Nemrég egy esztétikai kezelésekkel foglalkozó cég keresett meg minket, igen határozott elképzelésekkel.
Nevezetesen: kifejezetten a botox kezelésekre szeretne fókuszálni, mivel ebben a szolgáltatásban látja a legnagyobb növekedési potenciált.
És akkor itt jön a címben feltett kérdés: valóban érdemes egyetlen kulcsszóra fókuszálni?
Ahhoz, hogy megértsük jobban ezt a kérdést, nézzük meg az adott cég hátterét is.
Minden jól megy, de azért kéne a jó Google helyezés is
Az ügyfél vállalkozása 2018-ban alakult, jelenleg 14 alkalmazottat foglalkoztat, az éves árbevételük pedig közel 700 millió forint, ami jól mutatja a cég piaci súlyát és stabilitását.
A cég tevékenységi köre a fizikai közérzetet javító szolgáltatásokra specializálódik, és különösen a botox kezelésekre összpontosítanak, mivel ez a szolgáltatásuk a legkeresettebb.
Jelenleg Facebook hirdetésekkel érnek el kiváló eredményeket, de szeretnék kihasználni a linképítésben rejlő lehetőségeket is, mivel a botoxra nem tudnak Google hirdetéseket futtatni.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Amit viszont tudni kell: nincs olyan, hogy csak 1 kulcsszó
Beírhatjuk ugye a keresőbe azt, hogy „botox”, de célszerűbb, ha a „botox kezelés” mellett maradunk (hiszen nem egy Wikipédia szócikket akarunk olvasni a botulinomtoxinról), és még ennél is pontosabb eredményeket kapunk a „botox kezelés Budapest” kifejezéssel.
Ebből már látszik, hogyan gyűlik össze olyan gyorsan nagyon sok kulcsszó egy elemzést követően.
A kulcsszókutatásunk során összesen 265 olyan kulcsszó variációt találtunk, ami tartalmazza a „botox” szót, ezekre pedig a weboldal átlagosan a 39. helyen szerepelt.
Ha csak azokat az aloldalakat vizsgáltuk, amiknek URL-jében is szerepel a „botox” (vagyis valóban releváns tartalomnak minősül), már egy kicsit jobb volt a helyzet az átlag 29. pozícióval.
A kérdés tehát egyáltalán nem egyszerűbb attól, hogy „egyetlen” kulcsszóra koncentrálunk.
És emellett 3.700 másik kulcsszóval ne is foglalkozzunk?
Az esztétikai kezelések piaca óriási, és nyilvánvalóan igaza van a cégnek abban, hogy a botox kezelések a legkifizetődőbbek (hiszen ő a szakértő a témában), viszont nem mehetünk el amellett, hogy a kulcsszókutatásunk során több mint 3.900 különböző kulcsszót találtunk!
És ezek közül még csak nem is a botox a legnépszerűbb:
Kulcsszó | Havi keresési szám |
lézeres szőrtelenítés | 8100 |
szemölcs eltávolítás | 5400 |
botox | 3600 |
szájfeltöltés | 2900 |
végeleges szőrtelenítés | 2900 |
szemhéj tetoválás | 2900 |
prp kezelés | 2400 |
tetoválás eltávolítás | 2400 |
botox kezelés | 1900 |
zsírfagyasztás | 1600 |
lézeres szemműtét ár | 1000 |
karikás szemek | 1000 |
esztétika fogászat | 720 |
arcfiatalítás | 260 |
Egy ilyen kutatás segít rávilágítani arra, hogy mik azok a kezelések, szolgáltatások, amik a leginkább népszerűek a piacon – ez alapján a botox „csak” a harmadik a sorban.
És akkor nézzük, mekkora a verseny!
A kulcsszókutatás után konkurenciaelemzés következik: megnézzük, melyik az a 100 weboldal, amelyik a legjobb pozíciókkal rendelkezik az adott kulcsszavakra.
De nem is ez a legfontosabb, hanem hogy hogyan lettek sikeresek, vagyis hány link mutat rájuk.
Két különböző SEO szoftverrel dolgozunk, hogy biztosabb adatokkal számoljunk, és csak azt nézzük, hogy hány különböző domainről mutatnak linkek az adott oldalra.
A teljes listát a cikk végén megtalálod, de a TOP10-et már itt megmutatom:
Konkurencia-domain | Bejövő linkek száma domainekről (SEO SZOFTVER 1) | Bejövő linkek száma domainekről (SEO SZOFTVER 2) |
marieclaire.hu | 785 | 994 |
aesthetica.hu | 784 | 192 |
qponverzum.hu | 697 | 178 |
maikupon.hu | 666 | 143 |
alkupon.hu | 649 | 145 |
drrose.hu | 477 | 214 |
arsmedica.hu | 390 | 132 |
nivea.hu | 328 | 169 |
erzsebetfurdo.hu | 261 | 123 |
larocheposay.hu | 251 | 106 |
Konkurencia vs. Valós konkurencia vs. Top10 konkurencia
Ha letöltöd a cikk végén a kutatás eredményeit, látni fogod, hogy bizonyos weboldalakat piros színnel jelöltünk.
Ezek azok az oldalak, amik ugyan rendelkeznek helyezéssel az adott kulcsszóra, de nem tekinthetők valódi versenytársaknak: YouTube-bal, Facebookkal és hasonló portálokkal nem érdemes versenyezni, hiszen valójában nem azzal foglalkoznak, mint te.
