Megáll az élet, ha nem lehet hirdetni? Ennek az ügyfelünknek a Google élén állva nem kell emiatt aggódnia!

Így áll az ügyfelünk a Google élén (hirdetések nélkül)

Te mit tennél, ha a szolgáltatásodat nem lehetne hirdetni Google-ben?

Nem arról van szó, hogy a hirdetések nem lennének eredményesek, ezért nem érné meg erre fordítani a pénzt, hanem egészen egyszerűen a Google irányelvei szerint „tilos” lenne ezt hirdetni a keresőben.

Ügyfelünk ebben a cipőben járt: semmi komolyabb, „sértő” témával nem foglalkozik, csupán bizonyos elektronikai cikkek szervizelésével, amire nem indíthat kampányt.

Azért keresett meg minket, hogy ha hirdetésekkel nem foglalkozhat, hát akkor a Google keresőjének organikus találati listájában kerülhessen előrébb.

Már a közös munka megkezdésekor nyilvánvaló volt, hogy a linképítés lenne a legmegfelelőbb módszer vállalkozásának fellendítésére, és ez be is igazolódott a folyamat során.

Hosszú évek munkája és sok tapasztalat után is meg tudunk még lepődni azon, hogy milyen eredményeket lehetséges elérni a megfelelő módszerekkel.

Csupán pár hónap alatt olyan eredményeket produkált a projektünk, amelyekhez hasonlót korábban akár egy, vagy másfél év alatt tudtunk csak elérni.

De hogyan is sikerült mindez?

A linképítésről általánosságban

A Google célja, hogy egy keresőszó beírásakor a legrelevánsabb oldalakat találja meg neked.

A linképítés a keresőoptimalizálás egyik legfőbb eleme, amely segítségével elérheted azt, hogy a Google téged találjon a legrelevánsabbnak, leghitelesebbnek és így Te is első legyél a találati listán, mindezt anélkül, hogy hatalmas összegeket költenél különböző hirdetésekre.

A linképítés röviden tömören nem más, mint saját oldalunkra vezető linkek elhelyezése más weboldalakon.

Fontos azonban a hitelesség: a Google sem most jött le a falvédőről, így minél profibbak a linkekkel ellátott oldalak, illetve minél inkább ember által írt szövegnek érzékeli a tartalmat, annál inkább lesz sikeres a linképítés.

Bár mindez sokszor lassabb folyamat, hosszútávon mindenképpen kifizetődő.

A siker ugyan nem garantálható – pláne nem pár hét vagy hónap alatt – és az első hely elfoglalása is sokszor nehéz, azonban kitartó munkával és türelemmel kimagasló eredményeket érhetünk el!

Árajánlatod mellé ingyenes kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 20 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást és konkurencia elemzést az árajánlatod mellé! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

Sok már az elmélet? Itt van az ügyfelünk gyakorlati példája!

Sok már az elmélet? Itt van az ügyfelünk gyakorlati példája!

Ahogy azt már említettük, ügyfelünk azért fordult hozzánk segítségért, mert a Google-ben való hirdetés számára nem volt opció.

A közös munka kezdeténél a közel ezer darab kulcsszónál több mint 50%-ban nem szerepelt ügyfelünk oldala az első százban sem.

A linképítést saját weboldalainkon kezdtük meg, ahova átlag 500 szavas cikkeket írtunk az ügyfél szolgáltatásáról, ezekbe pedig az oldalának linkjét helyeztük el.

Mindezzel a következő eredményeket értük el a hatodik hónapra az 1000 kulcsszó esetében:

  • több mint 700 kulcsszó esetében kerültünk be az első 100 közé,
  • amiből több mint 200 kulcsszóval az első 10 hely egyikét is sikerült elfoglalnunk,
  • és csak kevesebb mint 200 kulcsszó esetében nem sikerült bekerülnünk a TOP 100 közé.

Tudjuk, hogy ezek a számok elképesztőnek tűnhetnek, ezért kiragadtunk pár kulcsszót, hogy konkrét adatokat is mutathassunk Neked!

Miként alakultak a helyezések?

DátumHelyezés "A" kulcsszóraHelyezés "B" kulcsszóraHelyezés "C" kulcsszóraHelyezés "D" kulcsszóraHelyezés "E" kulcsszóra
február100100100100100
március100100100100100
április1010182811
május68103013
június6785139
július3552316

Mi is az, ami először feltűnik a táblázatról?

