Spórolj 15.296.020 forintot 12 hónap alatt a linképítéssel! Ennek a cégnek már sikerült:

Spórolj 15.296.020 forintot 12 hónap alatt a linképítéssel! Ennek a cégnek már sikerült:

Folyamatosan egyre drágábbak a Google hirdetéseid?

Nem kell aggódni, nem csak Neked (már ha ez megnyugtató bárkinek is).

Világszerte minden témában, minden kulcsszóra folyamatosan nő a CPC (Cost per Click = kattintási díj) a Google találati listás hirdetéseknél.

Ezt nevezi a szakma CPC inflációnak – ebben az esetben nem a pénzed ér kevesebbet, hanem a hirdetések értéke nő meg.

A Google első 4 találata ma már hirdetés, ráadásul minden kulcsszónak egyre nagyobb és nagyobb a keresési száma, így pedig a kattintási díjak is emelkednek – és akkor még csak két okot soroltunk föl a CPC növekedés mögött.

De ha adatokat is akarsz látni amögött, hogy a kattintások egyre drágábbak, akkor mutatom őket:

Kiszámíthatatlanok a Google kattintási díjak

Kiszámíthatatlanok a Google kattintási díjak

Hagyatkozzunk az AdStage negyedéves jelentéseire (ők azok, akik hirdetés megjelenések milliárdjait elemzik a fizetett média minden szegletében).

  • első negyedévében a CPC 9,8%-kal nőtt 2018 utolsó negyedévéhez képest a Google találati listáján megjelenő hirdetéseknél. (1,3 milliárd Google hirdetés megjelenés, és 36 millió kattintás elemzése alapján).
  • második negyedévéven 1.6%-kal nőtt a CPC az első negyedévhez képest (1,5 milliárd Google hirdetés megjelenés, és 42 millió kattintás elemzése alapján).
  • harmadik negyedévében viszont 9,2%-kal csökkent az második negyedévhez képest (1,7 milliárd Google hirdetés megjelenés, és 40 millió kattintás elemzése alapján).

És mindezek mellett lássuk azért azt is, hogy a CPC minden negyedévben alacsonyabb volt a 2018-ban mért adatokhoz képest.

2018 egy igen kemény év volt ebből a szempontból: az első negyedévben 203,3%-ot (!) ugrott a kattintási díj az előző negyedévhez képest, mindezt úgy, hogy 2017 utolsó hónapjaiban még 46%-os csökkenést mértek.

Egyszóval nem tudod előre megmondani, hogy mi lesz a kattintási díjakkal 3 hónap múlva – de a legbiztosabb, ha növekedésre számítasz.

Ha nincs hirdetésed, megáll az élet?

Ha nincs hirdetésed, megáll az élet?

Mihez fogsz kezdeni, ha jövő hónapban bejön a semmiből megint egy nagyobb CPC drágulás?

Ha kétszer annyiba kerül majd egy kattintás, mint azelőtt?

Futtatod a hirdetéseket tovább, és bevállalod a veszteséget, vagy leállítod a hirdetést, és ezzel lemondasz az új ügyfelekről?

Ha csak ez a két lehetőséged marad, akkor valami nagy hibát követtél el korábban: elfelejtettél előre gondolkodni, pedig lett volna rá lehetőséged.

Szerintem sejted, hogy mire célzok: a linképítésre.

De befejezem most már az elméleteken alapuló rémisztgetést: mutatok egy konkrét példát.

Egy ügyfél, aki nagyot bukott volna, ha csak a Google Ads-ből „él”

Az egyik legrégebbi ügyfelünkről beszélek most, akinek már évek óta dolgozunk – és mellette pont átéltük ezeket a nagy CPC növekedési időszakokat.

Pontos adatokat nem adhatok meg a cégről, de azt érdemes tudni, hogy 1-2 milliós árajánlatokat készítenek a saját lehetséges ügyfeleiknek, tehát egyetlen vásárlás is igen sokat ér náluk.

A Google találati listás hirdetések futottak a kezdetek óta, viszont ezzel egy időben elkezdtük a linképítést is.

800-nál is több link készült 2016 óta, a következő felosztásban:

  • 2016-ban 290 linket építettünk, havi 10-20-30-40 darabos felosztásban,
  • 2017 év elejétől kezdve minden évben januárban 10, februárban 20, márciusban 30, áprilisban 40 linket építettünk,
  • az év többi részében pedig havi 10-10 darabot.

Aki már olvasta a korábbi cikkeinket, az tudhatja, hogy a 10 darabos linképítés már a helyezésfenntartásról szól: 2017-ben elértük a legjobb pozíciókat a Google-ben, utána már csak arra volt szükségünk, hogy megőrizzük őket.

Aztán egyszer csak megnőttek a kattintási díjak

Aztán egyszer csak megnőttek a kattintási díjak

Mint mondtam, folyamatosan mentek a hirdetések emellett az ügyfelünk kulcsszavaira, és nyilván ennek köszönhetően több ember kezdett el érdeklődni a téma iránt.

Lehet, hogy valaki meglátta egy Facebook hirdetésünket, és bár nem kattintott rá, felkeltette a kíváncsiságát annyira, hogy rákeressen a Google-ben – és mivel ez nem csak egy emberre jellemző, ráadásul nem csak mi hirdettünk ebben a témában, ezért látványosan megugrottak az ehhez tartozó kulcsszavak keresési számai.

És minél magasabb a keresési szám, annál erősebb a kulcsszó, és annál drágább a hirdetése – ezt pedig megérezte a mi ügyfelünk is.

