Vajon mi lehet a titka azoknak a vállalkozásoknak, amelyek már több éve, vagy akár több évtizede sikeres piaci jelenléttel rendelkeznek?
Nem kapkodnak, nem csinálnak semmi meggondolatlant, hisznek a hosszútávú befektetések erejében és több évre előre terveznek.
Nem véletlenül van megannyi közmondás és szólás-mondás a türelemről, hiszen a „nagyoknak” ez az egyik legfőbb erényük.
Több éves jó kapcsolat
Van egy ügyfelünk, akivel már majdhogynem 10 éves kapcsolat és közös munka áll a hátunk mögött.
Együtt sikerült őt a Google élére juttatni, ám ez a sikersztori mégsem az első helyezésről fog szólni.
Mivel minden történetünkben megőrizzük az anonimitást, most is csak annyit fogok elárulni, hogy ez az ügyfelünk más vállalkozásoknak nyújt szolgáltatást, ám azok olyan nagy mértékűek, hogy egy üzletkötés milliókról szól.
Ilyen volumenű szerződések esetén természetesen hosszútávú, több éves elköteleződésről beszélünk.
Ügyfelünk szintén azoknak a vállalkozóknak a táborát erősíti, akik hisznek a hosszútávú befektetésekben és megfontoltan cselekednek, így nem is volt kérdés, hogy a siker eszközeként a linképítést fogja választani.
Ennek a módszernek a tudományát pedig úgy kell elképzelni, mint egy veteményeskertet.
Elülteted a magokat, majd folyamatosan öntözöd, ápolod a földet, végül megjelennek az első picike hajtások és ez már félsiker.
Ezeket a hajtásokat óvni, folyamatosan öntözni és táplálni kell, hogy végül learathassad a babérokat, vagyis a Te első helyezésed a Google találati listáján.
Világjárvány ide, vagy oda, van, aki még így is tud teljesíteni!
Miután elértük a kívánt eredményeket, a feladatunk már csak a szinten tartás volt – havi 10 darab link kiépítésével, és 1 darab 800 szavas hasznos tartalommal.
A mi munkák az elmúlt 2 évben nem is változott, de az eredmények annál inkább.
Ügyfelünk viszonylag lassan, de biztosan fejlődött és növekedett, ám a 2020-as év mindent elsöprő sikert jelentett.
Talán meglepő ezt hallani, hogy a pandémia éve valakinek nem veszteségesen zárult, de tényleg vannak szerencsés kivételek, akik minden negatív történés ellenére jó évet zárhattak.
Az új látogatók száma majdhogynem a duplájára nőtt
Ez a grafikon a 2019-es és a 2020-as évek látogatottságának a számát hasonlítja össze, amiből a fejlődés mértékét olvashatjuk ki százalékos értékben megadva.
Jól látható, hogy a 2020-as évben mintegy 95%-os fejlődést értünk el a weboldal látogatottságában, ami szám szerint +8966 főt jelentett.
Ugyan márciusban és áprilisban érzékelhető egy kisebb visszaesés, ami betudható a világjárvány és a karantén beköszöntének, ám utána újra növekedésnek indulnak a számok, ami egészen az év végéig szépen ki is tart.
Miért kell csínján bánni a Google hirdetésekkel?
Nagyon sokan siettetni szeretnék a dolgokat, ezért választják inkább a Google hirdetések adta lehetőségeket, csak arról nem szabad megfeledkezni ebben az esetben, hogy ilyenkor csak addig érvényes az innen szerzett látogatók száma, amíg fut a kampány.
Ha ezzel a módszerrel szeretnénk meghatározott kulcsszavakra előrébb jutni, akkor annak ára van, még pedig nem is kicsi.
