A weboldal, aminek 16x annyi látogatója van, mint 8 hónapja

A weboldal, aminek 16x annyi látogatója van, mint 8 hónapja

Te mit tennél, ha nem tudnál többé hirdetni a Google-ben?

Nem azért, mert letiltották volna a fiókodat, vagy elfogyott volna a pénzed… egyszerűen csak a Google úgy döntene egyik napról a másikra, hogy a Te kulcsszavaidra többé nem lehet hirdetni.

Van másik csatorna, ahonnan ügyfeleket szerezhetnél?

Vagy mindent egy lapra tettél fel, bízva abban, hogy a világ egyik legnagyobb vállalata nem fogja egy váratlan pillanatban megváltoztatni a szabályait?

Pedig, ha otthonosan mozogsz a Google világában, akkor tudod, hogy ilyen bármikor történhet – és ez a veszély fenyegette azt az ügyfelünket is, akiről most mesélni szeretnék Neked.

A történet 150 szóban (ha épp nincs időd sokat olvasni)

2019 őszén megkeresett minket egy egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó vállalkozás egyik vezetője, mert szeretett volna előrébb kerülni a kulcsszavaira a Google keresőben.

Egészen pontosan két oka volt arra, hogy aggódjon a jelenlegi helyezései miatt:

egyrészt, a téma érzékenysége miatt bármikor előfordulhat, hogy a Google tiltólistára teszi a kulcsszavait, és nem enged rájuk többet hirdetni;

másrészt pedig azt látta, hogy azok a versenytársak, akik sokkal rosszabb minőségben dolgoznak náluk, messze több ügyfélhez jutnak a jó pozícióik miatt a találati listán.

2019 decemberében kezdtük meg a linképítést: 8 hónap alatt 200 linket építettünk neki, aminek köszönhetően 67-ről 1.108-ra nőtt a Google találati listájáról érkező havi látogatóinak száma (innen a 16x-os növekedés).

Bár számszerűsített adataink erről nincsenek, az ügyfél visszajelzései alapján abszolút megnőtt az érdeklődők és a telefonhívások száma, és határozottan elégedett az eredményekkel.

Egy olyan területről beszélünk, ahol egy szolgáltatás akár 1 millió forintba is kerülhet: ezt figyelembe véve szerintem el tudod képzelni, mennyire érte meg neki befektetni.

A történet 500 szóban (ha érdekelnek a részletek)

A történet 500 szóban

Mi lesz, ha nem tudsz többet hirdetni?

Adott egy egészségügyi szolgáltatásokkal foglalkozó vállalkozás.

Hogy mi a fő profiljuk, azt ennél konkrétabban nem nevezhetem meg, de legyen elég annyi, hogy olyan egészségügyi problémákkal foglalkoznak, amik kifejezetten a „kényesebb” témák közé tartoznak.

Ezt azért érdemes megjegyezni, mert ezt látva már érted, miért állt fenn a veszélye annak, hogy a Google egyszer csak megtiltja a hirdetést az ezzel kapcsolatos kulcsszavakra.

Mivel addig a Google Ads volt a legfontosabb csatorna, amin keresztül ügyfelekhez jutott, jogosan érezte bizonytalannak a helyzetét.

Szüksége volt valami stabil, hosszú távú megoldásra, ami anélkül is hozza majd a potenciális ügyfeleket neki, hogy különösebben foglalkoznia kellene ezzel.

Ha az emberek az ő oldalát találnák meg a Google-ben, amikor beírják a keresőszavait, az megoldaná a problémáit – és mi ezt adtuk meg neki a linképítéssel.

200 link 8 hónap alatt

Amikor azt mondom, hogy a linképítés hosszú távú befektetés, az nem csak annyit jelent, hogy várni kell az eredményeire – maga a munka is komoly időt vesz igénybe.

Nem áraszthattuk el az internetet 2019 decemberében több 100 linkkel egyszerre – az biztosan feltűnt volna a Google robotjainak, akik nemhogy nem juttatják előre ilyenkor a találati listán az oldalt, de még meg is büntetik.

Szépen, lassan indultunk el: az első hónapban még csak 20 saját weboldalra helyeztük ki 1-1 cikkben az ügyfél linkjét, a második hónapban 30-ra, a következőben 40-re, aztán 10-re, majd megint 20-ra, majd 30-ra, és így tovább…

Teljesen véletlenszerű időpontokban jelentek meg ezek, eltérő terjedelemmel, 15 szövegíró kollégánk között elosztva, hogy még a stílusuk se hasonlítson.

A cikkek minőségére tehát senkinek nem lehetett panasza – na és az eredményeire?

Ennyit javultak a Google helyezések a linképítéstől

Ennyit javultak a Google helyezések a linképítéstől

A grafikonon is lehet látni, hogy a 8 hónapnyi linképítés hatására mennyit változtak a helyezések.

