895,93%-kal növekedett az új felhasználók száma, és 900%-kal az árajánlatkéréseké! Ezt értük el 15 hónap linképítéssel!

Tízszeresére nőtt a látogatók száma a linképítéssel!

Képzeld el, hogy eldöntötted: belevágsz egy vállalkozásba, majd 15 hónap múlva a tízszeresére nő az ajánlatkéréseidnek a száma.

Figyelem, ez nem egy kitalált tündérmese!

De kezdjük is a legelejéről: szóval belevágsz egy vállalkozásba.

Természetesen, miután túl vagy a hivatalos körökön, azt Te is nagyon jól tudod, hogy ha nincs online jelenléted, akkor az olyan, mint ha nem is létezne a céged.

Rendben, oké, akkor kell egy weboldal.

Miután ez is megvan, kezdődhet az igazi „business”, de sajnos azt veszed észre, hogy annak ellenére, hogy minden remek, a tündöklő, vadonatúj weboldalad nem hozza a várt eredményeket.

Nincs annyi látogató, érdeklődő, mint amennyire számítottál, és közel sincs annyi megrendelés, mint amennyit szeretnél.

Mi lehet akkor a baj?

Persze megmagyarázhatod ezt azzal, hogy még csak most indultál, a sikerhez pedig idő kell.

Ez teljes mértékben igaz is, viszont, ha megfeledkezel arról, hogy a Google találati listáján hol szerepelsz, akkor akár tetszik, akár nem, a várva várt eredmény sajnos elmarad.

Természetesen, látogatókat lehet szerezni Google hirdetésekkel is, de az csak idei-óráig tart, míg egy megfelelően keresőoptimalizált oldal helyezése tovább megmarad.

Egy tudatos vállalkozónak szinte már kötelező ezzel a tényezővel a legelejétől foglalkozni, mert amilyen nagy ajándék az internet, ugyanolyan nagy átok is lehet, hiszen a konkurencia mértéke többszörösére duzzadhat, és ha nem küzdünk meg velük a virtuális térben, akkor nagy bajban leszünk.

A konkurencia nem kis feladat elé állított minket

A konkurencia nem kis feladat elé állított minket

A következő sikertörténetünk pedig pont egy ilyen ügyfelünkről fog szólni, aki tudatosan kezdte el a vállalkozását, és már az indulásától kezdve felvette velünk a kapcsolatot, és szerződést is kötöttünk.

Itt szeretném elmondani, hogy egy olyan szolgáltatásról beszélünk, ami meglehetősen szezonális, így akár magas fokú ingadozással is lehet számolni, illetve a hozzá tartozó kulcsszavak is rengeteg versenytárshoz tartoznak, így a konkurencia is nagyon erős.

Történt egyszer, hogy megalakult egy rendezvényszervezéssel foglalkozó cég.

A cégvezető tudta, hogy a konkurencia erős, ezért, ha érvényesülni szeretne, minden szempontból meg kell erősödnie.

Felvette velünk a kapcsolatot, mi felmértük a terepet, megbeszéltük a részleteket, adtunk egy ajánlatot, majd végül megkötöttük a szerződést, 100%-os pénzvisszafizetési garanciával.

Az ajánlat tárgya 1 évre szóló linképítés volt, ami összesen 300 linket jelentett és még körülbelül 85 munkaórát.

Ha valamelyik ügyfelünk a 100%-os pénzvisszafizetési garanciát választja, akkor mindig egyedi árajánlatot adunk neki.

Ilyenkor az egyik legmeghatározóbb eleme az árnak a megadott kulcsszavak, és a konkurencia erőssége.

Fontos megjegyezni, hogy a linképítés egy tipikus „lassú víz, partot mos” jelenség.

Nyilván nem azt mondom, hogy évekbe telik, mire beérik az eredmény, de ha valaki azt mondja neked, hogy egy hónap múlva minden kulcsszavadra bekerülsz a TOP 10-be, azt jó messziről kerüld el, mert valószínűleg nem éppen a jó szándék vezérli.

