[LINKÉPÍTÉS] Útmutató a hatékony online marketingstratégiához

[LINKÉPÍTÉS] Útmutató a hatékony online marketingstratégiához

 

Vállalkozások és cégek tömkelege online marketingre épül, vagy legalábbis használják ennek a különböző ágazatait a forgalmuk növeléséhez.

Te is tudod, ahhoz, hogy legyenek vásárlóid, legyen bevételed, szükséged van arra, hogy az emberek ismerjék a cégedet, a termékedet és/vagy szolgáltatásodat.

Természetesen ez nem olyan egyszerű, a piacon hatalmas a kínálat, és nem jönnek csak úgy a semmiből a vásárlók.

Ezért tenned is kell.

Szokás mondani, hogy egy olyan cég vagy vállalkozás, aminek nincs még saját weboldala, az szinte egyenlő azzal, mintha nem is létezne.

Nem igaz?

Valaki szeretne vásárolni egy terméket vagy igénybe venni egy szolgáltatást, akkor egyből rákeres az interneten.

Ezekhez pedig kulcsszavakat használ, és itt jössz te a képbe! (és mi)

Ugyanis, ha a keresőoptimalizálásnál a megfelelő kulcsszavakkal dolgozunk, akkor a Google találati listáján is előre kerülünk.

Mivel egyenlő a Google helyezés?

Mivel egyenlő a Google helyezés?

Hogy az emberek pont a te termékedet és/vagy szolgáltatásodat fogják megtalálni, ami számodra egyenlő a látogatók számának a növekedésével.

Azért nem vásárlókat mondok, mert nem minden esetben lesz rögtön egy látogatóból vásárló.

Mint cégtulajdonos, gondolom te is észrevetted már ezt a jelenséget, de ezzel semmi probléma nincsen, pont ezért van az online marketingnek számos olyan ágazata, ami arra épül, hogy az ilyen látogatókból vásárlót varázsoljunk.

Több esetben is előfordult már, hogy amikor egy ügyfél hozzánk fordult linképítés céljából, fogalma nem volt a kulcsszavak kiválasztásának fontosságáról.

Van jó pár olyan szabály, amit figyelembe kell venni a kulcsszavak kiválasztásánál.

Mielőtt a linképítés hasznosságáról és fontosságáról beszélnénk, vegyük szépen sorba, hogy milyen tényezőket kell szem előtt tartani a kulcsszavak kiválasztásánál!

Minden cég és vállalkozás szeretne a saját szakmájában, a saját ágazatában kiemelkedő sikereket elérni, ez ugyebár nem újdonság.

Ilyen esetben sokan pont azt adják meg kulcsszónak, amivel foglalkoznak.

Nézzünk egy példát az általános kulcsszóra!

Ha valakinek van egy masszázsszalonja, akkor megadja nekünk azt a szót, hogy masszázs.

Ez egy túl általános kulcsszónak számít, amire nagy valószínűséggel hatalmas keresés van, viszont egy árajánlatot a konkurenciák száma nagymértékben befolyásolja.

Nézzünk egy példát az általános kulcsszóra!

Természetesen erre a szóra is be lehet kerülni a keresési lista elejére, viszont nem biztos, hogy egy szalonnak, ami Szegeden van, megéri, hogy első legyen a masszázs szóra akkor is, ha Győrben keresnek rá.

Hiszen a lényeg a szalon számára, hogy a Szegeden élők vegyék igénybe a szolgáltatást és menjenek be a szalonba.

„A látogató számára is az a fontos, hogy ha rákeres valamire a Google-ben, akkor azt kapja, amit keres.”

Ennél a példánál maradva, ha egy győri lakos keres rá a masszázs szóra, akkor olyan szalon után kutat, ami Győrben van, és nem Szegeden, éppen ezért, az oldalt azonnal el fogja hagyni, mert nem azt találta, amit keresett.

Ilyen esetben pedig a remarketing sem lesz hasznos.

„Akkor mit kell tennem, hogy megtérüljön az online marketingbe fektetett pénzem?”

„Akkor mit kell tennem, hogy megtérüljön az online marketingbe fektetett pénzem?”

Ha valaki országos szinten szeretne első lenni a találati listán – ilyen például egy webáruház, amelyik az ország bármely részére szállít -, és a témánál maradva ez a cég is masszázshoz használható termékeket árul, akkor már jó kulcsszónak számít a „masszázsfotel webáruház”.

A szalon esetében pedig a masszázs szóhoz érdemes hozzácsatolni a város nevét is, hogy így aztán pont a nekik megfelelő közönséget célozhassák meg.

