3 év alatt 9.117.000 forintot spóroltunk meg az ügyfelünknek 533 órányi linképítéssel

3 év alatt 9.117.000 forintot spóroltunk meg az ügyfelünknek 533 órányi linképítéssel

Nem egyszerű egy olyan iparágban kimagasló online eredményeket elérni, ahol hihetetlenül erős és telített a konkurencia, de emellett ráadásul még az árrés is eléggé kicsi.

A szóban forgó ügyfelünk is tökéletesen tisztában volt ezzel, hiszen éppen ezért keresett fel minket.

Az ügyfél iparágában, mint azt majd az ábrák is remekül fogják mutatni, évente kétszer vannak olyan kiugró időszakok, amikor megnő a kereslet, és ilyenkor hirtelen nagyon nagy leterheltségnek van kitéve a vállalkozása.

Az ügyfelünk tevékenységi körét ugyan nem fedhetem fel, de annyit elárulhatok, hogy ezekben a „szezon” időszakokban a legfontosabb kulcsszavakra több, mint 20.000 alkalommal keresnek rá (természetesen itt is 12 hónapos átlagokról beszélünk, tehát ez az összeg akár 50 000-re is felmehet az adott hónapban).

A linképítés előtti első lépések

2017-ben kezdtünk el együtt dolgozni ezzel az ügyféllel, és az első dolgunk volt megvizsgálni, hogy a weboldala vajon miért nem hozza számára a kívánt eredményeket.

Problémát jelentett az is, hogy hiába költött akár naponta 100.000 forintot is Google hirdetésekre, a befektetett összeg nem térült meg a konverziókban.

A weboldalt nem mi készítettük el neki, azonban újra kellett strukturálnunk, és rendbe tenni az URL-eket.

A termékeknek új aloldalakat készíttettünk, így a látogató a weboldalra érkezve sokkal egyszerűbben, kevesebb klikkeléssel megtalálhatta azt, amit keres.

Ezek után 2017 októberében már bátran hozzáfoghattunk a több fronton is zajló linképítéshez!

2018-ban már szépen lassan emelkedni kezdett a látogatók száma

2018-ban már szépen lassan emelkedni kezdett a látogatók száma

Nem győzzük hangoztatni, hogy a linképítés egy hosszútávon megtérülő befektetés, és szerencsénkre ezt az ügyfelünk is elfogadta.

A fentebbi ábrán remekül kidomborodik a tavaszi és őszi szezon, de a két időszak között észrevehető némi emelkedés a 2017 végi látogatószámhoz képest.

Nem fogunk kertelni, őszintén megmondjuk, hogy 2017-ben nem sikerült pénzt spórolnunk az ügyfélnek, hiszen ekkor összesen 120.402 forinttal költött többet, mintha csak Google hirdetésekért fizetett volna.

Ekkor egy látogató még 102 forintjába került.

2018-ban azonban már átlagosan csak 44 forintot fizetett látogatónként, és ezzel még úgy is sikerült neki 651.572 forintot megspórolnunk, hogy közben a szoftveres linképítést is elkezdtük.

Bár a megtakarítás sikerült, a kimagasló eredmények 2018-ban még várattak magukra…

2019-ben belevágtunk a teljes linképítős weboldalak elkészítésébe

Még 2018 legvégén úgy döntöttünk, hogy stratégiát váltunk, és linképítős weboldalak elkészítésébe fogtunk, amelyekből 2019 májusára összesen 9 darab készült el.

Ez azt jelenti, hogy egy teljes weboldalt építünk fel azért, hogy az ügyfél egy-egy aloldalának a linkjét elhelyezhessük rajta.

Az ilyen weboldalakról senki más nem kap linket, csak egy ügyfelünk és pontosan ezért egy ilyen elkészítése rettentően munkaigényes feladat (átlag 13 óra egy ilyen weboldalt létrehozni)

Az igazi áttörést azonban sajnos még ezekkel sem sikerült elérni, így az ügyfelünkkel egyetértésben úgy döntöttünk, hogy fél év szünetet tartunk a linképítésben.

Fájdalmas tud lenni a búcsú, de szerencsére csak rövid időre szólt.

A szünet után majdnem leesett az állunk, amikor újra ránéztünk az ügyfél Google Analytics-ére.

