Így spórolhat Neked is a linképítés 11.366.567 forintot kevesebb, mint 3 év alatt

Így spórolhat Neked is a linképítés

Nem érzed még eléggé kézzelfoghatónak a linképítés előnyeit?

Akkor beszéljünk az anyagiakról!

De ne csak elméletben: bemutatom Neked egy ügyfelünket, akinek átlag 900.000 forintot spórolt meg minden hónapban 2019. december 31-ig csak az, hogy a Google első helyein volt az oldala a legfontosabb kulcsszavaira.

Hogyan lehet ezt elérni?

Mutatom a részleteket, de előbb inkább kezdjük az eredményekkel – azok amúgy is magukért beszélnek.

Ennyi forintot jelent a Google helyezés javulása

Időszak Látogatók száma TOP10 kulcsszó CPC átlag CPC értéke Épített linkek száma Linképítés ára
2019. 50 851 210 Ft 10 678 710 Ft 120 600 000 Ft
2018. 14527 217 Ft 3 152 359 Ft 210 1 050 000 Ft
2017. 394 217 Ft 85 498 Ft 180 900 000 Ft
Összesen 65 772   13 916 567 Ft 510 2 550 000 Ft
Spórolás 11 366 567 Ft

Ebben a táblázatban évekre lebontva láthatod a linképítés számszerűsített eredményeit.

Amit fontos megjegyezni: 2017-ben nem január 1-jén, hanem csak tavasszal kezdtük meg a munkát, úgyhogy csak a 2018-as és 2019-es sorban beszélünk valóban egy teljes évről.

A második oszlopban a megszerzett látogatók számát látod, akik a Google organikus találati listájáról érkeztek ügyfelünk oldalára.

A lényeg viszont a 3. oszlopnál kezdődik: itt látod azt, hogy átlagosan mennyibe kerül egy kattintás a Google Ads hirdetésekre a főbb kulcsszavaknál.

Ha tehát azt az 50.851 embert, aki a Google-ből érkezett hozzánk 2019-ben, hirdetéseken keresztül értük volna el, akkor azért több, mint 10 millió forintot kellett volna fizetnie az ügyfelünknek.

Ehhez képest a linképítés csak 600.000 forintjába került neki ebben az évben – ez elég szembetűnő különbség, nem igaz?

És 2020-ra is csak 720.000 Ft lesz, mert a szerződést is megkötöttük már.

Mi kell ahhoz, hogy Te is milliókat tudj spórolni a linképítéssel?

Menjünk végig lépésről lépésre a munkánkon ahhoz, hogy lásd, hogyan lehet ilyen eredményeket elérni.

Az ügyfelünk (egy fogorvosi magánrendelő Budapesten) 2017 elején keresett meg minket – akkor még se weboldal, se semmilyen online marketinges tapasztalat nem állt a rendelkezésére.

Az év első hónapjai a megbeszélésekkel, és végül egy optimalizált, a Google irányelveinek tökéletesen megfelelő weboldal felépítésével telt el.

Egy több mint 2.500 kulcsszóból álló lista mentén indult el a tartalomfejlesztés az oldalra, aminek oroszlánrészét egyébként az ügyfelünk csinálta – az oldalon található hasznos tartalmak szakmaiságához tehát kétség sem férhet.

Egy jól felépített és rendszeresen frissített oldalt máris könnyebb a Google első helyére juttatni – de azért kell hozzá dolgozni!

Először befektetni kell, és utána jön az eredmény

Először befektetni kell, és utána jön az eredmény

2017 tavaszán tehát el is indítottuk a linképítést: az év végégig 180 db minőségi cikk készült el az általunk üzemeltetett weboldalakra/blogokra, az eredményeket pedig a grafikonon láthatod.

A 394 megszerzett oldallátogató 85.498 forintba került volna Google Ads hirdetéseken keresztül – ez ekkor még sokkal alacsonyabb összeg, mint amit az ügyfelünk a linképítésre fordított (900.000 Ft), de Te már tudod, hogy a következő években mennyire meg fognak fordulni majd az arányok.

Ez is mutatja, hogy a linképítés hosszú távú befektetés: ahhoz, hogy az első hónapokban befektetett idő, energia és pénz megtérüljön, bizony várni kell – de a 2018-as év eredményei mutatják, hogy megéri.

