25.000.000 Ft bevétel növekedés a webshopodban, vagy 1.009-cel több potenciális ügyfél a weboldaladról 12 hónap alatt! Melyikre van szükséged?

25.000.000 Ft bevétel növekedés a webshopodban, vagy 1.009-cel több potenciális ügyfél a weboldaladról 12 hónap alatt! Melyikre van szükséged?

Ezúttal nem egy, hanem 2 olyan ügyfelet mutatok be Neked, akiknek történetét mindenképp érdemes megismerned.

Két teljesen eltérő területről jönnek, de még az üzletük típusa is teljesen más:

  • az egyik esetben egy épületgépészeti szerelésekkel foglalkozó cég honlapjáról van szó, ahol a fő konverzió az árajánlatkérés;
  • a másikban pedig egy webshopról beszélünk, aminél a legfontosabb cél értelemszerűen az eladás.

Mi köti össze őket?

Hogy 2018 és 2019 szeptembere között megduplázták a forgalmukat az azt megelőző évhez képest!

Egyszerű a recept: minél többen jönnek az oldaladra, annál nagyobb lesz a bevétel is

Ez a kijelentés elsőre túlzásnak tűnik, hiszen a látogatók önmagukban még nem jelentenek profitot – ahhoz egy nagyon jól felépített weboldalra is szükség van, hogy az érdeklődőből vásárló legyen.

De ha ez megvan, akkor már tényleg csak annyi kell, hogy minél több embert juttassunk az oldaladra, és ezt a Google pozíció javításával lehet a legjobban elérni.

Minél előrébb vagy a találati listán egy adott kulcsszóra, annál többen fognak kattintani Rád, és minél többen kattintanak, annál többen fognak vásárolni is Tőled.

Mi tehát a cél?

Megduplázni a látogatószámot, és akkor a bevétel is nőni fog!

Megmutatjuk, hogyan működött ez két ügyfelünknél

Kiválasztottunk két időszakot: a 2017 és 2018 szeptembere közöttit, és a 2018 és 2019 szeptembere közöttit, hogy lássuk, mekkora változásokat lehet elérni akár egyetlen év leforgása alatt a linképítéssel.

Egyik ügyfelünknél sem 2017 őszén kezdtük a munkát, addigra már jócskán benne voltunk a linképítésben, úgyhogy a 2017-18-as adatokat is ennek fényében érdemes nézni.

De akkor vegyük is végig, hogyan épül fel ez a két esettanulmány:

  • Először megnézzük, milyen eredményeket ért el az ügyfél weboldala 2017 és 2018 szeptembere között.
  • Ezután jönnek a 2018-19 közötti adatok, ugyanebben az időszakban.
  • Végül egy táblázatban megnézzük, mekkora növekedést sikerült elérni a látogatószámot és az oldalon végzett konverziókat tekintve.

És ráadásként azt is ellenőrizzük, hogy milyen pozíciókban helyezkedik el az adott oldal a Google-ben, csak hogy látszódjon, minek köszönhetőek a fentebbi eredmények.

Első példa: 893 potenciális ügyfél – ezt a számot kell megduplázni

Első példa: 893 potenciális ügyfél – ezt a számot kell megduplázni

A vizsgált időszak első szakaszában, tehát 2017. szeptember 01. és 2018. augusztus 31. között a weboldal a következő eredményeket érte el:

  • 264 új felhasználó érkezett az oldalra,
  • 434 hírlevél feliratkozás történt,
  • 241-en kértek visszahívást,
  • és 652-en töltötték ki az árajánlatkérő űrlapot.

Értelemszerűen a legértékesebbek ezek közül azok, akik az utolsó két kategóriába tartoznak: ők a potenciális ügyfelek, akikkel a cég felveheti a kapcsolatot.

Ők tehát összesen 893-an vannak – már ez sem kevés egy olyan cég esetében, ahol az árajánlatok olykor milliós összegeket tartalmaznak.

Egy évvel később: 112,99%-os növekedés a potenciális ügyfelek számában

Nézzük akkor, hogyan változtak az előbbi számok 2018. szeptember 1. és 2019. augusztus 31. között!

