Egy webshop keresőoptimalizálása nem könnyű folyamat, viszont van egy nagy előnye: sokkal könnyebben mérhetőek, látványosabbak az eredményei.
Az eddigi sikertörténeteinkben a látogatók, valamint a konverziók számának növekedését tudtuk bemutatni: ezek önmagukban is beszédes adatok, ezúttal viszont a bevételről is beszélni fogunk!
Mert végső soron mindig a pénz beszél: Te sem azért akarsz 1. lenni a Google találati listáján, mert elsőnek lenni önmagában jó érzés.
Azért akarsz a Google élén lenni, mert az első helyezett tudja a legtöbb látogatót szerezni az oldalának, abból pedig több vásárlót lehet szerezni, ami pedig végül több pénzt jelent.
Most mutatok egy történetet, ahol pontosan ez a folyamat játszódott le.
Az ilyen sikertörténeteknél, ha az ügyfelünk nevét nem is, a témáját legalább el szoktam árulni Neked – hát erre most nem kerülhet sor.
Itt elég komoly számokat fogsz látni, így értelemszerűen a titoktartás kötelez minket arra, hogy utalást se tegyünk rá, kinek sikerült például 68,5 milliós bevételt elérni 2019-ben.
Legyen elég annyi, hogy egy webshopról van szó – a lényeg úgyis a számokban rejlik.
Nézzük akkor, mennyit hozott a konyhára a linképítés az ügyfelünknek!
Időszak | Új felhasználó | TOP10 kulcsszó CPC átlag | CPC értéke | Épített linkek száma | Linképítés ára | Webshop bevétel |
---|---|---|---|---|---|---|
2019. | 335408 | 214 Ft | 71.777.312 Ft | 63 | 1.540.000 Ft | 68.576.089 Ft |
2018.01.01-2018.12.31 | 179269 | 198 Ft | 35.495.262 Ft | 120 | 2.100.000 Ft | 42.242.616 Ft |
2017.01.01-2017.12.31 | 65287 | 198 Ft | 12.926.826 Ft | 200 | 1.000.000 Ft | 24.411.944 Ft |
2016.01.01-2016.12.31 | 18490 | 198 Ft | 3.661.020 Ft | 0 | 0 Ft | 5.048.614 Ft |
Összesen | 579964 | 202 Ft | 117.152.728 Ft | 440 | 4.640.000 Ft | 135.230.649 Ft |
Spórolás | 112.512.728 Ft |
A sárgával jelölt sor a weboldal indulásának évét mutatja: mivel itt még nem álltunk kapcsolatban az ügyfelünkkel, ezért az itt szereplő adatokat nem használjuk fel a későbbi számolásokhoz, viszont összehasonlításhoz kiválóak.
Ez alapján nézd az adatokat:
- az első oszlop értelemszerűen a vizsgált időszakot határozza meg;
- a második megmutatja, hány új látogató érkezett az oldalra a Google organikus találati listájáról;
- a harmadik oszlop a Google hirdetések átlag kattintási díjait mutatja meg a legfontosabb kulcsszavakra;
- eggyel mellette pedig azt látod, hogy a megszerzett új felhasználók a CPC alapján mennyibe kerültek volna, ha hirdetésekkel érjük el őket;
- ezután következik a mi munkánk, tehát, hogy mennyi linket építettünk az adott időszakban;
- mellette az összeg, amit az ügyfelünk ezért fizetett nekünk;
- és végül az utolsó oszlopban ott a legfontosabb: hogy mekkora bevételt könyvelhetett el az ügyfelünk.
Nem rossz számok, igaz? Megmutatom, hogyan értük el!
Innen indultunk
Az ügyfél weboldala 2016-ban indult, mi pedig 2017-ben kezdtünk el vele dolgozni.
A táblázatban láthatod, hogy mi volt a helyzet ekkor: 2016-ban 18.490 új látogató érkezett összesen Google-ből, akik 5.048.614 Ft bevételt hoztak – ennél azért többet akart az ügyfelünk elérni.
Webshopok kapcsán a legfontosabb, hogy az oldal felépítése megfelelő legyen – ezt kellett megoldani elsőként ebben az esetben is.
Egy személyes találkozó alkalmával közösen átnéztük a legfontosabb kulcsszavakat, és ezek alapján vizsgáltuk át és módosítottuk a különböző kategóriákat az oldalon.
Miután az oldal készen állt, el is kezdhettük a munkát.
2017 eredménye: majdnem 12.000.000 forint megtakarítás
Összesen 200 link készült ügyfelünknek az első évben, ami 65.287 új látogatót, és 24.411.944 Ft bevételt jelentett neki.
Ez máris óriási ugrás az előző évi 5.000.000-hoz képest, de nézzük meg egy másik oldalról is ezt az összeget!
Ha ugyanennyi embert a Google hirdetéseken keresztül szedett volna össze, akkor az több, mint a felét jelentette volna a bevételének: 12.926.826 Ft-ot.