  • A szürke rész mutatja, hogy hány kulcsszóra szerepelt az adott hónapban a weboldal a TOP 100-ban (tehát a Google első 10 oldalán valahol).
  • A narancssárga rész a Google első 10 találata között (tehát az első oldalon) elért helyezéseket mutatja.
  • A kék rész pedig végül azoknak a kulcsszavaknak a számát mutatja, amikre az első 3 találat között volt az ügyfél.

Amikor tehát elkezdődött a projekt, a 33 előre meghatározott kulcsszóból még egyre sem volt a Google első oldalán – de még az első 10 oldalon is csak hatra lehetett megtalálni.

2 hónappal később már megvolt az első TOP 10-es helyezés, rá egy hónapra már a TOP 3-ba is sikerült bejutni, július elején pedig már több, mint a kulcsszavak felére a Google első oldalán jelent meg.

Még nem értük el a kitűzött célt. Akkor ez miért is számít sikersztorinak?

Még nem értük el a kitűzött célt. Akkor ez miért is számít sikersztorinak?

Bőven van még min dolgozni, de ezen cikk elkészültekor még nem is járunk a projekt végén.

Miért is beszélünk akkor erről?

Mert az eredmények már most látványosak.

Nem tudjuk, hogy mennyi ügyfele lett a vállalkozásnak a segítségünkkel, hiszen ezt nem tudjuk mérni, és azt sem látjuk, hogy a bevétele mennyivel nőtt meg.

A fentebbi Google Analytics grafikon viszont magáért beszél.

Ugyanebben az időszakban 1 évvel ezelőtt még csak 512 ember érkezett az oldalra a Google találati listájáról – ma már ennek több mint a 7-szeresét érjük el.

680,27%-os növekedés azért nem mindennapi teljesítmény – és ez pénzben is mérhető eredményeket hoz.

Mennyi idő, amíg megtérül a linképítés?

Az ügyfél 2x600.000, tehát 1.200.000 forintot költött nálunk linképítésre a 8 hónap alatt, és ezalatt összesen 3.995 új látogatót szerzett az oldalára a Google organikus találati listájából.

Ha ugyanezt az embertömeget Google hirdetésekkel akarta volna megszólítani, az összesen 834.955 forintjába került volna (a kulcsszavai átlag kattintási díjaival számolva).

Egyelőre tehát papíron úgy néz ki, mintha jobban járt volna, ha továbbra is a Google Ads mellett marad – ha viszont olvastad már más sikertörténetünket is, akkor szerintem Te is meg tudod jósolni, hogy mi fog még történni a jövőben.

Hónapról hónapra fog nőni a látogatószám annak köszönhetően, hogy egyre jobb pozíciókba juttatjuk az ügyfél weboldalát a kulcsszavaira, és minden egyes felhasználó, aki után nem kell kattintási díjat fizetni, növeli a megtérülést.

Hogy miért vagyunk ilyen optimisták?

Egyrészt, mert már nem először csináljuk ezt.

Másrészt pedig azért, mert az eddigi hónapok adatai is minket igazolnak.

Így növekszik a látogatószám

Így növekszik a látogatószám

Nézzük meg 8 hónap eredményét: amikor nekikezdtünk a munkának, még csak 67 ember érkezett a weboldalra a Google organikus találati listájáról.

A július végén mért eredmények viszont már 1.108 látogatót mutattak, szintén egyetlen hónap alatt.

Nem tudom, mekkora a forgalma most az oldaladnak, de gondolom, hogy egy 16x-os látogató növekedést Te se utasítanál vissza…

De ami még fontosabb: ezzel valószínűleg elértük, hogy kétszer, sőt háromszor annyi látogatója legyen, mint a konkurenciának.

Írjuk Rólad a következő sikertörténetünket?

Szeretünk beszámolni az eredményeinkről, főleg akkor, ha tanítanak is valamit az ügyfeleinkről.

Ez a történet megmutatott egy olyan fájó pontot, ami a célcsoportunk legnagyobb részét érinti.

Rengeteg cégvezető érzi úgy ma Magyarországon, hogy nála sokkal rosszabb minőséget képviselő versenytársai sokkal több vásárlót szereznek – pusztán csak azért, mert ők több pénzt tudnak önteni a marketing gépezetükbe.

Ha úgy érzed, hogy Te is minőségi szolgáltatást nyújtasz, amivel tényleg jobbá teheted ügyfeleid életét, akkor mi segítünk, hogy minél több emberhez juthass el!

Kérj tőlünk árajánlatot linképítésre, hogy Rólad is sikertörténetet írhassunk a közeljövőben!

Kérj árajánlatot itt!