A látogatószámbeli változás már az előző képen is látszik: 142,84%-kal nőtt az oldalra kerülő új felhasználók száma, magyarul majdnem 2,5-szörös az ugrás.

Hogyan hatott ez a többi mutatóra?

Három grafikont is megnézünk most, hogy a három legfontosabb konverzió változását követni tudjuk.

Kezdjük a legérdekesebbel:

Egy évvel később: 112,99%-os növekedés a potenciális ügyfelek számában

Az egy év alatt 1.483 árajánlatkérés érkezett, ami 127,45%-os növekedést jelent – és ne feledjük, hogy arról a konverzióról beszélünk, ami a legkomolyabb ügyfeleket hozza.

Jöjjenek ezután a visszahívás kérések:

Jöjjenek ezután a visszahívás kérések:

419-en adták meg telefonos elérhetőségüket ügyfelünknek ebben az évben, vagyis 73,86%-os a növekedési arány – ez ugyan nem duplázás, de ki utasítana vissza egy ilyen szintű növekedést egy év alatt?

És végül nézzük azért meg a hírlevél feliratkozást is, ami még nem konkrét ügyfeleket hoz, de azért még egy mérhető, hasznos konverzió:

És végül nézzük azért meg a hírlevél feliratkozást is

A duplázás itt is megtörtént, hiszen 889 új feliratkozóval összesen 104,84%-kal nőtt az e-mail listánk.

Ezeknek az ügyfeleknek tudjuk kiküldeni azt a havi 4 db cikket, amit szintén mi írunk, hogy ennek segítségével meg tudjuk győzni őket az árajánlatkérésről.

Nézzük akkor meg az eredményeket még egyszer, összegezve:

Vizsgált időszak Hírlevél Visszahívás Árajánlat Potenciális ügyfél
2018.09.01 - 2019.08.31 889 419 1483 1902
2017.09.01 - 2018.08.31 434 241 652 893
Növekedés %-ban: 104,84% 73,86% 127,45% 112,99%

Az utolsó oszlop a legfontosabb: az itt szereplő értékek a visszahívás és árajánlat kérőkből állnak össze, és tisztán látszik, hogy sikerült nem csak a weboldal forgalmát, de a potenciális ügyfelek számát is megduplázni.

Hogyan értük ezt el? A Google helyezés javításával

Hogyan értük ezt el? A Google helyezés javításával

Ne feledd, hogy mi most csak a Google organikus találati listájából érkező felhasználókat néztük: nem számoltuk bele sem a Google, sem a Facebook hirdetések, sem semmilyen más kampány eredményeit.

Egyedül azt figyeltük, Google kereséseken keresztül mennyi embert tudunk elérni, és hogy ezen hogyan tud változtatni a jobb Google pozíció megszerzése.

Az eredmények pedig láthatóak: 1.009-cel, tehát kis híján 113%-kal nőtt a potenciális ügyfelek száma annak köszönhetően, hogy az ügyfelünk előre került a fő kulcsszavaira a Google-ben.

Milyen pozíciók kellenek ehhez?

Az elemzés elkészülésének idején (2019. szeptembere) az ügyfelünk

  • 749 kulcsszavával foglalkozunk, ebből
  • 978-ra a Google TOP 100-ban van az oldal,
  • 448-ra pedig a Google TOP 10-ben, amin belül
  • 3,95 az átlag pozíció.

Azokra a kulcsszavakra, amikre TOP 10-ben van, összesen átlag 70.010 keresés érkezik egy hónapban, míg a TOP 100-as kulcsszavakra 89.990.

Ezeket a helyezéseket pedig linképítéssel értük el: egy év alatt önmagától egy oldal csak csodával határos módon tudott volna forgalomduplázást elérni a Google találati listáján keresztül.

Második példa: 25 millió forintot érő növekedés

Második példa: 25 millió forintot érő növekedés

Ha az előző történet nem lett volna elég, akkor máris mutatok egy másikat.

Egy webshopot üzemeltető ügyfelünkről van szó, akinél az új felhasználók száma 97,34%-ot ugrott, tehát 2,66% híján itt is megvolt a weboldal forgalmának duplázása.

És hogyan hatott ez az eredményekre?

