Így érhető el a szövegírással, hogy nagyobb bevételt generáló weboldalad lehessen!

Érd el a szövegírással a nagyobb bevételt!

Ma már egy cég életében kardinális kérdés az, hogy a termékeit és a szolgáltatásait a megfelelő marketingszöveggel megtámogatva értékesítse.

Sok esetben ezek a szövegek szolgáltatják a legelső információt, amit egy potenciális vevő kézhez kap, így vitathatatlan ezeknek a fontossága.

Úgy is lehetne fogalmazni, hogy ezek írások jelentik az első kaput közted és a vevőid között, amit ha nem sikerült jól megalkotni, akkor esélyed sem lesz profitot termelni az eladásaid révén.

Lássuk most részletesen is, hogy mit is jelent az, hogy professzionális marketing szövegírás!

Egy jól megírt marketingszöveg célja

Egy jól megírt marketingszöveg célja

Egy vállalkozónak erre a válasz egészen konkrét is lehetne: ezeknek a szövegeknek a feladata az, hogy eladjanak.

Kézenfekvőnek tűnik, ezt elismerem, de mégis szeretnék erre egy kicsit árnyaltabb választ adni!

Egy felkészült és tapasztalt szövegíró tisztában van vele, hogy ez a megfogalmazás egy kicsit szerencsétlen, hiszen egy jó írás nem erőlteti rá valakire a vásárlást és inkább elegánsabb eszközöket használ!

Az emberek az élőbeszédben sem kedvelik, ha valamit rájuk tukmálnak, és ez ugyanúgy igaz akkor is, ha írásban kommunikálunk velünk!

A bizalomépítés eszközei a szövegírás során

Figyelemfelkeltés:

mielőtt hozzáláthatnánk egy bizalmi kapcsolat kialakításához, fontos, hogy valamilyen módon felfigyeljen ránk az olvasó. Ha ezt nem sikerül elérni, akkor minden további erőfeszítésünk feleslegessé válik, hiszen valószínűleg nem fog továbbhaladni az olvasással. Nélkülözhetetlen, hogy stílusosan és elegánsan történjen a megfogalmazás, és kerüljük a nagyotmondó szavakat, mert akkor könnyen antipatikussá válhatunk az olvasók szemében.

Rávilágítás a problémára:

itt fogalmazzuk meg a potenciális vásárlónak azt a gondját, amire valamilyen megoldást szeretne találni. Sokat segít, ha ilyenkor képesek vagyunk az érdeklődő fejével gondolkodni, és átérezni a nehézségeit. Érdemes az érzelmei oldaláról közelíteni az olvasó felé, hiszen így sokkal mélyebb hatást tudunk gyakorolni rá, és ezáltal nagyobb eséllyel fog valamilyen konverzió történni a szöveg elolvasását követően.

A megoldás felvezetése:

itt részletekbe menően be kell mutatni a potenciális vevő számára azt, hogy a szolgáltatásunk és a termékünk hogyan is tudná a probléma fennállását megszüntetni. Itt nagyon fontos, hogy tényszerűek és logikusak legyünk.

Cselekvésre ösztönzés (CTA – Call To Action):

ha az olvasó eljutott idáig, az azt jelenti, hogy eddig mindent jól csináltál, és valószínűleg vásárolni kíván. Itt jön el az a pont, ahol konkrétan leírod neki, hogy mi is legyen a következő lépés a részéről. Érdemes lehet a vizualitás eszközével is kiemelni a cselekvésre ösztönzést, hiszen így még erősebben tudunk hatni az olvasóra.

A fentieknek egyszerre megfelelni nem is olyan egyszerű feladat, így nem véletlen, hogy profi szövegírókra van szükség ahhoz, hogy ezt sikeresen el lehessen érni.

Mit követel meg egy marketing szövegírótól egy ilyen feladat?

Mit követel meg egy marketing szövegírótól egy ilyen feladat?

Evidens válasz, hogy egy profi szövegírónak folyamatosan képeznie kell magát.

A szövegírási gyakorlatok és a hirdetési trendek ugyanis folyamatosan változnak, amiket egyszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni, ha eredményes munkát kívánunk kiadni a kezeink közül.

Egy szövegíró tisztában van azzal is, hogy minden írás egy adott megrendelő ügyfélkörének íródik, emiatt elengedhetetlen azoknak az átfogó ismerete.

A lehetséges vásárlók igényeinek és problémáinak a feltérképezése nélkül aligha lehetne hatásos marketingszöveget írni, így valamiféle kutatómunkának mindenképpen történnie kell.

Ebben leginkább az segít, ha a szövegíró folyamatosan konzultál a szöveg megrendelőjével, hogy ezáltal biztosítva legyen miden szükséges ismeret.

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

Mi adhatna egy átfogó segítséget a cikkíráshoz?

A fentieket olvasva talán már Te is képbe kerültél, hogy jó szöveget írni bizony nem mindig egyszerű, és a folyamat számos pontján elakadhat a cikkíró.