Szócséplés helyett akkor nézzük is meg az első közös évünket!

Szócséplés helyett akkor nézzük is meg az első közös évünket!

Mint már említettük, a szolgáltatás meglehetősen szezonális, és leginkább a nyári időszakban érdeklődnek iránta.

Akkor viszont jogos a kérdés, hogy mi az a hatalmas ugrás december környékén?

Nos, addigra érett be a linképítés gyümölcse.

Míg a június és december között átlagosan 148 látogatója volt az oldalnak, addig ez a szám decemberben hatalmas növekedésnek indult, és majdhogynem a háromszorosára ugrott a látogatók száma.

Ezt követően a növekedés folyamatos volt, a márciusi és áprilisi alacsonyabb érdeklődést meg talán betudhatjuk a vírushelyzetnek.

A megkötött szerződés május 31-én lejárt, ekkor pedig újratárgyaltuk partnerünkkel a továbbiakat.

Mivel a munkánk szemmel láthatóan eredményes volt, ügyfelünk meghosszabbította az együttműködést, és milyen jól tette!

Nézzük meg hogyan is alakult az üzlet a főszezonban!

Nézzük meg hogyan is alakult az üzlet a főszezonban!

Az új látogatók száma június hónapra elérte az 1000-es nagyságrendet, és a történet itt még nem áll meg.

A számok folyamatosan növekedtek, a grafikonról pedig jól leolvasható, hogy az új felhasználók száma 895,93%-kal növekedett a tavaly nyári időszakhoz képest.

Csak hogy konkrét számokkal is érzékeltessük a növekedés mértékét: a 2019-es évben mindössze 344 új látogatót tudhatott magáénak az oldal, 2020-ban pedig már több mint 3400-at.

Elképesztő, nem igaz?

De természetesen az, hogy sok a látogató, nem egyenes arányos azzal, hogy a bevételünk is növekedni fog.

Ügyfelünknél azonban az ajánlatkérések aránya is tetemesen megnövekedett, jelesül 900%-kal, ami valljuk be, nem kevés!

Tehát amíg a 2019-es szezon alatt összesen 21 darab ajánlatkérés érkezett be az oldalon keresztül, addig 2020 nyarán 210 darab.

Ha nem linképítéssel, akkor hogyan lehet még ilyen eredményeket elérni?

Természetesen ilyen szárnyaló eredményeket a Google Ads hirdetésekkel is el lehet érni, de sose feledjük, hogy azok csak ideig-óráig működnek, vagyis inkább addig, amíg maga a hirdetés fut és fizetve van.

Az organikusan elért helyezések viszont megmaradnak.

Nem mellesleg, aki jártas a Google hirdetésekben, az tudja, hogy minden egyes kulcsszónak más-más „ára” van.

Nézzük most meg, mennyit tudott megspórolni az ügyfelünk azzal, hogy inkább a linképítést választotta.

Vizsgált időszak Az oldalra érkező látogatók száma Linképítés Ha Google hirdetés lett volna
Épített linkek száma Linképítés havidíj (Átlag) CPC Google ADS kattintási költség összesen
2019. június 80 20 155 000 Ft 349 27 920,00 Ft
2019. július 173 30 155 000 Ft 349 60 377,00 Ft
2019. augusztus 213 40 155 000 Ft 349 74 337,00 Ft
2019. szeptember 135 10 155 000 Ft 349 47 115,00 Ft
2019. október 153 20 155 000 Ft 349 53 397,00 Ft
2019. november 156 30 155 000 Ft 349 54 444,00 Ft
2019. december 127 40 155 000 Ft 349 44 323,00 Ft
2020. január 422 10 155 000 Ft 349 147 278,00 Ft
2020. február 563 20 155 000 Ft 349 196 487,00 Ft
2020. március 367 30 155 000 Ft 349 128 083,00 Ft
2020. április 360 40 155 000 Ft 349 125 640,00 Ft
2020. május 797 10 155 000 Ft 349 278 153,00 Ft
2020. június 1062 20 65 000 Ft 349 370 638,00 Ft
2020. július 1540 10 65 000 Ft 349 537 460,00 Ft
2020. augusztus 1374 30 65 000 Ft 349 479 526,00 Ft
Összesen 7522 360 1 925 000 Ft   2 625 178,00 Ft

Ahogy fentebb is említettük, a Google hirdetéseknél mindegyik kulcsszónak külön árazása van.