2018-ban már 2.000.000 forintot takarított meg az ügyfél

2018-ban már 2.000.000 forintot takarított meg az ügyfél

2018-ban 210 linket építettünk, aminek az ára 1.050.000 Ft volt – és 14.527 potenciális ügyfelet hozott a konyhára.

Ha ugyanezt a számot Google hirdetésekkel értük volna el, akkor ez a 217 forintos kattintási ár mellett 3.152.359 forintot jelentett volna.

Magyarul tehát máris duplán megtérült az, amit az azelőtti évben fizetett az ügyfél!

És mi kellett ehhez?

Hogy a legfontosabb kulcsszavakra bejuttassuk a Google TOP10-be – ez meg is történt, így az év második felében már ráálltunk a helyezésmegtartásra.

És itt tartunk most

És itt tartunk most

A fenti képen láthatod, hogy a 2019-es és a 2018-as év azonos időszakát tekintve mekkora a különbség a megszerzett látogatók számában.

Egy év alatt alatt már majdnem 51.000 látogató érkezett az oldalra, ami 3,5-szöröse annak, amit 2018-ban sikerült elérni!

A helyezésmegtartás értelemszerűen nem jelent olyan komoly költségeket, mint a helyezés megszerzés, így itt már csak 600.000 Ft-ot kellett linképítésre fordítani – ez tényleg eltörpül amellett a 10.000.000 forint mellett, amit a CPC hirdetések után kellett volna fizetni.

Jelenleg az ügyfelünk

  • 531 kulcsszóra van bent a Google TOP10-ben (ezekre átlag 163.180 keresés érkezik összesen havonta)
  • és 1.830 kulcsszóra van bent a Google TOP100-ban (átlag 274.910 keresés összesen egy hónapban)

Ami ebből látszik, hogy a legfontosabb, tehát a legnagyobb átlag havi keresési számmal rendelkező kulcsszavakra sikerült az első oldalra juttatni az ügyfél weboldalát a Google találati listáján.

Mennyi pénzt jelent ez az ügyfelünknek?

Mennyi pénzt jelent ez az ügyfelünknek?

Ez alatt a majdnem 3 év alatt az ügyfelünk 2.550.000 forintot költött linképítésre, és több mint 65.000 látogatót szerzett magának ebből.

Ha ugyanezeket az embereket Google hirdetéseken keresztül csábította volna az oldalára, az 13.916.567 Ft forintjába került volna, magyarul tehát nem kevesebbet, mint 11.366.567 Ft-ot spórolt meg magának.

Persze, az első évben még a hirdetés tűnt kifizetődőbbnek, de ahogy beérik a munka gyümölcse, úgy lesz egyre gazdaságosabb a linképítés.

2019-ben már havi 900.000 forintot spórolt az ügyfelünk

Ha megnézzük, hogy 2019-ben mit értünk el az ügyfélnek, akkor látszik, hogy gyakorlatilag havi 889.893 Ft-ot takarított meg minden hónapban a Google Ads költségeken.

Persze ez nem azt jelenti, hogy a linképítésen kívül mást nem is használ ügyfélszerzésre: Facebook és Google kampányok ugyanúgy futnak emellett, hiszen a linképítés nem ezek kiváltására, hanem inkább kiegészítésére szolgál.

Jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy „oké, jó sok látogatót kap a Google-ből az ügyfél, de mi a helyzet a konverziókkal?”.

A válasz: a konverzió ennél az ügyfélnél az időpont egyeztetési/kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése lenne, ám a tapasztalatok azt mutatják, hogy az oldalra érkező látogatók inkább egyből telefonálni szeretnek az ügyfelünknek.

Szeretnél Te is akár 11.000.000-t spórolni a linképítéssel?

Ez az eredmény számodra is elérhető: kérj tőlünk árajánlatot linképítésre, és megmutatom, hogyan juthatsz első helyre a Google találati listáján.

Tudnál mit kezdeni Te is azzal a havonta félretett 900.000 forinttal, nem igaz?

Akkor ideje, hogy megtedd az első lépést a siker felé!

DE: ne kérj tőlünk árajánlatot, ha Te is budapesti fogorvos vagy, mert egy témában csak 1 ügyfelet vállalunk – erről szól nálunk a kizárólagosság.

Kérj árajánlatot itt!