Bizony, a csökkenő számok, ami a linképítésnél nagyon jót jelent!

Jól látható, hogy mind az öt kulcsszó esetében fél év alatt helyenként a TOP 10-be is beverekedte magát partnerünk oldala úgy, hogy kezdetekben még az első százban sem volt benne.

Az is jól látszik azonban, hogy helyenként ingadoznak az értékek, illetve, hogy nem mindegyik kulcsszónál értük el ugyanazt a kiemelkedő eredményt.

Fontosnak tartjuk azonban, hogy ezzel is szembesülj, hiszen a linképítés nem minden esetben egy gyorsan, egyenletesen lezajló folyamat, és nem is szeretnénk az ellenkezőjét állítani.

Mire lehet elég pár hónap?

Mire lehet elég pár hónap?

Nézzük meg elsősorban a partner helyezésének alakulását a „C” kulcsszó esetében!

Az együttműködés megkezdésekor – valamint még az azt követő első hónapban is -, ha valaki a „C” kulcsszóra keresett rá, a partner oldala még csak a TOP 100-ban, tehát a Google első 10 oldalán sem jelent meg.

Az együttműködés harmadik hónapjában azonban hatalmasat ugrottak az eredmények, egészen a 18. helyezésig, ami már a második oldalon való megjelenést jelenti.

Már ez egy nagyon jó pozíció, hiszen valljuk be, ha nagyon keresünk valamit, akár még a harmadik oldalig is legörgetünk.

Legutolsó statisztikáink szerint pedig a partnerünk oldala már a keresési eredmények első oldalán szerepelt az 5. helyen, amit már tényleg mindenki biztosan lát.

Mindez hat hónap alatt elképesztő eredmény!

Azonban előzetes tapasztalataink szerint ez nem az átlagos kategóriába tartozik, sok esetben kétszer, vagy háromszor ennyi időbe telik, mire hasonló a végkifejlet.

Ne ijedj meg, ha nem megy minden a terv szerint!

Ne ijedj meg, ha nem megy minden a terv szerint!

Ezen a grafikonon a „D” kulcsszó esetében láthatjuk az ügyfél helyezéseit.

Ugyan egyértelműen jelentős eredményt értünk el a harmadik hónapra, később ez mégis visszaesett.

Nem kell megijedni, ez a kilengés teljesen természetes!

Még nem fejeztük be a munkát, a Google algoritmusok „szeszélye” pedig okozhat átmeneti visszaeséseket – a komolyabb következtetéseket 9-12 hónap eltelte után kell csak levonni.

A linképítés alapvetően egy hosszú folyamat, hiszen nemcsak az egyre jobb eredmények elérésére, hanem a jelenlegiek megtartására is sok figyelmet és energiát kell fektetni.

Előfordul néha egy-egy visszaesés, de ez nem azt jelenti, hogy nem fog már jobb helyezést elérni az oldal.

Az is leolvasható az ábráról, hogy ennél a kulcsszónál nem sikerült annyi idő alatt az első oldalra juttatni a partner oldalát, mint például a „C” kulcsszó esetében.

Ne feledd azonban, hogy még nagyon a munka elején jártunk: alig néhány hónap telt el, és egy minimum 1 éves projektről beszélünk – van még idő ilyenkor a TOP10-be kerülni.

Foglaljuk össze: ekkorát ugrottak a helyezések

Foglaljuk össze: ekkorát ugrottak a helyezések

Ezen a diagramon jól látszik, hogy partnerünk milyen eredményeket is ért el az egyes kulcsszók esetében pár hónap alatt a linképítés segítségével.

A több ezer kulcsszóból csupán öt darabot ragadtunk ki, de így is látványos a végeredmény.

Az öt kulcsszóból három a cikk megírásának idejében is a kereső első oldalán szerepelt.

Te is szeretnéd, hogy weboldalad az első oldalon szerepeljen?

Szeretnél te is hasonló sikereket elérni?

Esetleg magáról a linképítésről vannak kérdéseid?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy Neked is segíthessünk!

Most már kíváncsi vagy, mennyi linkkel érhetsz el sikereket?

Nagyon szeretnénk, ha a Te oldalad is több ügyfelet tudna szerezni Neked – ebben fogunk segíteni, ha kitöltöd űrlapunkat.

Már várjuk, hogy átbeszélhessük együtt a részleteket!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.