Meggyőz, informál, cselekvésre ösztönöz – Kreatív szövegírás weboldalakra, hirdetésekbe, hírlevelekbe

Meggyőz, informál, cselekvésre ösztönöz – Kreatív szövegírás weboldalakra, hirdetésekbe, hírlevelekbe

Kéne egy jó marketing szöveg?

Nem probléma, hiszen szöveget írni mindenki tud, igaz?

Persze, a kérdés csak az, hogy milyet!

Egy jó kreatív szövegnek, amit a weboldalad főoldalára, valamelyik fontosabb ajánlatod landing oldalára, vagy akár hírleveledhez, hirdetésedhez írsz, 3 nagyon fontos szabálynak kell megfelelnie:

  • Meg kell győznie az olvasót, hogy megoldást kínálsz a problémájára.
  • Meg kell győznie az olvasót, hogy tényleg Te vagy az, akire ezt rábízhatja, és nem a versenytársad.
  • Meg kell győznie az olvasót, hogy MOST kell cselekednie.

Ennél többet gondolsz a szövegírásról?

Pedig, ha nagyon lecsupaszítjuk, akkor tényleg ez a három a legfontosabb: minden más már csak eszköz, ami ezeket szolgálja.

De mik ezek az eszközök?

Megmutatom a saját magunk által felállított szövegírási törvényeinken keresztül!

Nem azért különlegesek ezek a szabályok, mert előttünk még soha senki nem fogalmazta meg őket: a lényeg az, hogy mi ezeket komolyan vesszük, és be is tartjuk.

A Keresőben Első 1. szövegírási törtvénye: nem eladsz, hanem problémát oldasz meg!

A Keresőben Első 1. szövegírási törtvénye: nem eladsz, hanem problémát oldasz meg!

Egy jó marketingszöveg 5 feladatot lát el:

  1. Megszerzi a potenciális ügyfél figyelmét.
  2. Megnevezi az ő problémáját.
  3. Bemutatja a termékedet/szolgáltatásodat, mint a probléma megoldását.
  4. Bizonyítja a termék értékességét.
  5. És végül cselekvésre ösztönöz.

Szerepel benne bárhol is az, hogy „a jó szöveg elad”?

Nem, mert maga az értékesítés csak mindennek a következménye: azért fog az olvasó az „Árajánlatkérés”, vagy „Vásárlás” gombra kattintani az oldaladon, mert sikerült meggyőznöd róla, hogy tényleg ez a logikus lépés.

„Ha nekem az eladás a célom, akkor miért nem erről szól a szövegem is?”

Van egy nagyon fontos tapasztalat, amit ma még mindig nem hisz vagy fogad el nagyon sok szakember: az emberek nem szeretik, ha rájuk próbálnak tukmálni valamit.

Márpedig, amikor csak annyi az üzeneted, hogy „ezt vedd meg, mert ez olcsó, szép és jó”, akkor azzal nem arról győződ meg, hogy szüksége van a termékre, hanem csak arról, hogy Te nagyon, de nagyon el akarod azt neki adni.

Ez pedig nem éppen a legerősebb érv, igaz?

Éppen ezért nem is érdemes erre koncentrálnod: fókuszálj inkább az ügyfeleid problémáira, és arra adj megoldást – az eladás pedig jön majd „magától”!

A Keresőben Első 2. szövegírási törtvénye: ember vagy, és embernek írsz!

Lehet vitatkozni arról, hogy az interneten hol van helye a tegezésnek és hol a magázásnak, de valójában nem is ez a legfontosabb: a lényeg, hogy soha ne engedd, hogy személytelenné váljon a szöveged!

Te, aki ezt a cikket olvasod, pontosan tudod, hogy egy ember vagyok a billentyűzet előtt, én pedig tudom, hogy Te is egy ember vagy, aki ezt a szöveget olvassa a telefonja, laptopja, számítógépe képernyőjén.

És mivel ezt tudom, ezért így is kommunikálok veled.

Még nem olvasol régóta, de megfigyelted, miben nyilvánul ez meg?

Többször is megszólítottalak, illetve néhány alkalommal kérdeztelek is, pedig nem vagy itt mellettem, és nem tudsz ezekre úgy reagálni, hogy azt én is érzékeljem.

Akkor pedig mi ennek az értelme?

Az, hogy így tudok nagyobb bizalmat elérni Nálad.

Írj úgy, mintha beszélnél!

Írj úgy, mintha beszélnél!

Hidd el, még ha business-to-business kommunikációt is folytatsz, tehát hivatalosan cégeknek írsz, akkor is egy ember fogja elolvasni a szöveget, akit ugyanúgy kell meggyőznöd, mint bármelyik másik ügyfeledet.

