Még mindig nem vagy biztos abban, hogy a linképítés működik?
Vagy esetleg abban, hogy tényleg megéri?
Vagy csak szeretnél végre látni egy konkrét példát, hogy valaki hogyan jutott több ügyfélhez csak attól, hogy előrébb juttattuk a Google találati listáján?
Úgy döntöttem, ideje nem csak a módszereinket megismerned, hanem az eredményeinket is!
Megmutatom Neked, hogyan javítjuk folyamatosan egy ügyfelünk helyezéseit, és hogyan szerzünk ezzel neki egyre több látogatót, ügyfelet, és bevételt.
Hónapról hónapra rögzítettük az adatokat
A projekt 2018 őszén indult el gyakorlatilag a 0-ról: nem volt még se weboldal, se semmilyen más online jelenlét az ügyfelünk részéről.
Konkrétumokat most nem árulhatok el, de a tevékenységi kört érdemes tudni: az építőiparban mozog a cég, és ebből sejtheted, hogy itt általában 7 számjegyű árajánlatok szoktak kimenni a potenciális vásárlóknak.
Sietnünk kellett, és szeptemberben sikerült is felépíteni a teljes honlapot, minden SEO alapelv szigorú betartása mellett: az alapunk tehát megvolt – indulhatott a linképítés!
Fontos: a most következő adatok csak a Google organikus listájából érkező felhasználókra, illetve az általuk végrehajtott konverziókra vonatkoznak – ezen kívül természetesen az online marketing más eszközeit is felhasználtuk (pl. a Google és Facebook kampányokat).
És mit értünk el eddig a linképítéssel?
Ha Téged az eredmények érdekelnek, és nem akarsz elmerülni a grafikonok tengerében, akkor jó hírem van: csak idáig kellett olvasnod.
Ebben a táblázatban benne van, hogy hónapról hónapra haladva mit értünk el a linképítéssel a vizsgált időszakot nézve.
Vizsgált hónap kezdete | Új látogatók száma | Konverziók száma | Épített linkek száma |
---|---|---|---|
2019.09.01 | 1203 | 17 | 10 |
2019.08.01 | 824 | 15 | 40 |
2019.07.01 | 788 | 17 | 30 |
2019.06.01 | 555 | 11 | 20 |
2019.05.01 | 670 | 13 | 10 |
2019.04.01 | 499 | 8 | 40 |
2019.03.01 | 367 | 11 | 30 |
2019.02.01 | 259 | 3 | 20 |
2019.01.01 | 348 | 2 | 10 |
2018.12.01 | 221 | 3 | 40 |
2018.11.01 | 68 | 0 | 30 |
2018.10.01 | 18 | 0 | 20 |
2018.09.01 | 4 | 0 | 0 |
Összesen | 5824 | 100 | 300 |
Néhány tudnivaló:
- Az új látogatók száma oszlop elég egyértelmű: ez mutatja, hogy az adott hónapban hány új felhasználó érkezett az oldalra a Google organikus találati listájáról.
- A konverzió a szóban forgó ügyfelünk esetében az árajánlatkérő űrlap kitöltése.
- Az épített linkek száma, mint azt sejtheted, nem véletlenül változatos, de egyben szabályszerű: a természetesség látszatát kelti, ha minden hónapban eltérő mennyiségű link születik.
Ha a linképítés szakmai részére vagy kíváncsi, akkor nézd meg linképítéssel foglalkozó oldalunkat!
A számok nem hazudnak: a linképítés működik
Ha olvastad már korábbi cikkeinket, akkor találkozhattál néhány folyamatosan visszaköszönő alapigazsággal a linképítéssel kapcsolatban.
Nézzük, miket támaszt alá kapásból ez a táblázat.
Egyrészt: a linképítés jobb helyezést jelent a Google találati listáján, a jobb helyezés pedig nagyobb forgalmat.
Másrészt: a linképítés hosszú távú folyamat, és nem lehet tőle már az első pillanatban kiugró eredményeket várni.
Láthatod, hogy amint beindult a linképítés, úgy kezdett el növekedni az új látogatók száma is, viszont az első nagyobb ugrásig a 4. hónap végéig kellett várni: akkor viszont több mint kétszer annyi új látogató érkezett, mint az előző három hónapban együttvéve.
És akkor most nézzük meg a részleteket!
2018 szeptemberében úgy indultunk ügyfelünk weboldalával, mint minden más esetben: kulcsszókutatással.
Nem kevesebb, mint 1054 kulcsszót gyűjtöttünk össze, amikkel jelenleg így állunk:
- 435 db kulcsszóra került be ügyfelünk weboldala a Google TOP 100-ba;
- 85 db kulcsszóra pedig a Google TOP 10-be, tehát a találati lista első oldalára.
Csak hogy árnyaljuk a képet: a TOP 100 kulcsszóra összesen 26090 alkalommal keresnek rá átlagosan egy hónapban, a TOP 10 kulcsszóra pedig 4190-szor.
A cél persze mindig az első hely: az eredmények szépen javulnak, és mindent megteszünk, hogy a helyezések ugyanilyen tempóban javuljanak ezután is – ha pedig egy kulcsszóra elérjük az első helyet, akkor indulhat a helyezésmegtartásért folyó küzdelem.
Mi történt eddig? (hónapról hónapra)
Senki ne gondolja, hogy a levegőből szedtem ezeket a számokat: itt vannak a hiteles Google Analytics eredmények.
