Partnerünk egy márkafüggetlen autószerviz, mely hozzánk fordult online marketingjük fejlesztésének az érdekében.
Ezzel megkezdődött többéves együttműködésünk, mely során számos előrelépést sikerült közösen elérnünk, de cikkünkben most az utóbbi 1 év eredményeinek bemutatása a cél, a linképítő szolgáltatásunk vonatkozásában.
Partnerünk helyzetét alaposan felmértük az online térben, továbbá figyelembe vettük a lehetőségeit is, így közösen úgy határoztunk, hogy a linképítés is egy olyan irányvonalat jelent, mely mindenképp kecsegtető a számára.
Ebből a mondatból már sejtheted, a linképítést nem javasoljuk mindenkinek, hiszen könnyen elképzelhető, hogy más módszerek kifizetődőbbek a vállalkozásod számára, melynek eldöntéséhez több tényezőt is figyelembe kell venni, nem csak nekünk, de Neked is!
A kulcsszavakról röviden
Mint mindig, most is kulcsszókutatással kezdtük a folyamatot, mely során meghatároztuk azokat a keresőszavakat, melyekre érdemes „rámozdulni”.
Másképpen fogalmazva: az volt a célunk, hogy azokkal a kulcsszavakkal kezdjük a munkát, melyekre sok keresés történik a Google-ben, ugyanakkor az ügyfelünk számára is értékkel bírnak, mert relevánsak számára.
A kulcsszavak kiválasztása során természetesen szorosan együttműködtünk partnerünkkel is, és elsőre azokra helyeztük a hangsúlyt, melyek bevétel szempontjából a legjelentősebbek a számára. Ezekből a kulcsszavakból szeretnénk most kiragadni 5 darabot, melyeket pontosan nem nevezhetünk meg, de itt most különben is a számok lényegesek.
Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
Innen indultak a kulcsszavak a linképítést megelőzően
Mielőtt hozzáfogtunk volna a munkához, így festettek a kulcsszavak a partnerünk weboldala szemszögéből 2022 elején:
- az „A” kulcsszóra 5.400 keresés történik egy hónapban átlagosan, és a 44. helyen állt a partnerünk;
- a „B” kulcsszóra 600 keresés történik átlagosan egy hónapban, és a 77. helyen állt a partnerünk;
- a „C” kulcsszóra 1.900 keresés történik átlagosan egy hónapban, és a 74. helyen állt a partnerünk;
- a „D” kulcsszóra 1.600 keresés történik átlagosan egy hónapban, és a 88. helyen állt a partnerünk;
- az „E” kulcsszóra 1.300 keresés történik átlagosan egy hónapban, és a 42. helyen állt a partnerünk.
A keresési számokból láthatod: komoly az érdeklődés ezekre a szavakra, így egy céltudatos vállalkozás számára szinte tarthatatlan, hogy még a TOP10-ben se szerepeljenek.
Vegyük például a „B” kulcsszót!
A 77. találat mutatott csak rá a vállalkozás weboldalára, ami a gyakorlatban annyit tett, hogy az érdeklődőknek a nyolcadik! oldalra volt szükséges „átküzdeniük” magukat, hogy a partnerünkre találjanak.
Legyünk őszinték: sokán már a második oldalig sem hajlandók eljutni, szóval a nyolcadikon lenni olyan, mintha nem is léteznénk!
És akkor következzen az, ami Téged is érdekel: a helyezések alakulása!
Dátum | Helyezés az „A” kulcsszóra | Helyezés a „B” kulcsszóra | Helyezés a „C” kulcsszóra | Helyezés a „D” kulcsszóra | Helyezés az „E” kulcsszóra |
---|---|---|---|---|---|
2022.01.01 | 44 | 77 | 74 | 88 | 42 |
2022.02.01 | 100+ | 20 | 78 | 95 | 20 |
2022.03.01 | 80 | 17 | 100+ | 100+ | 18 |
2022.04.01 | 82 | 15 | 9 | 86 | 16 |
2022.05.01 | 79 | 15 | 6 | 7 | 12 |
2022.06.01 | 80 | 7 | 5 | 4 | 11 |
2022.07.01 | 80 | 9 | 5 | 4 | 12 |
2022.08.01 | 82 | 7 | 10 | 2 | 13 |
2022.09.01 | 13 | 3 | 6 | 3 | 11 |
2022.10.01 | 13 | 3 | 5 | 4 | 10 |
2022.11.01 | 3 | 4 | 5 | 1 | 10 |
2022.12.01 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 |
2023.01.01 | 3 | 7 | 13 | 3 | 8 |
2023.02.01 | 5 | 4 | 21 | 3 | 4 |
2023.03.01 | 6 | 2 | 13 | 2 | 2 |
A 100+ érték annyit jelent, az első 100 találatban sem szerepelt az oldal az adott hónapban.