A meggyőzés legjobb eszköze pedig a személyesség: az, hogy számítasz a másik reakciójára, akkor is, ha Te azt nem látod – ettől válik egy személytelen előadás egy közvetlenebb beszélgetéssé még írásban is.

Úgy szoktuk mondani, hogy ha a weboldal az üzleted az online térben, akkor a szöveged az eladó, aki fogadja a betérő érdeklődőket – és ezért valóban úgy is kell írnod, mintha beszélnél valakihez.

Persze nem kell ezt szó szerint érteni: attól, hogy valamilyen diktáló programmal felveszed és leíratod azt, ahogy elő szóban elmondod a vállalkozásod lényegét, még nem lesz jó szöveged.

A valóságban ugyanis nem mindig beszélünk nyelvtanilag helyesen, és sokszor használunk olyan eszközöket, amik írásban nem hatékonyak, vagy egyáltalán nem is érthetőek.

Az „írj úgy, mintha beszélnél” szabály arra vonatkozik, hogy használj olyan eszközöket, amiktől „élőbeszéd szerűvé” válik a szöveged – ehhez pedig csak egy kis odafigyelésre van szükség.

A Keresőben Első 3. szövegírási törtvénye: csinálj a tulajdonságokból előnyt!

Óriási marketinges közhely már, de mégsem látni, hogy komolyan vennék.

Olyan ez, mint az egészséges táplálkozás: mindenki bólogat, hogy nagyon fontos, de aztán a következő nap is úgy folytatják az életüket, ahogy eddig.

Ugyanez a helyzet akkor is, amikor csak a termékek, szolgáltatások tulajdonságaival, specifikációival foglalkozunk, de arról elfelejtünk beszélni, hogy ugyan miért jelentenek ezek előnyt az ügyfél számára.

Például: az, hogy a ceruza végén radír van, még csak egy tulajdonság – ha viszont azt mondom, hogy így soha többé nem kell keresgélned az asztalod körül elhagyott radírodat, mert mindig ott lesz a kezed ügyében, az már egy előny.

Másik példa: az, hogy egy telefonnak 256 GB a belső memóriája, még nem mond sokat annak, aki nem ért hozzá.

Ha viszont hozzáteszem, hogy ekkora memória mellett valószínűleg soha többé nem fog felugrani az az üzenet Neked, hogy „Nincs elég szabad tárhely, töröljön néhány elemet”, akkor máris egy előnyről beszélünk.

Sorold fel most a terméked, szolgáltatásod tulajdonságait, és próbáld meghatározni, hogy ezek miért jelentenek előnyt az ügyfelednek – ha pedig nem tudsz mit kitalálni, akkor bizony lehet, hogy azt a tulajdonságot nem is kéne megemlíteni.

Találd meg a mélyebb előnyt (a „Na, és akkor mi van?”- módszer)

Találd meg a mélyebb előnyt (a „Na, és akkor mi van?”- módszer)

Minden előnynél van egy mélyebb előny, amire lehet hivatkozni – csak éppen nem a legegyszerűbb ezt megtalálni.

Az előző, telefonos példánál maradva: a több tárhely sem azért fontos feltétlenül, mert így megszabadulhatunk egy idegesítő hibaüzenettől, hanem mert innentől kezdve szinte korlátlanul tölthetünk le mindent, és soha nem kell megválnunk semmilyen személyes fotótól vagy videótól csak azért, hogy egy újabb appnak helyet adjunk.

De még ennél is lehet mélyebbre menni!

Hogyan?

A „So What” stratégia eléggé elterjedt már a marketinges világban, és bár vannak, akik magukénak vallják a zseniális ötlet kitalálását, igazából nem lehet megállapítani, hogy kinek a fejéből pattant ki eredetileg – és nem is igazán fontos.

A lényeg, hogy működik, mégpedig így:

  • Képzeld magad elé a világ legkötekedőbb, legszőrszálhasogatóbb és egyben legflegmább emberét!
  • Mondd el neki a terméked egy tulajdonságát!
  • Képzeld el, ahogy visszakérdez: „Na, és akkor mi van?”.
  • Válaszolj Neki!
  • Képzeld el, ahogy visszakérdez: „Na, és akkor mi van?”.
  • Válaszolj újra!
  • Képzeld el, ahogy visszakérdez: „Na, és akkor mi van?”.
  • Válaszolj újra!
  • Képzeld el, ahogy visszakérdez: „Na, és akkor mi van?”.
  • Folytasd addig, amíg el nem jutsz egy olyan érvhez, amit már nem lehet tovább boncolni – és akkor megtalálod a terméked legmélyebb előnyét.

Akarsz látni egy konkrét példát?

Ha ellátogatsz a linképítéssel foglalkozó oldalunkra, a szöveg vége felé, az utolsó előtti, „Mi tehát az ajánlatom Neked?” című szakaszba konkrétan belerejtettem ezt a gondolatmenetet.

