Linképítés kapcsán a legtöbben csak egyben gondolkodnak.
Pedig, ha valaki 2 weboldalt is üzemeltet, akkor igen bölcs döntés, ha mindkettőre elkezd linket építeni, mert ez mindkét weboldal szempontjából előnyös lehet.
Kölcsönösen erősíthetik egymást, és ha az egyikkel nem is, a másikkal szinte mindenképp behúzzák azokat az érdeklődőket, akiket szeretnél.
A következőkben erre mutatunk egy példát, mit lehet elérni azzal, ha egy ügyfél két weboldalára egyszerre építünk linket!
Néhány szó az ügyfélről
Már több mint két éve annak, hogy megkeresett minket az ügyfelünk két weboldalával kapcsolatban, melyek egymással rokon témákkal foglalkoznak, hogy segítsünk neki a Google találati listáján minél előrébb stabil helyet foglalni.
Szokásunkhoz híven, mielőtt árajánlatot küldtünk volna, mindkét oldal esetén lefuttattunk egy konkurenciaelemzést, valamint kulcsszókutatást is végeztünk.
Ügyfelünkkel közösen kiválasztottuk azokat a kulcsszavakat, amelyekre úgy gondoltuk, érdemes linképítést folytatni, majd rövidesen el is kezdtük a közös munkát.
A választott kulcsszavak közt volt olyan, melyre havonta 2900-an keresnek rá, illetve olyan is, amire 390-en.
Itt is beigazolódott az, ami mindig, hogy olyan kulcsszavakat célszerű választani, amik a kínált terméket vagy szolgáltatást leginkább jellemzik.
Mivel a két weboldalon lévő szolgáltatás közt volt átfedés, könnyebb dolgunk volt, választhattunk olyan szavakat, amik mindkét oldal repertoárjában megtalálhatóak voltak.
De hogy kell elképzelni két weboldal párhuzamos linképítését?
A folyamat egyszerűbb, mint gondolnád, mert nagyjából ugyanúgy működik, mint a hagyományos linképítés: különböző weboldalakra írunk cikkeket abban a témában, ami kapcsolódik weboldaladhoz, elhelyezve a szövegben a megadott kulcsszót, azon linkkel beágyazva, ami a weboldaladra mutat.
Ez nem változik, mindössze annyi a különbség, hogy két weboldal esetén kétszer annyi cikket, szöveget írunk és ugyanazon kulcsszavakhoz egyszer az egyik, majd a másik weboldalt kapcsoljuk.
Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
Hogy alakultak a helyezések 1 év alatt?
Az alábbi táblázat tökéletesen szemlélteti az eredményeket.
Mivel minden hónapban küldünk egy teljesítést az aktuális állásról, az ügyfél is nyomon követheti a változásokat.
A táblázatokban szereplő adatokat is az egyik ilyen teljesítési dokumentumból illesztettük be, az adatok védelme végett viszont az egyes kulcsszavakat betűkkel helyettesítettünk.
1. weboldal
A kulcsszó (2900 keresés/hó) | B kulcsszó (24000 keresés/hó) | C kulcsszó (1900 keresés/hó) | D kulcsszó (390 keresés/hó) | |
---|---|---|---|---|
2021 április | 9 | 6 | 3 | 9 |
2021 május | 9 | 6 | 4 | 9 |
2021 június | 11 | 6 | 3 | 11 |
2021 július | 12 | 4 | 4 | 12 |
2021 augusztus | 12 | 2 | 3 | 12 |
2021 szeptember | 9 | 3 | 2 | 9 |
2021 október | 13 | 4 | 3 | 13 |
2021 november | 11 | 2 | 2 | 11 |
2021 december | 9 | 4 | 2 | 9 |
2022 január | 4 | 3 | 2 | 4 |
2022 február | 4 | 4 | 3 | 4 |
2022 március | 4 | 3 | 2 | 4 |
2022 április | 4 | 3 | 2 | 4 |
2022 május | 5 | 1 | 1 | 5 |
Világosan látható, hogy azon szavak, amik alapvetően is az első 10-ben szerepeltek, minimum az 5. helyre felkerültek, négyből kettő pedig rögvest az első helyet is befoglalta!
De mi a helyzet akkor, ha olyan kifejezéseket választunk, amikkel a munka kezdetekor weboldalunk még az első 100-ban sem bukkan fel?
