Ha azt mondom, hogy ugyanazt az eredményt kapod 420.000 forintért, mint 6.218.820 forintért, Te melyiket választod?

Ha azt mondom, hogy ugyanazt az eredményt kapod 420.000 forintért, mint 6.218.820 forintért, Te melyiket választod?

Szeretnénk most megállni egy pillanatra, és egy olyan sikertörténetet elmesélni, ami minden eddigi elvárásunkat felülmúlta, és reméljük téged is motiválni fog.

Felkészültél?

Akkor öveket becsatolni, mert ez egy nem mindennapi történet lesz!

Hogy kerültünk mi a képbe?

Történt egyszer, hogy elindult egy egytermékes vállalkozás.

Kifogástalan weboldal, csodálatos tartalmak, aránylag jó bevétel, ám mégsem volt minden teljesen kerek.

Ugyanis a vásárlók 90%-a fizetett hirdetésekből jött, ami hosszú távon nem valami kifizetődő dolog.

Mi ilyenkor a teendő?

Javítani kell az organikus eléréseken, vagyis bizonyos kulcsszavakra minél előkelőbb helyet kell szerezni a Google találati listáján.

Röviden tehát így találtunk rá egymásra a szóban forgó ügyfelünkkel.

Az anyagi keretei korlátozottak voltak, ezért aránylag kisebb csomagot választott, tehát havi 10 linképítős cikket.

Tisztában volt vele, hogy ez egy hosszútávú befektetés, hiszen, ahogy a legtöbb cikkünkben is kommunikáljuk, a linképítésnek idő kell, míg beérik, ám ami ez után következett, arra mi sem számítottunk.

Szó szerint robbantottunk a linképítéssel 2020 júliusától

Hónap index Új felhasználók Épített linkek
2020. január 8 0
2020. február 69 0
2020. március 65 0
2020. április 151 0
2020. május 503 0
2020. június 874 0
2020. július 996 10
2020. augusztus 2029 10
2020. szeptember 2583 10
2020. október 3900 10
2020. november 5210 10
2020. december 8152 10
2021. január 13068 10
Összesen 35938 70

Ügyfelünkkel tehát 2020 júliusában kezdtünk együtt dolgozni, és ahogy korábban is említettük, mindössze 10 darab linkkel indítottunk.

Ahogy a táblázatban is látjuk, hogy csupán 1 hónap leforgása alatt az új látogatók száma a duplájára duzzadt.

Ezt követően fokozatosan növekedett ez a szám, míg 2021 januárjára több, mint a tizenháromszorosára nőtt az organikusan elért új látogatók száma.

Ezt mindössze 8 hónap alatt értük el, ami önmagában is egy rendkívül kimagasló eredménynek számít.

Ami pedig az ezzel járó költségeket illeti…

Hónap Linképítés ára CPC (átlag) Google Ads lett volna
2020. július 60000 Ft 173 Ft 172351 Ft
2020. augusztus 60000 Ft 173 Ft 351104 Ft
2020. szeptember 60000 Ft 173 Ft 446970 Ft
2020. október 60000 Ft 173 Ft 674868 Ft
2020. november 60000 Ft 173 Ft 901554 Ft
2020. december 60000 Ft 173 Ft 1410647 Ft
2021. január 60000 Ft 173 Ft 2261326 Ft
  420000 Ft   6218820 Ft
SPÓROLÁS 5798820 Ft

Mindezért csak 420 000 forintot kellett ügyfelünknek kifizetnie.

Azonban, ha ugyanezt a látogatottsági számot szerette volna elérni CSAK a Google ADS hirdetéseken keresztül, több milliós kiadásra kellett volna számítania.

A számára releváns kulcsszavak átlagos CPC (Cost Per Click) ára 173 forint, ami azt jelenti, hogy minden új látogatóért ennyit kellett volna fizetnie.

Vagyis, ha csak a júliustól januárig tartó időszakot vizsgáljuk, akkor a 35.938 új látogató több mint 6 millió forintot jelentett volna.

De mivel minket és a linképítést választotta az organikus elérések növelése érdekében, pontosan 5.798.820 forintot tudott megspórolni, ami azt jelenti, hogy 173 forint helyett mindössze 12 forintjába került egy látogató.

Azért ez nem semmi, igaz?

Nem csak a látogatók száma célozta meg a csillagos eget

Ezeket az elképesztő látogatottsági számokat pedig leginkább az koronázza meg, hogy azt is elmondhatjuk: nem csak üres számokról beszélünk.

Ugyanis hiába van egy oldalnak temérdek látogatója, ha azok pár perc böngészés után tovább is állnak.

Egyértelmű, hogy egy vállalkozás akkor lesz sikeres, ha az oldalra érkező látogatók vásárolnak is, tehát a konverziós arány is számottevő.

Elképesztő konverzió

Elképesztő konverzió

A fentebbi grafikonon megfigyelhetjük, hogyan alakult az ügyfelünk esetében a csak és kizárólag organikus találatokból származó bevételek és az újonnan érkező látogatók aránya.

A jobb felső sarokban láthatod, hogy a 2020. január 1. és a 2021. január 31. közötti időszakot vizsgáltuk.

A történet egészen 2020 júliusáig nem valami említésre méltó, azonban láthatjuk, hogy nyár közepétől (amikor megkezdtük a linképítést), nem csak a felhasználók száma kezdett el rohamosan növekedni, hanem ezzel együtt a vásárlásoké is.

Ebben az időszakban összesen tehát 37.608 új felhasználója volt az oldalnak, ebből pontosan 35.938 érkezett azután, hogy megkezdtük a közös munkát, az organikus elérésekből származó bevétel pedig majdhogynem elérte az 5 milliós összeget.

Végül pedig vessünk egy pillantást a helyezésekre is

Végül pedig vessünk egy pillantást a helyezésekre is

Mikor megkezdtük az együttműködést, nem kevesebb, mint 1179 keresőszót vettünk górcső alá.

Ügyfelünk esetében ennyi kulcsszót és kifejezést találtunk, ami számára releváns és ezeken keresztül kapcsolódhat a potenciális vásárlóihoz.

Persze ez nem azt jelenti, hogy mind az 1179 keresőszóval dolgoztunk is, hiszen azt tudni kell, hogy a linképítés folyamatában még az is egy nagyszerű dolog, hogy a Google érzékeli két keresőszó között a kapcsolatot, így képes az egyik erősíteni a másikat.

A helyzet pedig a következő: 191 kulcsszóra sikerült elérni az első helyezést, 442 keresőszóval benne vagyunk a TOP 10-ben és 808-ra a TOP 100-ban.

A közös munkának itt pedig még közel sincs vége.

Ezeket az eredményeket Te is elérheted!

Teljesen megértjük, ha hirtelen csak kapkodod a fejed, és újra meg újra átolvasod a számokat, mert egyszerűen nem hiszel a szemednek.

De mi szóltunk előre, hogy ez egy nem mindennapi sikersztori lesz!

A történetből viszont azt sem szabad kihagyni, hogy a partnerünk weboldala egy tökéletesen felépített oldal, így a mi dolgunk is mérföldekkel könnyebb volt, hiszen biztos alapokra tudtunk építkezni.

Mit szólnál, ha következő sikersztori rólad szólna?

Kérj ajánlatot még ma, és hagyd, hogy a te oldalad is az egekbe repítsük!

Kérj árajánlatot itt!