A linképítés egy hosszadalmas folyamat, amit sokszor hangsúlyozunk ügyfeleinknek, mert hisszük: csak az őszinte és egyenes kommunikációval lehet olyan bizalmat kiépíteni, mely nélkülözhetetlen a későbbi sikeres együttműködéshez.
Törekszünk rá, hogy ne csak megvásárold a szolgáltatásainkat, de értsd is meg, mire áldozod a kemény munkával és kitartással megszerzett pénzedet, mert csak ez adhatja meg azokat a feltételeket, melyek szükségesek a hosszú távú, mindenki számára előnyös partneri kapcsolathoz.
Nem ígérjük, hogy a linképítés eredményei villámgyorsan érkeznek, mert tapasztalatból tudjuk, még ha ezek nem is irreális elvárások, a komolyabb helyezések megszerzéséhez inkább éves távlatban érdemes gondolkodni.
Sajnálatos, de az emberek többsége szereti azt hallani, hogy az eredmények a lehető leggyorsabban bekövetkeznek.
Feltételezzük, Te is érzed, a valóságtól ez messze áll, hiszen az üzleti élet részeseként tisztában vagy vele, ennyire semmi sem mehet simán, vagy legalábbis csak ritkán!
Ilyen ritka esetek a linképítés során előfordulhatnak, ahogyan azt a következő történetünkből is láthatod.
Az ügyfelünk tudta, hogy valami tenni kell, csak azt nem, hogy miként
Természetesen nem tárhatjuk fel ügyfelünk kilétét, de a történet bemutatásához erre szerencsére nincs is szükség, és elég, ha csak néhány fontosabb jellemzőjét közöljük.
Partnerünk a szolgáltatóipar egy olyan szegmensében helyezkedik el, ahol a Google helyezések különösen nagy jelentőséggel bírnak, de ennek ellenére több fontos kulcsszóra annyira hátul helyezkedett el, ami komoly hátrányt jelentett számára a versenytársaival szemben.
A megoldásokat tekintve némileg bizonytalan volt, de mi örömmel világítottunk rá a lehetőségeire, és választottuk ki közösen azt a szolgáltatást, ami megfelelő volt a számára.
Minden partnerünknek megtaláljuk az ideális linképítés csomagot
Mikor az optimális szolgáltatás megállapításáról volt szó, minden olyan tényezőt figyelembe vettünk, melyek a partnerünk elégedettségét szolgálták.
Tekintettel voltunk az anyagi lehetőségeire és a kijelölt céljaira, melyek alapján javaslatot tettünk, amit ügyfelünk el is fogadott.
Ez egy linképítős szolgáltatási csomag volt, mely során azt is megbeszéltük új kliensünkkel, hogy az igazán látványos változásokra előreláthatólag egy év elteltével lehet számítani.
Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
Ügyfelünk helyezései a következőképpen alakultak
A legcélravezetőbb, ha rögtön bemutatjuk a számokat, hiszen azok helyettünk is beszélnek, és elsősorban Téged is azok érdekelnek.
„A” kulcsszó | „B” kulcsszó | „C” kulcsszó | „D” kulcsszó | „E” kulcsszó | |
---|---|---|---|---|---|
január | 100* | 54 | 100* | 100* | 100* |
február | 100* | 35 | 92 | 100* | 72 |
március | 100* | 30 | 46 | 75 | 76 |
április | 100* | 35 | 19 | 54 | 49 |
május | 100* | 35 | 19 | 54 | 49 |
június | 73 | 26 | 19 | 18 | 28 |
július | 39 | 27 | 17 | 21 | 49 |
*A táblázatban a 100-as érték annyit jelent, hogy az első 100 találat között sem szerepelt a kulcsszó.
A kulcsszavak pontos megnevezését azért kerültük, hogy az ügyfelünk ne legyen beazonosítható, de amit fontos tudnod róluk, hogy havi szinten mindegyikre jelentős keresések érkeznek, és erősen kapcsolódnak partnerünk tevékenységéhez.
Az esetek többségében ezek az adatok 1 éves távot foglalnak magukba, hiszen nagyjából ennyi időnek kell eltelnie az olyan változásokhoz, melyek már jelentősen hozzájárulnak egy vállalkozás erőteljesebb online jelenlétéhez.
De ez a táblázat, ahogy azt valószínűleg már Te is észrevetted, csupán fél évet foglal magába, aminek egyszerűen az az oka, hogy már ennyi idő után sikerült jelentős előrehaladást produkálni a helyezéseket tekintve.
Nem lenne egyszerűbb csak a mostani és a kezdeti számokat bemutatni?
Valaki esetleg jogosnak tartaná a kérdést, miért kéne érdekesnek lennie számára a köztes helyezéseknek, és nem lenne-e egyszerűbb, ha csak a jelenlegi helyzetet vetnénk össze a fél évvel ezelőtti állapottal.
Talán valóban átláthatóbb és letisztultabb lenne számodra a folyamat, de van egy fontosabb kérdés: megértenéd ennyiből a linképítés szolgáltatást, amiről úgy érzed, szüksége van a vállalkozásodnak?
A válasz természetesen nem, és pontosan ezért szeretnénk jobban bevezetni Téged is a számok világába, hogy tudd, mire számíts, mikor ilyen szolgáltatást igényelsz tőlünk, bár hisszük, ha már ezen a pontján jársz a cikknek, nem igazán szükséges győzködni a részletek fontosságáról, és kellő komolysággal és elhivatottsággal állsz hozzá a linképítés megértéséhez.
Arról nem is beszélve, hogy az aktuális helyezések nem tekinthetők „végállomásnak”, hiszen a munkánk folytatódik, és további javulások várhatók.
Nézzük meg a helyezések változását részletesebben is!
Az „A” kulcsszó helyezéseinek alakulása (átlag 3.600 keresés egy hónapban)

