Mire elég 1 hónap linképítés? Esettanulmány a helyezésjavulásról:

Mire elég 1 hónap linképítés? Esettanulmány a helyezésjavulásról:

A linképítés hosszú távú befektetés – ezt nem győzzük elégszer hangsúlyozni, szinte minden ezzel foglalkozó cikkünkben, hírlevelünkben, aloldalunkon leírjuk.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lennének rövid távon is érzékelhető/értékelhető eredményei.

Itt van például ügyfelünk, aki rendezvények szervezésével, lebonyolításával foglalkozik (ahogy máskor, úgy most sem utalhatok ennél konkrétabban a tevékenységi körére).

Az ő weboldalán 2019 nyarán kezdtünk el dolgozni – illetve maga a weboldal már kész volt, már csak az volt a lényeg, hogy valahogy a Google első oldalára juttassuk.

17 fontos kulcsszót választottunk ki közösen, amikre a legkomolyabb keresések voltak, és amikből egyre sem volt még a Google TOP 100-ban sem akkor.

De ne szaladjunk ennyire előre: kezdjük ezt a sikersztorit is az elején!

Előre kell gondolkodni a linképítésen

Az ügyfél weboldalán kínált szolgáltatásnak van egy nagy előnye, és egy nagy hátránya:

Előny

200.000 Forint körüli az átlagára, tehát egy megrendelésen is sokat lehet keresni

Hátrány

a termék szezonális, mivel ezt csak jó időben lehet élvezni (ezzel gyakorlatilag már azt is elárultam, hogy főleg szabadtéri programokat kínál)

A nagy bevétel azért előny, mert így van lehetőség arra, hogy hosszú távú befektetésekben is tudjon gondolkodni a cég tulajdonosa, például a linképítésben.

A szezonalitás viszont kicsit keresztbe tett ebben az esetben: mivel csak júniusban tudtuk elkezdeni a munkát, ezért arra már nem volt esély, hogy még a nyáron látványos (ügyfélben, pénzben mérhető) eredményeket érjünk el.

A cég tulajdonosát azonban ez sem tántorította el, hiszen ő előre gondolkodott: tudta, hogy ha már most elkezdjük a munkát, akkor jövőre annak bőven be fog érni a gyümölcse.

A jó kapcsolaton rengeteg múlik

A sikertörténetekben nem is mindig a számok, hanem a tanulságok a legfontosabbak: ebben az esetben például az, hogy nagyon meg tudja gyorsítani a munkát, ha Te is részt veszel benne.

Tudjuk, hogy a Google megbízhatóbbnak talál egy oldalt, ha azon rendszeresen frissülő szöveges tartalmak vannak.

Az ügyfelünk tartalomírást ugyan nem kért tőlünk, azt viszont vállalta, hogy szép lassan, fokozatosan fogja egyre több plusz információval, tartalommal kiegészíteni az oldalát.

Azóta már szinte minden aloldalán közel 1000 szavas szövegek találhatók saját képekkel kiegészítve, amiket a Google robotjai is értékelnek, ez pedig a mi munkánkat is jelentősen megkönnyíti (hiszen sokkal könnyebb egy olyan oldalt előre juttatni, amivel rendszeresen foglalkoznak).

Mennyit tud nyerni az ügyfél a Google helyezéssel?

7 aloldalra kezdtük meg a linképítést, összesen 17 kulcsszóra fókuszálva.

A konkrét kulcsszavakat nem nevezhetem meg itt (abból már elég könnyű lenne kitalálni, ki az ügyfelünk), de néhány hasznos információt azért megmutatok velük kapcsolatban.

