1809,13%-os növekedés a látogatószámban, egyetlen év alatt a linképítéssel

1809,13%-os növekedés a látogatószámban linképítéssel

Szeretjük a nagy számokat, főleg akkor, ha az eredményeinkről van szó – és a címből láthatod, hogy megint egy elég nagyra bukkantunk, amikor megnéztük ügyfelünk Analytics fiókját.

Alig több, mint 1 év alatt a linképítéssel elértük, hogy közel 19-szeresére nőjön oldalán az új látogatók száma.

Mint ahogy a sikertörténeteinktől megszokhattad, most csak a Google organikus találati listájáról érkező látogatókat vettünk számba, hiszen ezek azok, akiket a jó Google helyezéssel, tehát a linképítéssel értünk el.

De nézzük akkor a történetet az elejétől!

Egyszer csak eltűntek a látogatók

Egyszer csak eltűntek a látogatók

Az ügyfelünk 2018 júliusában vette föl velünk a kapcsolatot, pontosan amiatt, amit Te is látsz most a grafikonon.

Tavasszal egyik hónapról a másikra eltűntek az organikus találati listáról származó látogatók.

Előtte sem voltak nagyon eget rengető értékek, hiszen láthatod, a havi 50-et is éppen, hogy csak átlépte az új felhasználók száma 2018 januárjában.

Hiába tud a cég egy ügyfélen is milliókat keresni, ezeket a látogatási statisztikákat mindenképp fel kellett valahogy tornáznia – ebben kérte a mi segítségünket.

Októberben megkezdődött a linképítés

Az e-mail váltások, telefonos beszélgetések, személyes találkozók, és a kulcsszavak lefixálása (elég sokat agyaltunk rajta közösen, miket válasszunk ki) után 2018. október 1-jével el tudtuk kezdeni a munkát.

1 év alatt 300 db linket építettünk az ügyfélnek, 20-30-40-10-es havi felosztásban, valamint katalógus regisztrációkat végeztünk.

Megmutatom az eredményeket, az 5 legnagyobb keresési számú kulcsszóra történő helyezésjavuláson keresztül:

Átlag havi keresési számHelyezés 2018.10.01.Helyezés 2019.01.01.Helyezés 2019.04.01.Helyezés 2019.07.01.Helyezés 2019.10.01.Helyezés 2020.01.01.
Kulcsszó 1660040142552
Kulcsszó 224002176522
Kulcsszó 388043115343
Kulcsszó 4880Nincs a Top 100-ban1699117
Kulcsszó 5390Nincs a Top 100-ban484514108

A 3. 4. 5. 6. 7. és 8. oszlop azt mutatja, hogy a vizsgált időszakok (4 hónap) végén milyen helyen állt az 5 legfontosabb kulcsszavára az ügyfél.

Látható, hogy az első 4 hónap jelentette a legnagyobb ugrást, utána pedig fokozatosan ment egyre följebb a találati listán az oldal – néhány átmeneti visszacsúszást leszámítva.

Az 1 éves szerződés végére (2019.10.01-es oszlop) ugyan a legfontosabb kulcsszavak többségére megvolt a TOP 10-es helyezés, mégis úgy éreztük, hogy szükség van még egy kör linképítésre ahhoz, hogy a lehető legtöbbet ki tudjuk hozni az oldalból, és a TOP 3-ba juttassuk.

Te is első akarsz lenni a keresőben?

Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!

Az eredmények azért ebből is jól látszanak

Az eredmények azért ebből is jól látszanak

Nem kell több bizonyíték ahhoz, hogy a Google pozíciók, és a látogatószerzés közötti párhuzamot lássuk, mint hogy összevetjük ezt a grafikont az előbbi táblázattal.

Látható, hogy a csúcsot akkor érte el az új látogatók száma, amikor a legfontosabb kulcsszóra a TOP 3-ban volt az oldal, és bár utána volt egy kis esés, azért a 2019-es eredmények messze a 2018-asok fölé magasodnak.

4.811 új látogató érkezett az oldalra 12 hónap alatt, míg az azt megelőző évben mindössze 252 – ez a linképítés valódi ereje.

1809,13%-os növekedést nehezen lehetne elérni ennyi idő alatt profi linképítés nélkül.