Dátumtartomány | Új felhasználók | CPC (átlag) | Linképítés ára | Épített linkek száma | Google ADS költség lenne |
---|---|---|---|---|---|
2019. január | 474 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 90365 Ft |
2019. február | 651 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 124109 Ft |
2019. március | 731 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 139360 Ft |
2019. április | 718 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 136882 Ft |
2019. május | 657 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 125253 Ft |
2019. június | 598 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 114005 Ft |
2019. július | 707 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 134785 Ft |
2019. augusztus | 769 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 146605 Ft |
2019. szeptember | 835 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 159187 Ft |
2019. október | 855 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 163000 Ft |
2019. november | 1228 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 234110 Ft |
2019. december | 1194 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 227628 Ft |
2020. január | 1567 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 298738 Ft |
2020. február | 1741 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 331910 Ft |
2020. március | 1168 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 222671 Ft |
2020. április | 1091 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 207992 Ft |
2020. május | 1474 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 281008 Ft |
2020. június | 1623 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 309414 Ft |
2020. július | 1707 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 325428 Ft |
2020. augusztus | 1547 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 294925 Ft |
2020. szeptember | 1468 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 279864 Ft |
2020. október | 1570 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 299310 Ft |
2020. november | 1526 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 290922 Ft |
2020. december | 1901 | 191 Ft | 60000 Ft | 10 | 362413 Ft |
Esetünkben az átlagos CPC (Cost Per Click) az ügyfelünk számára fontos kulcsszavakra 191 (kerekítés nélkül: 190,6432432) forint volt, ami azt jelenti, hogy minden egyes kattintás után átlagosan ennyit kellett volna fizetnie, ha ugyanazt az eredményt szerette volna elérni, mint amit velünk és a linképítéssel.
Elsőre talán egészen bagatell összegnek tűnhet, de ha egymás mellé állítjuk a konstans 60 ezer forintos linképítést, és a Google Ads árát, azonnal szembetűnő a különbség, de az igazán nagy differencia csak az évvégi elszámolásnál tűnik ki.
Beszéljünk egy kicsit a költségekről!
Év | Új felhasználók | Épített linkek száma | Linképítés ára | CPC átlag | Google ADS költség lenne |
---|---|---|---|---|---|
2020 | 18383 | 120 | 720000 Ft | 191 Ft | 3504595 Ft |
2019 | 9417 | 120 | 720000 Ft | 191 Ft | 1795287 Ft |
FEJLŐDÉS | 8966 | 191 Ft | 1709307 Ft |
2019-ben 12 havi linképítésért összesen 720.000 forintot kellett fizetni, amivel egyébként 152%-os fejlődést tudtunk elérni az előző évhez képest.
Ugyanezért az eredményért a Google Ads – ha az átlagos CPC árakkal számolunk – megközelítőleg 1.795.287 forintot kért volna el, ügyfelünk így máris több mint 1 millió forintot tudott megspórolni magának.
2020-ban pedig további 95%-kal növekedett a látogatottság, ami ügyfelünknek még mindig csak 720.000 forintjába került, de ebben az évben már nem kevesebb, mint 3.504.595 – 720.000, tehát 2.784.595 forintot tudott megspórolni.
Dátumtartomány | Új felhasználók | Épített linkek száma | Linképítés ára | Google ADS költség lenne |
---|---|---|---|---|
2 év alatt összesen | 27800 | 240 | 1440000 Ft | 5299882 Ft |
SPÓROLÁS | 3859882 Ft | |||
ENNYIBE KERÜLT 1 LÁTOGATÓ 24 HÓNAP ALATT | 52 Ft |
Ha ügyfelünk ugyanezt a fejlődési mértéket szerette volna követni, de Google Ads hirdetésekkel, akkor igencsak mélyen a zsebébe kellett volna nyúlnia.
Ugyanis ahhoz, hogy elérje ezt a látogatottsági számot az elmúlt két évben, azért 5 299 882 Ft-ot kellett volna fizetnie.
Mindezzel szemben, a linképítéssel 3.859.882 Ft-tal (tehát majdnem 4 millióval) kevesebbet kellett kifizetni ugyanazért az eredményért.
És hogy mennyibe került így 1 látogató a 2 év alatt?
Csupán 52 forintba.
Elképesztő nem?
Tedd meg az első lépéseket a sikerért!
Elképesztő számok, elképesztő eredmények, mindezek pedig csak egy karnyújtásnyira vannak Tőled.
Egy vállalkozás fenntartása és fellendítése olykor nem kis költségeket ölel fel, de akár milliókkal több maradhat a kasszában, ha okosan döntünk és a megfelelő eljárásokat alkalmazzuk.
A linképítés egy olyan műfaj, amivel rengeteg pénzt tudsz megtakarítani, ha hajlandó vagy türelmes maradni.
Te bevállalnád az abszolút siker érdekében?
Kérj tőlünk Te is árajánlatot linképítésre és spórolj meg akár több millió forintot!