Vizsgált időszak Új felhasználók Megrendelés Kosárérték Összeg
2018.09.01 - 2019.08.31 247.808 5730 10.900 Ft 62.457.000 Ft
2017.09.01 - 2018.08.31 125.572 3615 10.300 Ft 37.234.500 Ft
Növekedés 97,34% 58,51% 600 Ft 25.222.500 Ft

Most is az utolsó oszlop a legérdekesebb: hogy az átlagos kosárérték mellett mekkora bevételt szerezhetett az ügyfelünk.

A válasz pedig: 25 millió forinttal többet, mint az előző évben!

Mindez pusztán annak köszönhetően, hogy az új felhasználók duplázásán keresztül majdnem 60%-kal növeltük a vásárlások számát.

Itt is a linképítés volt a kulcs

Itt is a linképítés volt a kulcs

Az ügyfelünk ma

  • 457 kulcsszóra van a Google TOP 10-ben (összesen átlag 160.890 keresés van ezekre egy hónapban),
  • 842 kulcsszóra van a Google TOP 100-ban (összesen átlag 254.770 keresés van ezekre egy hónapban).

Nem alacsony tehát az a látogatómennyiség, amennyit el tud ma érni: és ha több a látogató, akkor több a vásárló, és nagyobb a bevétel – végső soron pedig ez a legfontosabb.

Már csak a helyezésfenntartásra kell költeniük

Mindkét ügyfelünk, akinek történetét itt megismerhetted, eleget fektetett az utóbbi években a linképítésbe ahhoz, hogy megszerezze a legjobb pozíciókat – ma pedig már élvezik a munkánk gyümölcsét.

A Google élén állnak a legfontosabb kulcsszavaikra, így aki ezekre keres, egyből velük találkozik.

Ezeket a pozíciókat megszerezni nem volt egyszerű, és bizony még ekkor sem lehet hátradőlni, hiszen a verseny nem ér véget: a konkurencia folyton meg akarja őket előzni.

A helyezésmegtartás viszont már nem jelent olyan komoly befektetést, mint amit ezelőtt jelentett a linképítés: ma már mindössze havi 10 új linkre van szükségük ahhoz, hogy stabilan a találati listák élén tudjanak maradni.

Mennyire éri ez meg anyagilag?

Maradjunk az utóbbi, webshopos példánál: láthatod, 25 milliós növekedésről van itt szó egyetlen év alatt.

Ehhez képest a havi 10 db cikk mindössze évi 600.000 forintjába kerül az ügyfelünknek.

A különbség így is jól látszik, de hasonlítsuk össze azért a Google hirdetések áraival is: ha azokra a kulcsszavakra, amikre a TOP 100-ban van az ügyfél, hirdetéseket indítottunk volna, akkor átlag 166 forintos kattintási díjjal kellett volna számolnunk.

A 2018-19-es időszakban 247.808 új látogató érkezett az oldalra – ha őket a Google találat helyett a hirdetéseken keresztül hoztuk volna az oldalra, az összesen 41.136.128 forintba került volna – ez a 62 milliós bevétel közel kétharmada, amihez képest a helyezésmegtartásba fektetett 600.000 forint szabad szemmel alig látható összegnek tűnik.

Neked mennyi pénzt jelentene a forgalomduplázás az oldaladon?

A fentieket elolvasva Te is elgondolkoztál azon, mennyit tudnál elérni, ha a Te oldaladon is duplájára nőne a forgalom?

Ismered már a receptet: linképítéssel a Google élére jutsz, a Google élén tömegek kattintanak Rád, ők pedig vásárolnak, árajánlatot kérnek tőled, aminek következtében nő a bevételed.

A folyamat egyszerűnek tűnik, de az első lépcsőfok meglépése jelenti a legnehezebbet: ebben tudunk segíteni Neked!

Kérj tőlünk árajánlatot linképítésre most, és duplázzuk meg a forgalmadat!

DE sietned kell, mert ha valamelyik versenytársad megelőz Téged, már nem tudunk szerződést kötni Veled, ugyanis egy témában csak egy ügyfelet vállalunk – erről szól nálunk a kizárólagosság.

Kérj árajánlatot itt!