Nem mindenki minket választ elsőre – és ez teljesen érthető.
Van egy ügyfelünk, aki 2017 februárjában keresett meg minket először: az akkori árajánlatunknál akkor végül talált „jobbat”, és egy másik céghez fordult…
…majd 2018 márciusában megint visszatért hozzánk, és szerződést kötöttünk.
Mi történt 1 év alatt, ami meggyőzte arról, hogy az olcsóbb linképítés nem feltétlenül éri meg az árát?
És mit hoztunk össze mi, kevesebb mint 1 év leforgása alatt?
Nem azért készül most ez az esettanulmány, hogy bárkit vagy bármit is minősítsek: pusztán számokon keresztül akarom megmutatni Neked, hogy milyen előrelépést jelent a profi linképítés egy weboldalnak.
Mit kell tudni az ügyfélről?
Pontos cégnevet vagy weboldalcímet természetesen itt sem mondok, de annyit azért érdemes tudni, hogy egy táskákkal foglalkozó webshopról van szó.
Amikor 2017-ben megkeresett minket az akkor még csak „lehetséges” ügyfelünk, elvégeztünk minden szükséges ellenőrzést, amit ilyenkor szoktunk: a legfontosabb most is a kulcsszó kutatás volt, ami alapján közösen ki tudtuk választani a 17 legfontosabbat.
Ezután mondtunk egy ajánlatot arra, hogyan juttatjuk őt a Google organikus találati listájának elejére ezekre a keresőszavakra – ezt ő akkor nagyon drágának találta, és a konkurencia ajánlatát választotta, amelyik hasonló eredményeket ígért, messze kevesebb pénzért.
Mi történt 2017-2018 között?
Ne elemezzük most azt, hogy ki hogyan dolgozik: ha a mi munkamódszerünkre vagy kíváncsi, azt a linképítéssel foglalkozó oldalunkon megismerheted, más linképítésével pedig nem szoktunk foglalkozni.
Elemezzünk inkább csak az eredményeket!
Havi keresések száma | 2017.03.17 | 2018.03.05 |
---|---|---|
1900 | nincs TOP 100 | 62 |
1900 | nincs TOP 100 | 21 |
1600 | 91 | 33 |
1300 | nincs TOP 100 | nincs TOP 100 |
720 | 90 | 65 |
480 | 62 | 84 |
390 | 55 | 15 |
210 | 45 | 28 |
260 | nincs TOP 100 | 55 |
170 | nincs TOP 100 | nincs TOP 100 |
140 | nincs TOP 100 | 25 |
140 | 43 | 30 |
110 | 12 | 8 |
110 | 32 | 13 |
90 | nincs TOP 100 | 47 |
70 | 46 | 35 |
50 | nincs TOP 100 | nincs TOP 100 |
A kulcsszavakat szintén nem árulom most el, de az első oszlopban azt látod, hogy a 17 legfontosabb keresőszóra havonta átlag hány keresés érkezik – ez mutatja a kulcsszó fontosságát, és ebből tudsz következtetni egyébként arra is, hogy mekkora a verseny rá.
A második oszlopban találod az ügyfél indulási állapotát: a Google TOP 10-ben, tehát a találati lista első oldalán egy kulcsszóra se szerepel, és a legfontosabb keresőszavainak majdnem a felére (8 db-ra) még csak a Google első 100 találata között se lehet megtalálni.
És akkor lássuk a harmadik oszlopban, hogyan változtatott ezen az az 1 év, amit az olcsóbb linképítésre fordított:
- a linképítésnek köszönhetően már csak 3 olyan kulcsszó volt, ami nem került be a TOP 100-ba;
- és 1db keresőszóra sikerült bejutni a TOP 10-be (a 8. helyre).
Eredménynek ez is eredmény, de legyünk kegyetlenül őszinték: ez 1 év alatt rettenetesen kevés.
Minőségi linképítéssel negyed év alatt is többet lehet elérni
Havi keresések száma | 2018.03.05 | 2018.08.31 | 2018.11.30 | 2019.02.28 | 2019.05.31 |
---|---|---|---|---|---|
1900 | 21 | 21 | 10 | 6 | 1 |
1900 | 62 | 15 | 16 | 4 | 2 |
1600 | 33 | 19 | 14 | 4 | 4 |
1300 | nincs TOP 100 | 12 | 3 | 3 | 1 |
720 | 65 | 20 | 12 | 4 | 1 |
480 | 84 | 15 | 9 | 3 | 1 |
390 | 15 | 3 | 1 | 1 | 1 |
210 | 55 | 15 | 12 | 4 | 2 |
260 | 28 | 10 | 7 | 1 | 1 |
170 | nincs TOP 100 | 13 | 6 | 3 | 2 |
140 | 30 | 11 | 7 | 3 | 1 |
140 | 25 | 11 | 3 | 1 | 1 |
110 | 13 | 6 | 4 | 1 | 1 |
110 | 8 | 2 | 1 | 1 | 1 |
90 | 47 | 7 | 8 | 2 | 2 |
70 | 35 | 22 | 7 | 2 | 1 |
50 | nincs TOP 100 | 9 | 6 | 2 | 1 |
Számunka a kiindulópont az volt, ahogy 2018 tavaszán az oldalt „megkaptuk”.