Itt most a könnyebb átláthatóság érdekében átlagot vontunk annak a 17 kulcsszónak az árából, amivel a partnerünk esetében dolgoztunk.

Ez átlagosan 349 forint lett kattintásokként (ezt láthatod az utolsó előtti oszlopban). 

A táblázat alapján jól látható, hogy az első pár hónapban anyagilag a Google hirdetéssel sokkal jobban járt volna az ügyfelünk, mint a linképítéssel, ezzel nem is szeretnénk vitába szállni.

Viszont, ahogy a látogatók száma elkezdett növekedni, ez a felállás megfordult, és míg mi továbbra is egy fixen meghatározott összegért dolgoztunk, addig a Google egyre magasabb árakat kért volna el.

Mennyit lehetett így spórolni?

Ha türelmesen végigbogarásszuk a nagy táblázatot, láthatjuk, hogy végeredményként átlagosan több mint 700 ezer forintot tudott spórolni a partnerünk a linképítéssel (ha linképítés árainkra vagy kíváncsi, kattints ide).

Valljuk be, hogy ez az összeg azért egyáltalán nem elhanyagolható egy induló vállalkozás esetében!

15 hónap alatt összesen 279 ajánlatkérés érkezett be ügyfelünkhöz, amiből (ha visszapörgetünk a két szezont összehasonlító grafikonhoz), 210 csak a nyári időszakban érkezett be.

Egy kis utánaszámolással pedig láthatjuk, hogy egy árajánlatkérés a linképítéssel 6900 forintba került, míg a hirdetésekkel majdhogynem 10 000 forintba került volna.

100%-os pénzvisszafizetési garancia!

Biztos észrevetted a linképítés havidíjainál, hogy június hónaptól kevesebb, mint a felét kértük csak el a munkáért.

Ez azért van, mert, ahogy azt már korábban is említettük, a partnernek 100%-os pénzvisszafizetési garanciát vállaltunk a szerződéskötéskor.

Az egésznek a lényege pedig az, hogy ha nem minden kulcsszóra került be az oldal Google TOP10-be, két lehetőség áll fenn:

  • részarányosan visszafizetjük az összeget,
  • levonjuk a visszafizetendő összeget a következő szerződésben foglalt árból.

Ebben az esetben a második verzió lépett életbe, amivel csak jól járt az ügyfél.

Az oldal egyébként a 17 kulcsszóból az első év végére 5 darab kulcsszóra bekerült a TOP3-ba, 9-re pedig a TOP10-be.

Ezek nagyon jó eredményeknek számítanak, így a közös munka továbbra is folytatódik, reménykedve a hasonlóan szívet melengető sikerekben!

Utóirat: az érdem nem csak a miénk!

Utóirat: az érdem nem csak a miénk!

Természetesen ahhoz, hogy a mi munkánk sikeres legyen, nagyon fontos a „hozott anyag”.

Ezalatt azt értjük, hogy a partner weboldalán szereplő tartalmaknak minőséginek kell lenniük.

Mielőtt megkezdjük a közös munkát, mindig elvégzünk egy auditot, és ha úgy ítéljük meg, hogy a sikeresség érdekében javításra szorul az oldal, akkor azt javasolni fogjuk a partnernek.

Hasonló helyzet állt fent itt is, tanácsunkra pedig ügyfelünk a weblapja mindegyik aloldalát 1000 szó feletti szöveggel látta el.

Ezzel nagyban hozzájárult, ahhoz, hogy ő lehessen a keresőben az első!

Szeretnéd, hogy a következő sikersztorink rólad szóljon?

Akkor kérj tőlünk árajánlatot most!

Kérj árajánlatot itt!