2018 szeptember: ahonnan indultunk
Az kezdés hónapja: nem szeptember elsejével indultunk el, és a fentebbi táblázatban is láthattad, hogy ekkor még nem fektettünk energiát a linképítésbe.
2018. október: az első apró lépések
20 épített linkkel csaptunk bele a kíméletlen keresőoptimalizálásba az oldal teljes felépítése után, és bár az előző hónaphoz képest 4,5-szörösére nőtt az új látogatók száma, arra még várni kellett, hogy az ekkor létrehozott linkek gyümölcse beérjen.
2018. november: alakulgat, alakulgat…
Az ősz utolsó hónapjában is tartottuk a növekedés ütemét, +30 link készítése mellett.
2018. december: karácsonyra forgalomnövekedést kaptunk
221 új látogató a weboldalon a Google találati listájáról, és megvan az első három konverziónk is ezen a csatornán keresztül.
(Egyébként szépen látni, hogy tényleg karácsony napjaiban indult meg egy nagyobb növekedési hullám.)
2019. január: új év – stabil forgalom
A 100. link kihelyezésére már elértük, hogy a grafikon sehol ne súrolja a padlót: a 348 új felhasználó mellett ebben a hónapban 2 konverzió született a találati listán keresztül.
2019. február: haladunk tovább a kijelölt úton
30 minőségi szövegben elhelyezett linkkel bővül az oldal linkhálózata, 259 új látogató érkezik az organikus találati listáról, és 3 árajánlatkérés születik.
2019. március: óriási ugrás a konverziókban
A februári apróbb visszaesés után 367-re emelkedik az új látogatók száma, de nem is ez a legfontosabb.
Ami igazán számít, hogy nagyon komoly emelkedés történik a konverziókat tekintve: majdnem 4-szer annyian kérnek árajánlatot az ügyfelünktől, mint az előző hónapban.
2019. április: megyünk tovább felfelé a látogatószámban
Az új látogatók száma már majdnem 500 körül jár – ez azt jelenti, hogy fél év alatt a 7-szeresére nőtt ez a szám a folyamatos linképítésnek köszönhetően.
A konverziók is stabilan jönnek az oldalon keresztül, továbbra is magasan a március előtti értékek felett járunk.
2019. május: egy újabb nagyobb ugrás a látogatószámban
A májusi hónap igazolja, hogy már képesek vagyunk stabilan hozni a 20-30%-os havi növekedést: az új felhasználók és a konverziók száma is csúcsot döntött.
Messze nem járunk azonban még a munka végénél: a legfontosabb kulcsszavakra még nem szereztük meg a megfelelő helyezéseket – ha azokat elérjük, akkor lehet majd számítani igazi boomra a látogatók számában.
2019. június: a nyár nem mindig a legkönnyebb
Ha a fentebbi táblázatot megnézed, láthatod, hogy mind az új látogatók, mind a konverziók számában történt visszaesés: nem nagy, csupán a májusban elértekhez képest feltűnő.
Nem kell azonban sokat gondolkozni azon, hogy mi az oka ennek: beköszöntött a nyár, és ilyenkor kevesebben érdeklődnek.
2019. július: egy kisebb visszaesés után egy hatalmas ugrás előre
Megint nem lehet sok kommentárt fűzni az eredményekhez, hiszen a számok magukért beszélnek.
A júniusi kisebb visszaesést egy hatalmas ugrás követte júliusban mind az új látogatókat, mind a konverziókat tekintve.
Összesen 10 új kulcsszóra jutott be ügyfelünk honlapja a Google 1. oldalára, ráadásul épp akkor, amikor több mint 1000-rel nőtt a havi keresések száma a legfontosabb kifejezésekre.
2019. augusztus: 824 új látogatóval továbbra is hozzuk a kívánt növekedést
Közeledünk szép lassan a weboldal első születésnapjához, és elképesztő már most is a táblázatra nézni, látva, hogy meddig jutottunk el eddig!
A látogatószám továbbra is növekszik, és a konverziók is szépen jönnek az oldalon keresztül.
2019. szeptember: 379-cel nőtt az új látogatók havi száma
Szeptemberben, 1 évvel az indulás után már 1203 új látogatót gyűjtött össze az oldal egyetlen hónap alatt, csak a Google organikus találati listájából.
Mit lehet elérni egyetlen év alatt a linképítéssel?
Láthatod az eredményeket: a 0-ról indultunk ezzel a weboldallal, és az iparág jelentette nehézségek ellenére is igen szép eredményeket értünk el.
Ha kevesellnéd egyébként a havi látogatószámot, akkor jusson eszedbe, hogy
- ez csak az organikus találati listáról származó felhasználókat jelenti, tehát még emellé jönnek pluszban a Facebook és Google hirdetésből származó látogatók,
- iparága válogatja, hogy kinek mennyit ér 1 db sikeresen megszerzett ügyfél: egy webshop talán nem sokat nyer rajta, de az építőiparban 1 megrendelés is komoly százezreket, milliókat jelenthet.
Amit a fentebbi adatok nagyon szépen bizonyítanak, hogy a linképítés és a látogatószám növekedés között komoly kapcsolat van: minél előrébb van valaki a találati listán, annál több embert tud elérni.
Ha szeretnéd, hogy Nálad is beinduljon forgalomnövekedés, akkor kérj tőlünk árajánlatot linképítésre most!