Aki már írt ilyen szövegeket, biztosan találkozott azzal a jelenséggel, hogy a kész munkát olvasva nem tudta biztosan eldönteni, hogy az megfelel-e az elvárásoknak.

Nem kell rosszul érezned magad amiatt, ha ez már veled is előfordult, hiszen ez teljesen normális, azonban vannak olyan eszközök, amik segíthetnek áthidalni ezt a problémát.

Ezeken a pontokon kell végigmenni egy jó cikkhez:

  • témagyűjtés
  • főcím
  • alcímek
  • tartalom
  • képek
  • ellenőrzés

Az alaposság kedvéért vegyük át ezeket részletesebben is!

Minden a témagyűjtéssel kezdődik

Tudnod kell, hogy mi érdekelheti egy weboldal potenciális látogatóit ahhoz, hogy számukra is érdekes információval rendelkező cikket írhass!

Ha olyan témát tálalsz a közönségednek, ami számukra érdektelen, még a legjobban megírt cikkel sem fogod tudni elérni azt a hatást, amit szeretnél.

A megfelelő témakör megtaláláshoz komoly segítséget jelenthet a kulcsszókutatás, amely alapján meghatározhatjuk, hogy mi az, ami az embereket érdekli.

A cikkek koronája: a főcím

A cikkek koronája: a főcím

Ez egy hihetetlenül sarkalatos pontja az egész cikknek a hatékonyság szempontjából, és nem véletlen, hogy vannak cikkírók, akik több időt töltenek el egy cím kitalálásával, mint magával a teljes cikkel!

A főcím pontosan úgy működik, mint egy rendszernek a szűk keresztmetszete: ha az nem tud elég jól teljesíteni, akkor a cikk további tartalmának a minősége teljesen érdektelen, mert az már nem fog számítani.

A főcím szerepe szinte már szélsőségesen fontosnak mondható, és ha azzal nem sikerül valakit megérinteni, akkor az egész cikket kukázni fogja az illető.

Az emberek többsége így működik, és ez ellen nem is nagyon tudunk tenni, de azt megtehetjük, hogy igyekszünk minél figyelemfelhívóbb főcímeket írni!

A címadásba lehetőleg mindig a cikk befejezését követően kezdjünk bele, mert akkor már tudjuk, hogy miről is szól az írásunk.

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

Adjunk magunknak több lehetőséget is a főcímek terén!

Miután befejeztük a cikket, írhatunk hozzá több főcímet is, melyek közül később kiválaszthatjuk a későbbi „nyertest”.

Miért is jó ez nekünk?

Van olyan, hogy a cikkírót az egyik pillanatban megszállja az ihlet, és sikerül megalkotnia a tökéletes főcímet, de ez sok esetben csak a sokadik nekifutásra sikerül.

Mikor azonban ott lesz előtted egy lista a potenciális főcímekről, rá fogsz érezni, hogy melyik az, amelyikkel igazán felteheted a pontot az i-re!

A jó alcímekről sem szabad elfeledkezni

Sokak számára egy cikknek az „elolvasása” azt jelenti, hogy végigfutják a cikkben található alcímeket, és azt követően döntik el, hogy érdemes-e még több időt szánniuk rá.

Mondhatnám azt is, hogy a jó alcímek megválasztása jelenti a következő lépcsőfokot ahhoz, hogy a cikked sikeres legyen.

Nem árt tartani valamiféle arányt a szöveg terjedelme és az alcímek száma között sem, mert így lesz jól áttekinthető az egész irományod. A gyakorlatban az nagyjából azt jeleneti, hogy egy 800 szavas írás esetén érdemes a 4-5 alcím elhelyezésére törekedni.

A cikk lényegi eleme: a tartalom

Minden, amit eddig tettél, azt a célt szolgálta, hogy idáig eljussanak az olvasóid, de itt még mindig nem dőlhetsz igazán hátra!

Ha az érdeklődő úgy döntött, hogy érdekli a cikknek a tényleges tartalma is, akkor elmondhatjuk, hogy az eddigi befektetett munkád eredményt hozott, de a java még csak most jön!

A tényleges szöveg olvasása közben ugyanis előfordulhat, hogy a kezdeti kíváncsiság alábbhagy, és az olvasó inkább kihátrál a cikk további tanulmányozásából.

Fontos szabály, hogy törekedni kell a szöveg érthetőségére és áttekinthetőségére, mert ha ezek hiányoznak, akkor rendkívül kényelmetlenné tud válni az olvasás.

Ezt a legegyszerűbben úgy érhetjük el, ha nem haladjuk meg a 150 szót alcímenként, és figyelünk arra is, hogy a tartalom témája mindig lefedje az adott alcímet.

Ha úgy érezzük, hogy egy alcím témája több szót követel meg, akkor át kell gondolni, hogy talán nem lenne-e érdemes két külön alcímmel elválasztani az adott szövegrészt.

A cikk vizuális megjelenése szintén döntő lehet!

A cikk vizuális megjelenése szintén döntő lehet!