Nézzük meg a másik weboldal példáján keresztül ugyanezen kulcsszavakkal mi történt!
2. weboldal
A kulcsszó (2900 keresés/hó) | B kulcsszó (24000 keresés/hó) | C kulcsszó (1900 keresés/hó) | D kulcsszó (390 keresés/hó) | |
---|---|---|---|---|
2021 április | 100+ | 24 | 100+ | 18 |
2021 május | 100+ | 21 | 100+ | 22 |
2021 június | 100+ | 26 | 100+ | 23 |
2021 július | 100+ | 15 | 100+ | 16 |
2021 augusztus | 100+ | 10 | 100+ | 14 |
2021 szeptember | 100+ | 5 | 100+ | 5 |
2021 október | 100+ | 5 | 100+ | 24 |
2021 november | 100+ | 6 | 96 | 11 |
2021 december | 100+ | 1 | 48 | 2 |
2022 január | 100+ | 1 | 64 | 1 |
2022 február | 100+ | 2 | 33 | 4 |
2022 március | 100+ | 2 | 36 | 1 |
2022 április | 100+ | 2 | 29 | 1 |
2022 május | 23 | 3 | 49 | 1 |
Úgy gondoljuk, az eredmények magukért beszélnek




Amikor a weboldal az adott szóra való keresést követően még az első 100-ban sem található meg, az olyan, mintha nem is létezne – innen a 23. vagy 49.helyre kerülni nem kis teljesítmény!
A táblázatokban viszont az is jól látható, hogy voltak kisebb visszaesések.
A második táblázat utolsó oszlopában megfigyelhető, hogy a D kulcsszó esetén szeptember és október között 20 helyet csúszott vissza a weboldal a találati listán.
Ennek oka lehet a konkurencia erősödése, továbbá bármilyen változás a Google algoritmusában.
Ez mindig benne van a pakliban, hiszen ahogy mondani is szoktuk, a Google sajnos nem a miénk, viszont mindent megteszünk annak érdekében, hogy ilyen problémák felmerülése esetén is visszaszerezzük, és stabilan tartsuk a korábban kivívott helyet.
A közös munka május után is folytatódott és az akkor elért eredményeket azóta is tartja, vagy javította a két weboldal.
Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
Honnan lehet tudni, hogy milyen helyezésre lehet számítani?
Felmerülhet a kérdés, hogy ez mindig így van?
Mindig olyan ütemű növekedésre és ilyen eredményekre lehet számítani bárki esetében, mint az említett ügyfélnél?
Természetesen minden iparág más, és mivel egy folyamatosan változó algoritmusú rendszerrel van dolgunk, a helyezéseket nem tudjuk garantálni, csak agilis hozzáállást.
És bár pontosan nem, hozzávetőlegesen meg tudjuk mondani eddigi tapasztalataink alapján, nagyjából mire lehet számítani 9-12 hónapon belül:
- TOP100-ban lévő oldalakból TOP20-TOP10 várható.
- TOP20-ban lévő oldalakból TOP10,
- TOP10-ben lévő oldalakból pedig TOP5 vagy TOP3 várható.
- TOP5-ben lévő oldalak esetén pedig akár első helyre is lehet számítani.
És mit jelent ez pénzügyileg?
Egy nagyobb csomag esetén, átlagban 20-25 db link/hó esetén 50%-kal szokott emelkedni a weboldal forgalma 12 hónap alatt.
Tehát, ha eddig mondjuk 30.000 látogatód és 15 millió forint bevételed volt egy évben azokból, akik a Google találati listáján keresztül kattintottak az oldaladra, akkor ez nagyjából 45.000-re és 25 millió forintra tud megemelkedni 1 év alatt.
Felkeltette érdeklődésed a linképítés?

Ha szeretnél Te is ilyen eredményeket elérni, mint a példákon keresztül bemutatott ügyfelünk, akkor ne habozz felvenni velünk a kapcsolatot!
Ne feledd, a jó munkához idő kell, ez egy hosszútávú befektetés, amit minél hamarabb igényelsz, annál hamarabb hoz neked plusz bevételt és stabil látogatói forgalmat!
Töltsd ki az alábbi űrlapot, és kollégáink hamarosan küldik Neked személyre szabott árajánlatod!