A havi átlag 3.600 kereséses „A” kulcsszóra vonatkozó grafikon mondhatni a „legunalmasabb”, de ennek ellenére egy rendkívül fontos tanulsággal szolgálhat a Te számodra is!
Ahogyan azt Te is jól látod, 4 hónapon keresztül nem történt különösebben semmi, de a nyár első hónapjára megtörtént az első számottevő előrelépés, és ez később tovább fokozódott.
Az ábra tökéletesen mutatja, hogy mire van szükség a linképítés során: türelemre és elhivatottságra, mert az eredményekre olykor várni kell, de ahogy a következő ábrából is látni fogod, ez sincs mindig így, és előfordul, hogy hamarabb javulnak az oldal pozíciói az adott kulcsszóra.
A „B” kulcsszó helyezéseinek alakulása (átlag 2.900 keresés egy hónapban)

A diagram vonala itt egészen más utat jár be, mint az előző esetben, hiszen már rögtön az első hónapban olyan haladást sikerült elérnünk, melyre joggal lehetünk büszkék, de természetesen a munka itt még nem állt meg, hiszen a cél az első találati oldalon való szereplés.
A kezdeti emelkedést olyan hónapok követték, ahol az oldal „beragadt” a 30 és 35-ös helyezés között, de a kitartás itt is eredményre vezetett, hiszen sikerült kitörni ebből az állapotból, és egészen a harmadik találati oldalig jutni (és hol van még a munka vége!)
Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
A további kulcsszavak helyezéseinek alakulása

Ez a grafikon azokat az eseteket szemlélteti, mikor a linképítés olyan gyorsan hozza az eredményeket, amit inkább nem ígérünk partnereinknek, hiszen ez a kevésbé jellemző.
Gyakorlatilag fél év elég volt ahhoz, hogy a Google második találati oldalára kerüljön a szolgáltató egy olyan kulcsszóra, amire előtte az első 100 helyezés között sem szerepelt, pedig havonta 1.600-an keresnek rá átlagosan.
Ez igen nagy intenzitású javulásnak mondható, de azért nem is egyedi esetről van szó, hiszen a következő két ábra is hasonló utat jártak be:


Az „E” kulcsszó grafikonjával kapcsolatban még szeretnénk megjegyezni valamit.
Nyilván észrevetted, hogy az utolsó hónapban egy erősebb visszaesés történt, aminek a mértéke kirívó a többi grafikonhoz képest.
Mi csak örülünk annak, ha ilyet is látsz, mert bizony néha ez előfordul, de a lényeg itt is a hosszú távú gondolkodásban rejlik, hiszen ha a linképítésbe fektetett bizalom töretlen marad, akkor ennek semmi jelentősége sem lesz, mikor a kulcsszó stabilan ott lesz az első helyek egyikén.
Miért nem lehet minden kulcsszó esetében ennyire gyors javulást elérni?