Kulcsszó Havi keresések száma Google Ads kattintási díj
Kulcsszó 1 5400 181 Ft
Kulcsszó 2 2900 146 Ft
Kulcsszó 3 2400 537 Ft
Kulcsszó 4 1300 385 Ft
Kulcsszó 5 1000 623 Ft
Kulcsszó 6 720 50 Ft
Kulcsszó 7 480 83 Ft
Kulcsszó 8 480 78 Ft
Kulcsszó 9 390 162 Ft
Kulcsszó 10 390 546 Ft
Kulcsszó 11 390 513 Ft
Kulcsszó 12 210 587 Ft
Kulcsszó 13 210 497 Ft
Kulcsszó 14 140 472 Ft
Kulcsszó 15 70 76 Ft
Kulcsszó 16 70 53 Ft
Kulcsszó 17 50 99 Ft

Ahogy látod, van néhány igen komoly keresési számú, és pár elég vaskos kattintási árú kulcsszó a listában – és ezek teszik igazán megtérülővé a linképítést hosszú távon.

Ha olvastad a cikkünket a Google helyezés és a CTR kapcsolatáról, akkor láthattad, hogy a Google első helyezéssel átlag 31,73%-os, vagy 31,19%-os (kutatása válogatja) átkattintási arányt érhetsz el.

Vonjunk ebből a két nem igazán eltérő számból átlagot, és akkor nagyot biztosan nem tévedhetünk: a Google első hely nagyjából 31,46%-os átkattintási arányt jelent.

Nézzük meg ezt a legerősebb kulcsszóra: ha az 5.400 kereséses szóra a Google organikus találati listáján az első helyre jut az ügyfelünk, akkor azzal 1.698,84, szóval kb. 1.699 embert ér el.

Ha ezek az emberek Google hirdetésre kattintanának, akkor az összesen 307.519 forintba kerülne az ügyfelünknek – és akkor még csak egyetlen hónapról beszéltünk, ráadásul nem is a legdrágább kulcsszó kapcsán!

A Google első hely azonban messze nem kerül ennyibe – persze valahogy odáig el is kell jutni, és ez pénzbe kerül, de ha olvastad korábbi sikertörténeteinket, tudod, hogy ekkora összeget nem kell itt elkölteni egyetlen kulcsszó miatt egy hónapban.

De térjünk a lényegre: nézzük meg, hogyan jut egyre följebb a találati listán ügyfelünk!

2019. június – ahonnan indultunk a linképítéssel

2019. június – ahonnan indultunk a linképítéssel

Egy hónap alatt még a térképre sem kerül fel az ember, de arra legalább jó ez a diagram, hogy most elmagyarázhassuk a működését.

A vízszintes tengelyen látod a kulcsszavakat, fontossági sorrendben: a fenti táblázatban megtalálod, melyikhez milyen keresési számok és kattintási díjak tartoznak.

A függőleges tengely a Google pozíciót jelöli: a csúcson az első hellyel, ahova mindenki el akar jutni, az alján pedig a 100. helyezéssel: aki nincs bent a TOP 100-ban egy adott kulcsszóra, az föl se kerülhet egy ilyen grafikonra.

Júniusban innen indultunk az ügyféllel: 17 erős kulcsszó, amiből még semmire se jutott be a TOP 100-ba, tehát a Google 10. oldalára sem.

Egy hónap alatt még mi sem értünk el csodát, de a következő hónapoktól kezdve már szépen jöttek az eredmények.

2019. július - felkerült az ügyfél a térképre

2019. július - felkerült az ügyfél a térképre

A linképítés megtette a hatását: egy közép, és kettő alacsonyabb kategóriás (de még mindig fontosnak számító) kulcsszóra bejutott az első 100-ba, sőt, az egyikkel a Google 2. oldalán landolt.

Nyilván ennyitől még nem indult meg a látogató-áradat az ügyfelünk oldalára (a 10. hely után az átkattintási arány valahol 0 és 1% között van), viszont nem is ez volt a terv.

Szándékosan nem bombázzuk az ügyfelünk oldalát az első hónapokban sem 40-nél több linkkel.

Miért nem?

