7 kérdés, amit muszáj Neked feltennünk a szövegírás előtt

7 kérdés, amit muszáj Neked feltennünk a szövegírás előtt

Mi sem természetesebb annál, hogy a marketing stratégia felépítése előtt igyekszünk minél jobban megismerni minden egyes ügyfelünket.

Ennek a leghatékonyabb módja, ha célzott kérdéseket teszünk fel, ami által lehetséges, hogy nem csak mi ismerhetünk meg jobban Téged, hanem akár Te is új nézőpontokat, eddig megbújó lehetőségeket fedezhetsz fel a vállalkozásoddal kapcsolatban.

A kérdések megválaszolásával abban segítesz nekünk, hogy megismerjük az igényeidet, a céged történetét és küldetését, és persze a közönségedet, akiknek tulajdonképpen az általunk megírt tartalmak szólni fognak.

Megosztom most Veled azokat a kérdéseket, amelyeket az első interjúnk során teszünk fel az ügyfeleinknek, és igyekszünk arra is rávilágítani, hogy milyen jelentősége lehet számunkra a válaszoknak.

1. Kik vagytok, mivel foglalkoztok?

1. Kik vagytok, mivel foglalkoztok?

Az ember azt gondolná, hogy ez a kérdés igazán egyszerűen megválaszolható, ám a legtöbb ügyfelünk mégis gondolkodóba esik, amikor feltesszük neki.

Gondoljunk csak bele: valóban nem egyszerű feladat pár mondatban összefoglalni egy élet munkáját és terveit. 

Mi magunk is meg tudjuk nézni a weboldalad, és megállapítani, hogy mivel foglalkozol, de ahhoz, hogy teljesen egyedi és a hozzáállásodat tökéletesen idéző tartalmakat írhassunk, elengedhetetlen, hogy tőled, a saját szavaiddal elmagyarázva kaphassunk válaszokat.

2. Milyen számotokra az ideális ügyfél?

2. Milyen számotokra az ideális ügyfél?

Az ideális ügyfél mindenkinek más és más – lehet ez a legtöbbet, vagy a legnagyobb értékben vásárló, esetleg egyszerűen csak az, akivel/akinek öröm dolgozni.

Ez a kérdés azért különösen fontos számunkra, mert ez alapján tudjuk beazonosítani, hogy kiket is akarunk megszólítani a tartalmakkal és milyen hangvételű szövegeket kellene írnunk, hogy felkeltsük a figyelmüket.

3. Milyen számotokra a rossz ügyfél?

Változó, hogy az ügyfeleink milyen részletességgel mesélnek nekünk a vásáróikról, azt azonban az eddigi interjúink során leszűrtük, hogy a legtöbb vállalkozó például nem szereti, ha az ügyfél rendszeresen beleszól a munkájába (hiszen ez azt mutatja, hogy nem bízik a szakértelmében).

Hogy ezt elkerüljük, el kell gondolkodnunk azon, hogy milyen módon tudnánk a tartalmainkban már előre megválaszolni az ügyfél kérdéseit.

Hogyan tudjuk őt „tanítani” a szolgáltatásunkról, hogy egyik felet se érjék út közben kellemetlen meglepetések?

Kérj árajánlatot, és INGYENES témakutatást kapsz tőlünk!

Nem tudod, miről lehetne cikket írni az iparágadban? Ha csak emiatt nem bízol a szövegírásban, akkor árajánlatod mellé mi most gyűjtünk 10 témát, és még 3 Facebook posztot is írunk neked ingyen!

4. Milyen a konkurencia? Miben jók, miben rosszak?

4. Milyen a konkurencia? Miben jók, miben rosszak?

Ne aggódj, a konkurenciát nem fogjuk megemlíteni a Te oldaladra írt tartalmakban, egyszerűen csak annyiról van szó, hogy mindig jó megismerni az „ellenfelet” is.

Ezt a kérdést azért tesszük fel, hogy az ügyfél maga is elgondolkodjon azon, hogy miben különleges, és mik azok a területek, amikben a konkurenciája esetleg erősebb, és fejlesztésre szorulnak nála.

5. Miben vagytok mások, mint a konkurencia?

5. Miben vagytok mások, mint a konkurencia?

Ezt a kérdést legtöbbször már nem is kell külön feltennünk, az ügyfél már az előző kérdéssel együtt meg is válaszolja.

Az erre adott válaszból tudhatjuk meg, hogy mi az, amit az ügyfélről egyedi vonásként (és a legfontosabb előnyként) kiemelhetünk a tartalmakban.

6. Mi tesz titeket hitelessé? Miért higgyen nektek az ügyfél?

Fontos tudnunk arról is, hogy mi az a különleges érték, amit Te kínálsz a saját ügyfeleidnek, mi az, ami miatt az ügyfeleid bizalmat szavaztak Neked.

Van egy szuper jó csapatotok, akikkel már évtizedek óta együtt dolgoztok?

Esetleg hosszútávú garanciát kínáltok?

Vagy talán sikerült szakmai díjakat és kitüntetéseket is bezsebelned?

Akkor ne tartsd magadban, mert ezeket az érdemeidet mindenképpen fel szeretnénk tüntetni a releváns szövegekben!

7. Mi legyen a szöveg elsődleges célja?

Ez alatt elsősorban azt értjük, hogy mi az a konverzió, amit a szöveg segítségével szeretnél elérni – vásárlás, feliratkozás, árajánlatkérés, vagy talán egy telefonhívás?

Ilyenkor azt is érdemes előre jelezned, hogy a tartalmaddal elsősorban eladni, vagy informálni szeretnél.

Ha bármilyen extra igényed lenne a szövegekkel kapcsolatban, azt kérjük az interjú ezen szakaszában már előre jelezd nekünk, hogy mi mindenképpen olyan kész tartalmat adhassunk Neked át, amilyet szerettél volna.

Felkészültél az közös munkára?

Kérj tőlünk árajánlatot tartalommarketingre, és kezdjük el együtt hasznos tartalmakkal megtölteni a weboldalad!

Töltsd ki űrlapunkat, és árajánlatod mellé 10 témát kapsz, valamint 3 Facebook poszt szöveget, amit bármikor felhasználhatsz!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.