Megtehettük volna, hogy csak az első és az utolsó sor adatait közöljük, hiszen akkor büszkén mutathatnánk rá a linképítés eredményességére.
De szeretnénk, ha nem csak az elejét és a végét látnád a folyamatnak, ezért arra kérünk, tekintsd át alaposan a fenti táblázatot.
Mi az, ami feltűnik neked, a helyezések nyilvánvaló javulásán kívül?
Amit érdemes megtanulni a táblázatból, hogy ez egy türelemjáték, hiszen láthatod, az „A” kulcsszó esetén 10 hónapra volt szükség a TOP10-be való bekerüléshez, bár ugyanezt a „C” keresőszó esetében már 3 hónap alatt sikerült elérni.
Fontos megérteni: a linképítés hosszabb távon hozza az eredményeket, így Neked is ennek megfelelően kell tervezni.
Azt is jó eséllyel észrevetted, hogy néha-néha romlik a helyezés, de ezek csak kisebb kilengések, és a javuló trendet nem igazán befolyásolják, ha nagyobb távlatokban gondolkodunk.
Mennyire „gyors” a linképítés?
Meg merjük kockáztatni, Téged komolyan érdekel ez a téma, ha itt tartasz a cikkben, ezért szeretnénk egy diagramot bemutatni a személetesség kedvéért. Az áttekinthetőség érdekében csak a „B” kulcsszó alakulása szerepel az ábrán.

5 hónap megfeszített munkánkba került a kulcsszó első oldalra való bejuttatása, de azért már előtte is látszottak komoly eredmények, hiszen már az első hónap elteltével sikerült látványos előrelépést elérni.
Vegyük észre: fontos a türelem, és ha időt hagyunk a folyamatnak, akkor jönnek az eredmények előbb-utóbb.
A következő mérföldkőre szeptemberben került sor, hiszen a kulcsszó dobogóssá vált.
Biztos észrevetted, az eredmények bizonyos hónapokban romlanak, hiszen a bronzérem megszerzését követően a kulcsszó visszacsúszott egészen a hetedik helyezésig.
Mi örülnénk a legjobban, ha tudnánk a pontos okát, de a Google keresőt nem mi irányítjuk, azonban ki merjük jelenteni, hogy ezek az időszakos visszaesések nem számítanak, hiszen csak várni kellett a javuló tendencia folytatására, mostanra pedig már a második hellyel büszkélkedhetünk.
Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
Mit jelentett ez az ügyfélnek hosszú távon, és mit jelenthet a későbbiekben NEKED?

Foglaljuk össze, milyen eredményt sikerült elérnie partnerünknek az általunk kínált linképítéses szolgáltatással!
Kanyarodjunk egy kicsit vissza a „kezdetekhez”, mikor a felsorolt kulcsszavak közül még egyik sem szerepelt az első tíz találat között, és hasonlítsuk össze a jelenlegi állapottal.
Ehhez a legegyszerűbb, ha egy újabb grafikont hívunk segítségül:
Nem véletlenül emeltük ki a tizedik helyezést, hiszen onnantól kezdve kerül rá az online térképre egy vállalkozás az adott kulcsszóra, azaz a linképítés eredménye kézelfoghatóvá válik.
Vajon hány olyan kulcsszó létezik, mely jelentőséggel bír a vállalkozásod számára, de a weboldalad még sincs ott az első tíz találatban?
Ha úgy érzed, vannak még olyan keresőszavak, melyek esetében szükségszerű lenne a javulás, akkor a fenti példa talán Neked is érdekes lehet, hiszen láthatod: a linképítés működik.
Rendben, javultak a helyezések, de ez hogyan járul hozzá egy vállalat sikerességéhez?
Maradjunk továbbra is „B” kulcsszónál az egyszerűség kedvéért.
Emlékeztetőül, egy olyan szóról beszélünk, melyre havonta átlagosan 3.600 keresés történik!
Ennyiszer jelenik meg az ügyfelünk weboldala a második helyen a találati listákon!
Ez rengeteg érdeklődőt és potenciális ügyfelet csábít hozzájuk, ami alapvetően hozzájárul rentábilis működésükhöz!
Úgy gondolod, a Te vállalkozásodnak is stabilan ott kéne lennie a Google első oldalán?
Szeretnél egy hasonló sikertörténetnek a részese lenni?
Vagy csak további kérdéseid vannak a linképítéssel kapcsolatban?
Vedd fel velünk a kapcsolatot, és mi a segítségedre leszünk!