Van elég türelmed a linképítéshez? Ezen múlhat a weboldalad sikere…

Van elég türelmed a linképítéshez? Ezen múlhat a weboldalad sikere…

Képzeld el, hogy van egy almafád.

Hónapok, évek óta gondozgattad, metszegetted, és egyszer csak látod, hogy (szó szerint) kezd beérni a gyümölcse.

Leveszel egy szemet és beleharapsz: savanyú, ezért eldobod.

De nem csak eldobod, hanem azt mondod, hogy minek Neked ilyen savanyú alma, inkább kivágod az egész fát úgy, ahogy van, és nem foglalkozol vele többet.

Van ennek értelme?

Persze hogy nincs, hiszen tudjuk, hogy néhány héten belül teljesen beérne, és már épp olyan finom lenne, amilyennek Te szeretnéd – csak várni kéne egy kicsit.

Várni kell bizony a linképítéssel is

Az előbbi tanmesét csak azért mondtam el Neked, hogy kicsit láthatóbb legyen, mit is jelent a hosszú távú megtérülés a linképítés esetében.

Hozhattam volna egy tőzsdei példát is, amiben épp azelőtt adod el a részvényeidet, hogy azok a következő hónapban már milliókat érnének – de amíg a tőzsde egy laikusnak gyakorlatilag kiszámíthatatlan, addig a linképítés eredményeit nem nehéz elemezni.

Elég egyértelmű számok mutatják, ha a linképítés hatására a látogatószám folyamatosan növekszik az oldalon: ahogy az is látszik, amikor egy szép alma egyre pirosabbá válik a faágon.

Ha túl korán hagyod abba a linképítést, akkor nem fogod látni az eredményeit – ha viszont hajlandó vagy várni, akkor eléred azokat az eredményeket, amiket kitűztél magad elé.

Íme, egy ügyfél, aki nem tudott eleget várni

Nem csak a sikertörténetek lehetnek tanulságosak, sőt, inkább a hibákból lehet a legtöbbet tanulni.

Adott egy honlap, aminek a keresőoptimalizálásán 6 hónapon át dolgoztunk, és épp azon a ponton, amikor kezdett látványossá válni a fejlődés, úgy döntött a tulajdonos, hogy mégis leáll az oldal fejlesztésével.

Az ok: nem hozta még azokat az eredményeket, amiket elvárt tőle.

Ez egy teljesen elfogadható érv, de azért nézzük meg, pontosan mi volt a helyzet ezzel az oldallal!

Mit értünk el 6 hónap alatt?

Mit értünk el 6 hónap alatt?

A weboldal teljes felépítése, a dizájntól kezdve a szövegezésig a mi feladatunk volt, amivel el is készültünk március végére, így áprilisban el tudtuk kezdeni a linképítést.

Amíg a szokásos havi 10-20-30-40 linkkel támogattuk az oldalt, addig a rendszeres tartalomfejlesztéssel is foglalkoztunk, hogy a Google lássa, egy aktív weboldalról van szó.

Itt vannak az eredmények, hónapokra lebontva:

Ellenőrzés dátuma TOP10 TOP10 keresés TOP100 TOP100 keresés Új látogatók Épített link
2019.04.30 1 20 7 300 4 20
2019.05.31 0 0 45 7420 11 30
2019.06.30 0 0 49 7440 33 40
2019.07.31 5 250 81 7700 144 10
2019.08.31 19 640 98 7770 468 20
2019.09.30 34 1310 99 7920 861 30

A TOP 10 oszlop azt jelöli, hogy a hónapban hány fontos kulcsszóra volt a weboldal a Google első 10 találata között, tehát az első oldalon – a TOP 100 oszlop jelentését ezután már nem nehéz kitalálni.

A TOP 10 és TOP 100 keresés azt mutatja, hogy azokra a kulcsszavakra, amikre helyezést értünk el, átlagosan hányan keresnek rá egy hónapban. Az új látogatók pedig mindazok, akiket az adott hónapban szereztünk a Google találati listájából (csak azokat számoljuk, akik korábban soha nem jártak az oldalon).

Ami fontos, hogy 6. hónap végére

  • 34 kulcsszóra került az oldal a TOP 10-be, tehát a Google első oldalára
  • 99 kulcsszóra pedig a TOP 100-ba.

Egyre több kulcsszóra került a legjobb pozíciókba

Egyre több kulcsszóra került a legjobb pozíciókba

A diagramon látszik, hogy nem csak nőtt azon kulcsszavak száma, amikre TOP 100-ba kerültünk, de hogy ezen belül a TOP 10-es helyezések aránya is egyre jobb eredményeket mutatott.

