Így spórolhat Neked is a linképítés 5.026.100 forintot alig 2 év alatt

Így spórolhat Neked is a linképítés 5.026.100 forintot alig 2 év alatt

Nem érzed még eléggé kézzelfoghatónak a linképítés előnyeit?

Akkor beszéljünk az anyagiakról!

De ne csak elméletben: bemutatom Neked egy ügyfelünket, akinek ma már átlag 800.000 forintot spórol meg minden hónapban csak az, hogy a Google első helyein van az oldala a legfontosabb kulcsszavaira.

Hogyan lehet ezt elérni?

Mutatom a részleteket, de előbb inkább kezdjük az eredményekkel – azok amúgy is magukért beszélnek.

Ennyi forintot jelent a Google helyezés javulása

Időszak Látogatók száma TOP10 kulcsszó CPC átlag CPC értéke Épített linkek száma Linképítés ára
2019.05.31-ig 18379 217 Ft 3 988 243 Ft 50 250 000 Ft
2018-as év 14527 217 Ft 3 152 359 Ft 210 1 050 000 Ft
2017-es év 394 217 Ft 85 498 Ft 180 900 000 Ft
Összesen 33300 217 Ft 7 226 100 Ft 440 2 200 000 Ft
Spórolás 5 026 100 Ft

Ebben a táblázatban évekre lebontva láthatod a linképítés számszerűsített eredményeit. Amit fontos megjegyezni: 2017-ben nem január 1-jén, hanem csak tavasszal kezdtük meg a munkát, 2019-nek pedig még bőven nem járunk a végén, úgyhogy 2018-as sor az egyetlen, ahol valóban egy teljes év linképítésének eredményeit láthatod.

A második oszlopban a megszerzett látogatók számát látod, akik a Google organikus találati listájáról érkeztek ügyfelünk oldalára.

A lényeg viszont a 3. oszlopnál kezdődik: itt látod azt, hogy átlagosan mennyibe kerül egy kattintás a Google Ads hirdetésekre a főbb kulcsszavakat tekintve.

Ha tehát azt a 18.379 embert, aki a Google oldaláról érkezett hozzánk 2019-ben, hirdetéseken keresztül értük volna el, akkor azért majdnem 4.000.000 forintot kellett volna fizetnie az ügyfelünknek.

Ehhez képest a linképítés csak 250.000 forintjába került neki ebben az évben – ez elég szembetűnő különbség, nem igaz?

Mi kell ahhoz, hogy Te is milliókat tudj spórolni a linképítéssel?

Menjünk végig lépésről lépésre a munkánkon ahhoz, hogy lásd, hogyan lehet ilyen eredményeket elérni.

Az ügyfelünk (egy fogorvosi magánrendelő Budapesten) 2017 elején keresett meg minket – akkor még se weboldal, se semmilyen online marketinges tapasztalat nem állt a rendelkezésére.

Az év első hónapjai a megbeszélésekkel, és végül egy optimalizált, a Google irányelveinek tökéletesen megfelelő weboldal felépítésével telt el.

Egy több mint 2.500 kulcsszóból álló lista mentén indult el a tartalomfejlesztés az oldalra, aminek oroszlánrészét egyébként az ügyfelünk csinálta – az oldalon található hasznos tartalmak szakmaiságához tehát kétség sem férhet.

Egy jól felépített és rendszeresen frissített oldalt máris könnyebb a Google első helyére juttatni – de azért kell hozzá dolgozni!

Először befektetni kell, és utána jön az eredmény

Először befektetni kell, és utána jön az eredmény

2017 tavaszán tehát el is indítottuk a linképítést: az év végégig 180 db minőségi cikk készült el az általunk üzemeltetett weboldalakra/blogokra, az eredményeket pedig a grafikonon láthatod.

A 394 megszerzett oldallátogató 85.498 forintba került volna Google Ads hirdetéseken keresztül – ez ekkor még sokkal alacsonyabb összeg, mint amit az ügyfelünk a linképítésre fordított (900.000 Ft), de Te már tudod, hogy a következő években mennyire meg fognak fordulni majd az arányok.

Ez is mutatja, hogy a linképítés hosszú távú befektetés: ahhoz, hogy az első hónapokban befektetett idő, energia és pénz megtérüljön, bizony várni kell – de a 2018-as év eredményei mutatják, hogy megéri.