A megfelelően kiválasztott képekkel és grafikákkal elérheted azt, hogy még igényesebb benyomást keltsen az írott szöveg az olvasókban, miközben még színesebbé is teszed így a cikkedet.

Igazság szerint a legjobb az lenne, ha a képeket te magad készítenéd el a szövegedhez, de tisztában vagyok vele, hogy ez nagyon nehezen kivitelezhető, hiszen a fotózás egy külön szakma, és minőségi fényképezőgépekre és stúdióra is szükség lenne.

Szerencsére adottak a lehetőségek ahhoz, hogy profik által készült képeket használhassunk, melyeken nem szerepel vízjel, és a felbontásuk is megfelel egy minőségi cikk követelményeinek.

A legfontosabb elvárás azonban az, hogy a fotók jogtiszták legyenek, ami ha nem teljesül, abból később még gondok adódhatnak!

Léteznek olyan weboldalak, ahonnan kedvünk szerint válogathatunk olyan képek közül, melyek megfelelnek a fenti kritériumoknak, így mindenképp javaslom, hogy éljünk ezzel a lehetőséggel.

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

Egy cikk akkor van kész, ha az le lett ellenőrizve!

Egy cikk akkor van kész, ha az le lett ellenőrizve!

Érdemes többször is elolvasnod a cikket, hiszen sokszor előfordul, hogy csak sokadik alkalommal tűnik fel valami javítanivaló az írásodban.

Előfordulhat, hogy egy mondatod kissé magyartalanra sikerül, felesleges szavakat tartalmaz, vagy csak egyszerűen arra a megállapításra jutsz, hogy ezt szebben is képes lennél megfogalmazni.

Gyakori probléma az is, hogy egy adott szövegrészben túl sok a szóismétlés, és nem ártana több szinonima használatához folyamodnod.

Teljesen normális, ha véletlen elütsz néhány betűt, hiszen ez mindenkivel előfordul, de törekedni kell rá, hogy ezeket kijavítsd az ellenőrzések során.

Kiváló ötlet, ha megkéred valamelyik munkatársadat, hogy ellenőrizze le a munkádat.

Ez miért is jó?

A kollégád frissen fog a cikkedre tekinteni, így könnyen előfordulhat, hogy olyan hibákra fog rávilágítani a számodra, ami Neked csak nehezebben lenne észlelhető.

Sok esetben akkor válik feltűnővé, hogy valami nem stimmel a szövegeddel, ha azt visszahallod.

Ebben jelenthet segítséget az ingyenes Google fordító, ami felolvassa a szöveget a számodra.

Nem csak az embereknek, de a keresőmotoroknak is írjunk!

A fentiek megértésével és betartásával már egészen kiváló cikkeket is lehet írni, feltéve, ha rendelkezünk a megfelelő íráskészséggel, és hajlandóak vagyunk kellő időt ráfordítani erre a komoly munkára.

De nem szabad figyelmen kívül hagynunk azt, hogy ez mégiscsak az online marketing világa, így ha valamilyen írott tartalmat szeretnénk alkotni, azt úgy kell elkészíteni, hogy a Google keresőmotor is értékelje.

Tedd fel magadnak a kérdést, mit teszel, ha valamit vásárolni szeretnél, de még nem tudod, hogy honnan!

Nagyobb tétben mernék fogadni rá, hogy a válaszod az interneten történő rákeresés.

A marketing célú szövegkészítésnek a következő lépcsőfoka az, hogy egy adott szöveg nem csak az olvasókból vált ki valamilyen pozitív cselekvést vagy érzést, de abban is segít, hogy a kereső találati listáján egyre jobb helyezéseket érjünk el az adott kulcsszavakra.

A jobb helyezések több organikus látogatót fognak eredményezni, ami több potenciális ügyfelet jelent egy vállalkozás számára.

Ennek a teendőnek a fontossága megköveteli a maximális hozzáértést!

Ennek a teendőnek a fontossága megköveteli a maximális hozzáértést!

Ha még mindig olvasod ezt a cikket, akkor tisztában vagy vele, hogy a jól megírt szövegek és a Google helyezések a különbséget jelentik egy sikeres és egy bukott vállalkozás között.

Ha úgy érzed, hogy ebben a tekintetben a cégednek lenne még hova fejlődnie, akkor mi tudunk Neked segíteni!

Szövegíróink rendelkeznek a szükséges szakértelemmel, tapasztalattal és eszközökkel ahhoz, hogy helytálljanak egy ilyen kihívással szemben!

Akár weboldalkészítésről, linképítésről, hirdetésekről, vagy keresőoptimalizálásról van szó, hozzánk mindig bátran fordulhatsz.

Szeretnéd megelőzni a versenytársaidat, és az első helyre kerülni a találati listákon?

Ehhez csak vedd fel velünk a kapcsolatot, a többit pedig bízd ránk!

Töltsd ki űrlapunkat, és árajánlatod mellé 10 témát kapsz, valamint 3 Facebook poszt szöveget, amit bármikor felhasználhatsz!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.