrnak.

Ellenőrizd azt is, hogy nem használsz-e túl sok szakszót, amelyet az olvasóid nem biztos, hogy ismernek, illetve nem írtál-e rendszeresen kibogozhatatlan barokk körmondatokat.

Nagyon fontos a választékos kifejezésmód is, így hát a szóismétléseket is próbáld meg kiküszöbölni.

Az önellenőrzés egyik legjobb (ingyenes) eszköze lehet a Google Fordító, amivel felolvastathatod a szövegedet.

Nem csak látva, hanem hallva is, amit leírtál, egyből kibuknak majd a megbúvó elírások és szóismétlések.

Ezt az ellenőrzési módszert a mi szövegíróink is gyakran alkalmazzák!

Keresőoptimalizált tartalmak az előkelő Google helyezésekért

Bár a szövegek megjelenése és minősége is befolyásolja a látogatottságodat, és az értékes tartalmakat a Google is nagyra értékeli, önmagukban még nem elegek ahhoz, hogy a Google találati lista első helyére röpítsék az oldalad.

A weboldal felépítése és keresőoptimalizáltsága is befolyásolja, hogy mennyire tudsz előretörni a keresőben.

A szövegírás checklistánk segíteni fog Neked abban, hogy kiváló weboldal tartalmakat írj, a többit azonban nyugodtan bízd ránk!

Akár weboldalkészítésről, linképítésről, hirdetésekről, vagy keresőoptimalizálásról van szó, hozzánk mindig bátran fordulhatsz.

Vedd fel velünk a kapcsolatot még ma, és garantáljuk, hogy a Google találati lista élére juttatjuk az oldalad!

És végül, ahogy ígértük, a lista azokról a kérdésekről, amelyeket minden cikk megírásakor előkaphatsz, hogy ellenőrizhesd a munkád minőségét:

Szövegírás checklista:

  1. Témagyűjtés
    Cikkírás előtt végeztél kulcsszó kutatást?- Releváns kulcsszóra építenéd a tartalmat?
    – Az olvasó számára értékes/hasznos lenne a tartalom témája?
    – Valóban érdemes a témának egy hosszabb cikket szentelni?
  2. Főcím
    – Elég figyelemfelkeltő?
    – Tartalmazza a kulcsszót?
    – Nem click-bait gyanús a cím?
    – Passzol a főcím a cikk tartalmához?
    – Ösztönzi a látogatót arra, hogy elolvassa a cikket?
  3. Alcímek
    Van elég alcím (800 szó esetén min. 4-5 db)?
    – Valamelyik alcím tartalmazza a kulcsszót?
    – Az alcím jól összefoglalja a bekezdés tartalmát?
    – Elég figyelemfelkeltők?
  4. Tartalom– Elég hosszú a szöveg?
    – Jól áttekinthető/tagolt a szöveg?
    – Megfelelő a megszólítás?
    – Van cselekvésre ösztönzés?
    – A bekezdések nem hosszabbak 150 szónál?
    – A bevezetésben már egyből belevágsz a témába (azaz nem indítod túl távolról)?
    – Megfelelő a forma (a megosztási felülettől függően)?
  5. Képek– Jogtiszta forrásból származnak?
    – Nincs rajtuk vízjel?
    – Jó a képek felbontása?
    – Nem túl általánosak/semmitmondóak?
    – A képek illenek a cikk témájához?

Ellenőrzés
Maradtak benne elírások?
– Nincs túl sok szóismétlés benne?
– Nem túl sok benne a többszörösen összetett mondat?
– Nem használsz túl sok szakkifejezést?
– A megfelelő írásjeleket használtad?
– Átolvasta még más is a szöveget?

Töltsd ki űrlapunkat, és árajánlatod mellé 10 témát kapsz, valamint 3 Facebook poszt szöveget, amit bármikor felhasználhatsz!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.