Persze ez a forgatókönyv csak feltételezéseken alapul – nem a miénk a Google, úgyhogy nincsenek pontos adataink arról, hogy mi vezetett ahhoz, hogy ilyen magas lett a CPC az ügyfél fő kulcsszavaira.

Viszont az biztos, hogy időközben az ügyfelünk piacvezetővé vált a saját iparágában, szóval nem engedhette meg magának, hogy elengedje az ügyfélszerzést csak amiatt, mert megnőtt a kattintások ára.

Na, ekkor jött jól, hogy a Google organikus találati listájának is az élén állt az oldalával!

810 link sokba kerül? Döntsd el Te!

A linképítéssel foglalkozó oldalunkon olvashattad, hogy a linképítésnek nálunk 3 szintje van – ebből ennél az ügyfelünknél kettőt alkalmaztunk:

  • elkészítettünk 810 db, átlag 500 szavas eredeti, szövegírók által írt cikket, amiben elhelyeztük az ügyfelünk linkjét,
  • és végeztünk ún. szoftveres linképítést is, aminek során megnéztük a konkurens weboldalak linkhátterét, és igyekeztünk linket szerezni onnan, ahonnan ők kaptak korábban.

A kettő együtt összesen 2016 februárja óta 5.010.000 Ft-ba került az ügyfelünknek – nagyjából 111.333 forintba havonta, ha átlagot számolunk.

És mit hozott ez neki?

Csak az elmúlt 12 hónapban 61.837 ember érkezett az oldalra a Google organikus találati listájáról.

Ne lepjen meg ez a szám, majdnem 1.000 kulcsszóra van már jó pozíciója az oldalnak, és ezek között nem egy van, ami ezres nagyságrendben hozta a látogatókat.

Ez önmagában már elég szép szám: de hasonlítsuk össze a Google hirdetésekkel!

Kulcsszava válogatja, melyik ér 40 és melyik 400 forintot kattintásonként, és ennél az ügyfelünknél mindkét nagyságrend képviselteti magát.

Azt nem írhatom itt le, hogy pontosan mennyit költött Google hirdetésre az utóbbi évben, azt viszont igen, hogy mennyit spórolt a linképítésnek köszönhetően.

Ha az a 61.837 ember nem az organikus találati listán keresztül érte volna el ügyfelünket (gyakorlatilag ingyen), hanem hirdetésre kattintva, akkor az nem kevesebb, mint 16.196.020 forintba került volna.

Összegezzük:

  • a linképítés 2016 év eleje és 2019 ősze között 5.010.000 forintba került;
  • a linképítés eredménye csak 2018 és 2019 ősze között (12 hónap) 61.837 új látogató volt;
  • a Google Ads ugyanezt az eredményt 16.196.020 forintból érte volna el.

Látványos a különbség a linképítés és a Google hirdetés költségei között

Látványos a különbség a linképítés és a Google hirdetés költségei között

Ez a grafikon kicsit csalóka, de elmondom, hogy miért így ábrázoltuk a dolgot:

Ahogy írtam, a 61 ezer látogató 12 hónap alatt jött az oldalra, viszont az ügyfél nem 12 hónap alatt fizetett ki 5 millió forintot a linképítésre: ez a teljes projekt költsége volt, tehát a 2016 februárja óta felépített 810 link + a szoftveres linképítés került neki ennyibe.

Ha csak az utóbbi 12 hónapot nézzük, akkor az ügyfél mindössze 900.000 forintot költött linképítésre: az aztán már igazán nagy, közel 18-szoros különbséget jelentene, ha összevetnénk a Google hirdetéses 16 millió forinttal, és az ebből készült grafikon már tényleg hihetetlen lenne.

Viszont nem lenne őszinte, hiszen ahhoz, hogy az utóbbi egy évben az ügyfél 61.837 új látogatót szerezzen a találati listából, kellettek a korábbi években felépített linkek is.

A Google hirdetések eredményeinél lehet egy kisebb időszakot figyelni, viszont a linképítésnél a teljes élettartamot kell vizsgálni.

A fenti grafikon tehát kicsit csal a Google hirdetés javára, mert az az 5 millió, amit az ügyfelünk linképítésre költött, valójában sokkal több ügyfelet hozott az évek során, mint 61 ezer.

De engedjük ezt most el: így is látható, hogy az évek múltával a linképítés ára eltörpül a Google hirdetési költségekhez képest – nem kell ezt még tovább fokozni.

12 hónap alatt 15 millió forint spórolás

12 hónap alatt 15 millió forint spórolás

Csak hogy könnyebb legyen az összehasonlítás, most tegyük egymás mellé tényleg ugyanazokat az időszakokat.

Szerencsére nem kell átlagokkal számolnunk, mert előttünk vannak az adatok: az utóbbi 12 hónapban 900.000 forintot költött el linképítésre nálunk az ügyfelünk.

De ha nem fektetett volna időben a jó Google pozícióba, akkor a jelenlegi kattintási árakkal számolva most 16 millió forintot költött volna látogatószerzésre, csak a Google találati listás hirdetésein keresztül.

Egészen pontosan ez 15.296.020 forintos spórolást jelent.

Ennyi pénzzel Te is tudnál mit kezdeni, igaz?

Akkor kérj tőlünk árajánlatot most, és beszéljük meg, hogyan juttathatunk a találati lista élére!

DE sietned kell, mert ha valamelyik versenytársad megelőz Téged, már nem tudunk szerződést kötni Veled, ugyanis egy témában csak egy ügyfelet vállalunk – erről szól nálunk a kizárólagosság.

Kérj árajánlatot itt!