Ehhez képest a linképítés csak 1.000.000, azaz 1 millió forintjába került 2017-ben – magyarul tehát majdnem 13-szor kevesebbe.
2018: 42 milliós bevétel
179.269 új látogató 1 év alatt, 42.242.616 Ft bevétel, és mindez csak 2.100.000 forintba került (35.495.262 Ft helyett).
Ezekhez a számokhoz tényleg nem nagyon lehet mit hozzáfűzni: egyértelműen látszik, hogy a jobb Google helyezések hatására egyre többen érkeznek az oldalra, és vásárolnak.
Ebben az évben viszont már nem csak a linképítésen volt a hangsúly: belekezdtünk emellett a tartalomfejlesztésbe is.
Havi rendszerességgel készültek a cikkek az ügyfelünk oldalára hasznos, szakmailag is tökéletesen helytálló tartalommal.
120 link kétszer annyiért, mint amennyibe az előző évben 200 db került?
Ha a fenti táblázatban a 2018-as évnél megnézed a linképítés árát, feltűnhet egy furcsaság.
Hogy van az, hogy 200 link az előző évben feleannyiba került?
És ha már itt tartunk: 2019-ben ugyan mi került 63 db linken 1.540.000 Ft-ba?
Nem kell félni, nincs itt semmiféle átverés: egészen egyszerűen arról van szó, hogy az ügyfelünknél egy adott ponton áttértünk a legkomolyabb, legerősebb linképítésre.
Ha jártál a linképítéssel foglalkozó oldalunkon, akkor olvashattad, hogy a linképítésnek nálunk 3 szintje van:
- Linképítés a 350+ weboldalunkra (átlag 500 szavas cikkekben).
- Linkszerzés azokról az oldalakról, amik a legfontosabb versenytársakat is linkelik.
- Linképítés minimum 2000 szavas weboldalak készítésével.
Ez a 3. szint vált aktuálissá ügyfelünknél: számára 2018-ban már elkezdtünk egész weboldalakat készíteni ahhoz, hogy onnan adhassunk számára hivatkozásokat.
Egy több ezer szavas, releváns témában íródott szöveg messze nagyobb értéket képvisel a Google szemében, mint egy rövidebb blogbejegyzés, viszont messze több munka is van vele, így ennek értelemszerűen az ára is magasabb: ez az oka annak, hogy ezen a ponton az arányok megváltoznak a táblázatban is.
Ez történt 2019-ben
2019-ben már sikerült 335.408 új látogatót szereznünk, és a 68.57.089 Ft-os bevétellel máris többet értünk el, mint 2017-ben és 2018-ban együttvéve.
A tartalomfejlesztés továbbra is megmaradt, és most már a helyezésmegtartáson dolgozunk a linképítéssel.
Így áll ügyfelünk jelenleg a legfontosabb kulcsszavakra:
- TOP 10-ben (tehát a Google első oldalán) van 921 kulcsszóra (áltag havi keresések száma: 716.800)
- TOP 100-ban van 1.705 kulcsszóra (átlag havi keresések száma: 974.220).
És mit jelent ez anyagi szempontból?
Ami miatt ez a sikertörténet különleges, hogy tudunk beszélni a bevételről is.
Elsőként azt lehet megállapítani, hogy a linképítés minden évben messze alacsonyabb költségeket jelentett, mint amennyibe a Google hirdetések kerültek volna: ennek köszönhetően a 3 év alatt összesen 112.512.728 Ft-ot spórolt meg az ügyfelünk.
És mi a helyzet a bevétellel?
2019-re elértük, hogy minden hónapban átlag 5.714.674 forintot szerezzen az ügyfél a webshopon keresztül.
Több mint 5.700.000 forint havonta: ez sokkal több, mint amennyit 2016-ban egész évben sikerült összehoznia.
2017-hez képest, amikor még csak átlag havi 2.034.329 Ft-ról beszélhettünk, ez egy 280,91%-os növekedést jelent – mindez a linképítésnek köszönhetően.
Mi lesz még itt a jövőben?
2019-től kezdve jóval nagyobb hangsúlyt kapott tartalomfejlesztés az oldalon (amit a Google is értékel), viszont a linképítést sem hagytuk abba.
A webshopok kapcsán fontos megjegyezni, hogy itt nagyon nagy szerepe van az oldal megfelelő felépítésének: nem véletlenül kezdtük ezzel a munkát annak idején, és ha webshop tulajdonosként érkezel hozzánk, akkor Neked is fel kell készülnöd a változtatásokra.
Ahhoz, hogy az oldalt eredményesen juttassuk a Google élére, és azután a felhasználók is vásároljanak rajta, a háttérben is mindennek rendben kell lennie.
Készen állsz arra, hogy elindulj ezen az úton?
Már látod, hogy 3 év alatt mennyi mindent lehet elérni: ne várj tovább, kérj tőlünk árajánlatot most!