Mert ha egyből 100+ linket dobnánk ki az internetre, az enyhén szólva gyanút keltene, és akkora büntetést kaphatna az oldal, hogy a találati lista legvégére kerülne.

Kevés linkkel indulunk, és lassan építkezünk: ennek köszönhetően viszont biztosak az eredményeink is.

2019. augusztus – sűrűbb lett a grafikon

2019. augusztus – sűrűbb lett a grafikon

Nem kellett azért olyan sokat várni arra, hogy az első TOP 10-es helyezés meglegyen, és hogy a többi kulcsszóra is szép eredményeket érjen el az oldal.

Önmagában már az is figyelemre méltó, hogy a legerősebb kulcsszóra, amire előző hónapban a TOP 100-ban se volt benne az oldal, a következő mért időszakban már az 55. helyen ült.

De rajta kívül is vannak olyanok, amik még nagyobbat ugrottak előre: a grafikon úgy hiszem, önmagáért beszél.

2019. szeptember – sok előrelépés, néhány visszalépés

2019. szeptember – sok előrelépés, néhány visszalépés

A Google nem a miénk: ha így lenne, sokkal jobb garanciákat tudnánk vállalni, és ki tudnánk zárni a váratlan helyezésromlásokat.

Láthatod, hogy szép lassan kúszik egyre több oszlop fölfelé, de nem akarom a nagy ugrásokkal leplezni a kisebb visszaeséseket: a 17-es kulcsszóra korábban 40. helyen álló oldal hirtelen lekerült a térképről.

Az ilyenektől nem kell megijedni, teljesen hétköznapi, hogy a helyezések ezen a szinten gyorsan változnak: látni fogod, hogy a következő hónapban nem hogy visszahozza, de meg is előzi majd a korábbi pozícióját az oldal.

A TOP 10-nél egyébként már egyáltalán nem kell félni ettől a fajta kiszámíthatatlanságtól: hacsak valami nagy büntetést nem kap az oldal, akkor nem valószínű, hogy egyik hónapról a másikra pl. a 6. pozícióról 10-20-30 helyet zuhanna vissza.

2019. októbere – megyünk tovább a kijelölt úton

2019. októbere – megyünk tovább a kijelölt úton

Még nem telt el fél év a munka elkezdése óta, de 3 kulcsszóra már a TOP 10-ben, tehát a Google első oldalán áll az ügyfél weboldala.

A legerősebb kulcsszóra szép lassan haladunk előre, és a harmadik kulcsszónál is végre kezd hatni a linképítés (eddig nem láthattuk a többi között a TOP 100-ban).

A 17-es kulcsszónál legutóbbi eltűnése után a Google 2. oldalán bukkant fel újra az oldal, így nincs okunk aggódni amiatt sem, hogy az 5-ös, és 10-es kulcsszavak most nincsenek meg – a korábbi helyezések alapján biztosra vehető, hogy a következő hónapokban visszaszerezzük a helyezéseket.

Nincs még vége ennek a projektnek, és nincs még vége ennek az esettanulmánynak sem

Látszik, hogy néhány hónap mennyit tud számítani a linképítésben: gyakorlatilag a semmiből eljuthat a csúcsra egy weboldal, ha van elég türelmünk kivárni az eredményeket.

A legfontosabb pedig ebben az esetben az, hogy mire elkezdődik ügyfelünknél a szezon, addigra minél több ember találja meg a Google találati listáján keresztül.

Hónapról hónapra fogjuk ezt a cikket frissíteni, hogy tisztán látszódjanak a linképítés eredményei, és hogy Te is lásd, mire számíthatsz, ha minőségi linképítésbe fektetsz.

Ha pedig a számok meggyőznek, itt a lehetőség, hogy űrlapunkon keresztül árajánlatot kérj tőlünk!

De sietned kell, mert ha egy versenytársad hamarabb jelentkezik hozzánk, akkor Veled már nem tudunk szerződést kötni – erről szól nálunk a kizárólagosság.

Kérj árajánlatot itt!