Könnyű azoknak, akik csak egyvalamivel foglalkoznak – nekik csak egy maroknyi kulcsszóra kell előre kerülniük a Google-ben.
De mi van azokkal, akiknek annyi termék és termékkategória van az oldalukon, hogy azt több mint 6.000 kulcsszóval lehet csak lefedni?
Nemrégiben egy jelentős piaci szereplő, közel 140 alkalmazottal, valamint évi 10 milliárd forintos árbevétellel fordult hozzánk egy átfogó konkurenciaelemzés elkészítésére.
A webáruházában szinte minden megtalálható, ami víz-, gáz- és fűtésszereléssel kapcsolatos, a bojlerektől kezdve a kazánokon át mosógépszifonokig – itt aztán tényleg megtalál mindent a felhasználó, amire szüksége lehet.
A baj csak az, hogy magát az oldalt viszont nem találja meg – annak ugyanis nincsenek helyezései a Google-ben
„Dolgoztunk már együtt SEO céggel, de nem vált be”
Sokszor halljuk ezt a mondatot, de általában egészen más okból.
A legtöbb a cég, aki már „megégette” magát a keresőoptimalizálással (értsd: pénzt adott egy magát profinak valló SEO csapatnak, aki a valóságban nem dolgozott megfelelően), általában az elért eredményekre panaszkodik – pontosabban azok hiányára.
Ez a cég azonban, aki megkeresett minket, nem a minőséggel volt elégedetlen, hanem a szolgáltatóval való kommunikáció nem volt megfelelő számára, és végül ezért maradt abba a hosszú távú együttműködés.
Magáról a keresőoptimalizálásról azonban nem mondott le, éppen ezért kért tőlünk ingyenes kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést.
Nézzük is akkor, hogy mit találtunk!
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Melyek a legkeresettebb kulcsszavak az épületgépészet és szaniteráru piacon?
Elemzésünk során 6307 kulcsszót azonosítottunk, ezek közül pedig a 10 legerősebb:
- bojler: 8.100 átlag keresés/hó
- falfűtés: 720 átlag keresés/hó
- hőszivattyú: 12.100 átlag keresés/hó
- kazán: 3.600 átlag keresés/hó
- épületgépészet: 2.900 átlag keresés/hó
- klíma: 22.200 átlag keresés/hó
- csempe: 14.800 átlag keresés/hó
- fürdőkádak: 12.100 átlag keresés/hó
- radiátorok: 9.900 átlag keresés/hó
- csaptelep: 9.900 átlag keresés/hó
És kiknek vannak a legjobb Google helyezései ezekre a szavakra?
A következő lépés, hogy megnézzük, mik azok a weboldalak, amik jelenleg a Google élén találhatóak meg ezekre a kulcsszavakra.
100 ilyen konkurens oldalt gyűjtöttünk össze, ebből a TOP10:
- netkazan.hu
- praktiker.hu
- szerelvenybolt.hu
- gjob.hu
- gepesz.hu
- hajdufut.hu
- orczy.com
- szatmari.hu
- mentavill.hu
- kazanwebshop.hu
Következő kérdés: hogyan szerezték meg a legjobb Google pozíciókat ezek az oldalak?
A válasz: jól felépített, rendszeresen frissített, profi weboldallal és linképítéssel.
Minél több link mutat egy weboldalra, annál megbízhatóbb a Google szemében, éppen ezért megvizsgáltuk, hogy milyen linkháttérrel rendelkeznek a versenytársak a szaniteráruk piacán.
Két SEO szoftvert is bevetünk ilyenkor: az egyik átlag 156 linket talált az oldalakon, a másik 88 linket.
Mi a kettő átlagát vesszük figyelembe ilyenkor, hogy biztosra menjünk, és semmiképp se javasoljunk se túl sok, se túl kevés linket: ez alapján minimum 122 linkre van szükség ahhoz, hogy utolérjük a versenytársakat a Google-ben.
122 link tényleg elég a sikerhez?
Attól függ, mit értünk siker alatt.
Ha versenybe akarsz kerülni, akkor 122 link már valóban segít jó pozícióba juttatni a TOP 100-ban.
Ha viszont szeretnél a Google élére kerülni, akkor a TOP10 legerősebb konkurenciához kell mérned magad, akik átlag 408 linkkel rendelkeznek.
Ez alapján meghatároztuk a javasolt minimum és maximum építendő linkek számát az adott iparágban:
- Minimum építendő linkek száma: 10 link havonta
- Javasolt építendő linkek száma: 34 link havonta
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Hogyan javíthatjuk még a weboldal SEO teljesítményét?
A linképítés nem minden: ahogy fentebb is írtam, egy jól felépített, profi weboldal is kell a sikerhez.
Mit jelent az, hogy egy oldal jól felépített?
Elsőként mondjuk azt, hogy ezeket a lépéseket betartja:
- Minden fontos kulcsszóval készít egy aloldalt.
- Title tag-ek optimalizálása: a hosszú és ismétlődő title tag-ek rövidítése és egyedivé tétele. Bővebb információért látogass el a Keresőoptimalizálás oldalunkra.
- Meta Description javítása: a meta leírások hosszának megfelelő beállítása és ismétlések eltávolítása.
- H1 tag-ek pótlása: a hiányzó H1 tag-ek pótlása és optimalizálása minden aloldalon. További tippek a Hogyan készíts egyszerre felhasználó- és keresőbarát title-t 3 egyszerű lépésben? cikkünkben találhatók.
- Törött/hibás linkek javítása, kicserélése.
- Kivezető linkek optimalizálása, felülvizsgálata és szükség szerinti módosítása.
- Képek alt szövegeinek beállítása, pótlása.
Mire következtetünk mindebből: mik a sikeres SEO stratégia kulcselemei a nagykereskedelmi piacon?
Ez a konkurenciaelemzés jól mutatja, hogy a megfelelő SEO optimalizálási intézkedések és a hatékony linképítési stratégia alkalmazása jelentős javulást eredményezhetnek egy nagykereskedelmi weboldal online jelenlétében.
Az elemzés alapján meghatározott minimum és maximum linképítési mennyiségek segítenek abban, hogy az ügyfelek weboldalai a lehető legjobb helyezést érjék el a Google találati listáján.
Az excel formátumban letölthető kulcsszavak és konkurenciaelemzés pedig további részleteket és adatokat biztosítanak a sikeres keresőoptimalizálási kampányokhoz