Természetes, ha szeretnél erre választ kapni, mielőtt belevágnál a linképítésbe, hiszen a fenti ábrák áttekintése után eléggé adja magát ez a kérdés.
Örülünk, ha ilyen gondolatok vannak a fejedben, hiszen ahogy arra a cikk elején is rávilágítottunk, szeretnénk, hogy minél inkább képben legyél a linképítéssel, márpedig, ha ilyen kérdéseid vannak, akkor jó úton haladsz efelé.
A helyezések minden esetben javultak, de a tempóban van különbség, amit nem nehéz kiszűrni a közölt adatokból, de sajnos egyértelmű választ nem tudunk adni számodra, hiszen itt kőbevésett szabályok nincsenek.
Minden kulcsszó kissé máshogy viselkedik, ami elsősorban a Google folyamatosan változó algoritmusaitól függ, de az sem mellékes, hogy egy keresőszóra mekkora a verseny.
A fenti példák már segíthetnek Neked abban, hogy egy reálisabb kép alakuljon ki a fejedben a linképítésről, de szeretnénk újra hangsúlyozni: közöttük vannak olyanok is, melyeknél a javulás intenzitása egészen extrémnek mondható, és bár mi mindig erre törekszünk, megígérni nem tudjuk.
Partnerünk átlag pozíciójának változása az összes kulcsszóra
Még egy utolsó grafikonnal szeretnénk segíteni Téged a döntésed meghozásában.
Eddig csak öt keresőszóról beszéltünk, melyek azért lettek kiemelve, mert a többihez képest nagyobb fontossággal bírnak, de ez nem jeleneti az, hogy a többivel ne foglalkoznák.
Ezeknek a szemléltetésére kiválóan alkalmas a keresőszavak átlag pozíciójának mérése:

Egyértelmű emelkedést figyelhetünk meg itt is, amire nem is kellett túl sokat várnunk.
Amit le lehet szűrni ebből a grafikonból, hogy ügyfelünk vállalkozása egyre inkább láthatóvá válik a Google keresőjében, és ez az emelkedő trend a jövőre nézve még több bizakodásra adhat okot.
A linképítésen kívül még ennyiben segítettük ügyfelünket
Együttműködésünk lényegi része a linképítés volt, de ezen kívül még találtunk más fejlődési lehetőségeket a partnerünk számára az online marketinget tekintve.
A linképítés mellett egy főoldali szöveget is írtunk számára, illetve a title tageket is módosítottuk.
Ezt azért tartottuk szükségesnek, mert szerettük volna, hogy ügyfelünk oldala ne csak látható legyen, de arra rá is kattintsanak az érdeklődők.
Mit jelentett partnerünk számára ez a fél év?
Legyünk egyenesek: a linképítéstől előbb-utóbb mindenki a bevételeinek növekedését várja.
Partnerünk vállalkozásának pénzügyi helyzetére persze nem látunk rá, de abban biztosak lehetünk, hogy a Google helyezések ilyen szintű javulásának köszönhetően a fizető ügyfeleinek a száma is növekedésnek indult.
Mivel a kuncsaftunkkal folyamatosan tartjuk a kapcsolatot, azzal is tisztában vagyunk, hogy elégedett a szolgáltatásunkkal, és várható a további együttműködésünk.
Úgy érzed, számodra is egy lehetőség a linképítés?
Ha szeretnél egy hasonlóan sikeres utat bejárni, mint a példánkban szereplő meglévő ügyfelünk, nem kell mást tenned, mint kitölteni az űrlapunkat.
Bármilyen további kérdésed is merülne fel szolgáltatásainkkal kapcsolatban, mi állunk rendelkezésedre, hiszen ne feledd: azt szeretnénk, hogy igazán értsd, hogyan is segítünk Neked céljaid elérésében!