A linképítés hosszú távú befektetés – ezt nem győzzük elégszer hangsúlyozni, szinte minden ezzel foglalkozó cikkünkben, hírlevelünkben, aloldalunkon leírjuk.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lennének rövid távon is érzékelhető/értékelhető eredményei.
Itt van például ügyfelünk, aki rendezvények szervezésével, lebonyolításával foglalkozik (ahogy máskor, úgy most sem utalhatok ennél konkrétabban a tevékenységi körére).
Az ő weboldalán 2019 nyarán kezdtünk el dolgozni – illetve maga a weboldal már kész volt, már csak az volt a lényeg, hogy valahogy a Google első oldalára juttassuk.
17 fontos kulcsszót választottunk ki közösen, amikre a legkomolyabb keresések voltak, és amikből egyre sem volt még a Google TOP 100-ban sem akkor.
De ne szaladjunk ennyire előre: kezdjük ezt a sikersztorit is az elején!
Előre kell gondolkodni a linképítésen
Az ügyfél weboldalán kínált szolgáltatásnak van egy nagy előnye, és egy nagy hátránya:
Előny
200.000 Forint körüli az átlagára, tehát egy megrendelésen is sokat lehet keresni
Hátrány
a termék szezonális, mivel ezt csak jó időben lehet élvezni (ezzel gyakorlatilag már azt is elárultam, hogy főleg szabadtéri programokat kínál)
A nagy bevétel azért előny, mert így van lehetőség arra, hogy hosszú távú befektetésekben is tudjon gondolkodni a cég tulajdonosa, például a linképítésben.
A szezonalitás viszont kicsit keresztbe tett ebben az esetben: mivel csak júniusban tudtuk elkezdeni a munkát, ezért arra már nem volt esély, hogy még a nyáron látványos (ügyfélben, pénzben mérhető) eredményeket érjünk el.
A cég tulajdonosát azonban ez sem tántorította el, hiszen ő előre gondolkodott: tudta, hogy ha már most elkezdjük a munkát, akkor jövőre annak bőven be fog érni a gyümölcse.
A jó kapcsolaton rengeteg múlik
A sikertörténetekben nem is mindig a számok, hanem a tanulságok a legfontosabbak: ebben az esetben például az, hogy nagyon meg tudja gyorsítani a munkát, ha Te is részt veszel benne.
Tudjuk, hogy a Google megbízhatóbbnak talál egy oldalt, ha azon rendszeresen frissülő szöveges tartalmak vannak.
Az ügyfelünk tartalomírást ugyan nem kért tőlünk, azt viszont vállalta, hogy szép lassan, fokozatosan fogja egyre több plusz információval, tartalommal kiegészíteni az oldalát.
Azóta már szinte minden aloldalán közel 1000 szavas szövegek találhatók saját képekkel kiegészítve, amiket a Google robotjai is értékelnek, ez pedig a mi munkánkat is jelentősen megkönnyíti (hiszen sokkal könnyebb egy olyan oldalt előre juttatni, amivel rendszeresen foglalkoznak).
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Mennyit tud nyerni az ügyfél a Google helyezéssel?
7 aloldalra kezdtük meg a linképítést, összesen 17 kulcsszóra fókuszálva.
A konkrét kulcsszavakat nem nevezhetem meg itt (abból már elég könnyű lenne kitalálni, ki az ügyfelünk), de néhány hasznos információt azért megmutatok velük kapcsolatban.
Kulcsszó | Havi keresések száma | Google Ads kattintási díj |
---|---|---|
Kulcsszó 1 | 5400 | 181 Ft |
Kulcsszó 2 | 2900 | 146 Ft |
Kulcsszó 3 | 2400 | 537 Ft |
Kulcsszó 4 | 1300 | 385 Ft |
Kulcsszó 5 | 1000 | 623 Ft |
Kulcsszó 6 | 720 | 50 Ft |
Kulcsszó 7 | 480 | 83 Ft |
Kulcsszó 8 | 480 | 78 Ft |
Kulcsszó 9 | 390 | 162 Ft |
Kulcsszó 10 | 390 | 546 Ft |
Kulcsszó 11 | 390 | 513 Ft |
Kulcsszó 12 | 210 | 587 Ft |
Kulcsszó 13 | 210 | 497 Ft |
Kulcsszó 14 | 140 | 472 Ft |
Kulcsszó 15 | 70 | 76 Ft |
Kulcsszó 16 | 70 | 53 Ft |
Kulcsszó 17 | 50 | 99 Ft |
Ahogy látod, van néhány igen komoly keresési számú, és pár elég vaskos kattintási árú kulcsszó a listában – és ezek teszik igazán megtérülővé a linképítést hosszú távon.
Ha olvastad a cikkünket a Google helyezés és a CTR kapcsolatáról, akkor láthattad, hogy a Google első helyezéssel átlag 31,73%-os, vagy 31,19%-os (kutatása válogatja) átkattintási arányt érhetsz el.
