A „duplikáció” kifejezés a digitális világban általában az információ másolását és ismétlését jelenti.
Különösen a webes tartalomkezelés kontextusában fontos, mivel a duplikált tartalom jelentős problémákat okozhat a weboldalak SEO teljesítményében.
Mi a duplikált tartalom?
A duplikált tartalom olyan tartalmi elemeket jelent, amelyek több, egymástól független helyen is megjelennek az interneten.
Ez gyakran előfordul, amikor azonos vagy nagyon hasonló tartalmak jelennek meg különböző URL-címeken.
A Keresőben Első szakértői szerint ez károsíthatja a weboldal keresőmotorok általi láthatóságát, mivel a keresőmotorok nehezen tudják eldönteni, melyik az eredeti forrás.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Hogyan kezeljük a duplikációt?
- Kanonikus címkék használata: a kanonikus URL beállítása segíti a keresőmotorokat abban, hogy azonosítsák az eredeti oldalt. Ez az On-page SEO útmutató alapvető eleme.
- 301-es átirányítások: ha több URL címen is elérhető azonos tartalom, a 301-es átirányítások segítségével az összes látogatót és linket az eredeti oldalra irányíthatjuk.
- Linképítés: a linképítés stratégiai alkalmazása segíthet az eredeti tartalom erősségének növelésében, ezzel is csökkentve a duplikáció negatív hatásait.
Duplikáció és online marketing
A duplikáció kezelése kiemelten fontos az online marketingben.
A grafikai tervezés és a szövegírás területein dolgozó szakembereknek különösen oda kell figyelniük, hogy egyedi és eredeti tartalmat hozzanak létre, elkerülve a szükségtelen tartalomismétléseket.
A „Tegeződés vs. magázódás a szövegírásban” cikk a Kreatív szövegírás aloldalon például részletesen ismerteti, hogyan lehet az ilyen típusú tartalmakat jól strukturálni.
Törekedjünk tehát az egyediségre
A duplikáció értelmezése és annak kezelése létfontosságú minden weboldal tulajdonos és tartalomkészítő számára.
A megfelelő SEO gyakorlatok, mint amilyeneket a Keresőben Első csapata is alkalmaz, elengedhetetlenek a hatékony online jelenlét kialakításához.
A duplikált tartalom kezelése segít javítani a weboldal rangsorolását, növeli a forgalmat és javítja a felhasználói élményt.