Így növeltük meg 280,91%-kal az ügyfelünk havi bevételét! (Sikertörténet egy webshopról)

Így növeltük meg 280,91%-kal az ügyfelünk havi bevételét!

Egy webshop keresőoptimalizálása nem könnyű folyamat, viszont van egy nagy előnye: sokkal könnyebben mérhetőek, látványosabbak az eredményei.

Az eddigi sikertörténeteinkben a látogatók, valamint a konverziók számának növekedését tudtuk bemutatni: ezek önmagukban is beszédes adatok, ezúttal viszont a bevételről is beszélni fogunk!

Mert végső soron mindig a pénz beszél: Te sem azért akarsz 1. lenni a Google találati listáján, mert elsőnek lenni önmagában jó érzés.

Azért akarsz a Google élén lenni, mert az első helyezett tudja a legtöbb látogatót szerezni az oldalának, abból pedig több vásárlót lehet szerezni, ami pedig végül több pénzt jelent.

Most mutatok egy történetet, ahol pontosan ez a folyamat játszódott le.

Az ilyen sikertörténeteknél, ha az ügyfelünk nevét nem is, a témáját legalább el szoktam árulni Neked – hát erre most nem kerülhet sor.

Itt elég komoly számokat fogsz látni, így értelemszerűen a titoktartás kötelez minket arra, hogy utalást se tegyünk rá, kinek sikerült például 68,5 milliós bevételt elérni 2019-ben.

Legyen elég annyi, hogy egy webshopról van szó – a lényeg úgyis a számokban rejlik.

Nézzük akkor, mennyit hozott a konyhára a linképítés az ügyfelünknek!

Időszak Új felhasználó TOP10 kulcsszó CPC átlag CPC értéke Épített linkek száma Linképítés ára Webshop bevétel
2019. 335408 214 Ft 71.777.312 Ft 63 1.540.000 Ft 68.576.089 Ft
2018.01.01-2018.12.31 179269 198 Ft 35.495.262 Ft 120 2.100.000 Ft 42.242.616 Ft
2017.01.01-2017.12.31 65287 198 Ft 12.926.826 Ft 200 1.000.000 Ft 24.411.944 Ft
2016.01.01-2016.12.31 18490 198 Ft 3.661.020 Ft 0 0 Ft 5.048.614 Ft
Összesen 579964 202 Ft 117.152.728 Ft 440 4.640.000 Ft 135.230.649 Ft
Spórolás CPC 112.512.728 Ft

A sárgával jelölt sor a weboldal indulásának évét mutatja: mivel itt még nem álltunk kapcsolatban az ügyfelünkkel, ezért az itt szereplő adatokat nem használjuk fel a későbbi számolásokhoz, viszont összehasonlításhoz kiválóak.

Ez alapján nézd az adatokat:

  • az első oszlop értelemszerűen a vizsgált időszakot határozza meg;
  • a második megmutatja, hány új látogató érkezett az oldalra a Google organikus találati listájáról;
  • a harmadik oszlop a Google hirdetések átlag kattintási díjait mutatja meg a legfontosabb kulcsszavakra;
  • eggyel mellette pedig azt látod, hogy a megszerzett új felhasználók a CPC alapján mennyibe kerültek volna, ha hirdetésekkel érjük el őket;
  • ezután következik a mi munkánk, tehát, hogy mennyi linket építettünk az adott időszakban;
  • mellette az összeg, amit az ügyfelünk ezért fizetett nekünk;
  • és végül az utolsó oszlopban ott a legfontosabb: hogy mekkora bevételt könyvelhetett el az ügyfelünk.

Nem rossz számok, igaz?

Megmutatom, hogyan értük el!

Innen indultunk

Innen indultunk

Az ügyfél weboldala 2016-ban indult, mi pedig 2017-ben kezdtünk el vele dolgozni.

A táblázatban láthatod, hogy mi volt a helyzet ekkor: 2016-ban 18.490 új látogató érkezett összesen Google-ből, akik 5.048.614 Ft bevételt hoztak – ennél azért többet akart az ügyfelünk elérni.

Webshopok kapcsán a legfontosabb, hogy az oldal felépítése megfelelő legyen – ezt kellett megoldani elsőként ebben az esetben is.

Egy személyes találkozó alkalmával közösen átnéztük a legfontosabb kulcsszavakat, és ezek alapján vizsgáltuk át és módosítottuk a különböző kategóriákat az oldalon.

Miután az oldal készen állt, el is kezdhettük a munkát.

2017 eredménye: majdnem 12.000.000 forint megtakarítás

Összesen 200 link készült ügyfelünknek az első évben, ami 65.287 új látogatót, és 24.411.944 Ft bevételt jelentett neki.

Ez máris óriási ugrás az előző évi 5.000.000-hoz képest, de nézzük meg egy másik oldalról is ezt az összeget!

Ha ugyanennyi embert a Google hirdetéseken keresztül szedett volna össze, akkor az több, mint a felét jelentette volna a bevételének: 12.926.826 Ft-ot.