És ami még többet számít, hogy az igazán fontos kulcsszavakra is sikerült már jó pozíciókat elérni.

A két legerősebb (2900 átlag havi kereséses) kulcsszóra már a TOP 20-ban vagyunk (az egyikre a 12. helyen egészen pontosan), de itt vannak a legerősebb helyezéseink részletesebben:

  • Kulcsszó 1: 2900 havi keresés – 12. hely
  • Kulcsszó 2: 2900 havi keresés – 16. hely
  • Kulcsszó 3: 480 havi keresés – 8. hely
  • Kulcsszó 4: 210 havi keresés – 4. hely
  • Kulcsszó 5: 170 havi keresés – 3. hely

Egyszóval a versenynek még koránt sincs vége, van még hova előre törni, viszont a linképítés eredményei már egyértelműen láthatóak.

Nagy volt a növekedés látogatószámban is

Nagy volt a növekedés látogatószámban is

A fentebbi táblázatban is jól látszik, hogy mekkorát nőtt a látogatószám ez alatt a 6 hónap alatt, de ez a grafikon talán még látványosabb.

A meredek emelkedés a negyedik hónaptól kezdve indult el igazán, júliushoz képest 225%-os volt a növekedés augusztusban – és biztosak vagyunk benne, hogy a következő hónapokban is hasonló eredményekre lehetne számítani.

Mivel itt is egy újonnan indult weboldalról van szó, adja magát a lehetőség, hogy összehasonlítsuk egy korábbi sikertörténetünkben megemlített oldallal.

Ha megnézed az abban a cikkben található táblázatot, láthatod, hogy ott a 6. hónapra mindössze 259 új látogatót sikerült szerezni, és a 12. hónap végére értük el a havi 824 új felhasználót.

Magyarul tehát abban az esetben feleolyan gyorsan jöttek az eredmények a linképítésből, azt mégis sikertörténetnek könyvelhettük el.

Miért?

Nem csak a számokat kell nézni

Nem csak a számokat kell nézni

20 konverzió van, akinek semmire se elég, míg másnak messze több, mint amit remélni mert.

Ennek az ügyfelünknek ez kevés volt (hozzá kell tenni, hogy ez csak az organikus találati listából érkező felhasználók által végzett cselekvéseket jelenti – a különböző kampányok eredményeit ebbe most nem számoljuk bele), míg a másik esettanulmányunkban szereplő még ennyinél sem tart, mégis elégedett.

Minden attól függ, hogy milyen területen mozogsz a vállalkozásoddal, hogy mennyit tudsz keresni egy megnyert ügyféllel, milyen erős a verseny a kulcsszavaidra és hogy egyáltalán mekkora a célközönséged.

Megtévesztő lehet összehasonlítani két ügyfelünk eltérő eredményeit, ha nem látjuk mögöttük az iparági sajátosságokat.

Azt viszont szépen mutatja a másik cikk táblázata, hogy 1 év alatt mennyit lehet elérni – tehát az a 6 hónap, amit ennél az ügyfelünknél töltöttünk linképítéssel, még korántsem mutatta meg a linképítés valódi eredményeit.

Azok a diagramok, amiket eddig láttál, csak tovább növekedtek volna, és ennek már most látszódnak a jelei: a gyümölcs már ott van a fán, már csak meg kéne várni, hogy beérjen.

Ez egy sikertörténet is lehetett volna – de a Te oldaladról még írhatunk olyat is!

A mai történet tanulsága, hogy türelmesnek kell lenni, és nem szabad azelőtt feladni, hogy elérnénk a sikert.

Persze tudjuk, hogy ez nem egyszerű: az ügyfelünk eddig 750.000 forintot fektetett a linképítésbe, ami mindenképp egy komoly befektetés – de épp ennek kéne motiválnia arra, hogy még jobban küzdjön a megtérülésért.

Nem véletlenül írjuk több helyen az oldalunkon, hogy a nagy átlagokat nézve 9-12 hónapon belül lehet számítani a legjobb pozíciók megszerzésére: ha ezek megvannak, akkor kezdenek el jönni az igazán nagy látogatószámok a Google organikus találati listájáról.

Nem mondunk le egy oldalunkról sem, így ennél is bízunk abban, hogy nemsokára folytathatjuk a munkát, és a Google élére juttathatjuk.

Addig is, mi lenne, ha a felszabadult munkaóráinkat a Te céged sikerébe fektetnénk?

Kérj tőlünk árajánlatot linképítésre, és beszéljük meg a részleteket!

Kérj árajánlatot itt!