Hogy még eredményesebb legyen az online marketing az ilyen nem országos szintű cégeknél és vállalkozásoknál, érdemesebb linképítés helyett inkább a Facebook és Google Ads hirdetéseket alkalmazni.

„A mi érdekünk is az, hogy a cég, aki megbízott minket, sikeres legyen és megtérüljön neki a befektetett pénz.”

Ha valaki számára úgy látjuk, hogy nem lenne kifizetődő a linképítés, akkor a hirdetést ajánljuk, mert érdemesebb ezzel a technikával bevonzani a látogatókat.

A kulcsszavak kiválasztása

A kulcsszavak kiválasztása

 

Tehát, első lépésként megnézzük, hogy az ügyfél országosan működik-e avagy sem.

Ha országos szintű, akkor linképítést ajánlunk, mert az az ilyen esetben mindig megtérül, viszont, ha nem országos szintű, akkor a hirdetést ajánljuk.

A következő lépés az országosan működő cégek esetében az, hogy megnézzük, mennyien keresnek rá és, hogy egyáltalán mekkora a piac, amiben ő mozog.

Végzünk egy alapos kulcsszókutatást, a kulcsszavak kiválasztásához kulcsszósegédletet is tudunk küldeni.

Ilyenkor a kutatás által készítünk egy táblázatot, amiben a lehetséges kulcsszavakat – ami az ő piacára jellemző - összeszedjük, hogy könnyebben ki tudja választani az ügyfél a saját kulcsszavait.

Ezekkel a kulcsszavakkal pedig már egy olyan linképítést tudunk elérni az ügyfélnél, ami eredményt is hoz, és a weboldala elindul felfelé a keresőben, ez viszont egy hosszabb folyamat, ezt mindenkinek látnia kell.

„Irreleváns elvárás az, ha valaki egy hónap alatt szeretne rögtön a TOP 3-ba bekerülni linképítéssel.”

Mint mondtam, ez egy hosszabb folyamat, viszont megéri belefektetni és kivárni az időt, ugyanis az emberek többsége a találati lista elejéről választja ki azt a weboldalt, ahonnan majd vásárolni fog, nem pedig a másodikról vagy a nyolcadikról.

Ha megfigyeled, ez saját magadnál is tapasztalod, nem igaz?

Azonban mindenek előtt mérlegelj!

Azonban mindenek előtt mérlegelj!

 

Hogy minél jobban átlásd a linképítés menetét, ismételten egy példát szeretnék bemutatni neked, ezúttal most számokkal mutatnám be neked.

A kulcsszókutatásnál az iparágadra és a hozzá kapcsolódó kulcsszavakra volt nagyjából 1200 keresés.

Ebből az 1200 emberből 25 százalék rákattint a weboldaladra, ami 400 embert jelent.

A 400 emberből 10 százaléknak, vagyis 40 embernek sikerül eladni a termékedet és/vagy szolgáltatásodat, akkor a bevételed legyen, mondjuk, 200.000 forint (40 vásárló x 5.000 Ft-os termék).

Egy bő árrés esetében megmarad neked a fele, vagyis 100.000 forintot tudsz zsebre tenni.

Viszont ebből az összegből már nagyon nem tudsz linképítésre költeni.

Egy olyan cég viszont, aminek van szintén, mondjuk, 40 vásárlója, 10 százalékos a konverziója és üzletenként keres nagyjából 100.000 forintot, akkor úgy már igencsak megéri neki megbízni minket.

Fontos tehát jól átgondolnod a dolgokat és azt, mennyit tudsz befektetni, és hidd el, megéri online marketingbe fektetned, ezért ne vedd ezt fél vállról!

És még mindig tudok olyan információval szolgálni, amit érdemes linképítés szempontjából szem előtt tartani.

Nézd az arányokat!

Hiába van egy olyan kulcsszólistád, amire hatalmas a keresés, ha olyan dolgot árulsz, ami egy hatalmas piacot fed le, mint például a gyufa.

Ráadásul az ilyeneknél a konkurencia is magas.

Linképítést pénzvisszafizetési garanciával 1 évre, 1.000.000 forint alatt nem vállalunk, ugyanis ebben az esetben legalább 83.333 forintot kell havonta linképítésre költeni, viszont az a cég, aki ennyit nem tud rászánni, annak nem tudunk segítséget nyújtani és ezáltal a garanciát sem vállaljuk.

Úgy gondolom, a példák alapján sokkal könnyebb átlátni, hogyan is működik eredményesen a linképítés, illetve milyen opció van akkor, ha egy cég számára nem a linképítés lenne a kifizetődő megoldás.

Nézd az arányokat!

Kérj árajánlatot itt!