- A munkát 2018. június 1-jével kezdtük el, ezért látod a harmadik oszlopban az első negyedév eredményeinél az augusztus végi dátumot. Eddigre sikerült 6 kulcsszóra bejuttatni az oldalt a Google TOP 10-be – egy olyanra is, amire azelőtt a TOP 100-ban se volt benne.
- November végére még 7 kulcsszóra került a találati lista első oldalára, és elértük az első TOP1-es helyezéseket is.
- 2019 februárjában mind a 17 kulcsszóra ott volt az ügyfél oldala a Google első oldalán, ebből 12-re a TOP3-ban, 5-re pedig az 1. helyen.
- Májusban végül elértük, hogy 1 kivételével mindegyik kulcsszóra a TOP-3-ba juttassuk, 12-re pedig egyenesen az 1. helyre!
Helyezésromlás egyetlen alkalommal történt, akkor is összesen 1 pozícióval csúszott vissza az oldal – következő negyedév végére viszont 12-t lépett előre.
Miért vártunk 3 hónapot a linképítéssel?
Az ügyfelünk előző szerződése márciusban járt le – akkor miért kezdtük el a linképítést csak júniusban?
Nagyon egyszerű: a linképítés sikeréhez a honlap minősége is hozzátartozik!
Egy weboldalt akkor lehet könnyen a találati lista élére juttatni, ha megfelel a Google írott és íratlan szabályainak – magyarul keresőoptimalizálni kell.
Ebből a szempontból egyébként egészen jó volt az oldal, de azért szükség volt kisebb-nagyobb változtatásokra, amikre felhívtuk a figyelmet: miután ezek megtörténtek, és befejeztük a tárgyalásokat, neki is kezdtünk a linképítésnek – és az eredmények mutatják, mennyire megérte.
Mi a terv a jövőre nézve?
16 kulcsszóval a TOP 5-ben, ebből 14-gyel a TOP 3-ban és 5-tel a Google 1. helyén mondhatjuk, hogy elég szép eredményeket értünk el, és ez egyébként a forgalomban is meglátszik, ahogy a grafikonon láthatod.
Értelemszerűen minél népszerűbb kulcsszavakra érünk el minél jobb pozíciókat, annál több látogató érkezik az oldalra, és annál több vásárlónk lesz.
Nem állunk meg azonban ennyinél!
Azóta az ügyfelünkkel meghatároztunk 9 olyan kategóriát is még a webshopban, amire érdemes lenne nagyobb figyelmet fordítani.
Bár egyelőre a projektet szüneteltetjük, ha a jövőben újra szerződést kötünk, akkor az ezekhez tartozó kulcsszavakra is el fogjuk majd indítani a linképítést, és ezzel kapcsolatban még van valami, ami érdekelhet Téged:
Nem lesz olyan nehéz dolgunk, mint korábban lett volna: 4 kulcsszóra már most TOP10-ben vagyunk
A 9 új kulcsszóra annak idején épp olyan rosszul állt az ügyfelünk weboldala, mint az első 17-nél – mára viszont már sokat változott a helyzet.
4 kulcsszóra már most a Google első oldalán van az ügyfelünk, és a legrosszabb helyezés a 21.
Összehasonlításképp: 2018 elején a 9-ből 7-re még a TOP 100-ban sem volt bent a weboldal.
Hangsúlyozom: ezekre a kulcsszavakra 1 db linket nem építettünk korábban, egyáltalán nem is foglalkoztunk ezekkel.
Akkor mi történt?
Nagyon egyszerű: azok az aloldalak, amiket a Google hitelesnek talált, és előrébb juttatott a találati listában, gyakorlatilag húzták magukkal a többit is, így pedig az ügyfelünk olyan szavakra is jó pozíciókat szerzett meg, amik után nem is kellet linképítésre fordítania a pénzét.
Látod már, hogy mekkora lehetőség van abban, ha minőségi linképítéssel juttatod előbbre a weboldaladat?
Akkor kérj tőlünk árajánlatot most!