2018-ban már 2.000.000 forintot takarított meg az ügyfél

2018-ban már 2.000.000 forintot takarított meg az ügyfél

2018-ban 210 linket építettünk, aminek az ára 1.050.000 Ft volt – és 14.527 potenciális ügyfelet hozott a konyhára.

Ha ugyanezt a számot Google hirdetésekkel értük volna el, akkor ez a 217 forintos kattintási ár mellett 3.152.359 forintot jelentett volna.

Magyarul tehát máris duplán megtérült az, amit az azelőtti évben fizetett az ügyfél!

És mi kellett ehhez?

Hogy a legfontosabb kulcsszavakra bejuttassuk a Google TOP10-be – ez meg is történt, így az év második felében már ráálltunk a helyezésmegtartásra.

És itt tartunk most

És itt tartunk most

A fenti képen láthatod, hogy a 2019-es és a 2018-as év azonos időszakát tekintve mekkora a különbség a megszerzett látogatók számában.

Az első 5 hónap alatt már több mint 18.000 látogató érkezett az oldalra, ami több, mint amit 2018-ban az egész évben sikerült összegyűjteni – és hol van még az év vége!

A helyezésmegtartás már értelemszerűen nem jelent olyan komoly költségeket, mint a helyezés megszerzés, így itt már csak 250.000 Ft-ot kellett linképítésre fordítani – ez már tényleg eltörpül amellett a majdnem 4.000.000 forint mellett, amit a CPC hirdetések után kellett volna fizetni.

Jelenleg az ügyfelünk

  • 240 kulcsszóra van bent a Google TOP10-ben (ezekre átlag 55.590 keresés érkezik összesen havonta)
  • és 767 kulcsszóra van bent a Google TOP100-ban (75.780 keresés egy hónapban)

Ami ebből látszik, hogy a legfontosabb, tehát a legnagyobb átlag havi keresési számmal rendelkező kulcsszavakra sikerült az első oldalra juttatni az ügyfél weboldalát a Google találati listáján.

Mennyi pénzt jelent ez az ügyfelünknek?

Mennyi pénzt jelent ez az ügyfelünknek?

Ez alatt az alig több, mint két év alatt az ügyfelünk 2.200.000 forintot költött linképítésre, és több mint 33.000 látogatót szerzett magának ebből.

Ha ugyanezeket az embereket Google hirdetéseken keresztül csábította volna az oldalára, az 7.226.100 forintjába került volna, magyarul tehát nem kevesebbet, mint 5.026.100 Ft-ot spórolt meg magának.

Persze, az első évben még a hirdetés tűnt kifizetődőbbnek, de ahogy beérik a munka gyümölcse, úgy lesz egyre gazdaságosabb a linképítés.

2019-ben már havi 800.000 forintot spórol az ügyfelünk

Ha megnézzük, hogy januártól májusig mit értünk el az ügyfélnek, akkor látszik, hogy gyakorlatilag havi 797.649 Ft-ot takarít meg minden hónapban a Google Ads költségeken.

Persze ez nem azt jelenti, hogy a linképítésen kívül mást nem is használ ügyfélszerzésre: Facebook és Google kampányok ugyanúgy futnak emellett, hiszen a linképítés nem ezek kiváltására, hanem inkább kiegészítésére szolgál.

Jogosan merülhet fel benned a kérdés, hogy „oké, jó sok látogatót kap a Google-ből az ügyfél, de mi a helyzet a konverziókkal?”.

A válasz: a konverzió ennél az ügyfélnél az időpont egyeztetési/kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése lenne, ám a tapasztalatok azt mutatják, hogy az oldalra érkező látogatók inkább egyből telefonálni szeretnek az ügyfelünknek.

Szeretnél Te is akár 5.000.000-t spórolni a linképítéssel?

Ez az eredmény számodra is elérhető: kérj tőlünk árajánlatot linképítésre, és megmutatom, hogyan juthatsz első helyre a Google találati listáján.

Tudnál mit kezdeni Te is azzal a havonta félretett 800.000 forinttal, nem igaz?

Akkor ideje, hogy megtedd az első lépést a siker felé!

DE: ne kérj tőlünk árajánlatot, ha Te is budapesti fogorvos vagy, mert egy témában csak 1 ügyfelet vállalunk – erről szól nálunk a kizárólagosság.

Kérj árajánlatot itt!