Vonjunk ebből a két nem igazán eltérő számból átlagot, és akkor nagyot biztosan nem tévedhetünk: a Google első hely nagyjából 31,46%-os átkattintási arányt jelent.
Nézzük meg ezt a legerősebb kulcsszóra: ha az 5.400 kereséses szóra a Google organikus találati listáján az első helyre jut az ügyfelünk, akkor azzal 1.698,84, szóval kb. 1.699 embert ér el.
Ha ezek az emberek Google hirdetésre kattintanának, akkor az összesen 307.519 forintba kerülne az ügyfelünknek – és akkor még csak egyetlen hónapról beszéltünk, ráadásul nem is a legdrágább kulcsszó kapcsán!
A Google első hely azonban messze nem kerül ennyibe – persze valahogy odáig el is kell jutni, és ez pénzbe kerül, de ha olvastad korábbi sikertörténeteinket, tudod, hogy ekkora összeget nem kell itt elkölteni egyetlen kulcsszó miatt egy hónapban.
De térjünk a lényegre: nézzük meg, hogyan jut egyre följebb a találati listán ügyfelünk!
2019. június – ahonnan indultunk a linképítéssel
Egy hónap alatt még a térképre sem kerül fel az ember, de arra legalább jó ez a diagram, hogy most elmagyarázhassuk a működését.
A vízszintes tengelyen látod a kulcsszavakat, fontossági sorrendben: a fenti táblázatban megtalálod, melyikhez milyen keresési számok és kattintási díjak tartoznak.
A függőleges tengely a Google pozíciót jelöli: a csúcson az első hellyel, ahova mindenki el akar jutni, az alján pedig a 100. helyezéssel: aki nincs bent a TOP 100-ban egy adott kulcsszóra, az föl se kerülhet egy ilyen grafikonra.
Júniusban innen indultunk az ügyféllel: 17 erős kulcsszó, amiből még semmire se jutott be a TOP 100-ba, tehát a Google 10. oldalára sem.
Egy hónap alatt még mi sem értünk el csodát, de a következő hónapoktól kezdve már szépen jöttek az eredmények.
2019. július – felkerült az ügyfél a térképre
A linképítés megtette a hatását: egy közép, és kettő alacsonyabb kategóriás (de még mindig fontosnak számító) kulcsszóra bejutott az első 100-ba, sőt, az egyikkel a Google 2. oldalán landolt.
Nyilván ennyitől még nem indult meg a látogató-áradat az ügyfelünk oldalára (a 10. hely után az átkattintási arány valahol 0 és 1% között van), viszont nem is ez volt a terv.
Szándékosan nem bombázzuk az ügyfelünk oldalát az első hónapokban sem 40-nél több linkkel.
Miért nem?
Mert ha egyből 100+ linket dobnánk ki az internetre, az enyhén szólva gyanút keltene, és akkora büntetést kaphatna az oldal, hogy a találati lista legvégére kerülne.
Kevés linkkel indulunk, és lassan építkezünk: ennek köszönhetően viszont biztosak az eredményeink is.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
2019. augusztus – sűrűbb lett a grafikon
Nem kellett azért olyan sokat várni arra, hogy az első TOP 10-es helyezés meglegyen, és hogy a többi kulcsszóra is szép eredményeket érjen el az oldal.
Önmagában már az is figyelemre méltó, hogy a legerősebb kulcsszóra, amire előző hónapban a TOP 100-ban se volt benne az oldal, a következő mért időszakban már az 55. helyen ült.
De rajta kívül is vannak olyanok, amik még nagyobbat ugrottak előre: a grafikon úgy hiszem, önmagáért beszél.
2019. szeptember – sok előrelépés, néhány visszalépés
A Google nem a miénk: ha így lenne, sokkal jobb garanciákat tudnánk vállalni, és ki tudnánk zárni a váratlan helyezésromlásokat.
Láthatod, hogy szép lassan kúszik egyre több oszlop fölfelé, de nem akarom a nagy ugrásokkal leplezni a kisebb visszaeséseket: a 17-es kulcsszóra korábban 40. helyen álló oldal hirtelen lekerült a térképről.
Az ilyenektől nem kell megijedni, teljesen hétköznapi, hogy a helyezések ezen a szinten gyorsan változnak: látni fogod, hogy a következő hónapban nem hogy visszahozza, de meg is előzi majd a korábbi pozícióját az oldal.
A TOP 10-nél egyébként már egyáltalán nem kell félni ettől a fajta kiszámíthatatlanságtól: hacsak valami nagy büntetést nem kap az oldal, akkor nem valószínű, hogy egyik hónapról a másikra pl. a 6. pozícióról 10-20-30 helyet zuhanna vissza.
2019. októbere – megyünk tovább a kijelölt úton
Még nem telt el fél év a munka elkezdése óta, de 3 kulcsszóra már a TOP 10-ben, tehát a Google első oldalán áll az ügyfél weboldala.
A legerősebb kulcsszóra szép lassan haladunk előre, és a harmadik kulcsszónál is végre kezd hatni a linképítés (eddig nem láthattuk a többi között a TOP 100-ban).
