Sokak fejében még mindig a linképítés és a Google hirdetés él csak, mint hatékony online marketing eszköz, pedig a valóság ennél sokkal árnyaltabb!
A tartalommarketinget rendszerint alábecsülik azok, akiknek még nincs vele tapasztalatuk.
Itt az idő, hogy ledöntsük a tévhiteket!
Most megmutatjuk egy projektünkön keresztül, milyen sokat ér egy jól megírt, cselekvésre ösztönző tartalom!
Sőt, nem is egy példát mutatunk meg!
Íme, 3 cikk sikertörténete számokban:
Landing Page | Oldalmegtekintések száma | Visszahívást kért | Ajánlatot kért | Összes | % |
---|---|---|---|---|---|
napelemrendszer.info/hibrid-napelemes-rendszer.html | 1901 | 79 | 145 | 224 | 11,78% |
napelemrendszer.info /smart-napelemes-rendszer.html | 1154 | 38 | 57 | 95 | 8,23% |
napelemrendszer.info /sma-inverter.html | 1824 | 38 | 64 | 102 | 5,59% |
A táblázatban látható adatok a napelemrendszer.info 3 kiemelkedően jól működő blogcikkének eredményeit mutatják.
Látható, hogy az első aloldalra néhány hónap alatt 1901 ember kattintott rá, ebből 79-en kértek visszahívást és 145-en kértek árajánlatot.
Ez majdnem 12%-os konverziót jelent, vagyis lefelé kerekítve minden 10. látogató számított ez esetben komoly érdeklődőnek, ami nagyon magas értéknek számít (főleg egy ilyen iparágban, ahol egy-egy megrendelés is milliós összegű)!
A smart napelemes rendszerről szóló cikk bár csak 1154 látogatót hozott, ebből mégis összesen 95 ember, vagyis a látogatók 8,23% töltötte ki valamelyik űrlapunkat, az inverteres cikk esetében pedig 5,59% a konverziós érték, ami még mindig nagyon jó eredménynek számít, tekintve, hogy ez az érték általában 1-2% között mozog.
Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
De mit is bizonyít ez?

Azt, hogy egy igényesen megírt cikkel szignifikáns eredményeket lehet elérni.
A szövegeken keresztül tudod meggyőzni az embereket arról, hogy a Te termékedet, vagy szolgáltatásodat válasszák a konkurenciáéval szemben.
Illetve arra is tökéletes eszköz, hogy megmutasd tudásod különböző témákban, amik ahhoz kapcsolódnak, amit eladni kívánsz, és ez szakértői státuszt is kölcsönöz Neked.
Azt se felejtsük el, hogy a blogcikkekről nem ordít, hogy hirdetések, ez is az oka, hogy ilyen látványos konverziókat tudnak hozni.
De vajon megéri úgy is cikkeket írni a weboldalra, hogy nem hirdetjük őket?
Cikk és hirdetés fúziója
Bizonyára már sejtetted, hogy a tartalom önmagában nem elegendő, hanem kéz a kézben jár a hirdetéssel.
Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a tartalom elsősorban azért is kell, hogy legyen mit hirdetned.
Célközönséged ugyanis könnyen megunhatja azt, ha hirdetéseid egyhangúan mindig ugyanazt mondják.
Éppen ezért kell, hogy oldalad folyamatosan tartalmazzon friss információt, valamint, hogy olyan témákról írj, amik elég érdekesek ahhoz, hogy megragadják az emberek figyelmét.
Az említett cikkek Facebookon is jól szerepeltek, és ügyfeleinknek is gyakran ajánljuk a tartalommarketing Facebook hirdetéssel való kombinálását.
Az eredményeket látva elgondolkodhatunk, hogy akkor miért tartózkodnak mégis sokan a tartalommarketingtől?
A legfőbb okok a következők:
1. „Manapság már úgysem olvas senki, lehetetlen, hogy végigolvassanak egy 400+ szavas cikket, pláne egy 800 szavasat!”
A kimutatások alapján a látogatók csak a hibrid napelemes rendszerekkel foglalkozó cikknél átlag 01:57 percet töltöttek az oldalon, a teljes élettartamot figyelembe véve.
Ez 3 év intervallumában nézve is átlagosan majdnem 2 perc, tehát aki rákattint, az el is olvassa a cikket, legörget a lap aljára, hogy árajánlatot kérjen.
Tehát, ha valakit érdekel valami, az venni fogja a fáradtságot, hogy utána olvasson!
2. „A cikkek hirdetése nem hoz konstans látogatókat, hiszen 1 cikket csak egyszer lehet elsütni!”
Miután egy kampány lement, elemezzük az eredményeket és levonjuk a tanulságokat.
Ha egy cikk nagyon jól teljesített, sok konverziót hozott, azt érdemes lehet újra hirdetni bizonyos idő elteltével más célcsoportra irányítva.
Így tettünk a példában említett cikkeknél is.
3 év alatt 3 kampányt indítottunk a megadott cikkek esetében, és mindhárom sikeres volt.
3. „De vannak iparágak, amelyeken belül nem lehet egy idő után miről írni!”
Itt mindig fontos hangsúlyozni, hogy nem csak közvetlen, de közvetett témákat is érdemes felvonultatni.
Bármi, ami valahogy kapcsolódik a szolgáltatáshoz és kellőképp érdekes, az alkalmas arra, hogy cikket írj róla.
Ilyen lehet ingatlan esetén például az, hogyan érdemes előkészíteni a lakást eladásra, mik az aktuális trendek vagy hogy működik az értékbecslés.
Vagy masszázs esetén, hogy melyik illóolaj milyen hatással rendelkezik, hogy jelezhet testünk, ha érzelmileg kimerültek vagyunk, továbbá, miért fontos a kikapcsolódás egészségünk szempontjából.
A lehetőségek sora szinte végtelen, mindegy milyen komoly, könnyed, vagy komplex a téma.
Az említett weboldalunkra például több mint 400 cikket írtunk már, és folyamatosan írunk is újakat.
Ha pedig ihletre lenne szükséged, miről írj, mi tudunk segíteni!

Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
Kétféle módon is segíthetünk!

Mostanra biztos meggyőztek Téged a számok arról, hogy érdemes hasznos tartalommal ellátni oldalad, ha viszont nincs ötleted, miről írhatnál, akkor válaszd azon szolgáltatásunkat, mely 26 db személyre szabott témaötletet tartalmaz.
Ha egy évre leosztod ezt a mennyiséget, akkor kéthetente tudsz újat gyártani.
Viszont akkor se ess kétségbe, ha annyi teendőd van, hogy nincs időd cikkeket írni, minket ugyanis bátran megbízhatsz szövegírással!
Profi szövegíróink egy Veled készült interjú és egyéb kutatómunka alapján kiváló minőségű cikkeket írnak bármely témát illetően.
A témákat ez esetben is egyeztetjük Veled, ráadásul biztos, hogy keresőoptimalizált cikkek szerepelnek majd a végeredményben.
Már tudod mi a teendő, ha növelni szeretnéd vállalkozásod forgalmát: vedd fel velünk a kapcsolatot még ma!