Valós konkurenciának azokat a domaineket, weboldalakat tekintjük, amelyek ténylegesen az adott területen működnek, és a témával foglalkoznak – a közösségi médiát, az online piactereket és egyéb irreleváns oldalakat kiszűrve összesen 84 ilyen valódi versenytárs maradt.
Ezek közül érdemes külön figyelmet szentelni a 10 legerősebbnek, hiszen ezek állnak a Google találati listájának az élén – őket megelőzni nagyobb kihívás, de nagyobb sikert is jelent.
És akkor a nagy kérdés: mennyi linket építs, ha jó helyezést akarsz elérni?
Az adatok alapján a következő linképítési stratégiát ajánljuk.
Minimum építendő linkek száma:
- Valós konkurencia átlaga: 86 db link
- Havi minimum linkek száma: 86 / 12 hónap ≈ 7 (felfelé kerekítve 10) db link
Javasolt építendő linkek száma:
- Top 10 konkurencia átlaga: 384 db link
- Havi maximum linkek száma: 384 / 12 ≈ 32 (felfelé kerekítve 32) db link
Javasolt linképítési csomagok:
INDULJ! – Átlag 10 link havonta: ez a csomag a minimum javasolt linképítési mennyiséget biztosítja, ami szükséges ahhoz, hogy lépést tudjunk tartani a konkurenciával.
GYŐZZ! – Átlag 25 link havonta: ez a csomag a maximum javasolt linképítési mennyiséget biztosítja, amely gyors és tartós eredményeket érhet el. Ennél több link építése már túlzottan agresszív lenne, és hosszú távon káros hatással lehetne a weboldalra.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Milyen a weboldal technikai állapota és mik az erre vonatkozó javítási javaslatok?
Rendben, tudjuk, hogy mennyi linkre van szükség – de ezen kívül az oldalnak is tökéletesen keresőbarátnak kell lennie!
A cég weboldala, aki az elemzést kérte tőlünk, 238 aloldallal rendelkezik, ebből:
- 24 aloldalon nincs, vagy ismétlődő title szerepel.
- 32 aloldalon nincs, vagy hosszabb, mint 60 karakter a title.
- meta description nincs egyik aloldalon sem.
- 137 aloldalon vagy nincs, vagy túl sok H1 tag van.
- 33 aloldalon nincs, vagy ismétlődő H1 tag van.
- 342 képnél nincs „alt text”.
- 10 db kivezető link van az oldalon.
- 1 db törött/hibás link van az oldalon.
Javaslatok a technikai hibák javítására:
Title Tag-ek optimalizálása
Példa: A „Botox kezelés” helyett használjunk specifikusabb title tag-eket, mint például „Botox kezelés Budapesten – a fiatalos arcért”.
Indoklás: a specifikusabb title tag-ek javítják a keresőoptimalizálást, és vonzóbbá teszik a találati listán való megjelenést.
Meta Descriptions hozzáadása
Példa: „Botox kezelésünk gyors és hatékony megoldást nyújt a ráncok ellen. Tapasztalt szakembereink várják Önt Budapesten.”
Indoklás: a jól megírt meta descriptionök növelik az átkattintási arányt (CTR) és javítják a felhasználói élményt.
H1 Tag-ek helyes használata
Minden oldalra egyedi H1 tag-eket helyezzünk el, például „Botox kezelés – Arcfiatalítás gyorsan, biztonságosan”.
Indoklás: az egyedi H1 tag-ek segítenek a Google-nek megérteni az oldal tartalmát és javítják a rangsorolást.
Alt Text hozzáadása a képekhez
Minden képhez releváns alt text-et adunk, mint például „Botox kezelés előtte-utána fotó”.
Indoklás: az alt text segít a keresőmotoroknak indexelni a képeket, javítva az oldal SEO-ját és hozzáférhetőségét.
Broken Links (hibás linkek) javítása
Azonosítsuk és javítsuk az összes törött linket, például egy 404-es hibaoldalt irányítsunk át a megfelelő oldalra. Indoklás: a törött (hibás) linkek javítása növeli az oldal hitelességét és javítja a felhasználói élményt.
Gyakori kérdés: lehet csökkenteni a javasolt linképítési csomagot?
Ahogy fentebb már megállapítottuk, ahhoz, hogy a TOP 10 legerősebb konkurenciával felvehesse a versenyt, a weboldalnak a legnagyobb, havi 25 db csomagunkat ajánljuk.
Persze nem kell meglepődni: a legnagyobb értelemszerűen a legdrágábbat is jelenti, az pedig teljesen érthető, ha egy cég nem mer egyből beleugrani ebbe.
Azt érdemes észben tartani, hogy ha valaki szeretne 9-12 hónapon belül jelentős eredményeket elérni a Google-ben, akkor azt a mi meglátásunk szerint az általunk javasolt csomaggal lehet elérni – ha ettől eltérünk, a siker is bizonytalanabb lesz.
Ettől függetlenül természetesen igyekszünk rugalmasak lenni: van arra lehetőség, hogy egy kisebb csomaggal induljunk el, és időközben emeljük a szintet, ha már látszódik, hogyan zajlik a közös munka, és jobban megbízunk egymásban.
Az első lépés viszont mindig egy beszélgetés: töltsd le kutatásunkat, és ha ebben, vagy akár valamilyen másik témában szeretnél sikereket elérni, vedd fel velünk a kapcsolatot lenti űrlapunkon keresztül!