Mi annak a résznek a tanulsága?

  • Hogy a profi minőségű linképítés, a több száz link még nem előny – csak tulajdonság.
  • A valódi előny a nagyobb bevétel, ami ebből származik, és pontosan ez az, ami a mi ügyfeleinket valójában érdekli.

Persze ez egy különleges eset, és általában a fenti, „Na és akkor mi van?”- párbeszédet elég ha magadban folytatod le: papírra már csak azt kell vetni, amire a végén rájöttél.

Be tudod tartani a 3 kreatív szövegírási törvényt?

Be tudod tartani a 3 kreatív szövegírási törvényt?

  • A Keresőben Első 1. szövegírási törtvénye: nem eladsz, hanem problémát oldasz meg!
  • A Keresőben Első 2. szövegírási törtvénye: ember vagy, és embernek írsz!
  • A Keresőben Első 3. szövegírási törtvénye: csinálj a tulajdonságokból előnyt!

Az, hogy tudsz szépen fogalmazni, még csak az alap.

Hasznos, eredményes kreatív szöveget akkor tudsz írni, ha ezt a három törvényt betartod.

És ezek után jön még az, hogy ragadd meg az emberek figyelmét, tartsd fenn az érdeklődésüket a szöveged végéig, győzd meg őket, és nem utolsó sorban ösztönözd őket cselekvésre.

Ez nem éppen a legegyszerűbb feladat, és erre abban a pillanatban rájön az ember, amint elkezd egy üres Word dokumentumba dolgozni: minden, ami fejben olyan szépen és frappánsan összeállt, valahogy nem akar alakot ölteni.

Mit jelent Nálunk a marketing szövegírás?

Olyan weboldal, email, hirdetés, landing page stb. szövegek írásával foglalkozunk, amelyek a potenciális ügyfelek figyelmét felkeltik, az olvasókat pedig informálják, meggyőzik, cselekvésre ösztönzik.

Nem használunk sablonokat, minden szövegnél az egyediségre törekszünk, és célunk, hogy a magyar interneten soha többé ne kezdődjön egy oldal sem annyival, hogy „Üdvözöljük oldalunkon!”.

Kreatív és hasznos szövegeket gyártunk, bevált stratégiákat alkalmazva, minden esetben az ügyfeleink egyedi igényeire és vállalkozásuk specifikus tulajdonságaira alapozva.

Jól sejted, ez egyben azt is jelenti, hogy sokat dolgozunk egy szövegen – nem azok vagyunk, akik a „Tökéletesen konvertáló landing page-et” kínálják Neked 1 óra alatt.

Csak Veled együtt tudunk dolgozni

Az a célunk, hogy a weboldalad szakértői státuszt biztosítson Neked, ehhez pedig kicsit nekünk is szakértővé kell válnunk.

Ezt kétféle úton érjük el: egyrészt rengeteget kutatunk a témában, másrészt nagyon alaposan kikérdezünk Téged is rendszeresen.

Te vagy a saját iparágad szakértője, Te ismered a terméked legnagyobb előnyeit, Te tudod adni a leghitelesebb információkat mindarról, amit nap mint nap csinálsz – ezért mi is Rád támaszkodunk.

Egy weboldalszöveg elkészítésénél mindenképp szükség van egy személyes, vagy telefonos interjúra, aminek során választ találunk a lehetséges ügyfeleid legfontosabb, talán ki sem mondott kérdéseire.

Éppen ezért a legideálisabb ügyfél számunkra az, aki imádja a szakmáját, és rengeteget tud mesélni róla – hidd el, ha elsőre nem is gondolnád, hogy a Te témádról lehet 5 percnél többet is beszélni, akkor az interjú során ki fog derülni, hogy messze több van benne, mint azt sejtetted.

Mit kínálunk tehát Neked?

Profi minőségű kreatív szövegírást, ami

  • megragadja a potenciális ügyfél figyelmét,
  • meggyőzi arról, hogy Te vagy az a szakértő, aki megoldást nyújthat a problémájára,
  • és ösztönzi arra, hogy árajánlatot kérjen, rendeljen Tőled.

Egy ilyen szöveget megírni nem kis munka, főleg úgy, hogy hiteles is legyen, de nekünk már bőven van tapasztalatunk ebben, és ezt a Te szolgálatodba tudjuk állítani.

Legyen szó akár weboldal szövegről, akár egy e-mail kampányról, Facebook vagy Google Ads hirdetésekről, esetleg online, vagy nyomtatott kiadványokról, a kreatív szövegírást bátran ránk bízhatod!

Kérj tőlünk árajánlatot most, és beszéljük meg, pontosan milyen szövegre lenne szükséged!

Kérj árajánlatot itt!