Ehhez képest a linképítés csak 1.000.000, azaz 1 millió forintjába került 2017-ben – magyarul tehát majdnem 13-szor kevesebbe.

2018: 42 milliós bevétel

2018: 42 milliós bevétel

179.269 új látogató 1 év alatt, 42.242.616 Ft bevétel, és mindez csak 2.100.000 forintba került (35.495.262 Ft helyett).

Ezekhez a számokhoz tényleg nem nagyon lehet mit hozzáfűzni: egyértelműen látszik, hogy a jobb Google helyezések hatására egyre többen érkeznek az oldalra, és vásárolnak.

Ebben az évben viszont már nem csak a linképítésen volt a hangsúly: belekezdtünk emellett a tartalomfejlesztésbe is.

Havi rendszerességgel készültek a cikkek az ügyfelünk oldalára hasznos, szakmailag is tökéletesen helytálló tartalommal.

120 link kétszer annyiért, mint amennyibe az előző évben 200 db került?

Ha a fenti táblázatban a 2018-as évnél megnézed a linképítés árát, feltűnhet egy furcsaság.

Hogy van az, hogy 200 link az előző évben feleannyiba került?

És ha már itt tartunk: 2019-ben ugyan mi került 63 db linken 1.540.000 Ft-ba?

Nem kell félni, nincs itt semmiféle átverés: egészen egyszerűen arról van szó, hogy az ügyfelünknél egy adott ponton áttértünk a legkomolyabb, legerősebb linképítésre.

Ha jártál a linképítéssel foglalkozó oldalunkon, akkor olvashattad, hogy a linképítésnek nálunk 3 szintje van:

  1. Linképítés a 350+ weboldalunkra (átlag 500 szavas cikkekben).
  2. Linkszerzés azokról az oldalakról, amik a legfontosabb versenytársakat is linkelik.
  3. Linképítés minimum 2000 szavas weboldalak készítésével.

Ez a 3. szint vált aktuálissá ügyfelünknél: számára 2018-ban már elkezdtünk egész weboldalakat készíteni ahhoz, hogy onnan adhassunk számára hivatkozásokat.

Egy több ezer szavas, releváns témában íródott szöveg messze nagyobb értéket képvisel a Google szemében, mint egy rövidebb blogbejegyzés, viszont messze több munka is van vele, így ennek értelemszerűen az ára is magasabb: ez az oka annak, hogy ezen a ponton az arányok megváltoznak a táblázatban is.

Ez történt 2019-ben

Ez történt 2019-ben

2019-ben már sikerült 335.408 új látogatót szereznünk, és a 68.57.089 Ft-os bevétellel máris többet értünk el, mint 2017-ben és 2018-ban együttvéve.

A tartalomfejlesztés továbbra is megmaradt, és most már a helyezésmegtartáson dolgozunk a linképítéssel.

Így áll ügyfelünk jelenleg a legfontosabb kulcsszavakra:

  • TOP 10-ben (tehát a Google első oldalán) van 921 kulcsszóra (áltag havi keresések száma: 716.800)
  • TOP 100-ban van 1.705 kulcsszóra (átlag havi keresések száma: 974.220).

És mit jelent ez anyagi szempontból?

Ami miatt ez a sikertörténet különleges, hogy tudunk beszélni a bevételről is.

Elsőként azt lehet megállapítani, hogy a linképítés minden évben messze alacsonyabb költségeket jelentett, mint amennyibe a Google hirdetések kerültek volna: ennek köszönhetően a 3 év alatt összesen 112.512.728 Ft-ot spórolt meg az ügyfelünk.

És mi a helyzet a bevétellel?

2019-re elértük, hogy minden hónapban átlag 5.714.674 forintot szerezzen az ügyfél a webshopon keresztül.

Több mint 5.700.000 forint havonta: ez sokkal több, mint amennyit 2016-ban egész évben sikerült összehoznia.

2017-hez képest, amikor még csak átlag havi 2.034.329 Ft-ról beszélhettünk, ez egy 280,91%-os növekedést jelent – mindez a linképítésnek köszönhetően.

Mi lesz még itt a jövőben?

Mi lesz még itt a jövőben?

2019-től kezdve jóval nagyobb hangsúlyt kapott tartalomfejlesztés az oldalon (amit a Google is értékel), viszont a linképítést sem hagytuk abba.

A webshopok kapcsán fontos megjegyezni, hogy itt nagyon nagy szerepe van az oldal megfelelő felépítésének: nem véletlenül kezdtük ezzel a munkát annak idején, és ha webshop tulajdonosként érkezel hozzánk, akkor Neked is fel kell készülnöd a változtatásokra.

Ahhoz, hogy az oldalt eredményesen juttassuk a Google élére, és azután a felhasználók is vásároljanak rajta, a háttérben is mindennek rendben kell lennie.

Készen állsz arra, hogy elindulj ezen az úton?

Már látod, hogy 3 év alatt mennyi mindent lehet elérni: ne várj tovább, kérj tőlünk árajánlatot most!

Kérj árajánlatot itt!