Fél év kihagyás után elképesztő eredményekkel szembesültünk

Fél év kihagyás után elképesztő eredményekkel szembesültünk

Jól látható, hogy októberig a 2018-as és 2019-es év látogatottságát jelző görbék szinte fej fej mellett haladnak, majd a látogatottság az egekbe szökik.

És miből fakadt ez a hirtelen jövő népszerűség?

Hát abból, hogy az ügyfelünk szinte az összes kulcsszóra első helyre került, amire linket építettünk, és hát jól tudjuk, hogy az első helyen szereplő találat húzza be a legtöbb látogatót.

Ezek után már nem volt más dolgunk, mint havi 10 linképítős cikkel fenntartani a megszerzett és már jól megérdemelt helyezéseket.

A látogatónként fizetett ár nem mellesleg még alacsonyabb lett, 44 forintról már csupán 18 forintra csökkent.

Innen indultunk, ide jutottunk el

Innen indultunk, ide jutottunk el

Ahhoz, hogy jól láthassuk, mit értünk el az évek alatt, elég csak rápillantani erre az ábrára.

2020 első kiemelt időszakában a 20.000 látogatót is sikerült meghaladni, ami nem kis növekedés 2017-hez képest.

Ez a három teljes évet felölelő projekt azért is rendkívül izgalmas számunkra, mert tökéletesen megmutatja, hogy a linképítéssel hosszú távon milyen kiváló eredményeket lehet elérni.

Az igénybevett fő szolgáltatás a linképítés volt, de emellett még blogot is írunk az ügyfélnek.

Mi több, ebben a projektben mind a három különböző típusú linképítést alkalmaztuk, így még jobban felmérhető az eredményük:

  • Közel 400 weboldalból álló saját rendszerünkre helyeztünk ki cikkeket.
  • Hetente 1 órát foglalkoztunk szoftveres linképítéssel,12 hónapon keresztül, ahol azokra a weboldalakra helyeztünk ki linkeket, ahonnan a konkurencia is kap.
  • Komplett weboldalakat hoztunk létre csak az ügyfelünk részére!

5 forint egy látogatóért!

2020 még 2019 végénél is jobb eredményeket hozott: megnőtt az új felhasználók száma, csökkent a visszafordulási arány és a látogatók egyre több időt töltenek el az ügyfelük weboldalán.

És akarod tudni, hogy 2020-ban átlagosan mennyit fizet az ügyfelünk a látogatókért?

Kapaszkodj meg: 5 forintot!

Korábban volt olyan nap, ami alatt elköltött 100-150.000 forintot Google hirdetésekre, most pedig mindössze 5 forintjába kerül egy látogató a weboldalára!

Ezt bármelyik vállalkozás megirigyelné, ugye?

A siker eléréséhez az ügyfél türelme is kulcsfontosságú volt

A siker eléréséhez az ügyfél türelme is kulcsfontosságú volt

A nyögvenyelős kezdetek ellenére az ügyfelünk megbízott bennünk, és türelmesen kivárta, hogy a jól felépített weboldal és a rendszeres linképítés meghozza a gyümölcsét, amit a fentebbi adatok remekül szemléltetnek.

A tevékenységi körében releváns 3.576 keresőszóból ma már 859-re szerepel a Google Top 10-ben, ami 24%!

Ekkora konkurencia mellett ez igazán kitűnő eredmény.

A linképítéssel ráadásul lehetséges még olyan keresőszavakra is helyezéseket szerezni, amelyekre konkrétan nem is építettünk linket.

2017 októberétől 2020 szeptemberéig ügyfelünk összesen 9.174.530 forintot spórolt meg!

3 év alatt 183.305 látogatót szereztünk ügyfelünknek csak a Google organikus találati listájából.

Ennyi embert elérni a Google Ads átlag kattintásaival számolva összesen 12.096.130 forintba került volna, a linképítésre viszont az ügyfelünk csak 2.923.600 forintot költött – magyarul több mint 9 millió forintot spórolt meg.

Ez számunkra 533 órányi munkába került, és nagyon büszkék vagyunk arra, amit közösen elértünk.

A türelem tehát rózsát, vagyis jelen esetben inkább új látogatókat és konverziót terem.

Ha Te is szeretnél egyik nap arra ébredni, hogy a weboldalad ötször annyi látogatót fogad, mint korábban, akkor kérj tőlünk árajánlatot!

Mi segítünk Neked elérni a hőn áhított helyezéseket!

Kérj árajánlatot itt!