„Engem érdekel ez a linképítős dolog, de még nem látom magam előtt, hogy mit várhatok el.”
Sokféleképp reagálnak az érdeklődők a linképítésről szóló árajánlatainkra, de a legtöbbnek végső soron ez a lényege.
Sok kérdés forog az emberek fejében ezzel kapcsolatban:
- milyen gyorsan lesznek helyezéseim?
- mennyi embert fogok én ezzel elérni?
- hányan fognak tőlem vásárolni?
- mikor térül meg az az összeg, amit a linképítésbe fektettem?
Elmagyarázhatom én oldalakon keresztül, hogyan történik a linképítés, de az még csak arról fog téged meggyőzni, hogy mi milyen profi módon végezzük ezt.
Téged viszont az érdekel, milyen eredményeket hozhat neked – ezt pedig egy példán keresztül tudom megmutatni!
Pár szó az ügyfélről
Egy kozmetikumokkal foglalkozó, igen komoly tapasztalatokkal rendelkező cég keresett meg minket 2022 tavaszán, mert szerették volna, ha legújabb projektjükben segítünk.
Egy teljesen új termékcsaládot dobtak piacra, amihez készült új weboldal is: ezzel szerettek volna minél előrébb kerülni a legfontosabb kulcsszavaikra.
Hogy pontosan mik ezek a keresőszavak, azokat értelemszerűen nem írhatjuk le itt, de az eredményeinkről már annál inkább beszélhetünk.
Nézzük meg a 3 legfontosabb kulcsszót:
- az elsőre 4.400 keresés érkezik egy hónapban – és ügyfelünk a 82. helyen állt rá a Google-ben, tehát a 9. oldalon lehetett csak megtalálni;
- a másodikra 2.400 keresés érkezik egy hónapban és ügyfelünk a 70. helyen állt rá a Google-ben, tehát a 7. oldalon lehetett csak megtalálni;
a harmadikra 1.300 keresés érkezik egy hónapban és ügyfelünk a 60. helyen állt rá a Google-ben, tehát a 6. oldalon lehetett csak megtalálni.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Nézzük, hogyan változtattunk ezen!
Havonta átlag 15 db linket építettük ennek az ügyfelünknek, és rendszeresen ellenőriztük, hogyan változnak a helyezései.
HÓNAP | Helyezés az 1. kulcsszóra (4.400 keresés/hó) | Helyezés a 2. kulcsszóra (2.400 keresés/hó) | Helyezés a 3. kulcsszóra (1.300 keresés/hó) |
---|---|---|---|
2022.03.01 | 82 | 70 | 60 |
2022.04.01 | 100 | 67 | 88 |
2022.05.01 | 42 | 52 | 10 |
2022.06.01 | 32 | 30 | 7 |
2022.07.01 | 16 | 20 | 3 |
2022.08.01 | 14 | 21 | 6 |
2022.09.01 | 15 | 38 | 7 |
2022.10.01 | 10 | 22 | 3 |
2022.11.01 | 12 | 26 | 3 |
2022.12.01 | 7 | 24 | 6 |
2023.01.01 | 13 | 15 | 8 |
2023.02.01 | 13 | 13 | 9 |
Miket látsz ebben a táblázatban?
- A linképítéssel el lehet érni, hogy oldalakkal jusson előrébb a weboldalad a Google-ben.
- Az is látszik azonban, hogy a linképítés eredményeire várni kell: az első komolyabb előrelépés a harmadik hónapra történt meg.
- Lehetnek ingadozások a helyezésekben, de alapvetően a fejlődés iránya látványos.
- A valódi harc a TOP20-ban kezdődik – idáig még viszonylag „egyszerű” eljutni, itt viszont megkezdődik a küzdelem a jobb helyezésekért.
Folyamatos a fejlődés
Látványosabb, ha grafikonon nézzük, hogyan érünk el egyre jobb helyezéseket.
A csúcs itt az 1. hely a Google organikus találati listáján – ez a cél, amit el akarunk érni.
Látható, hogy a 30. helyig meredeken törünk felfelé, és csak a 20. hely után kezd el laposodni a görbénk, de azért itt is folytatódik az emelkedés.
Jogos lehet a kérdésed, hogy mi történt ott szeptember tájékán, hogy így visszaestünk?
A válasz: nem tudni – ahogy mondani szoktuk, nem a miénk a Google, így nem tudjuk mindig kiszámítani, mi történik a házuk táján, a helyezések sem állandóak.
Valószínű, hogy egy algoritmus frissítés szólt bele hirtelen az oldal helyezéseibe – de ahogy láthatod, nem is tartott ez sokáig, hiszen októberben már vissza is tért a korábbi pozíciójához.
Nem kell tehát egy váratlan visszaesés miatt azonnal pánikba esni – akkor kell csak aggódni, ha több hónap után sem akar visszaállni minden a régi kerékvágásba.
Szépek a helyezések – de hoznak ezek valós eredményeket is?
Az ügyfeleink nem Google helyezéseket akarnak, hanem érdeklődőket, vásárlókat, ügyfeleket, akik bevételt hoznak nekik – sikerült ezt elérnünk ennél a partnerünknél?
Nyilvánvalóan az eladási statisztikákba és a pénzügyi kimutatásokba nem látunk bele, viszont azt tudjuk, hogy milyen mértékben nőtt meg a látogatások száma az oldalon: ezt mutatja a fenti Google Analytics grafikon. Kevesebb, mint egy év alatt nagyjából megötszöröztük a havi látogatók számát – és ezek nem hirdetésből összeszedett emberek, hanem olyan felhasználók, akik egy konkrét keresőszót írtak be a Google-be, tehát valóban érdeklődő, potenciális vásárlókról beszélünk.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Rendben, ez az ő története – de mi a helyzet veled?
Látatlanban a lehetséges eredményekről beszélni nem egyszerű, hiszen nem tudom, milyen iparágban mozogsz, milyenek a kulcsszavaid.
Könnyen lehet, hogy nem is a linképítés lenne a legjobb megoldás számodra, hanem például a tartalommarketing Facebook hirdetésekkel kiegészítve!
A statisztikák alapján azonban azzal tudsz számolni, hogy akik rákeresnek egy adott keresőszóra, azoknak nagyjából a 30-35%-a az organikus találati lista első helyezettjére kattint – ha tehát ennél az ügyfelünknél a 4.400 kereséses kulcsszóra elérjük az 1. helyet, akkor számíthatunk alsó hangon 1.300 kattintásra egy hónapban.
Nézd meg, mi a helyzet a te kulcsszavaidnál, és számold ki, neked ez megérné-e.
Mit várhatsz tehát a linképítéstől?
A fenti példa elég szemléletesen mutatja, milyen eredményekre számíthatsz, ha linképítésbe kezdesz:
- jobb Google helyezések;
- több látogató az oldaladon;
- több potenciális ügyfél.
Amire viszont ehhez szükség van a te részedről, az a türelem (hiszen a látványosabb előrelépésekre 9-12 hónap elteltével lehet számítani).
A linképítés egy hosszú távú és – valljuk be – költséges befektetés, éppen ezért nem is ajánljuk mindenkinek.
Annak az ügyfelünknek viszont, akinek az eredményeit most bemutattuk, te is láthatod, hogy mennyire bevált – és még korántsem értünk a munka végére, hiszen a célunk az 1. hely megszerzése!
Ha Te is úgy érzed, hogy a jó Google helyezéssel tudnád elérni azt a fajta növekedést, amire szükséged van, kérj tőlünk árajánlatot!