A 17-es kulcsszónál legutóbbi eltűnése után a Google 2. oldalán bukkant fel újra az oldal, így nincs okunk aggódni amiatt sem, hogy az 5-ös, és 10-es kulcsszavak most nincsenek meg – a korábbi helyezések alapján biztosra vehető, hogy a következő hónapokban visszaszerezzük a helyezéseket.
2019. novembere – minden kulcsszóra előre törünk
Kell várni arra, hogy a linképítés elkezdjen igazán dolgozni, de amikor megtörténik, akkor az eredmény nagyon látványos lesz.
Nehéz elsőre elhinni, de a számok nem hazudnak: október és november között bizony igen komoly változások történtek, amiknek eredményeként nem csak a TOP 100-ba érkezett be minden kulcsszóra az oldal, de egyenesen a TOP 50-be!
7 keresőszó esetében már az első oldalon is ott van, nem egy alkalommal az első 3 találat között, tehát elmondhatjuk, hogy igen komoly helyezésjavulás történt 1 hónap alatt.
2019. decembere – mindenki egyre közelebb a grafikon tetejéhez
Némely esetben voltak kisebb-nagyobb visszaesések, az azonban nem valószínű, hogy a jövőben bármelyik kulcsszónál is attól kéne tartani, hogy eltűnne a térképről a weboldal.
Általánosan mindenképp az figyelhető meg, hogy a pozíciók erősödtek: főleg a legerősebb kulcsszó esetén, aminek kifejezetten örülünk.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
2020. januárja – új év, további erősödés
A második legerősebb kulcsszóra az oldal nem csak visszaszerezte, de jócskán meg is előzte korábbi pozícióját az új év kezdetén.
A számok határozottan bíztatóak a többi kulcsszó esetén is, úgyhogy számíthattunk rá, hogy a 2020-as évben meglesznek azok a helyezések, amiket az ügyféllel célként tűztünk magunk elé.
2020 februárja – az első 1. hely
Az év második hónapjában elértük az első pozíciót a hetedik legfontosabb kulcsszóra, és még háromra szereztünk dobogós helyet.
A Google helyezések átmeneti kiszámíthatatlanságát mutatja a 4-es számú kulcsszó, amire az előző havi 44. pozíciójáról kiesett a TOP 100-ból is az oldal – de ahogy a következő hónapok is mutatják majd, amilyen gyorsan eltűnhet egy helyezés, olyan gyorsan vissza is jöhet.
2020. márciusa – 4 db 1. hely
Márciusban már 4 keresőszóra is az első találatként jelent meg ügyfelünk, és 17-ből 9-re az első oldalon találhattunk rá.
Ez már abszolút az az időszak, ahol kezd beérni a linképítés, hiszen a TOP 10-es pozíciók már határozottan sok értékes látogatót tudnak hozni az oldalnak.
2020. áprilisa – 6 kulcsszóra a TOP 3-ban
Ha egy fontos keresőszóra az első három találat között vagy, akkor nincs sok okod a panaszra – ügyfelünk pedig márciusra 6 szóra került ide.
A két legerősebb kulcsszóra is elindultunk már ekkor a TOP 10 felé, miközben az eddig megszerzett 4 db első helyet is sikerült megőriznünk.
2020. májusa – a legfontosabb kulcsszóra végre az 1. oldalon
Május egy nagyon felemás hónap volt: bizonyos szavakra visszazuhant az oldal, míg másikra olyan helyezést ért el, mint korábban soha.
A második legfontosabb kulcsszó visszaesése elég fájó pont volt, de ahogy már említettem, ilyen a Google háza táján bizony előfordul olykor – aggódni viszont csak akkor kell, ha nem sikerül záros határidőn belül visszakerülni a csúcsra.
Mindeközben viszont ott a legnagyobb keresési számú szó, amire végre az első oldalra kerültünk.
2020. júniusa – az első év vége
Amire előző hónapban az első 100-ban se lehetett minket megtalálni, annál a 6. helyen bukkantunk fel újra.
Június hónappal véget is ért a szerződésünk, ezzel pedig az elemzésünk is: nyugodtan hasonlítsd össze a 2019. júniusi grafikont ezzel az utolsóval, és máris láthatod, mennyit tud hozni a linképítés 1 év alatt.
Nincs még vége ennek a projektnek, és nincs még vége ennek az esettanulmánynak sem
Látszik, hogy néhány hónap mennyit tud számítani a linképítésben: gyakorlatilag a semmiből eljuthat a csúcsra egy weboldal, ha van elég türelmünk kivárni az eredményeket.
A legfontosabb pedig ebben az esetben az volt, hogy mire elkezdődött ügyfelünknél az új szezon, addigra minél több ember találja meg a Google találati listáján keresztül.
Az eredmények elég meggyőzőek voltak az ügyfelünk számára ahhoz, hogy új kulcsszavakkal egy újabb szerződést kössön velünk, és folytassuk a további linképítést.
Ha a számok Téged is meggyőznek, itt a lehetőség, hogy űrlapunkon keresztül árajánlatot kérj tőlünk!