És a slusszpoén: még így is élhetett az ügyfél a pénzvisszafizetési garanciával!

Visszakapod a pénzed, ha nem tudjuk tartani azt, amit ígértünk

Visszakapod a pénzed, ha nem tudjuk tartani azt, amit ígértünk

Szerződésünkben a Google TOP 10-es helyezésre vállalunk garanciát minden előre meghatározott kulcsszóra – és ezt nem sikerült elérnünk 2018 és 2019 októbere között.

Egészen pontosan 40 kulcsszóból „csak” 34-re sikerült bejuttatnunk az oldalt a TOP 10-be, 6-ra azonban nem.

És hiába jutott 19-re a TOP 3-ba, ettől még a szabály az szabály, és a kifizetett 1.900.000 forintból 285.000 forintot vissza is fizettünk a 6 „lemaradt” kulcsszó után.

Viszont, ahogy az szinte mindig lenni szokott, az ügyfél látta, hogy a linképítés ettől függetlenül működik, és nem zsebre vágta ezt a pénzt, hanem újból befektette, most már a második körös linképítésbe.

És mi lett a cél 2019 és 2020 októbere között?

Egészen egyszerű: minden kulcsszót behozni a Google első oldalára, ami pedig már ott van, azt bevinni legalább a TOP 3-ba – de ha lehet, akkor egyenesen az 1. helyre.

Mennyit nyert a linképítéssel az ügyfél?

A fenti táblázatban csak az 5 legfontosabb kulcsszóval foglalkoztunk, de érdemes a teljes képet nézni akkor, amikor arra vagyunk kíváncsiak, mennyi pénzt lehet megspórolni a linképítéssel.

Ha az ügyfél mind a 40 kulcsszavát megnézzük, kiderül, hogy átlag 689 forintos kattintási árral lehet az esetükben számolni.

De még ha nagyon vajszívűek is vagyunk, és kivesszük a képletből azt a néhány 1.000 és 5.000 forint közötti kattintási árú kulcsszót, akkor is 416 Ft-os átlagról beszélünk.

Csak hogy érzékeltessük a linképítés megtérülését, nézzük meg, mennyi pénze ment volna el egy hónapban az ügyfélnek, ha nem linképítésbe, hanem kizárólag Google hirdetésekbe fekteti a pénzét.

Te is első akarsz lenni a keresőben?

Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!

Mutatok egy példát:

  • Van egy kulcsszó, amit átlag 2.400 alkalommal írnak be a Google-be egy hónapban.
  • Ha egy Google hirdetést készítünk, akkor számolhatunk azzal, hogy a keresők átlag 15%-a kattint a hirdetésünkre – magyarul ebben az esetben 360-an.
  • Minden egyes kattintás a hirdetéseknél pénzbe kerül – ennél a kulcsszónál egészen pontosan 264 Ft-ba.
  • Ezután már egyszerű a matek: 360 x 264 = 95.040 Ft, egyetlen hónapban, egyetlen kulcsszóra.

870.075 forintot spórol az ügyfél havonta a linképítéssel

870.075 forintot spórol az ügyfél havonta a linképítéssel

Ha a fenti számítást elvégezzük mind a 40 kulcsszóval, akkor kijön, hogy összesen átlag 870.075 forintot kéne az ügyfélnek költenie havonta a Google találati listán megjelenő hirdetéseire.

Ez egy évben 10.440.900 forintot jelent – ehhez képest ő csak 1.615.000 forintot fizet ki a következő éves szerződés szerint (1.900.000 helyett, a korábbi évre szóló pénzvisszafizetési garancia miatt).

A linképítés befektetés, ami az oldalra érkező látogatókon, és a belőlük születő vásárlásokon keresztül térül meg – és értelemszerűen minél több a látogató, annál nagyobb az eredmény is.

A Te oldaladon is lenne hatása egy 19-szeres látogatószám növekedésnek?

Akkor kérj tőlünk árajánlatot linképítésre most!

Most már kíváncsi vagy, mennyi linkkel érhetsz el sikereket?

Nagyon szeretnénk, ha a Te oldalad is több ügyfelet tudna szerezni Neked – ebben fogunk segíteni, ha kitöltöd űrlapunkat.

Már várjuk, hogy átbeszélhessük együtt a részleteket!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.